Dubbel XP-helg i Battlefield 3*

Medlem

"PC BF3 Fans: Our apologies for the delay of your 2x XP event. In order to give you a full weekend as planned, we will now be rescheduling the PC 2x XP weekend to May 26-27."

Medlem
Skrivet av rysssen:

spelar liten roll sedan spelet blivit fullkomligt ospelbart eftersom dice inte längre klarar av att skriva "nätkod".

Bad company 2 = inga disconnects, inga problem
BF3 = alltid disconnect och "your connection has timed out"

inge mer från den serien...

Aldrig hänt mig, måste vara nått fel på din dator/internet/punkbuster.

Medlem

Ligger på 157 plats på top score 1 058 spm. K/D ratio 3.587. Kill streak 104 st. 29729 kills med M16A4.
Förmodligen Sveriges public hora nummer 1.
http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/SPARTACUS_SWE/st...


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem
Skrivet av Nomz:

Och vad var poängen med battlelog när DICE själva nu förstör alla stats en hel helg?

Hur tänker du då egentligen?...det är inte som om att K/D kommer påverkas, endast poängen ju.

Medlem

Avinstallade Origin + BF3 för ett bra tag sen. Spyware och ett FPS med mer grind än ett gammalt MMO är inget som tilltalar.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Vapenupplåsningar i FPS är verkligen trist. Det var kul när de började med det. Numera har man låst upp så många vapen i olika spel att det bara känns tråkigt.

Gameplay är det som skall vara den drivande kraften i ett FPS.

Jag tycker det är kul att kämpa för att få saker. Liten extra morot liksom. Plus att för mig så blir jag mer öppen och testar fler vapen eftersom jag måste lira med något tills jag låst upp mina favorit vapen.
Angående att gameplay ska vara den drivande kraften så behöver ju inte det ena utesluta det andra eller hur?

Medlem
Skrivet av ScorchPipe:

Uppskjutet för PC till 26-27 Maj

Ja då komer jag spela diablo 3 så det var ju tråkigt:D

DICE gör en COD med andra ord.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Fan va ni gnäller allihopa, så trött på allt gnäll om allt... jävla i-lands problem....


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Nomz:

Och vad var poängen med battlelog när DICE själva nu förstör alla stats en hel helg?

sant så sant.

Inaktiv
Skrivet av Nomz:

Och vad var poängen med battlelog när DICE själva nu förstör alla stats en hel helg?

Poängen med battlelog och rankning är förstås inte för att se vem som har mest poäng, (för det har fuskarna redan mest på)
utan att se vem som är skickligast.

Man fördubblar antalet poäng spelarna får, men ökar inte på antalet kills eller något av de andra delarna, och därav inte förändrar ett dugg.
Poäng har knappt något med skicklighet eller battlelog att göra, ja såvida man inte är en arg liten p14 som tror att jaga poäng och få mest under en bana betyder att han är skickligare än alla andra, ser man ju med såna, har en k/d stat på 1:10..


signatur

The Year was 2027..

Medlem

Har lirat en hel del men för mig så dödade den senaste stora patchen spelet mer eller mindre helt inge kul o spela med buggiga op vapen. Tex G3A3 me hagel under, och sen acc o rekyl på heavy machineguns med bipod ett par exempel bara
bipoden är tydligen ngn form av instant självborrande expander bullt eller något.

Och jo nästa helg det ju D3 som gäller =p

Medlem
Skrivet av john2376:
Skrivet av Nomz:

Och vad var poängen med battlelog när DICE själva nu förstör alla stats en hel helg?

Poängen med battlelog och rankning är förstås inte för att se vem som har mest poäng, (för det har fuskarna redan mest på)
utan att se vem som är skickligast.

Man fördubblar antalet poäng spelarna får, men ökar inte på antalet kills eller något av de andra delarna, och därav inte förändrar ett dugg.
Poäng har knappt något med skicklighet eller battlelog att göra, ja såvida man inte är en arg liten p14 som tror att jaga poäng och få mest under en bana betyder att han är skickligare än alla andra, ser man ju med såna, har en k/d stat på 1:10..

Jag säger inte att poängen är viktig för att avgöra skickligheten hos en spelare. Men K/D anser jag vara nästintill lika dåligt. BF3 är inte Quake.

Skrivet av john2376:

Poäng har knappt något med skicklighet eller battlelog att göra, ja såvida man inte är en arg liten p14 som tror att jaga poäng och få mest under en bana betyder att han är skickligare än alla andra, ser man ju med såna, har en k/d stat på 1:10..

Men den med mest poäng har gjort mest för laget...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

NOTICE PC players: Apologies for delay in your 2XP event. To give you a full weekend as planned, we're rescheduling this for May 26-27


signatur

Du kan kissa utan att bajsa men inte bajsa utan att kissa

Medlem

Förstår inte mening med dubbel XP, jag menar största andelen av alla PC spelare är ju "Föggel" och över det (ursäkta min värmländska, men jag kallar ranken för det). Och de som har nått den ranken har oftast låst upp det mesta, så för min del ser jag ingen mening mening det hela.

Jag slutade spela efter föggel 5, för då hade jag låste upp allt (nästan) och gameplayet lockade inte längre. Så man kan säga att jag spelade för att låsa upp saker inte för att gameplayet var skitskoj. T ex hur många skulle spela CoD serien om man inte behövde låsa upp saker, sedan att la de till prestige för annars skulle folk tröttna och sluta spela är ju en annan sak.

Jag saknar ett spel med riktigt jävla bra gameplay helt enkelt!
(Jag vet att man måste låsa upp saker i BF2, men då är det bara vapnena och inte supersiktemaddafakkakiller_haxx0r)

Vet inte varför jag skrev detta, tack och adjö, stevfel bjuder jag på.

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Tybalt:

Vapenupplåsningar i FPS är verkligen trist. Det var kul när de började med det. Numera har man låst upp så många vapen i olika spel att det bara känns tråkigt.

Gameplay är det som skall vara den drivande kraften i ett FPS.

Jag tycker det är kul att kämpa för att få saker. Liten extra morot liksom. Plus att för mig så blir jag mer öppen och testar fler vapen eftersom jag måste lira med något tills jag låst upp mina favorit vapen.
Angående att gameplay ska vara den drivande kraften så behöver ju inte det ena utesluta det andra eller hur?

Om det bara vore frivilligt. De som tycker om att låsa upp saker skulle kunna kryssa för en ruta för att aktivera det.

Som det är nu avstår jag från spel med oresonabla "unlocks" som ger erfarna spelare fördelar i spelet gentemot nybörjare. Räcker det inte med att erfarna spelare har övat längre på spelet?

Om man nu måste ha sådana här extra morötter för att hålla kvar spelare i spelet, låt belöningen vara helt kosmetisk.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av henkile:

Förstår inte mening med dubbel XP, jag menar största andelen av alla PC spelare är ju "Föggel" och över det (ursäkta min värmländska, men jag kallar ranken för det). Och de som har nått den ranken har oftast låst upp det mesta, så för min del ser jag ingen mening mening det hela.

Jag slutade spela efter föggel 5, för då hade jag låste upp allt (nästan) och gameplayet lockade inte längre. Så man kan säga att jag spelade för att låsa upp saker inte för att gameplayet var skitskoj. T ex hur många skulle spela CoD serien om man inte behövde låsa upp saker, sedan att la de till prestige för annars skulle folk tröttna och sluta spela är ju en annan sak.

Jag saknar ett spel med riktigt jävla bra gameplay helt enkelt!
(Jag vet att man måste låsa upp saker i BF2, men då är det bara vapnena och inte supersiktemaddafakkakiller_haxx0r)

Vet inte varför jag skrev detta, tack och adjö, stevfel bjuder jag på.

Prova på Tribes Ascend om du vill ha bra gameplay, extremt bra flyt i det spelet, inget dö när man är i skydd, stabil nätkod.

Haha herregud vilket tjafs för lite extra xp poäng under 2 dagar på ett halvår gammalt spel


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Ni är så roliga dem flesta av er som gnäller tex "Spelade 20 timmar av BF3 sen har ja inet rört det mer" ...Ja juste, 20 timmar spelade ni och hur många patcher har släppts efter ni spelade 20 timmar efter release?

Förstår inte hur ni som tycker BF3 är tråkigt spelar ens, lirar BF3 var och varannan dag någon/några timmar med kompisar. Sjukt kul varje gång, satsa på ha roligt när ni spelar och göra det man skall istället för att springa runt ala CoD style å få fet K.D och snygga kills.

Ska bli kul att läsa allt gnäll av alla er riktigt tragiska gamers som ska gnälla på skit grejer bara för att. Inget är perfekt, puss


signatur

FUBAR

Medlem
Skrivet av TexN:
Skrivet av Jozo:

Unlocks måste vara det tråkigaste som någon någonsin har kommit på till FPS-spel...

Om man skulle ha allt från början. Och inget att sträva efter så tror jag att man skulle tröttna på spelet fortare.

Klan-lir. Helt annan sak.
Men public känner iaf jag att det bidrar till att det blir lite roligare.

Pengar som i CS maybe? Fun shit!
Orka nöta i flera veckor för att få en bättre bössa, vissa kan bara spela nån timma i veckan. Medans de som nöter timtals varje dag kan spöa skiten ur en för att de har bättre bysse.

Medlem
Skrivet av Richiraptor:
Skrivet av TexN:
Skrivet av Jozo:

Unlocks måste vara det tråkigaste som någon någonsin har kommit på till FPS-spel...

Om man skulle ha allt från början. Och inget att sträva efter så tror jag att man skulle tröttna på spelet fortare.

Klan-lir. Helt annan sak.
Men public känner iaf jag att det bidrar till att det blir lite roligare.

Pengar som i CS maybe? Fun shit!
Orka nöta i flera veckor för att få en bättre bössa, vissa kan bara spela nån timma i veckan. Medans de som nöter timtals varje dag kan spöa skiten ur en för att de har bättre bysse.

Imo är dom bästa allround weapons bland dom första man har.

Inaktiv
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av john2376:

Poäng har knappt något med skicklighet eller battlelog att göra, ja såvida man inte är en arg liten p14 som tror att jaga poäng och få mest under en bana betyder att han är skickligare än alla andra, ser man ju med såna, har en k/d stat på 1:10..

Men den med mest poäng har gjort mest för laget...

Jo, eller så har den med mest poäng suttit och varit ett riktigt rövhål och campat och därför inte gjort ett skit för teamet, eller så har personen fuskat.
Det händer oftare än att en spelare får mycket poäng på grund av skicklighet.


signatur

The Year was 2027..

Medlem

Detta är inget att gnälla för, om anledning till dubbla XP gör att några fler spelar så har DICE lyckats.

Medlem
Skrivet av Stich:

Detta är inget att gnälla för, om anledning till dubbla XP gör att några fler spelar så har DICE lyckats.

Om man spelar ett FPS endast för att låsa upp saker så har man misslyckats, tycker jag.

Medlem
Skrivet av john2376:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av john2376:

Poäng har knappt något med skicklighet eller battlelog att göra, ja såvida man inte är en arg liten p14 som tror att jaga poäng och få mest under en bana betyder att han är skickligare än alla andra, ser man ju med såna, har en k/d stat på 1:10..

Men den med mest poäng har gjort mest för laget...

Jo, eller så har den med mest poäng suttit och varit ett riktigt rövhål och campat och därför inte gjort ett skit för teamet, eller så har personen fuskat.
Det händer oftare än att en spelare får mycket poäng på grund av skicklighet.

Å, du menar en sådan som håller en position och plockar av motståndare, så motståndaren inte kan cappa flags/döda camparens lagmedlemmar? Sicket rövhål de spelarna är. Speciellt när man knäpps av en campare utan att se dom. Det är blodigt orättvist. Egentligen borde det finnas regler på när och vem man får skjuta. Att ha gentlemännamässiga dueller vore det enda rättfärdiga, för då har alla samma chans.

Och om det inte framgår, så är det jag skriver ovan något sarkastiskt menat. Visst är det jobbigt att plockas av en camper, men man får ju bara ändra sin taktik lite och leta upp honom istället för att gnälla.

Enda riktiga störningsmomentet som ger mig alt+f4-känslan är spawnrape.

Medlem
Skrivet av Lappis82:

Tex G3A3 me hagel under, och sen acc o rekyl på heavy machineguns med bipod ett par exempel bara
bipoden är tydligen ngn form av instant självborrande expander bullt eller något.

Kan du utveckla detta lite? Det framgår dåligt om du är sarkastisk eller inte. KSP58 på lavett eller benstöd och jag sätter eldskurar på 15-20 skott i tavlan på 200 m. Samtliga.
Så om du syfter på att rekylen försvinner så uppför den sig som väntat om du inte skjuter på "frihand".


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Antingen ger ni BF3 en chans och slutar att whina,eller dumpar spelet i papperskorgen och whinar som f-n:D

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Lappis82:

Tex G3A3 me hagel under, och sen acc o rekyl på heavy machineguns med bipod ett par exempel bara
bipoden är tydligen ngn form av instant självborrande expander bullt eller något.

Kan du utveckla detta lite? Det framgår dåligt om du är sarkastisk eller inte. KSP58 på lavett eller benstöd och jag sätter eldskurar på 15-20 skott i tavlan på 200 m. Samtliga.
Så om du syfter på att rekylen försvinner så uppför den sig som väntat om du inte skjuter på "frihand".

Skurar ja men inte ligga o tömma ett mag med avtryckaren intryck. =P Den träffbilden som e nu kommer man knappt i närheten med när den sitter fast monterad i 9040b

Medlem

? Har hitills bränt av närmare 340 timmar med spelet... Har man roligt folk att spela med så håller det! Däremot verkar många vara av den sorten att man måste ha ett nytt spel hela tiden? Å andra sidan så köper jag max 2-3 spel per år om ens det numera... Det mesta är ointressant för mig.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

12
Skriv svar