Elder Scrolls Online: "först och främst ett bra spel"

Medlem
Skrivet av KatOne:

...

Som ett exempel - Du har nu -2 (-3 om jag klickar ner det också) i ditt inlägg. Ditt inlägg var inte dåligt eller helt felaktigt, och det var hyffsat välformulerat så därför finns det ingen anledning att tumma ner det. Ändå fick du tummar ner av anledningar som nästan aldrig kommer fram.
Väntar man ett par timmar kommer du kanske att ha ett par tummar upp istället.

Oftast säger tummar upp eller ner ingenting. Och det är det jag inte gillar med systemet. Så enkelt är det. Varken mer eller mindre.
Jag hade hellre sett att man var tvungen att svara på inläggen för att kunna ge tumme upp eller ner. Då hade systemet fått mer kött på benen, även om det inte varit vattentätt.

Inaktiv
Skrivet av Salami:

Kan någon förklara varför dom inte bara göra Skyrim till ett MMO? allt för ett mmo är ju redan med i singelplayer. Hus, vedklyvare, bygga vapen etc etc. Märkligt,

Det här spelet som dom bygger nu känns bara Määh

antagligen för asiater ska kunna spela det på sin pentium 3 med crt-skärm

Medlem

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta just nu...

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Voorhees:

Jag är sugen på detta World of warcraft är riktigt uttjatat nu för mig. Och va fan FZ, var det en bra idé att kunna gilla och ogilla kommentarerna? I alla fall borde ni verkligen ta bort "Toppkommentarer". Drygt som fan.

Ignorera det bara. De används till absolut största del av fanboys som försöker försvara sina favoriter oavsett vad det står i inläggen. Och deras åsikter betyder ändå ingenting.
Men det hade varit trevligt om man själv kunde välja att stänga av den funktionen.

Hahaha, fan vilka underbara regnmoln ni två är.

Blir ni ledsna i ögat av att riskera att få era inlägg downvotade av FZ's community? Take a hint, broskis.

Ni verkar utgöra stödgruppen av folk som egentligen bara ligger bra till om man sorterar på "Sämst Först". Och nej, ni kan för övrigt inte gråta över ordvalet - det är inte en värdekomparering, sorteringsvalet heter faktiskt "Sämst Först". And there we have you.

Jag skrattar lite åt att ni båda vill kunna stänga av en demokratiskt validerande funktion. Fett jobbigt när man inte får möjligheten att blockera ut och förtränga hur dåliga posts man själv gör?

Och tänkte ni på alla de otroligt bra posts som blir framröstade? Det lär ni inte ha gjort, nej. Eller så gjorde ni det, och ogillade funktionen ändå, för att ni inte håller med. Stabilt.

Och slutligen, som ni säger så spelar det ju ingen roll vad folk tycker ändå - så då kan ju den uppskattade funktionen få stanna föralltid. Alla vann!

Tror för övrigt att sockpuppets är mot FZ's regler. Trångt att få fram posts med två konton till samma tangentbord? Vorheece och Voorhees. Eller är "det där" nicket mer populärt än jag kunnat tro? Jason-filmerna kommer ju till minnes. Mod, kolla IP-adress?

On topic: Elder Scrolls Online kommer bli totalsågat av en enad kritikerkår, och Zenimax kommer stänga ned servrarna inom ett år efter release. True story, bro. Längtar!

Spännande reaktion alltså. Tänker inte ta någon diskussion med dig då du är en sådan person som tror att du har rätt om allt. Lite smått paranoid, så jag har förlorat slaget då jag börjar argumentera med dig. Godnatt

Inaktiv

Jag är redigt sugen på den där power armorn som står bakom dem.

Medlem

Vad är det med spelmotorn som är riktigt dåligt?
Kom men vettiga argument tack.. Dåligt optimerad? Dåliga skuggor m.m?
Grafiken är i den grafik jag förväntar mig av ett MMO spel.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Vad är det med spelmotorn som är riktigt dåligt?
Kom men vettiga argument tack.. Dåligt optimerad? Dåliga skuggor m.m?
Grafiken är i den grafik jag förväntar mig av ett MMO spel.

Jag hade i alla fall problem med animationer i swtor och om det är pga motorn eller om det mer är Bioware som man skall lägga skulden på det vet jag ej.

Vissa animationer syntes ej, vissa animationer långt i horisonten laggade/hackade.
Tunn ljussättning.

Sen vart det så mycket med själva känslan som jag inte gillade helt enkelt. Inget känns levande.
Men som sagt om det var motorns fel eller ej vågar jag inte svara på.

RED engine hade varit trevligt, där har vi känsla.

Medlem

Om sisådär 5 år kanske en motor som UE eller CE kommer vara standard

Medlem
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av Ztreek:

Vad är det med spelmotorn som är riktigt dåligt?
Kom men vettiga argument tack.. Dåligt optimerad? Dåliga skuggor m.m?
Grafiken är i den grafik jag förväntar mig av ett MMO spel.

Jag hade i alla fall problem med animationer i swtor och om det är pga motorn eller om det mer är Bioware som man skall lägga skulden på det vet jag ej.

Vissa animationer syntes ej, vissa animationer långt i horisonten laggade/hackade.
Tunn ljussättning.

Sen vart det så mycket med själva känslan som jag inte gillade helt enkelt. Inget känns levande.
Men som sagt om det var motorns fel eller ej vågar jag inte svara på.

RED engine hade varit trevligt, där har vi känsla.

Motorn flöt på bra för mig i allt förutom Illum PVPn då det var kaos, ingen bra motor för massive pvp.

Medlem

Jag tycker att Elder Scrolls online ser dåligt ut...

Medlem

Jag kan säga att Hero Engine inte lämpar sig för typisk bethesda mekanik typ radiant story. HE's sales pitch verkar för övrigt vara "vi har gjort spelet (generisk mmo), nu behöver ni bara sätta namn på det" grovt förenklat ofc men med en så bloatad codebase att utgå ifrån... Näe, det här ser inte ljust ut alls. Jag hade hoppats att dom skulle skärpa sig och skrota hela skiten, göra om och göra rätt men sånt händer väl inte om företag styrs från ekonomiavdelningen....

12
Skriv svar