Stänga av/spoofa Övervakningsprogrammet Netsupport School

Medlem
Stänga av/spoofa Övervakningsprogrammet Netsupport School

Hej FZ:are! Skulle behöva hjälp med att stänga av eller spoofa ett program som heter "netschool support". Om det är så att jag ska spoofa det så spelar det ingen roll om det är stillbild eller inte. Jag är mycket medveten om att detta kan bli trubbel kanske för mig men det är såhär att alla elever på hela skolan använder en och samma användare så det är svårt att tracka vem som har gjort det.

Jag har inte tillgång till administrativa grejer som exempelvis "msconfig" eller "control userpasswords2". Dock har jag tillgång till CMD och alla dess funktioner. Vet dock att jag säkert på något sätt kan fixa så jag får administrativa rättigheter.

Och snälla allihop ge ingen kommentarer som de andra gjort utan om ni kan hjälpa mig uppskattar jag det jätte mcyket om inte så är det schyst om jag slipper läsa en extra onödig kommentar.

Tack för svar på förhand
PS:Datorerna använder även "Altiris Agent" och nätverkssytemet kallas medusa.

/JD

EDIT

En helt absurd tanke: vore det inte bättre om du istället ägnade tiden åt att faktiskt lära dig spanska? Jag menar, bor du i landet så...

Medlem

Den här tråden kanske hör hemma i mjukvaruforumet då det inte handlar om datorspel till Windows, Linux och Mac? Eller kanske allmänt snack-forumet om du vill diskutera hur man fuskar i skolan?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Om du skall bo i landet en längre tid, så gör du dig en björntjänst att stänga av programmet för att slippa spanskan. Det vore bättre om du lärde dig det så snabbt du kan, även om det är segt. Jag förstår att det inte är lätt alltid, jag är själv inte så snabb på att lära mig nya språl. Det var inte mycket av tyskan som fastnade t ex .

Kanske du skulle pröva med att ta fram en snabbordlista för de ord som används i de program som du använder och ha vid sidan av?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Kan inte hjälpa dig med det tekniska, och det etiska vill ingen lyssna på. Men Lär dig spanska, det är ett skitkul språk och relativt lätt att lära. "Sebastián, que se comen hamburguesas, no, puré de papas! Escrito por Loco!".


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Traveller in time:

Kan inte hjälpa dig med det tekniska, och det etiska vill ingen lyssna på. Men Lär dig spanska, det är ett skitkul språk och relativt lätt att lära. "Sebastián, que se comen hamburguesas, no, puré de papas! Escrito por Loco!".

Bjöd du mig just på en galet stor hamburgare?

Medlem

Haha


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Jag sa inget om att "jag" bjuder

(Sebastian, du borde äta hamburgare, inte potatismos! Galna skribent!)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Även om du har tillgång till kommandoprompten så har du troligtvis inte behörighet att göra särskilt mycket intressant. Har du det kan du alltid prova med taskkill och försöka döda processen som kör programmet du vill åt, men troligtvis går det inte ändå så lägg hellre tiden på att faktiskt lära dig språket, det vinner du mycket på i längden.

/ LordDaimos

Medlem

Klart som fan att jag vill lära mig spanska inte snack om annat men det är inte spanska lektionerna jag vill fuska på, utan på ett helt värdelöst ämne som heter ATU (Atencion Educativa). Där vi gör ehlt random saker som jag i nuläget inte har möjligt till att göra och jag är trött på att läraren klagar på mig så fort jag inte sitter stilla i ett powerpoint dokument.

Anyway back on topic now plz

1
Skriv svar