FZ Play – Historien om Diablo!

Robot
FZ Play – Historien om Diablo!

FZ:s filmteam visar varför du är så laddad inför nattens Diablo 3-release.

#diablo-iii


Medlem
FZ Play – Historien om Diablo!

MY BODY IS READY!

Medlem

Slutar jobbet 22.30, frågan är om det är värt att stanna uppe och försöka spela vid midnatt, eller lägga sig snabbt och gå upp tidigt....

Skulle gissa på att chansen att lyckas logga in och spela vid midnatt är lika med noll pga 2-3 miljoner andra som vill samma sak

Medlem

Installern låses tydligen upp 17.01..
Jag ska sitta här tills dess..

Måste eventuellt göra ett litet avbrott för att hämta barnen på dagis..

Tack för att jag fick lite mer att göra tills dess..

Medlem

Låter som om personen som pratar behöver ett antal whisky flaskor...

Annars så var det bra text!

Medlem
Medlem
Skrivet av DrAbraham:

Slutar jobbet 22.30, frågan är om det är värt att stanna uppe och försöka spela vid midnatt, eller lägga sig snabbt och gå upp tidigt....

Skulle gissa på att chansen att lyckas logga in och spela vid midnatt är lika med noll pga 2-3 miljoner andra som vill samma sak

Tror inte det kommer bli något problem att logga in och spela.
Blizzard lärde sig då dom släppte WoW. Var då inga problem att logga in på SC2 eller WoW: Cataclysm direkt servrarna öppnade.

Medlem

Klart att man sitter uppe men man får nog räkna med att det tar sin lilla tid innan man kommer in...

Schysst resumé, tack för den!


signatur

????? < Gaming ftw!

Medlem
Skrivet av Kuci:

Låter som om personen som pratar behöver ett antal whisky flaskor...

Annars så var det bra text!

Håller med lite. Lät som han läste innantill. Läsa in röst till en film kräver samma förberedelse som att hålla ett föredrag. Man skall kunna det mer eller mindre utantill.

Snart får vi spela! Hoooorraayyyy

Medlem
Skrivet av jocksson:
Skrivet av DrAbraham:

Slutar jobbet 22.30, frågan är om det är värt att stanna uppe och försöka spela vid midnatt, eller lägga sig snabbt och gå upp tidigt....

Skulle gissa på att chansen att lyckas logga in och spela vid midnatt är lika med noll pga 2-3 miljoner andra som vill samma sak

Tror inte det kommer bli något problem att logga in och spela.
Blizzard lärde sig då dom släppte WoW. Var då inga problem att logga in på SC2 eller WoW: Cataclysm direkt servrarna öppnade.

Håller jag inte alls med om, SC2 hade kraftiga problem just vid lanseringen. Själv så fick jag vänta till dagen efter innan jag kom in (och då provade jag väldigt frekvent under första dagen). Men de kanske har lärt sig sen dess dock.

/ LordDaimos

Medlem

Kan verkligen inte vänta mer vill spela nu !!!

Medlem
Skrivet av Elzior:

Kan verkligen inte vänta mer vill spela nu !!!

Samma här..

Medlem

helvete vad filmen buffrar hit och dit. Plötsligt känns det som man sitter på en 0.5Mb lina och inte en 100..

Funkade betydligt bättre på youtube

Inaktiv

FZ verkar ha ofantliga problem med alla filmklipp, tar en evighet innan något ens går att titta på....buffrar, buffrar och ännu mer buffrar.

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av jocksson:
Skrivet av DrAbraham:

Slutar jobbet 22.30, frågan är om det är värt att stanna uppe och försöka spela vid midnatt, eller lägga sig snabbt och gå upp tidigt....

Skulle gissa på att chansen att lyckas logga in och spela vid midnatt är lika med noll pga 2-3 miljoner andra som vill samma sak

Tror inte det kommer bli något problem att logga in och spela.
Blizzard lärde sig då dom släppte WoW. Var då inga problem att logga in på SC2 eller WoW: Cataclysm direkt servrarna öppnade.

Håller jag inte alls med om, SC2 hade kraftiga problem just vid lanseringen. Själv så fick jag vänta till dagen efter innan jag kom in (och då provade jag väldigt frekvent under första dagen). Men de kanske har lärt sig sen dess dock.

/ LordDaimos

Det blir ju som att alla spelare sitter och DDOSar när man försöker att logga in om och om igen


signatur

Welcome to the Manglerdome

Redaktör
Skrivet av Segas:

FZ verkar ha ofantliga problem med alla filmklipp, tar en evighet innan något ens går att titta på....buffrar, buffrar och ännu mer buffrar.

När vi släpper extremt populära filmer, som denna, kan det bli problem för att servrarna inte pallar med. Därför kör vi Youtube-länken som alternativ. Men det hör till ovanligheterna, för det mesta funkar det bra för de allra flesta. Testa en annan webbläsare om du har problem ofta.


signatur
Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av jocksson:
Skrivet av DrAbraham:

Slutar jobbet 22.30, frågan är om det är värt att stanna uppe och försöka spela vid midnatt, eller lägga sig snabbt och gå upp tidigt....

Skulle gissa på att chansen att lyckas logga in och spela vid midnatt är lika med noll pga 2-3 miljoner andra som vill samma sak

Tror inte det kommer bli något problem att logga in och spela.
Blizzard lärde sig då dom släppte WoW. Var då inga problem att logga in på SC2 eller WoW: Cataclysm direkt servrarna öppnade.

Håller jag inte alls med om, SC2 hade kraftiga problem just vid lanseringen. Själv så fick jag vänta till dagen efter innan jag kom in (och då provade jag väldigt frekvent under första dagen). Men de kanske har lärt sig sen dess dock.

/ LordDaimos

Det blir ju som att alla spelare sitter och DDOSar när man försöker att logga in om och om igen

Då är jag skydlig till försök till DDOS'ing då när jag körde D3 betan och försökte komma in ofantligt mycket pastande av lösenordet och hamra login servern

Skrivet av Tompa:
Skrivet av Segas:

FZ verkar ha ofantliga problem med alla filmklipp, tar en evighet innan något ens går att titta på....buffrar, buffrar och ännu mer buffrar.

När vi släpper extremt populära filmer, som denna, kan det bli problem för att servrarna inte pallar med. Därför kör vi Youtube-länken som alternativ. Men det hör till ovanligheterna, för det mesta funkar det bra för de allra flesta. Testa en annan webbläsare om du har problem ofta.

Ja, i vanliga fall är det ju youtube sega sig. Men det har blivit bättre på senare tid.

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Segas:

FZ verkar ha ofantliga problem med alla filmklipp, tar en evighet innan något ens går att titta på....buffrar, buffrar och ännu mer buffrar.

När vi släpper extremt populära filmer, som denna, kan det bli problem för att servrarna inte pallar med. Därför kör vi Youtube-länken som alternativ. Men det hör till ovanligheterna, för det mesta funkar det bra för de allra flesta. Testa en annan webbläsare om du har problem ofta.

Youtube länk? Den måste jag ha missat, men tack för förklaringen.

Medlem
Skrivet av Manley:

Installern låses tydligen upp 17.01..
Jag ska sitta här tills dess..

Måste eventuellt göra ett litet avbrott för att hämta barnen på dagis..

Tack för att jag fick lite mer att göra tills dess..

Barnen är på dagis och du sitter hemma framför datorn och får tiden att gå? Inte ok

Medlem

Är det någon som fått sitt fysiska exemplar idag? Mitt skickades i torsdags från webhallen, men posten har gått förbi här redan, fick det fan inte.


signatur

Nämen!

Medlem

Öl i rätt tema.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Schysst idé med en sammanfattning av de tidigare spelen. Hade gärna sett en mer innehållsrik sammanfattning av storyn dock. Och till nästa gång, snälla, en bättre berättarröst (no offence). Hör av er till mig nästa gång ni ska göra något sånt här, så kan jag flåsa lite i mikrofonen åt er med min fylliga berättarbas.

Medlem

Ugh.... har föreläsningar hela dagen imorgon, hoppas flickvännen kan springa över ett ex nere i Malmö efter jobbet!

Medlem
Skrivet av Mezwak:

MY BODY IS READY!

Kan du sluta säga så på varje Diablo nyhet -.-

Medlem

Vad är detta för speljournalistik? Är fragzone.se en reklamkanal för Diablo III? Tänker på nyheter och artiklar med namn som 'Låt dina vänner prova Diablo III med Starter Edition', 'Filmtajm: det här är Diablo III', 'Förladda Diablo 3!', 'Tävla och vinn Diablo 3!', 'Diablo 3 – FZ:s gameplay-guide till Helvetet'. Alla publicerade de senaste två dygnen.

Är inte det absurdt? Har inte speljournalistiken någon integretet? Fz.se känns som en gigantisk marknadsföringskanal för blizzard/activision, inte en enda vettig skildring av diablo 3, bara massor av artiklar med en subtext av 'KÖP KÖP KÖP'.

Skärpning!

Medlem

Jag har inte någon vidare koll på Diablospelen och har inte följt treans utveckling heller, men all "reklam" säger mig att det kommer få full pott.

Är det jag som är en synsk/cynisk eller ligger det något annat bakom?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Mjo... kommer ihåg hur sjukt bra jag tyckte Diablo var. Innan dess var det omgångsbaserade spel som gällde.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Moderator | Testpilot

Filmen är okej, gillar dock inte hur det låter när han pratar. Veti nte hur jag ska förklara men låter som han läser direkt innantill utan inlevelse.

Sorry Fredrik men du fängslade mig inte denna gången. Annars var resten bra för övrigt!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Skrivet av vgarde:

Vad är detta för speljournalistik? Är fragzone.se en reklamkanal för Diablo III? Tänker på nyheter och artiklar med namn som 'Låt dina vänner prova Diablo III med Starter Edition', 'Filmtajm: det här är Diablo III', 'Förladda Diablo 3!', 'Tävla och vinn Diablo 3!', 'Diablo 3 – FZ:s gameplay-guide till Helvetet'. Alla publicerade de senaste två dygnen.

Den kritiken kan appliceras på spelbranschen överlag och det blir extra aktuellt för stora spel som Diablo 3 eftersom läsarintresset är så enormt. Vi blir förstås en sorts marknadsföringsverktyg genom vår täta bevakning, men samtidigt blir det inte nödvändigtvis bättre journalistik om vi anlägger ett kritiskt perspektiv på att man kan förladda spelet. Vi kan låta bli att skriva om det, men då går våra läsare någon annanstans. Vidare har vi skrivit mer kritiska artiklar om spelet också, t.ex. denna.


signatur
123
Skriv svar