Webdesign Program

Medlem
Webdesign Program

Jag har fått upp lusten för webdesign igen efter bra många år ifrån det och undrade väl lite vilka program som används idag och om det finns en god själ därute som har lite tips på sådana


signatur

-Talyren

Medlem

Förstår inte riktigt vad du är ute efter? En miljö för kodning eller peka och klicka?

Själv använder jag mig av Netbeans för kodning. Peka & klicka design har jag ingen aning om då jag avskyr resultaten som blir.

Medlem
Skrivet av Talyren:

Jag har fått upp lusten för webdesign igen efter bra många år ifrån det och undrade väl lite vilka program som används idag och om det finns en god själ därute som har lite tips på sådana

Eclipse, NetBeans, Notepad++, Smultron, Bluefish, VIM, Emacs... The list goes on

Medlem
Skrivet av Jilted:
Skrivet av Talyren:

Jag har fått upp lusten för webdesign igen efter bra många år ifrån det och undrade väl lite vilka program som används idag och om det finns en god själ därute som har lite tips på sådana

Eclipse, NetBeans, Notepad++, Smultron, Bluefish, VIM, Emacs... The list goes on

där ser man, får kolla in hela bunten helt enkelt. man tackar!


signatur

-Talyren

Inaktiv

Adobe Dreamweaver CS6 är det enda som behövs. Hur du får tag på det är helt upp till dig.

Medlem
Skrivet av mordsint:

Adobe Dreamweaver CS6 är det enda som behövs. Hur du får tag på det är helt upp till dig.

Man tackar


signatur

-Talyren

Medlem

Någon som vet något om Wordpress?


signatur

-Talyren

Jag använder "Expression", funkar bra för de flesta saker.

Vad undrar du över WordPress?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Talyren:

Någon som vet något om Wordpress?

Klart enklaste sättet att slänga upp simpla bloggar, portfolios och liknande sidor utan några kunskaper alls om varken HTML, PHP etc.

Om någon frågar mig hur man gör en hemsida eller om jag kan göra en hemsida åt dom så ber jag dom kolla just på wordpress och någon template som passar deras idé. Varför pröjsa en webdesigner, säg 10 000 kr för en hemsida när du kan fixa det själv för ett par hundralappar för en template + kostnaden för hosting själv?

Medlem
Skrivet av mordsint:
Skrivet av Talyren:

Någon som vet något om Wordpress?

Klart enklaste sättet att slänga upp simpla bloggar, portfolios och liknande sidor utan några kunskaper alls om varken HTML, PHP etc.

Om någon frågar mig hur man gör en hemsida eller om jag kan göra en hemsida åt dom så ber jag dom kolla just på wordpress och någon template som passar deras idé. Varför pröjsa en webdesigner, säg 10 000 kr för en hemsida när du kan fixa det själv för ett par hundralappar för en template + kostnaden för hosting själv?

Där ser man, ska nog kolla på wordpress lite innan jag laddar hem en trail av Dreamweaver. Tack för informationen


signatur

-Talyren

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag använder "Expression", funkar bra för de flesta saker.

Vad undrar du över WordPress?

Ja lite allmänt hur det funkar, så vag information på deras hemsida.


signatur

-Talyren

Skrivet av Talyren:
Skrivet av walter_iego:

Jag använder "Expression", funkar bra för de flesta saker.

Vad undrar du över WordPress?

Ja lite allmänt hur det funkar, så vag information på deras hemsida.

OK, välj hellre WordPress framför Joomla om du vill jobba med CMS... Lycka till!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Talyren:
Skrivet av walter_iego:

Jag använder "Expression", funkar bra för de flesta saker.

Vad undrar du över WordPress?

Ja lite allmänt hur det funkar, så vag information på deras hemsida.

OK, välj hellre WordPress framför Joomla om du vill jobba med CMS... Lycka till!

Tackar!


signatur

-Talyren

1
Skriv svar