Omgångsbaserade Warlock: Master of the Arcane ute nu

Robot
Omgångsbaserade Warlock: Master of the Arcane ute nu

Bygg upp ditt magiska imperium och kämpa om herraväldet i Ardanias fantastiska värld, i detta färska fantasy-strategispel från Paradox.

#paradox, #warlock-master-of-the-arcane


Medlem
Omgångsbaserade Warlock: Master of the Arcane ute nu

Turbaserat, eller turodningsbaserat?

Du vet mycket väl vad som åsyftas.

Medlem

Turbaserat är ett helt korrekt sätt att uttrycka sig då sammanhanget gör att ordet inte kan missuppfattas. För mig blir det ett köp när jag tröttnat på diablo 3.

Är också nervös inför paradoxsläpp efter de senaste buggsläppen.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Du vet mycket väl vad som åsyftas.

Haha, så snabb du var.
Jo jag förstår

Verkar ju köra civ5-motorn så då funkar det t.om på min linuxlaptop med wine, vågar jag gissa.
Bara €20 på steam är ju ett kap

Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Sebastian Lind:

Du vet mycket väl vad som åsyftas.

Haha, så snabb du var.
Jo jag förstår

Verkar ju köra civ5-motorn så då funkar det t.om på min linuxlaptop med wine, vågar jag gissa.
Bara €20 på steam är ju ett kap

I'm always fast! Except when I'm slow.

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Verkar ju köra civ5-motorn så då funkar det t.om på min linuxlaptop med wine, vågar jag gissa.
Bara €20 på steam är ju ett kap

Det är inte civ5-motorn de använder, det är en uppdaterad variant från Elven Legacy.

Jag har spelat ett par timmar och tycker det är riktigt roligt. Även om gamla hederliga WindowsXP inte stöds officiellt fungerar det riktigt bra ändå (yay for me !).


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Du vet mycket väl vad som åsyftas.

Vaddå, man behöver ingen tur?

Medlem
Skrivet av Parzec:

Det är inte civ5-motorn de använder, det är en uppdaterad variant från Elven Legacy.

Jag har spelat ett par timmar och tycker det är riktigt roligt. Även om gamla hederliga WindowsXP inte stöds officiellt fungerar det riktigt bra ändå (yay for me !).

Där ser man. Får nog göra lite efterforskning innan jag köper då

Medlem

Riktigt roligt spel. Jag har alltid velat ha ett Civ i fantasyformat. Synd att de inte verkar ha marknadsfört det så mycket.

Medlem

har kört igenom en bana, verkar bara finnas "skirmish" mode.

Helt ok spel, om än sjukt irriterande när man har uppåt 30-40 städer att klicka sig igenom allt innan man får byta runda. För att inte tala om alla units, vissa vill man inte flytta för att de måste stanna o försvara städer, men lik förbannat varje runda så måste jag klicka på dem o välja "def".

Blir som sagt lite små irriterande i längden... men i för övrigt ett bra spel

Medlem

Funderar på det ibland också, det där med turbaserat. Gillar nog antingen turordningsbaserat eller det kortare omgångsbaserat, för att vara så tydlig som möjligt ^^ Men, turbaserat är så mycket kortare och finare på sitt sätt.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Harpa:

Funderar på det ibland också, det där med turbaserat. Gillar nog antingen turordningsbaserat eller det kortare omgångsbaserat, för att vara så tydlig som möjligt ^^ Men, turbaserat är så mycket kortare och finare på sitt sätt.

Fast att spela bingolotto är mer turbaserat än turordningsbasert.

Medlem
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Harpa:

Funderar på det ibland också, det där med turbaserat. Gillar nog antingen turordningsbaserat eller det kortare omgångsbaserat, för att vara så tydlig som möjligt ^^ Men, turbaserat är så mycket kortare och finare på sitt sätt.

Fast att spela bingolotto är mer turbaserat än turordningsbasert.

Haha, det är väl lite så jag resonerar också


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Sandal:

har kört igenom en bana, verkar bara finnas "skirmish" mode.

Helt ok spel, om än sjukt irriterande när man har uppåt 30-40 städer att klicka sig igenom allt innan man får byta runda. För att inte tala om alla units, vissa vill man inte flytta för att de måste stanna o försvara städer, men lik förbannat varje runda så måste jag klicka på dem o välja "def".

Blir som sagt lite små irriterande i längden... men i för övrigt ett bra spel

Tror det va "G" knappen man kunde trycka på, då guardar dom.

Inaktiv

Man kan sätta en enhet i Sentry Mode också, då "aktiveras" enheten när en fiende är i närheten.

Hittar dock ingen lista till hotkeys.

Inaktiv

Finns ett demo också, småmysigt spel måste jag säga

Medlem

Paradox är duktiga, sitter och spelar igenom Lionheart King's Crusade nu, himla trevligt spel. Kanske kollar upp det här efteråt

Inaktiv
Skrivet av BeeJac:

Fast att spela bingolotto är mer turbaserat än turordningsbasert.

När ett ord (i det här fallet sammansatt) kan ha flera betydelser, så är det sammanhanget som spelar roll. Den som inte förstår att tur(baserat) har betydelsen omgång i det här sammanhanget är mest ute för att ha något att gnälla över.

I övrigt så är det en försvenskning av "turn based", skulle man översätta turordningsbaserat till engelska blir det "turn order based".

Inaktiv

Spelet är underhållande, men kanske inte så djupt. Ett strategispel vars fokus är att expandera, utveckla och kriga ner motståndet. Gillar grafiken som passar spelet väldigt bra. Demot ger en bra bild av hur spelet är, det är bara att testa om man är intresserad.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av BeeJac:

Fast att spela bingolotto är mer turbaserat än turordningsbasert.

När ett ord (i det här fallet sammansatt) kan ha flera betydelser, så är det sammanhanget som spelar roll. Den som inte förstår att tur(baserat) har betydelsen omgång i det här sammanhanget är mest ute för att ha något att gnälla över.

I övrigt så är det en försvenskning av "turn based", skulle man översätta turordningsbaserat till engelska blir det "turn order based".

Oavsett sammanhang så har turbaserat och turordningsbaserat vitt skilda betydelser.

Dock passar väl förstnämnda bäst då det ju oftast är just slumpen som avgör.

1
Skriv svar