King's Bounty - retro på rätt sätt

Flakmonkey
King's Bounty - retro på rätt sätt

För ett par minuter sedan var det ett rätt lång inlägg om #King's Bounty: The Legend här, men det försvann pga en olycklig knapptryckning. Därför så får ni helt enkelt ta mig på orden då jag säger att det här är ett fantastiskt alternativ för er som letar efter ett turbaserat strategispel i bästa HoMM-stil. Inte så konstigt såklart med tanke på att HoMM bygger på det första klassiska King's Bount, men men.

Det bjuder i varje fall på en härlig blandning av gammalt och nytt. Det känns verkligen old school på både gott och ont, men samtidigt har det konceptet förbättrats på tillräckligt många ställen att det inte är frustrerande att spela som många äldre spel kan göra. Tempot är visserligen extremt lågt ibland och det kan bli en aning trist att hela tiden resa tillbaka för att köpa nya trupper. Samtidigt ligger lite av charmen där att allt inte är så himla tillrättalagt och smidigt. Skönt med ett spel som inte spelar sig självt åt dig helt enkelt.

[video=2482]

Så ja, är du ute efter något liknande HoMM så kan jag rekommendera King's Bounty rakt av. Förmodligen helt i onödan visserligen då du säkerligen redan äger det, men kanske är det någon som läser detta som missat det. Då hoppas jag verkligen att du ger det den chans som det förtjänar

#blogg

Medlem
King's Bounty - retro på rätt sätt

Håller utan tvekan med om att Kings bounty är ett riktigt bra spel. Håller sig till den formula som gjorde originalet ett så pass bra spel samtidigt som man lyckas modernisera spelet tillräckligt mycket för att de flesta ska kunna spela det.

Nu hoppas man bara på en riktigt uppföljare och inte mer facebookskräp/expansioner

Medlem

Det är kul

Dock rekomendera jag uppföljaren King`s Bounty: Armored Princess samt expansionen Crossworlds mer än Legend.

Då det innehåller ganska mycket bättre spelmekanik saker


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Flakmonkey
Skrivet av Dinskugga:

Det är kul

Dock rekomendera jag uppföljaren King`s Bounty: Armored Princess samt expansionen Crossworlds mer än Legend.

Då det innehåller ganska mycket bättre spelmekanik saker

Det lär ju bli att jag tar mig igenom dem sen

1
Skriv svar