Robot
Diablo 3

Diablo 3 är snart här! Men, känner du lite i smyg att du är osäker på klasserna, eller är detta rentav din första date med Diablo-världen? Misströsta inte! Förbered dig för vårens största release med FZ:s guide.

#blizzard, #diablo-ii


Medlem
Diablo 3

Får jag spela nu?

Medlem

hade inget beslut ångest gällande klassen.. jag visste direkt vilken ja vill spela.

wicth doctorn :3....

Medlem
Skrivet av cöff:

hade inget beslut ångest gällande klassen.. jag visste direkt vilken ja vill spela.

wicth doctorn :3....

Tyckte witch doctorn sög seg var den vart bättre när man låste upp lite skills till den. Men ska klart spela som Daemon hunter!

Medlem

Vill ha till helgen!
Sidenote: Uppfattningen jag har fått av folk som inte spelat diablo tidigare förstår inte riktigt vad det går ut på.

"Vad gör man i max lvl?" "VA, Inget ordentlig PVP?".
MMORPG skadade kallar jag dem

Oo glömde klassen. Demon Hunter för group game och sen är jag inte riktigt säker vad jag börjar med som solo..

Medlem

har beslutsångest :3

Medlem

Har statt i valet och kvalet mellan Barbarian och Wizard men det har nog till slut lutat över åt krigarens håll. Efter att ha kikat lite på legendary-vapnena så har jag beslutat mig för att barbarian är så jävla mycket coolare än alla andra klasser!


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Hannu:

Får jag spela nu?

Nej...

Men på tisdag blir det kött.

Medlem

Personligen så har jag inte bestämt mig ännu. Först var jag säker på att jag ville spela monk, eftersom jag tycker om hybrider/support-klasser och den verkar ha mest av det. Men sedan spelade jag både den och barbarian på beta-helgen, och tyckte barb var mer... slafsig. Den var köttigare på något sätt, och hade mer känsla i sig.

Sen blev jag fast för witch doctor pga spells som t.ex Acid Kiss och Bear stampede... och nu tror jag det blir Demon Hunter, klassen jag lovade mig själv i början att inte spela mest pga vilket slags folk jag tror kommer dras till den Men efter att ha sett bola-shots och elemental arrow in action får det nog bli den ändå.

Medlem

efter att provat alla på betan måste jag säga att monk ger roligast gameplay, men både demon hunter och wizard är skojsamma de också! witch doctor är som sagt inte jätterolig i början dvs betan men likt necromancer lär den blomma ut senare... barbarian var inte lika astråkig som i LoD jämfört med de andra klasserna, men även här är den minst tilltalande...


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Oj oj oj här snackar vi kommande LOOTSPRUT SPEL!!! =D

Medlem

Har varit sugen på att lira Wizard, Barbarian och Monk...
Troligtvis kommer jag kötta igenom först med Barbaren, för att sedan köra med alla andra klasser på Normal, innan jag går vidare i svårighetsgraderna för att välja en huvudkaraktär!

Medlem
Medlem

Jag kommer köra munk tror jag:)

Medlem
Medlem

Lätt val. Börjar med en Wizard, och varefter jag hittar vapen och utrustning till de andra klasserna så för jag över och skapar de med. Fördelarna är att min stash inte kommer bli överfull på nolltid, att alla mina karaktärer kommer börja med hyfsat gear samt att jag får känna på allihop tills jag vet vilken min favorit är
Tyckte Wizarden var roligast i betan dock, och eftersom tjejen kommer spela Monk så blir det nog en bra combo.

Medlem

Jag funderade mellan Witch Doctor, Wizard och Demon Hunter men har valt bort Demon Hunter så nu väljer jag mellan Witch Doctor och Wizard.
Svårt val, får se vad kompisarna ska köra och sen välja, och om jag fortfarande inte kan välja så blir det singla slant

Medlem

Barb och Munk


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Palpatine666:

Oj oj oj här snackar vi kommande SPRUT LOOT SPEL!!! =D

"lootsprut" om jag får be.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Kan man tanka spelet nånstans så man slipper bråka med sånt sen?

Medlem

Wich Doktor här.

"Minus: Dör lätt om fienderna tar sig förbi alla medhjälpare"
Nja det håller jag inte med om. Med relativt grova self heals, fear, 40 % reduced dmg från mobbs, hex, Convert så är man nog ÄNDÅ ganska säker på att man klarar sig galant.

Har själv tänk att köra såhär vilket inte förlitar sig på en enda minion som jag har kontroll över. Jag kan har nog med dmg, jag kommer kunna spamma på spells ganska bra med mana regen från runer osv, jag kommer kunna försvara mig om jag behöver det och får jag ett riktigt kraftigt slag kommer jag in i spirit relam i 3 sec där jag kan fly samtidigt som jag bli healad och får tbka Cd's. Så där hade ni inte riktigt tänk Fz

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av Hannu:

Får jag spela nu?

Nej...

Men på tisdag blir det kött.

Medlem

Witch Doctor verkar lovande. Synd att man inte provade den i betan

Medlem

Har alltid spelat som någon typ av magiker i spel när möjligt, så blir troligtvis Wizard eller Monk för min del.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Wizard! I mean, pbaoenukesofd00m och instantfreezescreen? Yesplease!

Men tyckte baban var härlig med då han var som många säger så köttig, likväl WDn för hans spells är så flummiga (fast tröttnar man nog på lite efter ett tag). Monken tyckte jag var lite mjäk så han inte hade lika mycket impact på sina slag som baban, och samtidigt tar väck vapnena när han slåss med vissa skills (som de förvisso har (?) och/eller ska ändra så småningom, så han får vänta).

Kommer nog köra en DH som första hardcore karaktär, bra dmg och väldigt bra survivability, fast monkens heal är ju inte heller fy skam.

Är det tisdag nu?

Medlem
Skrivet av Ballong:

Kan man tanka spelet nånstans så man slipper bråka med sånt sen?

Om du köper spelet från deras egna hemsida så kan du börja ladda ner det på en gång Om man som jag hellre köper en skiva så vet jag inte hur det fungerar, förhoppningsvis kommer allt med på den...

Medlem

När släpps konsolversionen då? Det skulle la portas till samtliga medier?

Medlem
Skrivet av Jonkan:
Skrivet av Palpatine666:

Oj oj oj här snackar vi kommande SPRUT LOOT SPEL!!! =D

"lootsprut" om jag får be.

I approve.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Barbarian all the way, för min del

Medlem
123
Skriv svar