Svenska armén på väg till ArmA 2

Medlem

Spelar alltså folk ArmA2 - har det patchats till sjödugligt skick nu? Bra i sådant fall


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Pansarknekt
Skrivet av Drapan:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av rmpyro:

AK4 suger... bättre att använda g36c som dom använder i afganistan.

Va yrar du nu om? Var har du sett en Ak4 nånstans?
Ak5 är förövrigt en omarbetning av FN FNC för svenska förhållanden och önskmål.

Ak4 är gammla G3, uppföljaren till G3 är G36C. Men den används inte av svenska försvaret så vitt vad jag vet.

SSG (Särskilda skyddsgruppen) använder G36C, inte officellt men letar du lite på nätet så finns det "gott" om bildbevis.

FAIL. SSG använder det dom behöver.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Nostalgi var ordet

Medlem
Skrivet av deftune:
Skrivet av Drapan:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av rmpyro:

AK4 suger... bättre att använda g36c som dom använder i afganistan.

Va yrar du nu om? Var har du sett en Ak4 nånstans?
Ak5 är förövrigt en omarbetning av FN FNC för svenska förhållanden och önskmål.

Ak4 är gammla G3, uppföljaren till G3 är G36C. Men den används inte av svenska försvaret så vitt vad jag vet.

SSG (Särskilda skyddsgruppen) använder G36C, inte officellt men letar du lite på nätet så finns det "gott" om bildbevis.

FAIL. SSG använder det dom behöver.

FAIL. Det vet du lika lite om som oss andra här.

Inaktiv

"Brand New AK5D!!"

Så visar de en AK5C...

Medlem
Inaktiv

Älskar modcommunity och folk som pysslar med sådant här.
Spel som flashpoint och oblivion mfl har fått så mycket mer spelglädje.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem
Skrivet av the_cru:

Spelar alltså folk ArmA2 - har det patchats till sjödugligt skick nu? Bra i sådant fall

Självklart spelas det för fullt! Mod-communityn är väldigt stor och aktiv, och vi får en hel del hjälp från andra projekt. Grejen är ju bara det att detta inte är ett spel där man bara hoppar in på en random server och pangar loss, utan du rekommenderas starkt att hitta en community/klan att lira med. Då är det oslagbart

ArmA2 i sig fick sin senaste patch i julas, och jag har iaf inte haft några problem alls med det sen dess. Nu gäller dock ACE2 också, vilket uppdateras 2 gånger i veckan, och varierar tyvärr lite från version till version vad gäller stabilitet och funktionalitet. Men det mesta fixas väldigt fort.
Lätt värt att ge sig på igen tycker jag iaf

Skrivet av Viper_Sweden:

"Brand New AK5D!!"

Så visar de en AK5C...

Yes, jag får ta på mig det där misstaget Vi spelade in och slängde ihop den där trailern ganska hastigt under en dag för att tajma vårt offentliggjörande av projektet samma kväll. Skyller på stress och sömnbrist!

Medlem

Varför köpte jag inte ArmA 2 istället för Dragon Rising


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av Fisse:

Ak4 är gammla G3, uppföljaren till G3 är G36C. Men den används inte av svenska försvaret så vitt vad jag vet.

Beror på vad du räknar som "svenska försvaret" Hemvärnets standardvapen är Ak 4 B (Ak 4 med rödpunktssikte istället för ordinarie sikten) och enligt planerna för omstruktureringen av svenska försvarsmakten ska Hemvärnet utgöra 50% av sveriges totalförsvar, och det är under en väldigt nära framtid.

Jag skulle alltså säga att det är ett väldigt vanligt vapen i svenska försvaret.

Om det var G36 du syftade på så ursäktar jag mig, för det är ju officiellt sett inget vapen Sverige använder.

Medlem

Blir riktigt sugen på detta spel. Har haft en något sånär bra dator ett tag nu, men sitter ändå i min sackosäck framför 360n... '

Det enda jag saknar i modden är den underbara ksp58! ohh vilka minnen jag har med den åskpinnen! 10st ksp58-skyttar på ett gräsklätt skjutfält en skållhet, torr sommardag och smartskallen till befäl tog ENDAST med spårljusamo... "Fänrik, det brinner... Ingen fara, vi släcker när vi är klaraaahh oooops det sprider sig visst ehe.. Shit nu brinner skogen!" Jävlar vilken skogsbrand det blev! Brandkåren fick slita en hel del och jag gissar att befälet fick smisk med en stållinjal senare på kvällen...

Är spelet krävande? Har en 4GB, AMD Phenomen 9550 Quad-core, ATI Radeon HD 4650 1GB, vilket inte säger mig ett dyft... Har inte hafft koll sedan 486orna blev utbytta mot Pentium...


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Verkar vara en riktigt mysig mod! Synd för min plånbok, för nu blir man tvungen att köpa ArmA2 oxå!

Angående vapenpratet: Är det inte bättre att läsa på lite istället för att gissa/ljuga/motsv..? Det var länge sen jag såg så här mycket spekulatoner och faktafel på bara två sidor!

Medlem
Skrivet av Parabellum:

Angående vapenpratet: Är det inte bättre att läsa på lite istället för att gissa/ljuga/motsv..? Det var länge sen jag såg så här mycket spekulatoner och faktafel på bara två sidor!

Av nån anledning är det oftast de som aldrig någonsin har släpat runt på åskpinnar och brukat dem i nån större utsträckning som har högljuddast åsikter om vapen av olika slag

Inaktiv
Skrivet av Forcie:
Skrivet av Parabellum:

Angående vapenpratet: Är det inte bättre att läsa på lite istället för att gissa/ljuga/motsv..? Det var länge sen jag såg så här mycket spekulatoner och faktafel på bara två sidor!

Av nån anledning är det oftast de som aldrig någonsin har släpat runt på åskpinnar och brukat dem i nån större utsträckning som har högljuddast åsikter om vapen av olika slag

Nejmen titta, lite uppsträckning i tråden - vackert!

Som vissa andra knäppgökar i det avlånga landet falukorv kommer jag vänta med ångestblandad spänning (förväntan kontra resultat) och ladda hem varenda version av modden.

/HTM (som begråter det faktum att han inte kommit över en Ak5DmkII eller vad man ska kalla den att "utvärdera" än)


signatur

Ja. Det stämmer. Jag raljerar ganska mycket.

Medlem
Skrivet av Parabellum:

Angående vapenpratet: Är det inte bättre att läsa på lite istället för att gissa/ljuga/motsv..? Det var länge sen jag såg så här mycket spekulatoner och faktafel på bara två sidor!

Välkommen till FZ, där saker som fakta och ett öppet sinne inte är så viktigt.

Medlem

Btw, någon som kan tipsa om bra mjukstart för att börja spela Arma2 online?
Att hoppa in på random server var inte så roligt.

Medlem

Latex, sök till oss i SSG på http://www.ssg-clan.se och spela med oss. Var med på en grundträning, en veckoträning och kanske ett söndagsspel och se hur det känns.

Det är trevlig stäming på TS, hög nivå på spelarna och grymt samarbete.

Medlem

Hade suttit fint med en Haubits 77A också, så att man kan panga med riktigt doningar!

Medlem

Finns det någon särskild anledning till att du vill ha den gamla modellen?

Medlem

Jag har skjutit med G36 hihi


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Är kanske spöstraff att vara och hetsa i en sån här gammal artikelkommentar men;

SAM-teamet har sen ett ganska bra tag tillbaka snott ihop en rätt schysst sida där man kan följa deras arbete. Som för övrigt har kommit en ganska lång bit på vägen och det finns både modeller och lite videos och annat snaskigt från deras senaste släpp!

http://www.samstudios.se/


signatur
12
Skriv svar