Letar nytt strategi spel

Medlem
Letar nytt strategi spel

Hallå! Jag letar efter ett nytt strategi spel eftersom jag nötit ut dom jag redan har. Det jag verkligen gillar är Total War: Napoleon/Shogun 2, Company of Heroes, American Conquest of Age of Empires 3 och WC3, har någon nått förslag?

Medlem

World in conflict, Dawn of war 2 och Wargame: European Escalation är alla pärlor i min samling och är värda en chans

Medlem
Skrivet av Everchange:

World in conflict, Dawn of war 2 och Wargame: European Escalation är alla pärlor i min samling och är värda en chans

Måste säga riktigt bra spel , men gällande dawn of war så tar jag hellre dawn of war 1

Medlem
Skrivet av Everchange:

World in conflict, Dawn of war 2 och Wargame: European Escalation är alla pärlor i min samling och är värda en chans

Dawn of War 2 verkade ju vara rätt nice, men jag är rätt sugen på något med mer massiva armeér alltså något Total War aktigt :/, vet du nått bra sådant?

Medlem

Alltså därför jag hellre väljer dawn of war 1 är för att man kan "Pumpa" ut mer gubbar .

Medlem

Total Annihilation, Supreme Commander är ju spel som låter en skapa massiva arméer. Rome: Total War bör du ju testa ifall du gilla total war serien


signatur
Medlem

Total Annihilation med senaste patch + expansioner. du kan ha några tussen units bara ^^ som alla kan styras individuellt (alltså det är inte 10 units i en "squad" som vissa spel)
John han före ^^


signatur

Rwa?

Språkpolisen informerar... Det finns en särskrivning i rubriken: "strategi spel", det bör vara "strategispel", för allas vår trivsel.

Fred på jorden, och testa gärna "Empire Earth"-serien.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Company of Heroes 2 lär ju bli ett måste för min del iaf, ettan är helt grymt strategiskt och det finns alltid något att förbättra i sin strategi, bara ett tips för er som inte prövat det, man får det + alla expansions för typ 100 kr på spelbutiken. Eller 40 spänn på steam tills den 14:de.

Skrivet av walter_iego:

Testa gärna "Empire Earth"-serien.

Vilken av dem är bäst? Har kollat lite på en review av 3:an och den sa han att det inte var "så" kul.

Medlem

Du kanske bara glömde skriva det, men om du inte spelat Rome: Total War så måste du göra det. Överlägset bäst i serien.


signatur

Imperator

Medlem

Varför har ingen sagt Starcraft 2 än? Började spela betan mars 2010 och har varit aktiv ändå sedan dess. Nog det spel jag lagt ner mest tid på förutom World of Warcraft.

Medlem

Ifall du letar efter lite nyare spel så är Wargame: European Escalation som tidigare nämnts ett helt underbart spel. Det är släkt med R.U.S.E men på väldigt långt håll och är enligt mig ett MYCKET bättre spel.

Det är även ett spel som i multiplayer belönar såväl micromanagement av enstaka enheter som långtgående planering om hur du vill att matchen ska fortgå.

Dock är det mycket bättre i multiplayer än singleplayer vilket är värt att beakta ifall du känner dig illa till mods över att spela online.

Medlem

Grundspelet Company of heroes kostar bara 15 kr på Steam-rean just nu.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Rome: Total War är överlägset bäst i serien. Vanilla bleknar dock i jämförelse med vad Roma Surrectum 2.5 erbjuder. Roma Surrectum 2 är en mod som förbättrar spelet på alla områden (riktiga numrerade legioner, djupare campaign osv.).

Medlem

Slaget om Midgård 2 är ett trevligt litet RTS.
De har en community-balansering på det också. Tror det heter Bt2DC.

Edit: Här är bt2dc diskussionsforum. http://www.gamereplays.org/community/BT2DC_Discussion_and_bug...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tybalt: Det där ser riktigt roligt ut, älskar dessutom LOTR så :P. Edit! Hittade det på CDON fast fanns inte på lager, where the hell can i get my hands on one? P__P

Alphons Alphahane: Rome: Total War ska jag pröva på också också pröva, om det nu är så bra som du sa, har för mig att en polare hade lirat det med och gillade det.

Medlem

Lionheart Kings' Crusade är väldigt total war-aktigt och mycket mycket bra om du frågar mig

Medlem

Hoppas du hittar ett exemplar, det är både snyggt (trots att det har några år på nacken) och kul. BT2dc är enkelt att installera och använda. Det har en "switch" så man enkelt kan slå av och på modden. Rekommenderas.

Kan bara hålla med om att Rome Total war är det bästa i total war-serien, om man nu måste välja ett av spelen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jo, hoppas jag hittar det med, inte haft någon lycka ännu efter mer än en halvtimme...

Medlem
Skrivet av MeatballSwede:

Jo, hoppas jag hittar det med, inte haft någon lycka ännu efter mer än en halvtimme...

Kanske finns engelsk version? Har du sökt på Battle of middle earth 2 också? Annars är du antagligen (?) hänvisad till att köpa begagnat. Vad fasen, säljs det inte längre?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Nej, det verkar lite tunt med kopior av det spelet, och ja jag sökte på både svenska och engelska, försöker hitta någonstans att ladda ner det ifrån, steam hade det inte iaf.:/

Medlem

Might and Magic Heroes VI är ett mysigt strategispel. Omgångsbaserat. Veteranerna säger att tredje spelet är det bästa i serien.

Har du provat att spela Anno-spelen?

Sins of a solar empire?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Might and Magic 4 har jag kört en bra del när jag var mindre, var redigt najs. Anno 1404 har jag slänkt ett getöga på, och det verkar ju också väldigt bra. Sins of solar empire vet jag itne om jag skulle gilla, gillar oftast inte rymdskepsspel, men det här är ju ett strategispel, kan ju vara bra ändå, vad vet jag.

EDIT: En polare har en kopia, med expasionen också, får det för 50 spänn, redigt glad nu. =D

Medlem
Skrivet av MeatballSwede:

Might and Magic 4 har jag kört en bra del när jag var mindre, var redigt najs. Anno 1404 har jag slänkt ett getöga på, och det verkar ju också väldigt bra. Sins of solar empire vet jag itne om jag skulle gilla, gillar oftast inte rymdskepsspel, men det här är ju ett strategispel, kan ju vara bra ändå, vad vet jag.

EDIT: En polare har en kopia, med expasionen också, får det för 50 spänn, redigt glad nu. =D

Gratulerar! Själv har jag inte expansionen då jag inte tyckte den verkade så bra. Happy gaming!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Nu har jag inte kollat igenom så noga vad övriga personer har skrivit, men här kommer några strategi spel jag har spenderat redigt många timmar med:
Rise of Nations, Hearts of Iron 2, Victoria 2, Civilization 4 & 5, Theatre of war och slutligen Tropico 3.

Medlem

Men of War serien är kul, liknar CoH med mera individuella soldater och mera micro management.

Medlem

Jag måste tyvärr efter ett par dagars spelande säga att Battle of Middle Earth 2 inte var någon höjdare, det var inte dåligt men jag tyckte inte att det var så kul, unit placement spelade ju inte så stor roll heller, gillade det helt enkelt inte så jätte mycket. :/

RG Gerylls: Men of War såg riktigt kul ut det med, det och Wargame är något jag verkligen vill testa, tack för tipset!

Medlem

Jag älskar Company of Heroes men det har du ju redan spelat så ge Dawn of War 2: Chaos Rising en chans. Inget basbyggande men kul med wargear och korruption. Jag spelar genom kampanjen en andra gång nu och använder alla bra vapen och rustningar så alla är genomonda men slaktar allt. De är så OP så det är inte klokt. Man får massa abilities extra, Ativus har redan över 2000 i ranged damage, Tarkus går omkring och spyr en pest omkring sig samtidigt som han sluggar stenhårt och Thaddeus teleporterar omkring med någon galen bersärk ability.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Jag älskar Company of Heroes men det har du ju redan spelat så ge Dawn of War 2: Chaos Rising en chans.

Låter riktigt awesome ;), min polare skaffade Dawn of War 2: Retribution. Han sa att det var väldigt likt COH, efter att ha sett lite gameplay kan jag ju minst sagt hålla med. Min polare och jag har kört Company of heroes ungefär 3000 timmar sammanlagt, han lite mer än mig dock. Om du söker lite på Youtube Efter "TommyGaga" så kanske du hittar hans char, han och en kille från hans klan var i top 5 på 2v2 AT för några månader sedan. En av hans många replays: http://www.youtube.com/watch?v=r4q-44_sG0s

Medlem
Skrivet av MeatballSwede:

Jag måste tyvärr efter ett par dagars spelande säga att Battle of Middle Earth 2 inte var någon höjdare, det var inte dåligt men jag tyckte inte att det var så kul, unit placement spelade ju inte så stor roll heller, gillade det helt enkelt inte så jätte mycket. :/

RG Gerylls: Men of War såg riktigt kul ut det med, det och Wargame är något jag verkligen vill testa, tack för tipset!

Öhm, att använda rätt enheter är ju A och O. Nåväl, smaken är som päron, delad.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

12
Skriv svar