Witcher 3 och nytt RPG på gång från CD Projekt

Robot
Witcher 3 och nytt RPG på gång från CD Projekt

Dubbla rollspel bubblar i kodgrytorna hos den polska utveckaren.

#nyhetstips, #the-witcher-2, #cd-projekt, #the-witcher-3


Medlem
Witcher 3 och nytt RPG på gång från CD Projekt

Varje gång jag ser Witcher2 så känner jag ett styng i min spelarsjäl. Jag har inte spelat spelet ännu. Fjolåret var ett toppenår för oss datorspelare och detta år är också bra så jag har en "backlog" av spel som jag inte hunnit med. Witcher 2 ligger i alla fall i kön av spel som jag känner att jag verkligen vill spela.

Kul i alla fall att det går bra för CD-project och att de nyanställer.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Haft 2an ett bra tag nu men kom aldrig längre än förbi första akten. Nu närmar jag mig slutet på tredje efter ett par veckors speltid på en ny sparfil. Grymt bra spel, hoppas bara jag har uppdaterat datorn tills 3an kommer ut. 2an går ju, men inte utan problem.

Ser fram emot mer nyheter.

Medlem

Witcher 2 var helt <3
Längtar rdan till 3an!

Medlem

tyvärr kan jag inte alls hålla med er ovan tyckte inte alls om 2'an och den nya spelstilen kändes inte alls som samma serie tyckte jag.

Medlem

Ser fram emot att sätta tänderna i vad än CD-project spottar ut!

Moderator | Testpilot

Köpte 2an vid release men datorn pallade inte spelet bra nog så jag skulle palla spela. Bra dock är att man har ett (vad jag sett) fenomenalt spel att vänta på tills datorn blir bättre.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

CFW
Medlem

Problemet är till viss del samma som i Dragon Age 2 (betänk att DA2 sög på alla sätt och vis, tekniskt, storymässigt, etc), hur kul är rollspel när man spelar en bestämd karaktär, med ett namn, backstory, röst och attityd som man inte får bestämma själv??

Storyn kanske är lockande i Witcher (spelade aldrig färdigt 1an och har väl påbörjat 2an typ 3 gånger utan att komma i mål) och världen verkar stor och genomtänkt men jag genuint gillar inte Geralt, tråkig och kliché (genom att vara anti-kliché) och då kan man inte spela rollspel.

Inaktiv

Hoppas på ett lite öppnare spel denna gång. Witcher 2 var helt underbart på alla sätt, tänk samma detaljrikedom, story, karaktärsdjup och atmosfär i ett Elder Scrolls-upplägg. Bethesda behöver en riktig konkurrent så att de börjar göra ordentligt bra spel igen.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem

Och jag som inte ens spelat första spelet än, får bli ändring på det till sommaren. Sedan blir det nog ett köp av andra delen med. Många tummar upp till beslutet att låta de som köpt andra delen även få tillgång till den på GoG. Det är sådant här jag vill se som köpare, ett företag som belönar sina kunder, inte ett företag som gör raka motsatsen.

Skrivet av CFW:

jag genuint gillar inte Geralt, tråkig och kliché (genom att vara anti-kliché)

Förstår om du inte gillar att spela förutbestämda karaktärer. Men hur tänker du att en karaktär ska vara om han varken får vara kliché eller anti-kliché?

Medlem
Skrivet av TheWhaleHunter:
Skrivet av CFW:

jag genuint gillar inte Geralt, tråkig och kliché (genom att vara anti-kliché)

Förstår om du inte gillar att spela förutbestämda karaktärer. Men hur tänker du att en karaktär ska vara om han varken får vara kliché eller anti-kliché?

Tycker det gör mycket för stämningen med en förutbestämd karaktär, så enligt mig är det bara ett plus i detta fallet då det är mer storydrivet.

Medlem

Det skulle inte förvåna mig om The Witcher 3 i så fall lanseras samtidigt till konsoler och PC. Det är få utvecklare som doppat foten i konsolhavet och bestämt sig för att det är för kallt att vara kvar.

Hoppas bara att spelen blir bra, vill fortfarande spela The Witcher 2, testade att streama det på facebook, fungerade sådär. Min dator behöver bytas ut mot något starkare, den har några år på nacken vid det här laget... antingen det eller så skaffar jag Witcher till 360 men jag vill ha det till PC. >.<


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Geralt av Rivia är mannen i mitt liv.

Witcher 3 kommer att bli bästa RPG någonsin!

Medlem
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av TheWhaleHunter:
Skrivet av CFW:

jag genuint gillar inte Geralt, tråkig och kliché (genom att vara anti-kliché)

Förstår om du inte gillar att spela förutbestämda karaktärer. Men hur tänker du att en karaktär ska vara om han varken får vara kliché eller anti-kliché?

Tycker det gör mycket för stämningen med en förutbestämd karaktär, så enligt mig är det bara ett plus i detta fallet då det är mer storydrivet.

Jag är ett stort fan av att skapa egna karaktärer men i fallet med TW så känns det som att de kunnat göra storyn så välgjord bland annat på grund av att de alltid kan utgå från Geralt.

Spännande i alla fall. Ser otroligt mycket fram emot 3:an och ska bli spännande att se vad de kan åstakomma med en helt ny serie.

Medlem

Spelar the witcher 2 på 360 just nu, kan verkligen inte klaga på kapaciteten och möjligheten att hantera karaktären. Spelet i sig är som vanligt i cd project anda lurigt, ser man sig inte för åker man på en näsbränna! Men va gör det, det är ju kul! =D

Medlem

Jag älskar Witcher och gillar starkt Witcher 2. Jag tyckte 2:an var lite..begränsad i jämförelse med första spelet.
Dock så är 3:an ett säkert köp redan nu

Medlem

På nåt sätt så var Witcher 2 inte lika häftigt som ettan.
Svårt att sätta fingret på det....var jätte hypad och så men, men.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

CFW
Medlem
Skrivet av TheWhaleHunter:
Skrivet av CFW:

jag genuint gillar inte Geralt, tråkig och kliché (genom att vara anti-kliché)

Förstår om du inte gillar att spela förutbestämda karaktärer. Men hur tänker du att en karaktär ska vara om han varken får vara kliché eller anti-kliché?

Den rådande klichén är väl att hjälten ska vara lite "rough around the edges" med ett mörkt förflutet (om vi förutsätter att den klassiska klichén är den unge äventyraren, föräldralös magikerlärling, etc).

I ett rollspel så borde man bara få välja karaktären så fritt som möjligt och så får man väl tyvärr (av tekniska och budgetära skäl) skippa full voice-over på sin char.

Inaktiv

W2 kommer bli det första spel som jag spelar igenom minst två gånger. Makalöst och kommer förmodligen bara att överträffas av W3.

1
Skriv svar