Diablo III kunde ha skrotat det isometriska upplägget

Medlem
Skrivet av Gabe:

Haha. "Skitstorm" undvikt.

(edit: Hmm... kan man ens böja undvika så?)

Undveket..

Medlem

Det nya Diablo ser bra ut men det är inte isometriskt grafik som i de gamla spelen. Är grafiken isometrisk så blir saker inte mindre längre bort...


signatur

Devil Reef - Isometric Roguelike / Dungeon Crawler. Release 2024

Medlem

Skulle inte ha något emot ett World of Diablo, med samma kamera som i WoW. Där måste alla likheter sluta dock. Har verkligen inget emot WoW's cartoonish look, och inte D3's grafik heller (som förövrigt inte har några som helst likheter med grafiken i WoW), men skulle Blizzard göra ett MMOPG i Sanctuary så behöver det helt klart bli i det närmaste barnförbjudet mörkt. Om inte annat än att slippa den uppenbara "WoW2" stämpeln som folk skulle ge det

Vad gäller kameran i D3 så finns det naturligtvis inga som helst alternativ...skulle inte vara D3 om dom bytte perspektiv!

Btw, tack för tipset med "z", hade ingen aning, och längat efter att testa

ELF
Medlem

Om det kunde finnas fler som honom. De håller ju på att förstöra Resident Evil serien med "nya moderna" kameravinklar istället för de fasta som alltid har varit och som har gjort Resident Evil till vd det är.

Jag tror förresten att man skulle bli relativt spyfärdig efter lite hoppande och slängande i Diablo om det skulle vara ett FPS.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

iso ftw. Blizz is blizz och de vet vad de håller på med. Respekt!

Medlem

Annars hade det ju inte varit Diablo...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Titan quest har zoomfunktion på kameran något som fungerar bra om man vill titta närmare på karaktären eller något annat i spelet.

Hur som helst hör den isometriska vyn till formatet för spelet så varför ändra det?

Jag skulle däremot gärna vilja kunna pausa spelet och ha en rörlig kamera för att ta skärmbilder.

Har du sett karaktärerna i Diablo 3? Dom skulle inte må bra av en närbild:P
I övrigt är det ju inget snack om detta. Att byta vinkel hade ju varit som att ta en renodlad stridssimulator som Ghost Recon och göra det till ett tredje-persons spel. Oh wait, they already did that....

Medlem
Skrivet av Ender:

Skulle inte ha något emot ett World of Diablo, med samma kamera som i WoW. Där måste alla likheter sluta dock. Har verkligen inget emot WoW's cartoonish look, och inte D3's grafik heller (som förövrigt inte har några som helst likheter med grafiken i WoW), men skulle Blizzard göra ett MMOPG i Sanctuary så behöver det helt klart bli i det närmaste barnförbjudet mörkt. Om inte annat än att slippa den uppenbara "WoW2" stämpeln som folk skulle ge det

Vad gäller kameran i D3 så finns det naturligtvis inga som helst alternativ...skulle inte vara D3 om dom bytte perspektiv!

Btw, tack för tipset med "z", hade ingen aning, och längat efter att testa

För det första tycker jag definitivt att grafiken i D3 har tagit några kliv åt Wow-hållet sedan Diablo 2 kom.
I övrigt så påverkar ju kameran gameplayet. Ska du ha ett Diablo MMO med "wow-kamera" så kommer du ju få ett gameplay likt wow också.
Jag tycker båda spelen är fantastiska på sina sätt.

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Bra att dom lade ner resurser på den typen av frågor kan jag tycka.

Ja det kostade dom nog många dollar...

Medlem

Helt rätt av Jay Wilson, detta är egentligen inte ens ett ämne att ta upp för diskussion. Det ska vara isometriskt!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Gabe:

Haha. "Skitstorm" undvikt.

(edit: Hmm... kan man ens böja undvika så?)

"undvikits" är antagligen mer korrekt (men det borde finnas med ett "har" före kanske?) annars är nog "undveks" bättre

http://sv.wiktionary.org/wiki/undvika

"skitstorm undviken" hade jag skrivit..


signatur

äldre än dig!

Medlem

första person?

*ryser av förskräckelse"

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Tybalt:

Titan quest har zoomfunktion på kameran något som fungerar bra om man vill titta närmare på karaktären eller något annat i spelet.

Hur som helst hör den isometriska vyn till formatet för spelet så varför ändra det?

Jag skulle däremot gärna vilja kunna pausa spelet och ha en rörlig kamera för att ta skärmbilder.

Har du sett karaktärerna i Diablo 3? Dom skulle inte må bra av en närbild:P
I övrigt är det ju inget snack om detta. Att byta vinkel hade ju varit som att ta en renodlad stridssimulator som Ghost Recon och göra det till ett tredje-persons spel. Oh wait, they already did that....

Noterade du att jag sade PAUSA spelet och ta en skärmbild?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Nightportier:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Gabe:

Haha. "Skitstorm" undvikt.

(edit: Hmm... kan man ens böja undvika så?)

"undvikits" är antagligen mer korrekt (men det borde finnas med ett "har" före kanske?) annars är nog "undveks" bättre

http://sv.wiktionary.org/wiki/undvika

"skitstorm undviken" hade jag skrivit..

Blir inte det att skriva det i nutid form? Med tanke på att detta skedde tidigt i utvecklingen så är det ju dåtid det handlar om... ingen språkproffessor som kan? Det är faktiskt intressant med gramatiska böjningar på lite svårare ord.


signatur

Nämen!

Medlem

1. Praktikant föreslog: first person.
2. Game designer sa: nej.
3. Marketing tycker: alla nyheter är bra nyheter


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Tybalt:

Titan quest har zoomfunktion på kameran något som fungerar bra om man vill titta närmare på karaktären eller något annat i spelet.

Hur som helst hör den isometriska vyn till formatet för spelet så varför ändra det?

Jag skulle däremot gärna vilja kunna pausa spelet och ha en rörlig kamera för att ta skärmbilder.

Har du sett karaktärerna i Diablo 3? Dom skulle inte må bra av en närbild:P
I övrigt är det ju inget snack om detta. Att byta vinkel hade ju varit som att ta en renodlad stridssimulator som Ghost Recon och göra det till ett tredje-persons spel. Oh wait, they already did that....

Noterade du att jag sade PAUSA spelet och ta en skärmbild?

Ja. det om att ändra perspektivet var mer en allmän åsikt om själva artikeln och hade inte just med det du skrev att göra.

Medlem
Skrivet av xermalk:

Nej, däremot hadde det inte skadat att få lite kontroll över kameran så man kunde titta runt och beundra områdena.

Som det är nu har de låst kameran helt för att kunna spara in på system resurser och arbete.

-22 lol.

Jo du har rätt.

Inaktiv
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Nightportier:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Gabe:

Haha. "Skitstorm" undvikt.

(edit: Hmm... kan man ens böja undvika så?)

"undvikits" är antagligen mer korrekt (men det borde finnas med ett "har" före kanske?) annars är nog "undveks" bättre

http://sv.wiktionary.org/wiki/undvika

"skitstorm undviken" hade jag skrivit..

Blir inte det att skriva det i nutid form? Med tanke på att detta skedde tidigt i utvecklingen så är det ju dåtid det handlar om... ingen språkproffessor som kan? Det är faktiskt intressant med gramatiska böjningar på lite svårare ord.

mja.. nu är jag ingen professor men nog tycker jag att "undviken" i detta sammanhang i stort sett är utan tidsstämpel..

ex; år 2005 blev en stor skitstorm undviken pga att någon höll tätt.

Funkar också att använda för händelse i nuet men hade nog isf skrivit, "oj vilken tur, där undvek jag en skitstorm.

Enda tillfället jag inte får ihop det är i futurum, då hade jag nog skrivit "hoppas undvika en skitstorm" istället.

Får ringa Fredrik Lindström.. han borde veta


signatur

äldre än dig!

Medlem

Det krävs en hel episod av svenska språk mysterier av Fredrik Lindström att få det utrett, tycker han borde ta och göra slag i saken!


signatur

Nämen!

Medlem

Det var en jävla tur att de inte bytte, tror att det hade sugit rejält isf.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av xermalk:

Nej, däremot hadde det inte skadat att få lite kontroll över kameran så man kunde titta runt och beundra områdena.

Som det är nu har de låst kameran helt för att kunna spara in på system resurser och arbete.

-22 lol.

Jo du har rätt.

Holy S*** tror nog jag råkade reta upp några fanboys där. Utveckarna själva har ju sagt att de optimerat för den låsta kameran, märks i Stereo 3d då träden faktiskt bara är 2d texturer.

12
Skriv svar