Slår Black Ops II nya rekord i höst?

Robot
Slår Black Ops II nya rekord i höst?

Branschanalytikerna är oense om Call of Duty: Black Ops II kommer fortsätta göra det CoD gör bäst – slå försäljningsrekord – eller "bara" sälja 15-20 miljoner exemplar.

#call-of-duty-black-ops-ii, #call-of-duty-modern-warfare-3


Medlem
Slår Black Ops II nya rekord i höst?

Självlart kommer det att slå rekord, igen.

Brasklappen är om MW-fans sparkar bakut för att treyarc faktiskt gjort en viss förändring av konceptet denna gång (dvs inte bara släppt en papperskopia på föregående spel).


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Självlart kommer det att slå rekord, igen.

Vi får la se!

Medlem

Black Ops kan nog kanske göra det. Men jag hoppas personligen på ett rejäl minskning så Activision ökar kvaliteten på spelet, på ALLA plan och inte bara grafiken som varenda person snackar om.. CoD har potential, dom gamla CoD spelen var riktigt bra. 1-2-3 och det bästa CoD 4.. Ahh minnen. Dom kan göra bra spel, det har dom bevisat. Jag kritiserar inte detta dock. Man vet inte förrän man provat.

Jag tror den kommer slå MW3 rejält, detta eftersom många gillar MP "upplevelsen", och det är väl där de lägger störst krut. Det blir en stor framgång, rent försäljningsmässigt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

EA har FIFA, Activision har CoD.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Självlart kommer det att slå rekord, igen.

Brasklappen är om MW-fans sparkar bakut för att treyarc faktiskt gjort en viss förändring av konceptet denna gång (dvs inte bara släppt en papperskopia på föregående spel).

Tror även det kommer slå åt andra hållet isåfall. Jag och många av mina vänner köpte inte MW3, men är riktigt taggade för Blops2

Medlem
Skrivet av Zelzahim:
Skrivet av Tybalt:

Självlart kommer det att slå rekord, igen.

Brasklappen är om MW-fans sparkar bakut för att treyarc faktiskt gjort en viss förändring av konceptet denna gång (dvs inte bara släppt en papperskopia på föregående spel).

Tror även det kommer slå åt andra hållet isåfall. Jag och många av mina vänner köpte inte MW3, men är riktigt taggade för Blops2

Ja, det kan säkert vara så också. Personligen vill jag se att de börjar göra någonting intressant av serien. Inte samma sak spel efter spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tror att det kommer sälja rekord. Gång på gång ser man att uppföljare så gott som alltid säljer bättre än sina föregångare. Samma sak med t.ex. Assassin's Creed, Final Fantasy och Mass Effect. Folk i allmänhet förknippar automatiskt högre nummer med med fler features och polerat gameplay, vilket såklart inte alltid stämmer.

Sen har ju självklart utvecklarna mer och mer pengar att spendera på marknadsföring varje gång det kommer en ny release. Jag tror att Blops2 kommer att marknadsföras till skyarna när det är dags för release.

Jag hoppas bara att de kommer att ha med den bästa featuren från Modern Warfare 3:

Medlem

Hoppas på lite högre upplösta texturer än MW3 till PC.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Skrivet av Wartex:

Jag hoppas bara att de kommer att ha med den bästa featuren från Modern Warfare 3:

https://www.youtube.com/embed/DhNnBYdnFUw

Jag tror faktiskt att de kommer skippa den featuren för att få mer "gejmers" att fortsätta spela.

Medlem

Black ops 2 kan bli bra, (till PC) ifall dom har med Dedicated servers, server files, Mod tools, inge killstreaks & perks.

Inaktiv

Vad menas med HD marknad?

o säg för fan inte att det har något i stil med "high definition games"

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Wartex:

Jag hoppas bara att de kommer att ha med den bästa featuren från Modern Warfare 3:

https://www.youtube.com/embed/DhNnBYdnFUw

Jag tror faktiskt att de kommer skippa den featuren för att få mer "gejmers" att fortsätta spela.

Nja, jag tror snarare att de släpper den som DLC.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Klart att det slår rekord. Den dagen då Black Ops 2 tillkännagavs så började hypen. Reklam, tävlingar, bokningar osv.

Kommer slå alla rekord tror jag.

Medlem

Dem nya cod= skitspel som inga renblodiga gamers rör vid.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Förmodligen kommer det att sälja multum. En massa indoktrinerade cod fanbois och newfags kommer att instaköpa skiten trots att det kommer att finnas minimal mängd content (detta kommer släppas som dlc i framtiden).

Dock förtjänar dem inte detta.

Medlem

Jag tänker ringa superman och hindra dom från att slå nytt rekord.

Medlem
Medlem

Min nyfikenhet säger köp men mitt IQ säger hoppa reprisen..
Kommer att satsa på annan typ av spel i höst.

Men blir inte förvånad om det blir super sale . Finns ju inte så mycket annat att välja på inom FPS genren.
BF lär väl inte komma med något som matchar dem i höst.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Folk lär köpa skiten som vanligt!

Bryr mig inte så länge inte andra utvecklare blir avskräckta från att fortsätta göra spel i genren som inte är CoD kopior...

Medlem

Hoppas de tjänar asmycket pengar.

Det här har inget vettigt nyhetsvärdet för folk som är spelintresserade. Detta är saker som Dagens Industri skriver om. Att FZ ändå valt att ta över affärstidningarnas grej just när det gäller Black Ops 2 tolkar jag som att man vill knäppa folk som klagat på näsan med en "det här är våran sajt, vi skriver vad vi vill".


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Jag lär nog köpa't ^^ på pc såklart.

Medlem

Tror CoD kommer få det svårt, deras starkaste marknad är (trots allt) konsolerna, närmare bestämt 360, som för de flesta andra multiformatsspel.
Dock släpps Ms sötrsta exklusiva, Halo 4 bara veckan innan CoD, och Halo har de senaste åren alltid sålt ett par miljoner ex på en vecka.

CoDs målgrupp (unga spelare) har lite pengar, och måste välja. En del väljer Halo, andra CoD, får ändå det andra spelet i julklapp. Men, alla kommer inte att välja CoD över Halo, tvärt om, vilket kommer skada försäljningssiffrorna rejält...
Halo 4 och CoD möter varandra i en kamp där båda endast kan förlora, men oavsett hur det går vinner Ms tack vare intäkterna på DLC och live som de får från CoD såväl som Halo, medan CoD har allt att förlora. När spelet säljer sämre än sina föregångare kommer det att vara svårt att vända trenden, CoDs målgrupp är inte kända för sin trohet så fort titanen faller, så flyr de till andra serier.

Medlem

"CoDs målgrupp (unga spelare) har lite pengar, och måste välja"
Vilket många inte kommer att göra. Utan pirata kommer att öka gällande cod pc.
Halo 4 köper man och cod piratas då många av de unga fattiga inte har råd med båda men ska bara ha båda. Det är så verkligheten ser ut i dag..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

1
Skriv svar