Musikalbum 2012

Medlem
Musikalbum 2012

Vilka är enligt er de bästa plattorna som släppts hittils i år? Vilka ser ni fram emot?
Dela med er i denna tråd! Alla slags genrer välkomnas.

Har själv legat på latsidan när det gäller att ta för sig av nya releaser och har väldigt lite att bidra med.

Det bästa jag hört hittils är nog High On Fires nya platta: De Vermis Mysteriis

Diggar även den nya av Unsane

Ser fram emot nytt material från:
Deftones - (TBA)
Tool - (kommer förhopningsvis släppa nytt i år)
Danny! - Payback
Alice in Chains - (TBA)
Cult of Luna - TBA
Chino XL - The Ricanstruction

Medlem

När favoritbandet Sonata Arctica släpper nytt så släpper jag allt och rusar till skivbutiken. Släpps den 18:de maj.

Sen så släpper även Sabaton sin nya skiva "Carolus Rex" i Maj, vilket kommer att bli deras sista album innan gruppen splittras =(

EDIT: Jag får inte glömma bort att nämna att Rhapsody (F.d. Rhapsody of fire) även de släpper nytt, fast i Juni. Luca Turilli är ett geni när det gäller att komponera episk (i dess sanna bemärkelse) metal

Medlem

Släpper Tool ny skiva i år, så kommer jag att gråta av lycka. Tills dess får Meshuggahs nya duga!

Medlem

Tenacious D är tillbaka!

Här är trailern för deras kommande album, med gästinslag från bland annat Dave Grohl och Josh Groban:

Medlem

Hoppas att Madvillain släpper uppföljaren till 2004s 'Madvillainy' i år. Vore riktigt fett!

Ett par låtar av monsterduon

Medlem

Bästa album hitintills i år går helt klart för mig till 'Tell Your World', producerat av Livetune.

Lite låtar från albumet:

Medlem

Torche - Harmonicraft

Releasedatum: 24e april

Blir också intressant att se vad Nine Inch Nails och Soundgarden spottar ur sig i år

Medlem

Den bästa plattan hittills från i år är "Flying Colors".

Bästa låtarna:
- Blue Ocean
- Kayla
- Everything Changes
- Better Than Walking Away
- Infinite Fire

Lyssna på Spotify!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ser fram emot Gojiras nya, 'L'enfant sauvage'(Det vilda barnet). Låtlista hittas här: http://www.rocknytt.net/album/5423-gojira-avsloejar-skivdetal...

Också taggad på nya av bandet '16'.

Releasedatum: 24 april

Medlem

Nya Meshuggah är klart fetast i år hittils.

Meshuggah - Swarm (unofficial video)

Ser fram emot nytt album av Tool, om den nu kommer 2012. Enligt ryktena så ska den börja spelas in i sommar.

Medlem

Har lyssnat igenom El-Ps nya album 'Cancer for Cure' och gillar det jag hör

Medlem

Av de band jag lyssnar på är det bara ett som har släppt en ny skiva i år och den är riktigt bra. Den skivan är The General Strike av Anti-flag.

Här är första låten på skivan:

Markus Krunegårds "Mänsklig Värme". Bästa svenskspråkiga skivan jag hört på år och dar. Varje låt är komplett.

Medlem

Accept´s nya är helt i min smak.

Deras gitarrsolon håller samma stil som för 20 år sen. Rock n Roll.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Gojira's nya platta släpps snart. Har nog inte hört en enda dålig låt från det bandet.

Titelspåret från kommande platta.

Medlem
Skrivet av Uzza:

Bästa album hitintills i år går helt klart för mig till 'Tell Your World', producerat av Livetune.

Alltså fyfan vad den här typen av musik får mig att må konstigt.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av Uzza:

Bästa album hitintills i år går helt klart för mig till 'Tell Your World', producerat av Livetune.

Alltså fyfan vad den här typen av musik får mig att må konstigt.

Tanken är ju att musik ska åkalla känslor inom lyssnaren, så den verkar ju göra någonting rätt.

Inaktiv

Solar Fields - Random Friday

Mannen bakom musiken till Mirror's Edge. Kan det bli fel?

Pulserande och djupa basgångar, med en mix av progressive, acid, electro och ambientinfluenser ger en hypnotisk atmosfär igenom hela albumet.

Tant Gredelin 72 år på våningen under slår med skurmoppen i taket i takt med musiken. Hon gillart också!

Medlem

Håller Overkill - The Electric Age som bästa släppet hittills 2012. Snacka om energi och riktigt fläskig platta. Trodde inte dom skulle kunna fixa till en sådan grym CD igen efter grymma Ironbound...men jodå!

Medlem
Skrivet av Uzza:
Skrivet av Brain:
Skrivet av Uzza:

Bästa album hitintills i år går helt klart för mig till 'Tell Your World', producerat av Livetune.

Alltså fyfan vad den här typen av musik får mig att må konstigt.

Tanken är ju att musik ska åkalla känslor inom lyssnaren, så den verkar ju göra någonting rätt.

Hehe jo. Innovativ musik är det utan tvekan.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Reaction:

Gojira's nya platta släpps snart. Har nog inte hört en enda dålig låt från det bandet.

Schysst låt:)

Medlem

Det finns inte mycket information om detta, men det verkar som Helena Paparizou ska släppa ett nytt album. Det kanske blir i Sverige också?

I vilket fall, det är albumet jag längtar mest till.

Medlem

Eftersom det verkade som att jag dödade tråden, tänkte jag att ni får tusan inte glömma Sabatons nya skiva Carolus Rex: http://open.spotify.com/album/1CoGg40NBclT9PN5lik95n

En låt...

Skrivet av Jozo:

Sen så släpper även Sabaton sin nya skiva "Carolus Rex" i Maj, vilket kommer att bli deras sista album innan gruppen splittras =(

Uh? Hittade de just nyss inte flera nya medlemmar? :

Medlem

DEFTONES - Koi No Yokan

Kan streamas här: http://www.rollingstone.com/music/news/deftones-unleash-angst...

AOTY för mig iaf:D Sjukt bra

Medlem
Skrivet av blackholesun:

Jävlar, det hade jag missat. Tack för den!

Medlem

Beardfish - The Void. Grym svensk prog!

Medlem

Kanske någon intresserar sig över Septembers nya album "Inferno"?
http://open.spotify.com/album/0Pkg2U6eM9f15PN9ZXefNq

Medlem

Isis - Pliable Foe

Låt från deras samlingsplatta Temporal med demos, b-sides och annat. Hart vart ute ett tag men ändock värt att posta för den som missat.

Några fler Death Grips fans här? Vad tycks om No Love Deep Web?

Jag gillart iaf:) Även om inget slår Exmilitary.
Riktigt drag i basen!

1
Skriv svar