Valve och Blizzard löser Dota-tvisten

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av SkullJoke:

Dota var aldrig blizzards... dom pengakåta !)"(¤&/!%&!"%

Öhm....Blizzards kommer ju inte heta Dota heller?

Nope. Jag pratade mest om hur allt började. Inte riktigt släppt det ännu.

Ja men om man skapar en custom map till WC3 så får man räkna med att blizzard kommer säga att de äger rättigheterna

True, men de får skylla sig själva att de själva inte tog tag i det. Och när nån äntligen (Valve) bestämmer sig för att förnya konceptet. Då jäklar börjar Blizzard hytta med armen när de bara veckan innan inte brytt sig!

Blizzard ville inte att DOTA som varumärke skulle tillhöra ett företag, utan fritt att använda för alla. Därför blev de alerta när Valve genomförde den processen.

Skönt att de kom överens på en bra nivå. Dock tycker jag DOTA ska vara fritt för alla att använda, men så funkar det ju aldrig numera.

Medlem

jävla sandlådenivå på sånt här ändå. Alla vet ju att det bottnar i att Blizz är sure för att de inte fick göra dota2.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av Pettor:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av SkullJoke:

Dota var aldrig blizzards... dom pengakåta !)"(¤&/!%&!"%

Öhm....Blizzards kommer ju inte heta Dota heller?

Nope. Jag pratade mest om hur allt började. Inte riktigt släppt det ännu.

Ja men om man skapar en custom map till WC3 så får man räkna med att blizzard kommer säga att de äger rättigheterna

True, men de får skylla sig själva att de själva inte tog tag i det. Och när nån äntligen (Valve) bestämmer sig för att förnya konceptet. Då jäklar börjar Blizzard hytta med armen när de bara veckan innan inte brytt sig!

Blizzard ville inte att DOTA som varumärke skulle tillhöra ett företag, utan fritt att använda för alla. Därför blev de alerta när Valve genomförde den processen.

Skönt att de kom överens på en bra nivå. Dock tycker jag DOTA ska vara fritt för alla att använda, men så funkar det ju aldrig numera.

Jo, vanliga dota finns ju kvar. Själv tycker jag det är kul att någon tar intiativet och uppdaterar spelet, så det kan utvecklas på ett sätt som warcrafts motor inte hade klarat!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Tror inte jag har sett Blizzard DOTA sedan de announcade det, i stort sett alla bilder sedan dess har det stått All-Stars på.

http://us.battle.net/sc2/en/blog/994843 är från 2010 och de benämner det All Stars.
Tror de döpte om det i stort sett samma dag som de annonserade det som sagt, möjligtvist har de inte gjort någon grej av det förens nu för att kunna lägga det som extra tyngd bakom sina ord i rättsprocessen.

Medlem
Skrivet av SkullJoke:

Dota var aldrig blizzards... dom pengakåta !)"(¤&/!%&!"%

Om det inte var Blizzards, när i helvete var det Valves? Counter-Strike var en fristående mod och inte Valves heller. Är det någon som bara tar över grejer som inte är deras är det väl Valve.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av SkullJoke:

Dota var aldrig blizzards... dom pengakåta !)"(¤&/!%&!"%

Öhm....Blizzards kommer ju inte heta Dota heller?

Nope. Jag pratade mest om hur allt började. Inte riktigt släppt det ännu.

Ja men om man skapar en custom map till WC3 så får man räkna med att blizzard kommer säga att de äger rättigheterna

True, men de får skylla sig själva att de själva inte tog tag i det. Och när nån äntligen (Valve) bestämmer sig för att förnya konceptet. Då jäklar börjar Blizzard hytta med armen när de bara veckan innan inte brytt sig!

Yes, helt sant. Håller med om att blizzard har gjort fel i alla lägen. Visst öppen källkod för wc3 men om man skapar något sådant så tycker i alla fall jag att inte blizzard ska ha något att göra när det gäller innovativa idéer som man kan tjäna pengar på.

OBS! Jag gillar faktiskt inte Dota, det är ett bra tävlingspel men inget roligt spel. Att spela Hon eller liknade och att höra massor av snorungar eller folk utan liv som talar som att spelet är det seriösaste som finns gör mig bara spyfärdigt. Så fort man gör något fel så börjar lagspelare att hugga, kan man inte bara ta det som underhållning, dvs. likställa det med en film med massor av action och skita i vad som händer?

Förlåt för offtopic. men ett spel är fortfarande ett spel. Inte så att jag blir arg om jag förlorar på monopol :).

Medlem

Gillar Valve 100x mer än vad jag gillar Blizzard, men i denna tvist anser jag dock att Blizzard hade rätt i frågan.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Tybalt:

Gruppkram?

Come here you!

Haha!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Varför gäller ni? Killen som gjorde DOTA satte aldrig ett varumärkesskydd, så vilket företag som helst får använda sig av namnet. Och Blizzard har aldrig sagt att dom äger Dota, så ge fan i att gnälla när ni inte har en anledning.
Sedan detta snack om cs som någon tomte snackade om lades ju ner av själva skaparen som inte blev nöjd med hur det blev och han skapade tactical intervention istället. Eftersom det var så han ville cs skulle vara från början.

Fattar inte varför ni gnäller. Blizzard och Valve kom överens om detta och det är ju bra. Varför sitta och gråta ännu? Är det för att dota 2 kommer kosta? ja det gjorde HoN där ett tag med sedan blev det free 2 play. Sedan har valve full rättighet att ta betalt om dom vill för ett spel utan att ni ska se det som negativt.

Medlem

Trevligt och se.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem
Skrivet av qun0:

Varför gäller ni? Killen som gjorde DOTA satte aldrig ett varumärkesskydd, så vilket företag som helst får använda sig av namnet. Och Blizzard har aldrig sagt att dom äger Dota, så ge fan i att gnälla när ni inte har en anledning.
Sedan detta snack om cs som någon tomte snackade om lades ju ner av själva skaparen som inte blev nöjd med hur det blev och han skapade tactical intervention istället. Eftersom det var så han ville cs skulle vara från början.

Fattar inte varför ni gnäller. Blizzard och Valve kom överens om detta och det är ju bra. Varför sitta och gråta ännu? Är det för att dota 2 kommer kosta? ja det gjorde HoN där ett tag med sedan blev det free 2 play. Sedan har valve full rättighet att ta betalt om dom vill för ett spel utan att ni ska se det som negativt.

Han la ner CS? Valve köpte det.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Inaktiv
Skrivet av Maguz:
Skrivet av qun0:

Varför gäller ni? Killen som gjorde DOTA satte aldrig ett varumärkesskydd, så vilket företag som helst får använda sig av namnet. Och Blizzard har aldrig sagt att dom äger Dota, så ge fan i att gnälla när ni inte har en anledning.
Sedan detta snack om cs som någon tomte snackade om lades ju ner av själva skaparen som inte blev nöjd med hur det blev och han skapade tactical intervention istället. Eftersom det var så han ville cs skulle vara från början.

Fattar inte varför ni gnäller. Blizzard och Valve kom överens om detta och det är ju bra. Varför sitta och gråta ännu? Är det för att dota 2 kommer kosta? ja det gjorde HoN där ett tag med sedan blev det free 2 play. Sedan har valve full rättighet att ta betalt om dom vill för ett spel utan att ni ska se det som negativt.

Han la ner CS? Valve köpte det.

Köpte det eller ej, han la ner för han blev inte nöjd hur det blev. Tycker du bör tänka om lite

12
Skriv svar