Första bilderna från Elder Scrolls Online

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av joffjoff:

Ingen first person? då kan man lika väl låta det va.

Nej, inget first person... Inte heller stridssystemet som Skyrim har, där du kontrollerar båda händerna i realtime. Istället så kommer de använda sig av Hotbars och Hotkeys, de har själva använt termen "World of Warcraft-mechanics" för att beskriva hur stridssystemet kommer fungera.
Med andra ord inte realtime som i TES spelen utan World of Elder Scrolls kommer titta på WoW's stridssystem.

Det enda som verkar skilja det här från skaran hittills är public dungeons och stort RvR a'la Dark Age of Camelot för er som minns det. Lyckas de få in DAoC's superba känsla från deras RvR i World of Elder Scrolls kan just den aspekten bli ganska häftig.

MEN, det kräver en stor spelarbas vilket de inte kommer att få. Detta eftersom de satsar på att stjäla WoW's kunder genom att "göra det bekvämt för folk som kommer från stora MMO's" (deras egna ord) istället för att satsa på att få in de som älskar TES-spelen och den mekaniken som finns där.

Istället slänger de TES' rulebook på brasan och kopierar den som redan finns i WoW och alla dess kopior för att det ska vara lätt för de som spelar WoW och alla liknande att gå över till World of Elder Scrolls.

Sen blir jag förbannad på att de pekar på DAoC och säger så ska vi göra, för att senare i samma veva påstå att de inte tänker leverera Player Housing för att det är för svårt att implementera i ett MMO. Grattis grabbar, DAoC hade player housing som fungerade utmärkt, men ni klarar inte av det menar ni alltså.

Asså jag tror inte TES stridssystem skulle funka i ett MMORPG. Fan minsta lilla lagg så går ju allt åt skogen med blocka och bonka liksom. Känns som bäddat för frustration. Jag älskar TES men fan, ALLT är inte ämnat för multiplayer så är det bara. Kolla bara red dead redemption och GTA. Asbra spel, men multiplayer fungerar inte... Det är inte den typen av spel helt enkelt.

Nja, skulle snarare vilja säga att den teknologin som finns tillgänglig för gemene man i dagsläget inte är tillräcklig för att förverkliga ett MMO som lever upp till Skyrim's standard och mekanik.

Någon dag kanske tekniken är där men tills dess så är det ett misstag att göra det här spelet. Det enda det här spelet kommer lyckas med är att göra det bra mycket svårare att lansera ett nytt "äkta" TES MMO när tekniken är tillräckligt utvecklad. Detta eftersom World of Elder Scrolls skadar deras trovärdighet rejält när det gäller MMO's.

Såg att någon kommenterade att vi inte borde döma ut World of Elder Scrolls eftersom det inte släppts någon info ännu, bara några bilder.
Det vi baserar vår kritik på är artikeln i GameInformer, en tidning, där utvecklarna själva säger att spelet kommer använda sig av "WoW-mekanik" i striderna, inga strider i realtid, det kommer använda sig av Hotbars och abilities med cooldowns osv osv. Läs artikeln, tror Ankh länkade den högre upp i denna tråd.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Tror detta kommer floppa ganska hårt. Hade varit smartare utav dom att satsa på ett nytt TES spel med Coop stöd.

Medlem

Hjälp va är det här O_o


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

swtor motorn ... ha ha ha kan det möjligtvis bli sämre än swtor .. väntar med spänning


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Shit vad gaming communitiet har övergått från att vara intelligenta kritiker till bortskämda brats, kanske dags att sluta läsa allmänna sidor.

Medlem

För att vara fantasy så ser det ut att lida av rejäl brist på fantasi...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Nja, skulle snarare vilja säga att den teknologin som finns tillgänglig för gemene man i dagsläget inte är tillräcklig för att förverkliga ett MMO som lever upp till Skyrim's standard

Skulle nog vilja påstå att det är fullt möjligt. Dock höjs ju den estetiska ribban varje gång de släpper ett nytt singleplayer spel. det kan till exempel vara svårt att få skyrim att flyta på med 100 spelare på skärmen, medan detta kanske är genomförbart i oblivion i dagsläget. Ett singleplayer spel kommer med största sannolikhet alltid se bättre ut än ett mmo för att miljön är mer kontrollerad.

Däremot förstår jag inte varför de väljer att använda sig av en annan motor när de har en egen som de skulle kunna optimera för denna typ av spel, jag menar.. De lär ha en del folk som är insatta i det samt att det lär bli billigare? Vad jag förstår är det en annan avdelning som håller på med det, vilket kan förklara saken... Men det är tråkigt.

Medlem
Skrivet av caelestis:
Skrivet av Mellanare:

Nja, skulle snarare vilja säga att den teknologin som finns tillgänglig för gemene man i dagsläget inte är tillräcklig för att förverkliga ett MMO som lever upp till Skyrim's standard

Skulle nog vilja påstå att det är fullt möjligt. Dock höjs ju den estetiska ribban varje gång de släpper ett nytt singleplayer spel. det kan till exempel vara svårt att få skyrim att flyta på med 100 spelare på skärmen, medan detta kanske är genomförbart i oblivion i dagsläget. Ett singleplayer spel kommer med största sannolikhet alltid se bättre ut än ett mmo för att miljön är mer kontrollerad.

Däremot förstår jag inte varför de väljer att använda sig av en annan motor när de har en egen som de skulle kunna optimera för denna typ av spel, jag menar.. De lär ha en del folk som är insatta i det samt att det lär bli billigare? Vad jag förstår är det en annan avdelning som håller på med det, vilket kan förklara saken... Men det är tråkigt.

Nu var det ju inte grafiken som jag syftade mest på utan själva mekaniken bakom spelet. T.ex. stridssystemet i Skyrim, jag tror det är svårt att få det att fungera i RvR i ett MMO i dagsläget. Det kan också vara ett skäl till att de väljer att köpa in en annan motor då Hero Engine (eller vad den heter) är byggd för just den typen av WoW-mekanik som TOR använder och World of Elder Scrolls kommer använda.

Sen tror jag inte de har så många med erfarenhet från de riktiga TES-spelen då detta är en helt ny studio, Zenimax Online, skapad av Bethesdas ägare, Zenimax. De har inte så mycket mer att göra med Bethesda än att just ha samma moderbolag.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

När jag först hörde det blev jag väldigt exalterad. Nu, fram för allt efter att de gått ut med att de ska använda sig av HeroEngine, så ser jag inte fram emot det längre. Fast det ska ändå bli intressant o se vad det blir av det hela.

Medlem

Jag vet fan inte vad jag ska tycka.
Hoppas att de gör ett riktigt MMO och inte efterapar dagens mmo. Att de lyckas behålla vad som är The Elder Scrolls och bjuda på nått riktigt kul att spela länge.
Samtidigt är jag rädd och nervös över att de totalsabbar vad som är The Elder Scrolls.
Har varit en trogen The Elder Scrolls spelare sedan Arena, första spelet och jag älskar spelserien.

Bild 7 får mig att tänka på Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark. :heart:


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Nej, det här blir inget köp iaf.

Medlem

ser skit ut. inte ett bra tecken när det ser sämre ut än spelen som släppts senaste 2 åren. speciellt när det är mkt långt kvar till release skulle aldrig köpa ett så fult spel utan att säkerhetstesta demo. och då måste det ändå vara riktigt bra för att man ska acceptera skitgrafik.


signatur

//monster

FY HELVETE VAD SÄMST! Vart är Elder Scrolls? Har jag missat bilderna? Vart är dem? Ser bara skit-bilder här jag!

Medlem

Som min "suspicios dog" bild antydde så är jag tämligen skeptisk i nuläget.

Dock får man komma ihåg att detta är de första in-game bilderna som publicerats och spelet verkar vara planerat att släppas under 2013, så mycket hinner nog hända tills dess.

Angående artstylen så håller jag med om att det som syns i bilderna inte känns speciellt Elder Scrolls. För färgglatt och ger rent allmänt ett lite för "nutti-nuttigt" intryck IMO. Återigen, svårt att avgöra hur mycket som är hugget i sten utifrån några enstaka previews.

Det jag förmodligen är mest orolig för är valet av grafikmotor. Har lirat en hel del SWTOR och måste öppet erkänna att Hero Engine konceptet inte känns helt optimalt (för att uttrycka det milt).

Faktum är, att jag skulle vilja påstå att det är en av SWTOR's största och allvarligaste akilleshälar. T.ex. så flyter det dåligt t.o.m. på high-end burkar och har endast stöd för DirectX 9 i dagsläget. Iofs så har tydligen BioWare tweakat motorn rätt ordentligt, så vem vet, kanske har ESO gänget lyckats bättre?

Hur som helst, mycket frågetecken, men man har ju ingenting att förlora på att följa utvecklingen och se vart det hela bär, eller hur? Mycket kan som sagt hända på ett år.

SE

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!=(


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem

Motorn i skyrim då?

Medlem

Känns som Vanguard, lite av en besvikelse.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av caelestis:
Skrivet av Mellanare:

Nja, skulle snarare vilja säga att den teknologin som finns tillgänglig för gemene man i dagsläget inte är tillräcklig för att förverkliga ett MMO som lever upp till Skyrim's standard

Skulle nog vilja påstå att det är fullt möjligt. Dock höjs ju den estetiska ribban varje gång de släpper ett nytt singleplayer spel. det kan till exempel vara svårt att få skyrim att flyta på med 100 spelare på skärmen, medan detta kanske är genomförbart i oblivion i dagsläget. Ett singleplayer spel kommer med största sannolikhet alltid se bättre ut än ett mmo för att miljön är mer kontrollerad.

Däremot förstår jag inte varför de väljer att använda sig av en annan motor när de har en egen som de skulle kunna optimera för denna typ av spel, jag menar.. De lär ha en del folk som är insatta i det samt att det lär bli billigare? Vad jag förstår är det en annan avdelning som håller på med det, vilket kan förklara saken... Men det är tråkigt.

Nu var det ju inte grafiken som jag syftade mest på utan själva mekaniken bakom spelet. T.ex. stridssystemet i Skyrim, jag tror det är svårt att få det att fungera i RvR i ett MMO i dagsläget. Det kan också vara ett skäl till att de väljer att köpa in en annan motor då Hero Engine (eller vad den heter) är byggd för just den typen av WoW-mekanik som TOR använder och World of Elder Scrolls kommer använda.

Sen tror jag inte de har så många med erfarenhet från de riktiga TES-spelen då detta är en helt ny studio, Zenimax Online, skapad av Bethesdas ägare, Zenimax. De har inte så mycket mer att göra med Bethesda än att just ha samma moderbolag.

ok, jag trodde att du menade hårdvara när du pratade om "teknologin som finns tillgänglig för gemene man". Ser ingenting som hindrar stridssystemet dock, finns ju reda liknande stridssystem i multiplayer där man spelar (rätta mig om jag har fel) 64 spelare på en karta, Mount & Blade.

Medlem
Skrivet av caelestis:
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av caelestis:
Skrivet av Mellanare:

Nja, skulle snarare vilja säga att den teknologin som finns tillgänglig för gemene man i dagsläget inte är tillräcklig för att förverkliga ett MMO som lever upp till Skyrim's standard

Skulle nog vilja påstå att det är fullt möjligt. Dock höjs ju den estetiska ribban varje gång de släpper ett nytt singleplayer spel. det kan till exempel vara svårt att få skyrim att flyta på med 100 spelare på skärmen, medan detta kanske är genomförbart i oblivion i dagsläget. Ett singleplayer spel kommer med största sannolikhet alltid se bättre ut än ett mmo för att miljön är mer kontrollerad.

Däremot förstår jag inte varför de väljer att använda sig av en annan motor när de har en egen som de skulle kunna optimera för denna typ av spel, jag menar.. De lär ha en del folk som är insatta i det samt att det lär bli billigare? Vad jag förstår är det en annan avdelning som håller på med det, vilket kan förklara saken... Men det är tråkigt.

Nu var det ju inte grafiken som jag syftade mest på utan själva mekaniken bakom spelet. T.ex. stridssystemet i Skyrim, jag tror det är svårt att få det att fungera i RvR i ett MMO i dagsläget. Det kan också vara ett skäl till att de väljer att köpa in en annan motor då Hero Engine (eller vad den heter) är byggd för just den typen av WoW-mekanik som TOR använder och World of Elder Scrolls kommer använda.

Sen tror jag inte de har så många med erfarenhet från de riktiga TES-spelen då detta är en helt ny studio, Zenimax Online, skapad av Bethesdas ägare, Zenimax. De har inte så mycket mer att göra med Bethesda än att just ha samma moderbolag.

ok, jag trodde att du menade hårdvara när du pratade om "teknologin som finns tillgänglig för gemene man". Ser ingenting som hindrar stridssystemet dock, finns ju reda liknande stridssystem i multiplayer där man spelar (rätta mig om jag har fel) 64 spelare på en karta, Mount & Blade.

Jo men det var hårdvara och internetanslutningar jag pratade om.
Jag tror inte dagens teknologi skulle klara av säg 300 spelare (det hände hela tiden i DAoC) på samma område i RvR utan lagg.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Jag struntar fullständigt i spelet för tillfället. Vi befinner oss i ett alldeles för tidigt skede för att kunna avgöra något om spelet i sig.

Vad jag däremot vill påpeka är hur min depression och hur mina självmordstankar oftast tittar fram efter att läst igenom ett gäng kommentarer här på FZ. Vad händer med mänskligheten?

Kommentarerna känns mer och mer bittra för var dag som går, ofta till den grad att jag faktiskt tappar orken att göra något som jag vill göra, och det vi faktiskt är här för att göra - diskutera


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av bossefraise:

...

Vad jag däremot vill påpeka är hur min depression och hur mina självmordstankar oftast tittar fram efter att läst igenom ett gäng kommentarer här på FZ. Vad händer med mänskligheten?
...

Kontakta en läkare och beskriv dina problem. Det låter som om du behöver hjälp eller stöd i någon form.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Kommer att bli ett fiasko.

Jag smyger runt i ett hus där ägaren sover. Tar mig sakta fram i skydd av skuggor som brasans sken inte lyckas nå. Där! där är boken jag ska ha. Sträcker sakta fram min hand mot den då plötsligt dörren sparkas upp och en lvl 87 dark elf assassin vid namn Leg0LaZ gapar "OMG! Looking for group! LOOKING for GROOOuP , anyone wanna grind? OMG PLOX"


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

lite väl tidigt att säga något om spelet nu kanske...

Medlem

Jag känner mig väldigt skeptisk, men lik förbannat kommer jag nog att testa det ändå..


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Medlem

Jag är rädd att det ska ha blivit för mainstream, liksom alldeles för likriktat för att det ska funka som ett MMO. Skulle inte förvåna mig om recensenter säger i framtiden "The Elder Scrolls utan The Elder Scrolls"...


signatur

"Ungefär lika användarvänligt som en ihoprullad skallerorm"

Skriv svar