Spann vidare på...

Medlem
Spann vidare på...

... det jag skrev för några poster sen där jag rankade de olika expansionerna, och började då fundera på vilka dom absolut bästa fighterna varit under spelets gång och då framför allt från TBC till nu i DS.
Detta är självfallet otroligt svårt och troligen kommer jag ändra mig ett antal gånger under tiden jag skriver detta... Men börjar man kolla på vad för attributer som behövs för att det ska vara en bra fight så är det framförallt:
• Rörelse. Det behövs att raiden måste röra på sig. Detta medför direkt att du behöver tima ditt och raiden utförande.
• Multi tasking. Du ska behöva hålla koll på fler saker samtidigt.
• Tight enrage timer. Vilket i sin tur betyder att du behöver prestera max för att klara av bossen.
• Unik boss funktion. Bossen behöver vara unik och inte lik någon annan.
• Inte buggig. Finns inget mer frustrerande än när en boss buggar och man inte klarar av den på grund av detta.

Detta gör att man kan korta av listan rätt snabbt. Det jag tänker göra är att bestämma min personliga favorit boss inne i varje instans för att senare ställa dessa mot varandra.
Kommer börja idag med TBC.
• Karazhan: Här har Blizzard gjort några rätt roliga bossar men måste säga att min favorit är Netherspite. Raiden var tvungen att rotera på de olika strålarna samtidigt som healingen kunde vara rätt intensiv under vissa stunder.
• Gruul’s lair: Inte många bossar här men båda två var då rätt utmanande. Men High King Maulgar kommer lite före Gruul. Mycket rörelse, ha koll på flera targets samtidigt som raiden måste hålla höga siffror i dmg och healing.
• Serpentshrine Cavern: Här finns det bara en klar vinnare och det är sista bossen Lady Vashj. En helt outstanding fight enligt mig. Mycket som händer, otroligt mycket rörelse, höga krav på siffrorna. Helt unika funktioner på fighten. En kanon boss helt enkelt.
• The Eye: Här var egentligen alla bossar väldigt unika och bra designade. Men slut bossen vinner även här. Kael'thas Sunstrider krävde riktigt bra kordination i raiden där alla skulle göra rätt. Införandet av de temporära items som behövdes i fighten var en roligt inslag och sen sista phasen där man för första gången använder WoW’s 3d miljö (flyger i luften) gjorde bossen unik.
• Hyjal Summit: Är inte svårt att välja favoriten här, inte för att den är speciellt bra utan för att jag tycker de övriga är så otroligt tråkiga. Men vinnaren är sista bossen Archimonde. Annorlunda funktioner så som att bli uppslängt i luften av en debuff, eld slingrandes längst marken m.m. gjorde bossen ok.
• Black Tempel: Väldigt många bra bossar här och riktigt svårt att bestämma favoriten men tror nog att jag sätter Mother Shahraz lite för övriga. Kan inte riktigt säga varför men det är bara en favorit i instansen.
• Sunwell: Kan dessvärre inte ranka dessa då jag inte raidade denna instans.

När jag gick igenom dessa bossar så blev jag faktiskt förvånad över hur många bra fighter det var i denna expansion men jag har en klar vinnare som kommer vara en riktigt stark kandidat till bästa fighten i WoW och det är Lady Vashj inne i SSC. Är en helt fantastisk fight som värkligen krävde allt av raiden i alla plan. Blizzard fler sådana fighter.

Sen till lite nostalgi. Denna gång Shade of Aran.

Ezeke Facebook
Svea Livgarde Facebook
Svea Livgarde Hemsida

#blogg

Medlem
Spann vidare på...

Kolla in videos på M'uru fajten, där har man något att bita i när det gäller rörelse mm.

Medlem

Slutade lira när WotLK precis börjat, men de roligaste fighter jag minns som warriortank är nog (ingen direkt ordning):

1) Vaelastrasz innan timernerfen. Man hade en timme (vill jag minnas) att sänka honom. Lyckades man inte så despawnade han för nya försök dan därpå. Det blev ruskigt intensivt av detta.

2) Four horsemen i vanilla Naxxramas. Mäktig känsla att sänka dom innan TBC kom.

3) M'uru prenerf efter circus en miljard wipes.

Alla tre mäktiga och intensiva fighter som man minns.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar