Xbox-Minecraft kräver hd-tv för split screen

Robot
Xbox-Minecraft kräver hd-tv för split screen

Tjocka teveapparater med få pixlar släpper bara in en spelare åt gången.

#minecraft, #4j-studios


Medlem
Xbox-Minecraft kräver hd-tv för split screen

Komiskt

Medlem
Medlem

Minns när man satt å lirade N64 4p-splitscreen på en gammal 14" TV. Vad är problemet här mer än att Mojang/Microsoft är en hög med pussies som tror sig veta bäst?

Medlem

Skulle inte förvåna mig om samma människor som försvarar gammal utdaterad hårdvara även äger den största högupplösta TV-hårdvaran.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Minns när man satt å lirade N64 4p-splitscreen på en gammal 14" TV. Vad är problemet här mer än att Mojang/Microsoft är en hög med pussies som tror sig veta bäst?

Så Mojang/Microsoft är pussies för att utvecklaren som portat spelet (4J Studios enligt nyheten) infört detta krav?

/ LordDaimos

Inaktiv

Krav att ha HDtv för att lira ett av de grafiskt fulaste spelen på länge.
Dessutom är det ett år efter pc versionen med uppdateringar.
Känns som att Mojang har lämnat sitt indieutvecklande och blivit stora, för då gör man såhär.

ok.

Medlem

Nån måste säga det så kan lika gärna bli jag: finns det fortfarande folk med gamla 28 tummare som faktiskt spelar 360/ps3? Är ju som att köra ferarri på tvåans växel för att senare få motorstopp.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Som jag säger. Betala mer för mindre, det är vad konsol handlar om.

Skribent

Lite underligt kan man ju tycka, de gör ett spel som ser ut som det är gjort på 80-talet men kräver en TV från 2000-talet för att spela splitscreen. Förstår inte varför man kan få välja själv.

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Bojkott:

Minns när man satt å lirade N64 4p-splitscreen på en gammal 14" TV. Vad är problemet här mer än att Mojang/Microsoft är en hög med pussies som tror sig veta bäst?

Så Mojang/Microsoft är pussies för att utvecklaren som portat spelet (4J Studios enligt nyheten) infört detta krav?

/ LordDaimos

Trodde det var Mojang som även hanterade 360-versionen med en del påtryckningar av MS, men i så fall så är det 4J Studios som är pussies som inte kan göra saker rätt för sig

Man kan kö 2 spelare utan HDTV, men om man vill kö 3-4 då krävs det HDTV... gör om gör rätt.

Medlem
Skrivet av MiLeS:

Nån måste säga det så kan lika gärna bli jag: finns det fortfarande folk med gamla 28 tummare som faktiskt spelar 360/ps3? Är ju som att köra ferarri på tvåans växel för att senare få motorstopp.

Varför det? Få spel stödjer ju HD ändå

Medlem

ja det är väl inte så konstigt att det inte går att representera 4 spelare på en skärm som enbart har 3 pixlar.

Hmm, knivigt beslut detta. Finns med all sannolikhet inga tekniska begränsningar för splitscreen på SDTV. Utan enbart begränsningar i spelbarheten.
Ska man stödja en ospelbar feature (Splitscreen på tjock-tv), eller ska man låsa ned kräva utrustning som garanterar att spelupplevelsen blir hyffsad?

Medlem

Haha vem har en tjock tv nu för tiden?

Skrivet av Palpatine666:

Haha vem har en tjock tv nu för tiden?

Många, jag till exempel, nästan alla jag känner. Varför? Det duger med sån kvalité om man tar en titt på platt-teve priser.

Inaktiv
Skrivet av Palpatine666:

Haha vem har en tjock tv nu för tiden?

Exakt, vem har tjock tv nuförtidem, den enda spelkonsol som är lämpad för tjocktv är ju Wii.
Att spela ps3 eller Xbox 360 på en tjocktv och scart är ju fruktansvärt.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Skrivet av StraxDax:
Skrivet av Palpatine666:

Haha vem har en tjock tv nu för tiden?

Exakt, vem har tjock tv nuförtidem, den enda spelkonsol som är lämpad för tjocktv är ju Wii.
Att spela ps3 eller Xbox 360 på en tjocktv och scart är ju fruktansvärt.

Många har fortfarande tjock tv nuförtiden.

Inaktiv
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av StraxDax:
Skrivet av Palpatine666:

Haha vem har en tjock tv nu för tiden?

Exakt, vem har tjock tv nuförtidem, den enda spelkonsol som är lämpad för tjocktv är ju Wii.
Att spela ps3 eller Xbox 360 på en tjocktv och scart är ju fruktansvärt.

Många har fortfarande tjock tv nuförtiden.

Många har tjock tv fortfarande, kanske det, men det är nog mest pensionärer, en person som inhandlar en ps3 / xbox har nog råd att köpa en platt tv, man kan ju få en 32 tums platt tv för samma pris som en ps3 nuförtiden.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Jag har tjock tv med, funkar finfint!
If it aint broke, dont fix it

edit: värt att notera e väl att jag varken har xbox 360 eller ps3.. dock ett Wii

Medlem

Om man har råd med ett Xbox 360 så har man råd med en HDTV också!

Skrivet av LoyalCrystalean:

Många, jag till exempel, nästan alla jag känner. Varför? Det duger med sån kvalité om man tar en titt på platt-teve priser.

Är väl inget fel på platt-teve priser nuförtiden? Nya 32" går hitta för 2000, scoutar man blocket och liknande kan man hitta billigt värre begagnat.

Medlem
Skrivet av MiLeS:

Nån måste säga det så kan lika gärna bli jag: finns det fortfarande folk med gamla 28 tummare som faktiskt spelar 360/ps3? Är ju som att köra ferarri på tvåans växel för att senare få motorstopp.

Sen när spelar man 360/PS3 för grafikens skull? Då kan man lika gärna skaffa PC. Har själv en HDTV men din kommentar var ju bara sjukt löjlig

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:

Som jag säger. Betala mer för mindre, det är vad konsol handlar om.

Jasså, bevisa då hur det stämmer med denna nyhet.
1. Finns möjligheterna att spela splitscreen i Minecraft på PC?
2. Kostar inte Minecraft till PC exakt lika mycket som till konsol på respektive release?

Medlem

Är det inte skott pengar på tjocktummare och ev dess ägare "flin"


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Cane:

Sen när spelar man 360/PS3 för grafikens skull? Då kan man lika gärna skaffa PC. Har själv en HDTV men din kommentar var ju bara sjukt löjlig

Problemet med tjock-tv med dagens spel till 360/ps3 är att kvalitén blir så dålig att det knappt övh går att exv läsa undertexter i konversationer. Själv har jag en tjock-tv men pga den dåliga kvalitéen vart det ansträngande för ögonen att sitta där längre tider att jag istället valde att koppla den till datorskärmen så man kan sitta 5h+ utan att behöva känna att man får ont i ögonen och huvudvärk.

Inaktiv
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Palpatine666:

Haha vem har en tjock tv nu för tiden?

Många, jag till exempel, nästan alla jag känner. Varför? Det duger med sån kvalité om man tar en titt på platt-teve priser.

Ingen idé att försöka försvara tjock tv idag. Inte fan lirar man Ps3/360 på en tjock tv med scart. Visst finns det människor fortfarande men återigen så får man ta och hänga med i utvecklingen.

Tjock-tv säljer inte idag och en 32 LCD Full HD kan ni få för 2000 kr på Mediamarkt idag.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Atlas Redscale:

Som jag säger. Betala mer för mindre, det är vad konsol handlar om.

Jasså, bevisa då hur det stämmer med denna nyhet.
1. Finns möjligheterna att spela splitscreen i Minecraft på PC?
2. Kostar inte Minecraft till PC exakt lika mycket som till konsol på respektive release?

Haha!

Smack, rätt i pannan på han bara=)


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Jag har en CRT-videoredigeringsmonitor från JVC med fantastiskt bra bild som jag lirar konsolspel på. Skulle inte byta mot en platt-TV för allt smör i Småland. Lågupplösta saker som t.ex. NES ser för djävligt ut på plattskärmar i jämförelse.

Å andra sidan har jag inget intresse öht av att lira på modernare konsoler än typ Dreamcast, men om jag skulle göra det skulle jag förmodligen ansluta dem till min datorskärm. TV är bojkottat i mitt hem

12
Skriv svar