Gillar du Dota och medeltida miljöer? Titta hit!

Robot
Gillar du Dota och medeltida miljöer? Titta hit!

Sins of a Dark Age har äntrat vårt bildarkiv, vilket är ett strategilir i Dota-tendenser från utvecklarna av Sins of a Solar Empire.

#sins-of-a-dark-age, #ironclad-games


Medlem
Gillar du Dota och medeltida miljöer? Titta hit!

Låter lite smått intressant med en befälhavare som twist, det jobbiga blir om man får en komplett inkompetent person som de flesta nya spelare verkar vara på alla spel

Och ja, jag förstår innebörden av ny spelare men vissa personer verkar ha väldigt dålig uppfattningsförmåga nä det kommer till spel och därmed lär sig extremt segt vilket är lite irriternade när de verkar sitta och vara halvt döda i huvudet

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Låter lite smått intressant med en befälhavare som twist, det jobbiga blir om man får en komplett inkompetent person som de flesta nya spelare verkar vara på alla spel

Och ja, jag förstår innebörden av ny spelare men vissa personer verkar ha väldigt dålig uppfattningsförmåga nä det kommer till spel och därmed lär sig extremt segt vilket är lite irriternade när de verkar sitta och vara halvt döda i huvudet

Det är lite sådant jag funderar kring när det kommer till det här spelet också. Jag menar, är de olika rollerna lika väsentliga, eller är befälhavaren mycket viktigare? Och liknande.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Lät intressant, såg mindre intressant ut men det kan dom säkert fixa. Skulle vara enormt glad ifall dom suddade ut carry rollen, då massa skada + lifesteal inte direkt är raketforskning.

Och visst kan det falla på befälhavaren, men i allmänhet så är MOBA spel så pass oförlåtande att om en spelare gör dåligt ifrån sig så sänks hela laget oavsett, så det är inget jag direkt oroar mig över.
Liknande roller har jag främst sett i FPS, t ex bf2 eller diverse FPS mods, så som empires mod. Tycker det funkar bra, och ger mer djup. Faktum är att jag skulle kunna tänka mig att spela som en av några få hjältar i ett vanligt fullskaligt RTS spel, skulle kunna bli hur intressant och kul som helst tror jag!

Ja just det, savage 1-2 har ju också haft lite av denna stil, funkat bra där med.

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av MrPeters:

Låter lite smått intressant med en befälhavare som twist, det jobbiga blir om man får en komplett inkompetent person som de flesta nya spelare verkar vara på alla spel

Och ja, jag förstår innebörden av ny spelare men vissa personer verkar ha väldigt dålig uppfattningsförmåga nä det kommer till spel och därmed lär sig extremt segt vilket är lite irriternade när de verkar sitta och vara halvt döda i huvudet

Det är lite sådant jag funderar kring när det kommer till det här spelet också. Jag menar, är de olika rollerna lika väsentliga, eller är befälhavaren mycket viktigare? Och liknande.

Om den rollen får samma stora roll som i Savage 2 så känns det lite som att man får själv ta den rollen för att undvika nybörjare :S

Medlem

År 2000 ringde, dom vill ha sin grafik tillbaka.
Seriöst, nog för att grafiken inte är allt, men man kan väl anstränga sig LITE?
Men vem vet, det kanske är skitkul, låter ganska intressant.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Låter lite smått intressant med en befälhavare som twist, det jobbiga blir om man får en komplett inkompetent person som de flesta nya spelare verkar vara på alla spel

Och ja, jag förstår innebörden av ny spelare men vissa personer verkar ha väldigt dålig uppfattningsförmåga nä det kommer till spel och därmed lär sig extremt segt vilket är lite irriternade när de verkar sitta och vara halvt döda i huvudet

Därför många spel har brackets etc, håller väll med dig till viss del, jag kan tycka att det är mycket "pro-eliternas" fel oxo som istället för att ge bra tips om hur nooben ska bli bättre kallar dem n***er noobh*ra och retard etc vilket knappast hjälper nooben att bli bättre

Medlem
Skrivet av Droppz:
Skrivet av MrPeters:

Låter lite smått intressant med en befälhavare som twist, det jobbiga blir om man får en komplett inkompetent person som de flesta nya spelare verkar vara på alla spel

Och ja, jag förstår innebörden av ny spelare men vissa personer verkar ha väldigt dålig uppfattningsförmåga nä det kommer till spel och därmed lär sig extremt segt vilket är lite irriternade när de verkar sitta och vara halvt döda i huvudet

Därför många spel har brackets etc, håller väll med dig till viss del, jag kan tycka att det är mycket "pro-eliternas" fel oxo som istället för att ge bra tips om hur nooben ska bli bättre kallar dem n***er noobh*ra och retard etc vilket knappast hjälper nooben att bli bättre

Jag brukar försöka ge tips på hur folk kan bli bättre men det är lite jobbigt att göra det i alla spel man kör och specielt när medelåldern i spel ligger på en ganska låg nivå oavsett spel :S
Sen behöver man även fokusera på sitt eget spelande så att man själv inte drar ner laget

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Jag brukar försöka ge tips på hur folk kan bli bättre men det är lite jobbigt att göra det i alla spel man kör och specielt när medelåldern i spel ligger på en ganska låg nivå oavsett spel :S
Sen behöver man även fokusera på sitt eget spelande så att man själv inte drar ner laget

Håller fullständigt med, trevligt att någon fler är hjälpsam

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Lät intressant, såg mindre intressant ut men det kan dom säkert fixa. Skulle vara enormt glad ifall dom suddade ut carry rollen, då massa skada + lifesteal inte direkt är raketforskning.
.

Man kan inte bara ta bort carry rollen, det funkar inte riktigt så. Om det finns något sätt att boosta en spelare, så kommer det naturligt skapas heroes som är carrys genom att de utnyttjar boosten mest.

Medlem
Skrivet av Kluckmuck:
Skrivet av burkmopp:

Lät intressant, såg mindre intressant ut men det kan dom säkert fixa. Skulle vara enormt glad ifall dom suddade ut carry rollen, då massa skada + lifesteal inte direkt är raketforskning.
.

Man kan inte bara ta bort carry rollen, det funkar inte riktigt så. Om det finns något sätt att boosta en spelare, så kommer det naturligt skapas heroes som är carrys genom att de utnyttjar boosten mest.

Så är det nog.

Medlem

Gillar idéerna med att dela på guld för assist på mobs och andra spelare. Skönt att slippa en massa whiners och bra för tanks och andra supportkaraktärer.

Däremot kändes grafiken lite för trött i mina ögon. Men det kan ju ändras!

Medlem

Jag gillar hur FZ aldrig länkar till spelets hemsidan


signatur
Medlem

Roligt koncept, men grafiken och spelets "art" var skittråkig


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Droppz:
Skrivet av MrPeters:

Jag brukar försöka ge tips på hur folk kan bli bättre men det är lite jobbigt att göra det i alla spel man kör och specielt när medelåldern i spel ligger på en ganska låg nivå oavsett spel :S
Sen behöver man även fokusera på sitt eget spelande så att man själv inte drar ner laget

Håller fullständigt med, trevligt att någon fler är hjälpsam

dem flesta som spelar spel är över 20 kolla upp det innan du skriver fake fakta

ELF
Medlem

Har de svårt att komma på namn?
Sins of A Solar Empire och nu Sins of A Dark Age...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av davvearak:
Skrivet av Droppz:
Skrivet av MrPeters:

Jag brukar försöka ge tips på hur folk kan bli bättre men det är lite jobbigt att göra det i alla spel man kör och specielt när medelåldern i spel ligger på en ganska låg nivå oavsett spel :S
Sen behöver man även fokusera på sitt eget spelande så att man själv inte drar ner laget

Håller fullständigt med, trevligt att någon fler är hjälpsam

dem flesta som spelar spel är över 20 kolla upp det innan du skriver fake fakta

Påstod aldrig att det var fakta, jag syftade på att medelåldern är låg oavsett spel från vad jag har upplevt.
Sen så verkar även folk runt 20 lite borta i huvudet när det kommer till spel...

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av davvearak:
Skrivet av Droppz:
Skrivet av MrPeters:

Jag brukar försöka ge tips på hur folk kan bli bättre men det är lite jobbigt att göra det i alla spel man kör och specielt när medelåldern i spel ligger på en ganska låg nivå oavsett spel :S
Sen behöver man även fokusera på sitt eget spelande så att man själv inte drar ner laget

Håller fullständigt med, trevligt att någon fler är hjälpsam

dem flesta som spelar spel är över 20 kolla upp det innan du skriver fake fakta

Påstod aldrig att det var fakta, jag syftade på att medelåldern är låg oavsett spel från vad jag har upplevt.
Sen så verkar även folk runt 20 lite borta i huvudet när det kommer till spel...

Tycker inte bara det är de bra spelarna som " borta i huvudet" personligen har man hamnat i situationer där man försöker säga till en sämre spelare att göra si och så eller skaffa ditt eller datt, istället för ett "okej!" eller "Det ska jag göra" så säger de ingenting, och efter att sagt till personen ett antal gånger och inte får respons då är det klart som f*n att man blir förbannad!


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av davvearak:
Skrivet av Droppz:
Skrivet av MrPeters:

Jag brukar försöka ge tips på hur folk kan bli bättre men det är lite jobbigt att göra det i alla spel man kör och specielt när medelåldern i spel ligger på en ganska låg nivå oavsett spel :S
Sen behöver man även fokusera på sitt eget spelande så att man själv inte drar ner laget

Håller fullständigt med, trevligt att någon fler är hjälpsam

dem flesta som spelar spel är över 20 kolla upp det innan du skriver fake fakta

Påstod aldrig att det var fakta, jag syftade på att medelåldern är låg oavsett spel från vad jag har upplevt.
Sen så verkar även folk runt 20 lite borta i huvudet när det kommer till spel...

Tycker inte bara det är de bra spelarna som " borta i huvudet" personligen har man hamnat i situationer där man försöker säga till en sämre spelare att göra si och så eller skaffa ditt eller datt, istället för ett "okej!" eller "Det ska jag göra" så säger de ingenting, och efter att sagt till personen ett antal gånger och inte får respons då är det klart som f*n att man blir förbannad!

ja det förstår jag att man blir förbannad, men ingen har sagt att det är ens jobb att vara mentor åt nybörjare, eller folk som kan ingenting, alla ska lära sig i sin egen takt även om det tar 5 min till 5 år så är det ens egna val,

1
Skriv svar