Tyska kristdemokrater protesterar mot "dödsspelet" Crysis 2

Medlem

Tycker fortfarande det är komiskt att man kan uppröras över våld i media, men ändå inte ha några problem med att media livesände när Breivik skjöt barn förra året. Undra vad som är mest obehagligt att titta på.

Inaktiv
Skrivet av lang:

Konstigt att en sån liten skara puckon alltid får så stor publicitet världen över. Ignorera dom och låt dom självdö istället.

"liten skara"? Inser du att du talar om ett tyskt regeringsparti lille vän?

Medlem

Skulle vara intressant att vi då på situationen, se hur de skulle reagera om man ville censurera bibeln?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

DEY DUN DID IT AGAIN! lol

Medlem

Det roliga är att när tempelspelen kommer där kristna springer runt och har ihjäl lite löst folk och plundrar deras grejer då jublar dom.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av lang:

Konstigt att en sån liten skara puckon alltid får så stor publicitet världen över. Ignorera dom och låt dom självdö istället.

"liten skara"? Inser du att du talar om ett tyskt regeringsparti lille vän?

Ja dom är inte många. Ungf lika många som sverigedomkraterna.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Citat:

De kristna konservativa anser inte att "dödsspelet" har något "kulturellt eller utbildningsmässigt värde

Hur många spel har det?

Kristdemokraterna har väldigt lite med världskrigen att göra men har däremot starka band till Bibeln, som är fullproppad med våld som vida överträffar det som återfinns i Crysis 2.

De inser inte att spel är kultur och som sådant har ett värde.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av lang:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av lang:

Konstigt att en sån liten skara puckon alltid får så stor publicitet världen över. Ignorera dom och låt dom självdö istället.

"liten skara"? Inser du att du talar om ett tyskt regeringsparti lille vän?

Ja dom är inte många. Ungf lika många som sverigedomkraterna.

...du hävdar med andra ord att Sverigedemokraterna har i runda slängar en halv miljon medlemmar? Det kom onekligen som en liten överraskning för mig.

Ish
Medlem
Skrivet av Pumpa:

Men lite tysk hårdporr går alltid bra!

Det är ju en del av kulturen, precis som bratwürst och oktoberfest.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Bwahahaha, skönt skrivet!
Läderhosen all the way.

Medlem

C2 var ju helt värdelöst.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Undrar vad folk kommer säga om Djävulens spel 3 ^^

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Pumpa:

Men lite tysk hårdporr går alltid bra!

Tror nog att färre far illa av att se tysk hårdporr dvs en naturlig handling som de flesta ägnar sig åt, än virtuellt övervåld och massmord av en hel ras
Speciellt om na "tänker på barnen"/ungdomar, tror nog de far värre av att se våld än porr, men det är väl bara jag som tror det. Nog lika bra att följa de gamla goda kristna värderingarna från före jesu tid, då våld är bra men naket är synd
^^

Ja tysk hårdporr är väl det mest naturliga som finns ^^

Men att offra sin son för att visa att man älskar Gud är tydligen OK. Hyckleri anno 2012 - mucho grande de lyx.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Om man nu ska gå in på Religionsdebatter igen så har jag aldrig fattat varför det anses vara okej att hata Kristendomen när man blir bannad och kallad för rasist om hatet riktas emot Islam.

Medlem

Aaah, Ze crazy Germans... Om inte en kritiker spelat spelet de kritiserar så lyssnar jag inte. Som en laktos-intolerant som säger att han/hon inte gillar mjölk.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av lang:
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av lang:

Konstigt att en sån liten skara puckon alltid får så stor publicitet världen över. Ignorera dom och låt dom självdö istället.

"liten skara"? Inser du att du talar om ett tyskt regeringsparti lille vän?

Ja dom är inte många. Ungf lika många som sverigedomkraterna.

...du hävdar med andra ord att Sverigedemokraterna har i runda slängar en halv miljon medlemmar? Det kom onekligen som en liten överraskning för mig.

Hur många har de då? Medlemmar är en sak, jag är inte medlem i piratpartiet men jag röstade på dem och om jag inte röstat på dom så skulle jag inte röstat alls. Sossarna och moderaterna har försökt tiga ihjäl SD ett ganska bra tag nu, och hur har det gått? Jo, de blev invalda i regeringen.

Inaktiv

Religion är ett riktigt dödsspel.


signatur

The definition of insanity?

Skrivet av MMO4Life:

Om man nu ska gå in på Religionsdebatter igen så har jag aldrig fattat varför det anses vara okej att hata Kristendomen när man blir bannad och kallad för rasist om hatet riktas emot Islam.

Det är OK att inte gilla någon av dem. Det är en fri värld, och du får tycka precis som du vill, och du ska få göra det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av lang:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av lang:

Konstigt att en sån liten skara puckon alltid får så stor publicitet världen över. Ignorera dom och låt dom självdö istället.

"liten skara"? Inser du att du talar om ett tyskt regeringsparti lille vän?

Ja dom är inte många. Ungf lika många som sverigedomkraterna.

...du hävdar med andra ord att Sverigedemokraterna har i runda slängar en halv miljon medlemmar? Det kom onekligen som en liten överraskning för mig.

Hur många har de då? Medlemmar är en sak, jag är inte medlem i piratpartiet men jag röstade på dem och om jag inte röstat på dom så skulle jag inte röstat alls. Sossarna och moderaterna har försökt tiga ihjäl SD ett ganska bra tag nu, och hur har det gått? Jo, de blev invalda i regeringen.

Sverigedemokraterna har ungefär 5000 medlemmar, så ja i jämförelse är de något färre än den halva miljonen tyska kristdemokrater. SD i regeringen? Med tanke på din ålder hoppas jag du trollar.

AW8
Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Om man nu ska gå in på Religionsdebatter igen så har jag aldrig fattat varför det anses vara okej att hata Kristendomen när man blir bannad och kallad för rasist om hatet riktas emot Islam.

Jag tvivlar på att "man" blir bannad eller kallad rasist särskilt ofta bara för att man uttalar sig illa om islam.

Islam är minst lika idiotiskt som kristendomen och de andra religionerna.

Jag inväntar nu med spänning de kommande rasist-anklagelserna och permabannen från FZ's kommentarsfält.


signatur

PC gamer 'til I die.

Skrivet av AW8:
Skrivet av MMO4Life:

Om man nu ska gå in på Religionsdebatter igen så har jag aldrig fattat varför det anses vara okej att hata Kristendomen när man blir bannad och kallad för rasist om hatet riktas emot Islam.

Jag tvivlar på att "man" blir bannad eller kallad rasist särskilt ofta bara för att man uttalar sig illa om islam.

Islam är minst lika idiotiskt som kristendomen och de andra religionerna.

Jag inväntar nu med spänning de kommande rasist-anklagelserna och permabannen från FZ's kommentarsfält.

Nu ska du inte vara skadeglade, du är väl inte "religiös"


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av AW8:
Skrivet av MMO4Life:

Om man nu ska gå in på Religionsdebatter igen så har jag aldrig fattat varför det anses vara okej att hata Kristendomen när man blir bannad och kallad för rasist om hatet riktas emot Islam.

Jag tvivlar på att "man" blir bannad eller kallad rasist särskilt ofta bara för att man uttalar sig illa om islam.

Islam är minst lika idiotiskt som kristendomen och de andra religionerna.

Jag inväntar nu med spänning de kommande rasist-anklagelserna och permabannen från FZ's kommentarsfält.

Så om jag skulle säga stoppa islamiseringen i Sverige är jag inte rasist då menar du? Utvisa familjen Bin Ladin då? Kan du svara mig varför jag blev bannad när jag började dra alla islamister över en kam isåfall?

Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av AW8:
Skrivet av MMO4Life:

Om man nu ska gå in på Religionsdebatter igen så har jag aldrig fattat varför det anses vara okej att hata Kristendomen när man blir bannad och kallad för rasist om hatet riktas emot Islam.

Jag tvivlar på att "man" blir bannad eller kallad rasist särskilt ofta bara för att man uttalar sig illa om islam.

Islam är minst lika idiotiskt som kristendomen och de andra religionerna.

Jag inväntar nu med spänning de kommande rasist-anklagelserna och permabannen från FZ's kommentarsfält.

Så om jag skulle säga stoppa islamiseringen i Sverige är jag inte rasist då menar du? Utvisa familjen Bin Ladin då? Spräng en moské? Kan du svara mig varför jag blev bannad när jag började dra alla islamister över en kam isåfall?

Du får nog fråga moderatorerna ang. det.

Alla har rätt till sin åsikt, men man ska inte förespråka att någon ska ta död på någon annan, eller spränga saker till höger och vänster.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av AW8:
Skrivet av MMO4Life:

Om man nu ska gå in på Religionsdebatter igen så har jag aldrig fattat varför det anses vara okej att hata Kristendomen när man blir bannad och kallad för rasist om hatet riktas emot Islam.

Jag tvivlar på att "man" blir bannad eller kallad rasist särskilt ofta bara för att man uttalar sig illa om islam.

Islam är minst lika idiotiskt som kristendomen och de andra religionerna.

Jag inväntar nu med spänning de kommande rasist-anklagelserna och permabannen från FZ's kommentarsfält.

Så om jag skulle säga stoppa islamiseringen i Sverige är jag inte rasist då menar du? Utvisa familjen Bin Ladin då? Spräng en moské? Kan du svara mig varför jag blev bannad när jag började dra alla islamister över en kam isåfall?

Du får nog fråga moderatorerna ang. det.

Alla har rätt till sin åsikt, men man ska inte förespråka att någon ska ta död på någon annan, eller spränga saker till höger och vänster.

Det var bara ett exempel. Jag förespråkar ingenting.

Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av AW8:
Skrivet av MMO4Life:

Om man nu ska gå in på Religionsdebatter igen så har jag aldrig fattat varför det anses vara okej att hata Kristendomen när man blir bannad och kallad för rasist om hatet riktas emot Islam.

Jag tvivlar på att "man" blir bannad eller kallad rasist särskilt ofta bara för att man uttalar sig illa om islam.

Islam är minst lika idiotiskt som kristendomen och de andra religionerna.

Jag inväntar nu med spänning de kommande rasist-anklagelserna och permabannen från FZ's kommentarsfält.

Så om jag skulle säga stoppa islamiseringen i Sverige är jag inte rasist då menar du? Utvisa familjen Bin Ladin då? Spräng en moské? Kan du svara mig varför jag blev bannad när jag började dra alla islamister över en kam isåfall?

Du får nog fråga moderatorerna ang. det.

Alla har rätt till sin åsikt, men man ska inte förespråka att någon ska ta död på någon annan, eller spränga saker till höger och vänster.

Det var bara ett exempel. Jag förespråkar ingenting.

Jag förstod det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Folkmord i bibeln då?

Inaktiv

Som jag ser det så är mentaliteten i Islam århundrade efter delar av kristna religionen. Framförallt protestantiska sekulariserade länder som Sverige. Att det står i Bibeln att du ska döda din granne om han jobbar på söndagar är något vi ruggar av oss och ignorerar om vi nu besitter den informationen men för "fler" muslimer så är det inte lika självklart.

Jag är trött på särbehandla religion med att "de extrema representerar inte alla". För mig sitter du i samma potta om du ska associera dig med det som är kapabel till den mentaliteten som religiös extremism är. Som Lutheran så accepterar jag att rednecks med anti-gay skyltar i USA representerar min religion för omvärlden. Jag tar det, there, moveing on, done!

Riktigt jävla trött på all Islam debatter som kryllar överallt på internet, om du träffar någon som tror på bigfoot eller små gröna män så associerar du dom automatiskt med "nutcases" och går vidare. Varför kan det inte vara så med religion och få det här överstökat.

Inte bara människor som dog under 9/11, folks tid & energi med.


signatur

The definition of insanity?

12
Skriv svar