Berätta för EA hur de ska förbättra Origin

Robot
Berätta för EA hur de ska förbättra Origin

EA frågar communityn om vilka funktioner som är mest omtyckta och vilka de vill se tillagda.

#ea


Medlem
Berätta för EA hur de ska förbättra Origin

mitt förslag är att dom tar Origin, slänger bort det och flyttar över spelen till Steam.

Medlem

Jag gillade denna

"comment about (1) Your favorite Origin feature and (2) A feature you’d like to see added or improved upon. "

"(1) I like the uninstaller. (2) Please add a feature to purchase and play EA games through Steam. "

Medlem
Skrivet av korosuu:

mitt förslag är att dom tar Origin, slänger bort det och flyttar över spelen till Steam.

Instämmer. Tyvärr är nog det tämligen orealistiskt. Men det väldigt skönt att se deras titlar i Steam igen, utöver Origin då.

Konkurrens är alltid bra, jag är dock ingen vän av att tvingas sprida ut min digitala spelsamling.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Lägg ner skiten, helst.

Medlem

Det dummaste med Origin är att man inte kan ta bort demon från det. Så om du laddat hem Mass Effect 3 demot och sedan köpt Mass Effect 3 så har du båda två i din spellista.

Man kan i och för sig "gömma" demot, men det är idiotiskt i vilket fall som.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Det dummaste med Origin är att man inte kan ta bort demon från det. Så om du laddat hem Mass Effect 3 demot och sedan köpt Mass Effect 3 så har du båda två i din spellista.

Man kan i och för sig "gömma" demot, men det är idiotiskt i vilket fall som.

Håller med... än värre är det ju dock med Beta versioner. Jag har både Battlefield 3 Alpha och Beta länkade till mitt konto. Det känns ju fantastiskt meningsfullt.

Tanken med att de aldrig tar bort något från ditt konto när det väl är där är ju god, men de har tagit det lite för långt.

Medlem

Hmm, Efter hur EA stödde PIPA så kommer jag inte stödja dem nå mer, så dun care.

Medlem
Skrivet av Xenil:

Jag gillade denna

"comment about (1) Your favorite Origin feature and (2) A feature you’d like to see added or improved upon. "

"(1) I like the uninstaller. (2) Please add a feature to purchase and play EA games through Steam. "

Haha klockrent, bara för att det är sant!

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Det dummaste med Origin är att man inte kan ta bort demon från det. Så om du laddat hem Mass Effect 3 demot och sedan köpt Mass Effect 3 så har du båda två i din spellista.

Man kan i och för sig "gömma" demot, men det är idiotiskt i vilket fall som.

Här är en galen idé, varför inte påpeka det i Origin tråden på EA's site?

Medlem

Som Notch säger "Competition is good." Jag själv ser Origin som onödigt men det kan växa och bli nånting bra om vi tillåter det. Jag kommer ihog runt när Steam skulle börja bli ett krav för att kunna köra Half-Life (Gällde bara nyköpta versioner då och inte de som köpts tidigare.). Steam var då en enorm plåga jämnfört med vad det är idag. Om Origin gör nåt som inte gillas av tillräckligt många kommer de att dö ut tillslut. Origin kan bli bra, om det kommer bli bra är det bara för framtiden och oss att bestämma.

Medlem
Skrivet av Satheus:

Som Notch säger "Competition is good." Jag själv ser Origin som onödigt men det kan växa och bli nånting bra om vi tillåter det. Jag kommer ihog runt när Steam skulle börja bli ett krav för att kunna köra Half-Life (Gällde bara nyköpta versioner då och inte de som köpts tidigare.). Steam var då en enorm plåga jämnfört med vad det är idag. Om Origin gör nåt som inte gillas av tillräckligt många kommer de att dö ut tillslut. Origin kan bli bra, om det kommer bli bra är det bara för framtiden och oss att bestämma.

Hur skall det kunna bli något bra så länge det är EA som driver det?

Medlem
Skrivet av RainesX:

Här är en galen idé, varför inte påpeka det i Origin tråden på EAs site?

För det kräver att man registrerar sig där ?
Sekunder av min tid EA inte förtjänar.

Medlem

Ska bli interessant att se om dom faktiskt gör nagot av detta. Dom kunde ju börja med att införa de saker folk redan fragar efter, som tex val av sprak.
När du väljer sprak nu ändras bara menyn resten av butikens sprak är baserat pa din IP.

Mitt Orgin är franskt trots att jag vill ha det pa nederländska (att landet är tvetaligt har dom väl missat), finns massor med tradar om folk i Asien som inte ens kan hitta speltittlar i butiken.
Problemet har funnits sedan launch och enda svaret som syns i forumen är att "det inte är nagot dom jobbar pa för tillfället".
Att köpa spel via en digital tjänst där du inte förstar va du läser... Jo men visst, nej tack.

Medlem
Skrivet av Xenil:

Jag gillade denna

"comment about (1) Your favorite Origin feature and (2) A feature you’d like to see added or improved upon. "

"(1) I like the uninstaller. (2) Please add a feature to purchase and play EA games through Steam. "

Måste vara bästa förslaget hittills

Medlem
Skrivet av N4kame0:
Skrivet av RainesX:

Här är en galen idé, varför inte påpeka det i Origin tråden på EAs site?

För det kräver att man registrerar sig där ?
Sekunder av min tid EA inte förtjänar.

Spelar du inte något spel via Origin kan jag förstå ditt dilemma. Annars har du väl redan ett konto där? Å andra sidan. Har du inget spel via Origin så har du ju inget problem. Eller?

Nu ser det ju ut från din ursprungspost som att du iofs lirar ME3. så då är väl saken biff. In o klaga med dig! Du har i övrigt mitt fulla stöd gällande idiotin runt installerade demon som inte går att ta bort.

Medlem
Skrivet av N4kame0:
Skrivet av RainesX:

Här är en galen idé, varför inte påpeka det i Origin tråden på EAs site?

För det kräver att man registrerar sig där ?
Sekunder av min tid EA inte förtjänar.

Och exakt HUR skall dom ens ha möjligheten att kunna bli bättre och göra de saker som kunderna önskar om kunderna inte talar om för dom hur dom vill ha det?

Ju fler som säger sin åsikt, destå större sannolikhet är det för att dom faktiskt gör som kunderna vill.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av Kazutoyo:

Det dummaste med Origin är att man inte kan ta bort demon från det. Så om du laddat hem Mass Effect 3 demot och sedan köpt Mass Effect 3 så har du båda två i din spellista.

Man kan i och för sig "gömma" demot, men det är idiotiskt i vilket fall som.

Håller med... än värre är det ju dock med Beta versioner. Jag har både Battlefield 3 Alpha och Beta länkade till mitt konto. Det känns ju fantastiskt meningsfullt.

Tanken med att de aldrig tar bort något från ditt konto när det väl är där är ju god, men de har tagit det lite för långt.

Ni kan ju alltid högerklicka på spelen och gömma dem
Jag har ett par demos och BF3 betan men har gömt dem så att jag endast har fullversionerna av spel synliga, det är nästan som att ta bort dem.

Inaktiv

Lägg ner skiten. Steam finns redan.

Medlem

Origin var inte mycket mer än EA Downloader 2.0, men om något bör EA fokusera på att förbättra sin kundservice har blivit bränd av den ett flertal ggr

Medlem

Jag älskar Steam.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av farfadern:

Hmm, Efter hur EA stödde PIPA så kommer jag inte stödja dem nå mer, så dun care.

Jag antar att även bojkottar alla dessa spelstudios också då 505 Games, Atari, Capcom, Crave Entertainment, Deep Silver, Disney Interactive Studios, Eidos Interactive, Electronic Arts, Epic Games, Her Interactive, Ignition Entertainment, Koei Konami, Microsoft, MTV Games, Namco Bandai Games, Natsume, Nintendo, Nival America, Nvidia, O-Games, Playlogic Entertainment, Sega, Sony Computer Entertainment, Sony Online Entertainment, SouthPeak Interactive, Square Enix, Take-Two, Interactive, THQ ,Trion World Network, Ubisoft Warner Bros. Interactive Entertainment, Xseed Games?

Eller är det bara för att det är EA?

OnT: Okej så EA ger en möjligheten att trycka till om vad som kan förbättras med deras produkt och folk tar tillfället i akt att trolla dem?

Sen om ni har Origin på er dator betyder det ju att ni gillar en eller flera av deras produkter eller hur?
Jag ogillar Steam (och Origin) för jag anser att jag inte ska behöva ha ett program igång samtidigt som jag spelar, jag menar, nämn en funktion i Steam som inte kan ersättas med en hemsida?
Dock gillar jag några spel som kräver Steam och Origin så jag får likt förbannat ha dessa onödiga pogram

Medlem

att dom slopar beta.... varför ska d fortfarande stå beta? se till o släpp origin.... fixa buggar o så.. så blir d nog bra


signatur

//Peace out

Medlem

Tycker tjänsten fungerar någorlunda smärtfritt. Och priserna är ju inte allt för farliga (ibland).
Det ända jag letat efter och inte hittat är om man kan se hur många timmar man suttit och spelat just ett spel. Egentligen inget viktigt, men det ända jag kommer på som kliat mig åt fel håll.

Medlem
Skrivet av Xzet:
Skrivet av farfadern:

Hmm, Efter hur EA stödde PIPA så kommer jag inte stödja dem nå mer, så dun care.

Jag antar att även bojkottar alla dessa spelstudios också då 505 Games, Atari, Capcom, Crave Entertainment, Deep Silver, Disney Interactive Studios, Eidos Interactive, Electronic Arts, Epic Games, Her Interactive, Ignition Entertainment, Koei Konami, Microsoft, MTV Games, Namco Bandai Games, Natsume, Nintendo, Nival America, Nvidia, O-Games, Playlogic Entertainment, Sega, Sony Computer Entertainment, Sony Online Entertainment, SouthPeak Interactive, Square Enix, Take-Two, Interactive, THQ ,Trion World Network, Ubisoft Warner Bros. Interactive Entertainment, Xseed Games?

Eller är det bara för att det är EA?

OnT: Okej så EA ger en möjligheten att trycka till om vad som kan förbättras med deras produkt och folk tar tillfället i akt att trolla dem?

Sen om ni har Origin på er dator betyder det ju att ni gillar en eller flera av deras produkter eller hur?
Jag ogillar Steam (och Origin) för jag anser att jag inte ska behöva ha ett program igång samtidigt som jag spelar, jag menar, nämn en funktion i Steam som inte kan ersättas med en hemsida?
Dock gillar jag några spel som kräver Steam och Origin så jag får likt förbannat ha dessa onödiga pogram

Att jag kan chatta med folk som är på Steam när jag är i spelet? Jag kan smidigt skicka en invite till några av mina spelsessioner till vänner utan att dom ens måste vara i samma spel lobby som mig? Där har du två bra funktioner IMO

Medlem
Skrivet av Xzet:
Skrivet av farfadern:

Hmm, Efter hur EA stödde PIPA så kommer jag inte stödja dem nå mer, så dun care.

Jag antar att även bojkottar alla dessa spelstudios också då 505 Games, Atari, Capcom, Crave Entertainment, Deep Silver, Disney Interactive Studios, Eidos Interactive, Electronic Arts, Epic Games, Her Interactive, Ignition Entertainment, Koei Konami, Microsoft, MTV Games, Namco Bandai Games, Natsume, Nintendo, Nival America, Nvidia, O-Games, Playlogic Entertainment, Sega, Sony Computer Entertainment, Sony Online Entertainment, SouthPeak Interactive, Square Enix, Take-Two, Interactive, THQ ,Trion World Network, Ubisoft Warner Bros. Interactive Entertainment, Xseed Games?

Eller är det bara för att det är EA?

OnT: Okej så EA ger en möjligheten att trycka till om vad som kan förbättras med deras produkt och folk tar tillfället i akt att trolla dem?

Sen om ni har Origin på er dator betyder det ju att ni gillar en eller flera av deras produkter eller hur?
Jag ogillar Steam (och Origin) för jag anser att jag inte ska behöva ha ett program igång samtidigt som jag spelar, jag menar, nämn en funktion i Steam som inte kan ersättas med en hemsida?
Dock gillar jag några spel som kräver Steam och Origin så jag får likt förbannat ha dessa onödiga pogram

Helt ärligt ja jag bojkottar alla dessa företag. Inte köpt ett enda spel från dom sen i julas (TOR) och det spelar jag inte längre

Medlem

Allt EA hat börjar bli lite gammalt nu. Man börjar undra hur mycket konkreta och faktiska personliga erfarenheter som ligger bakom, eller om folk mest EA-bashar av ren gammal vana eller för att dom inbillar sig att det är "hippt" på nåt sätt?

Ett vanligt argument mot EA är deras "girighet". Resonemanget verkar vara att "EA är girigt och äger Origin, således är Origin dåligt".

EA är girigt? O'rly?

Hur länge har Steam funnits...typ 8 år? Ändå är deras priser löjligt höga.

Nedladdningsbara spel via Steam har resulterat i avsaknad av DVD skivor, kartonger, pappersmanualer samt eliminerat all logistik (transporter e.t.c.) som är förknippad med fysiska kopior. Allt detta sammantaget representerar stora ekonomiska besparingar på leverantörens sida.

Ändå är spelen inte billigare. De pengar som tjänas in går i egen ficka utan att på något sätt ekonomiskt premiera de kunder som bidragit genom att ladda ner sina spel genom Steam, för att inte nämna de positiva miljöeffekter som mindre mediatillverkning, pappersförbrukning och förpackningstillverkning samt transporter ger.

Men, är det någon som säger att Valve är giriga? Nej. Istället så är Gabe Newell allas hjälte och folk gör gladeligen en prismässig "bend over" för honom vilket ger sjukt mycket pengar för spel som egentligen borde ha blivit betydligt billigare med Steam, framför allt i takt med att Steam blivit mer populärt och utbrett.

Nej...Valve och Gabe är bra trots att de suger ut folk med sina hutlösa priser på Steam och det är EA som är giriga och dumma när dom erbjuder konkurrens med sitt Origin. Go figure.

SE

Har accepterat att Origin kommer ligga kvar på datorn men måste det komma popups varje gång jag spelar BF3? Ingen som lyckats bli av med dem?

Medlem

Ta bort tvång till Origin. Mellan BFBC2 och BF3 så är det en massiv nedgradering att bli tvingad att ha ett värdelöst program igång i bakgrunden som aldrig används till något annat än att just spelet kräver att man har det igång.

Jag ogillar/avskyr även Steam, men det programmet är i alla fall något bättre än Origin, dock inget av dom gillas.

Medlem
Skrivet av orkamera:
Skrivet av Xzet:
Skrivet av farfadern:

Hmm, Efter hur EA stödde PIPA så kommer jag inte stödja dem nå mer, så dun care.

Jag antar att även bojkottar alla dessa spelstudios också då 505 Games, Atari, Capcom, Crave Entertainment, Deep Silver, Disney Interactive Studios, Eidos Interactive, Electronic Arts, Epic Games, Her Interactive, Ignition Entertainment, Koei Konami, Microsoft, MTV Games, Namco Bandai Games, Natsume, Nintendo, Nival America, Nvidia, O-Games, Playlogic Entertainment, Sega, Sony Computer Entertainment, Sony Online Entertainment, SouthPeak Interactive, Square Enix, Take-Two, Interactive, THQ ,Trion World Network, Ubisoft Warner Bros. Interactive Entertainment, Xseed Games?

Eller är det bara för att det är EA?

OnT: Okej så EA ger en möjligheten att trycka till om vad som kan förbättras med deras produkt och folk tar tillfället i akt att trolla dem?

Sen om ni har Origin på er dator betyder det ju att ni gillar en eller flera av deras produkter eller hur?
Jag ogillar Steam (och Origin) för jag anser att jag inte ska behöva ha ett program igång samtidigt som jag spelar, jag menar, nämn en funktion i Steam som inte kan ersättas med en hemsida?
Dock gillar jag några spel som kräver Steam och Origin så jag får likt förbannat ha dessa onödiga pogram

Att jag kan chatta med folk som är på Steam när jag är i spelet? Jag kan smidigt skicka en invite till några av mina spelsessioner till vänner utan att dom ens måste vara i samma spel lobby som mig? Där har du två bra funktioner IMO

Jag kan erkänna att det är smidig att skicka en invite cross game i Steam, men vad är det som hindrar att spel från en Steam/Origin hemsida har en inbyggd standar chatt funktion, du har kvar din chatt/invite funktion utan att behöva installera och köra Steam/origin varje gång du ska starta ett spel.
Att sen Vavle och EA kräver att utvecklare trycker in denna funktion i sina spel är ju inget annorlunda är att Sony, MS eller Nintendo kräver att spelutvecklare trycker in diverse konsol funktioner.

Chatt funktionen i Steam är dock bara irritreande IMO.

12
Skriv svar