Vad har du spelat? v19

Medlem
Vad har du spelat? v19

Jag tänkte testa en ny sak för att hålla igång denna halvaktiva spelblogg, nämligen ett veckoligt (är det ett ord? Nu är det) inlägg om vad som spelades under veckans gång.

Minecraft har spelats en del under veckans fria timmar, nämligen på servern som communityn jag hjälper till att sköta nyligen öppnat. Det är en väldigt blandad grupp människor som spelar, vi har allt från de mest seriösa spelarna till de lite mer casuals som bara vill njuta av miljön (däribland jag). Jag skulle gärna säga till er att titta förbi, men eftersom vi kör en helt ren Survival server, så har vi har någorlunda strikta regler för att få spela med oss för att förhindra förstörelse.

Civilization 5 blev det även lite av under veckan, ett par matcher åtminstone. Tycker detta är ett störtskönt spel att slappna av med, kanske lyssna på någon grym skiva eller en intressant podcast medan man klickar på. Lyckades med en kulturvinst (Culture Victory), vilket jag kände mig väldigt stolt över! Tror nog dock att Civ kommer att få ligga på den digitala spelhyllan tills expansionen släpps, vilket är något jag ser fram emot väldigt mycket!

World of Warcraft har också fått komma fram, även om jag nu har svurit att jag aldrig ska spela det igen, säkerligen ett par dussin gånger. Det är faktiskt inte så tokigt ändå, det finns en del saker som är annorlunda (det var 2 år sedan jag spelade sist), men det mesta är bekvämt bekant. Jag vet inte hur pass länge jag kommer fortsätta, om jag verkligen kommer att ta och betala för att få fortsätta spela, då just nu så kör jag på en 7 dagars testperiod. Vi får se, jag tror att intressefaktorn kommer avta ganska snart.

I övrigt så har det inte spelats mer, utav de vanliga, som Tribes: Ascend och Team Fortress 2. TF2 är ett måste, mer eller mindre, då det är där som communityn är baserad. Tror nog att det blir lite WoW och Minecraft den kommande veckan, men vi får se vad som händer, det kanske kommer något annat intressant i vägen - i så fall så tar vi det nästa vecka.

Nu, till lite läsarinteraktion, vad spelade ni förra veckan?

#blogg


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Vad har du spelat? v19

Har även jag fallit tillbaka till ett gammalt MMO: LotRO. Fortfarande riktigt roligt. Annars så har det varit nästan dagligt kvällpangande i antingen BF3 eller MW3, samt några minuter Bastion.

Medlem

dota 2 som vanligt för min del. Och sen provade några av mina vänner på det numera f2p Aion. Då kunde jag inte hålla mig utan drog igång mitt gamla account och gjorde en ny gubbe för att spela lite med dom

Medlem

Blev en del Minecraft och C&C Generals med polarn men även kört lite Sniper Elite V2 (måste vara ett av årens sämre spel, kanske inte sämsta dock) och Firefall beta.
Slö-spelade (gör inga missions) lite GTA San Andreas och GTA4 också.

Medlem

Har börjat spela igenom Skyrim med en ny karaktär, har moddat det ganska rejält för att höja spelupplevelsen denna gång. Dota 2 spelas i princip varje kväll/natt.

Medlem

Tribes Ascend är nog det enda jag har rört senaste veckan, svårslaget spel imo ^^

Medlem

Tröttnade nyligen på Skyrim då jag kände att det inte var något för mig. Bestämde mig istället att börja spela Final Fantasy VII eftersom jag aldrig gjort det förut men alltid velat! Förstår inte hur jag har kunnat låta en sådan juvel ligga och skräpa i hyllan det senaste decceniet!

1
Skriv svar