Sista chansen – vinn Hamilton-filmen

Robot
Sista chansen – vinn Hamilton-filmen

FZ tävlar ut den svenska agentfilmen på bluray och dvd.


Medlem
Sista chansen – vinn Hamilton-filmen

Finns bara en svensk film som är bra: http://www.youtube.com/watch?v=tMcJYEGHkXo


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Jag röstar på Viktor Sjöströms "Körkarlen" efter ett verk av Selma Lagerlöf.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Tror jag hoppar denna tävling med, GL till alla tävlande.

Skrivet av swordfish:

Finns bara en svensk film som är bra: http://www.youtube.com/watch?v=tMcJYEGHkXo

Jag som var helt inne på att det var en länk till Rick Roll.... ( dvs det finns ingen bra svensk film... )


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skrivet av Traveller in time:

Jag röstar på Viktor Sjöströms "Körkarlen" efter ett verk av Selma Lagerlöf.

https://www.youtube.com/embed/tgCCHtpCkp4

Är där naket i den?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Naket? i en Svensk filmindustri produktion från 1921? Inte en chans


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Naket? i en Svensk filmindustri produktion från 1921? Inte en chans

Kanske "naket" a lá 1921, dvs visar vaderna?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skrivet av Traveller in time:

Naket? i en Svensk filmindustri produktion från 1921? Inte en chans

Säg inte det. Det fanns massor av "blue movies" även i Storstaden på den tiden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Ovanligt lite, Svensk Filmindustri hade hård koll på vad som visades och var. Underground visningar hade den stora olägligheten att få besök av farbror polisen. Sjöströms "Trädgårdsmästaren" blev klippt och vägrad visning då en visade ett självmord i bild.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

gnu
Medlem

bleh skulle inte ens se den om jag fick betalt.

Medlem

Tyvärr suger filmen något fruktansvärt och den hör hemma på det glada 90-talet tillsammans med stornamn som bruce willis och arnold schwarzennegger osv..

Tror p12 tycker denna är asfet men ingen annan

Medlem

Hoppas han inte "fuckar up" Beorn.... ni vet vem jag syftar på.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

FM-guru
F.d. Sisyr

Haha mycket snack här! Det gäller att ta Hamilton för vad den är - hjärndöd action - för att kunna uppskatta den. Ur svensk synvinkel tycker jag det är fantastiskt att vi ändå fått till en så snygg och välproducerad actionfilm. Man måste börja någonstans, liksom. Den fyller sitt syfte. Och nä, Brutus, det är inte bara p12 som gillar den (dock kanske bara p12 som tycker den är "asfet", i och för sig").

Medlem

Oavsett vad man tycker om action, så pajades denna film av all produktplacering, löjligt när allt känns som en lång reklamfilm.

Skrivet av fakerblom:

Oavsett vad man tycker om action, så pajades denna film av all produktplacering, löjligt när allt känns som en lång reklamfilm.

De flesta "storfilmerna" är så. Kolla in Michael Bays filmer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

totalt sämst svensk film.
det är svårt att ta en persbrandt på allvar.
+ varför ska man titta på en rollfigur som har noll problem med att skjuta ihjäl dussintals skurkar,men så fort han skär halsen av sin flickvän "ojdå vilken otur" så bölar han och håller på ..

1
Skriv svar