Rykte: EA visar upp Battlefield Premium under E3

Medlem

Är detta något väldigt. väldigt, väldigt sent april skämt? orkar fan inte med EA längre.

Medlem
Skrivet av Zaptagious:

Värt att anpassa utseendet på en karaktär man ändå aldrig ser själv...

Ja för soldater ute i skarp strid bär ju uniform för att det är snyggt när man ser det själv. Det handlar om concealment, och även till viss grad om de som gillar att samla sådana grejer. Men bara för att skjuta hål på din bubbla, du ser visst själv. Du ser både armar och ben, därav är väl ditt argument inkorrekt?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Nu har ni gått för långt EA... nu har ni gått för långt.
Vilka fler spelserier hade ni tänkt förstöra härnäst?

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Hur förstör de spelet för er andra? Blir det så illa om någon har ett annat camo än vad du har? Du måste inte köpa någonting, så att säga att det förstör spelet för dig för att du kan det, är ju faktiskt inte speciellt logiskt.

BF3 är inte förstört pga detta, utan det adderar ju bara till variationen, vilket normalt sett är något bra. Varför finns det typ miljardvis med skins osv till CS t.ex? För att folk tröttnar på originalen och vill ha något eget.

Det du kan, men inte måste betala för, är inget som förstör för dig. Jag KAN betala för alla plus-paket till bilen, men det gör inte min ordinarie bil sämre för att de kommer på en pryl till man kan ha i den. Däremot blir bilen bättre om jag köper det, ifall att jag tycker jag får ut något ur det. Samma sätt i spel;

BF3 blir inte sämre om jag inte köper det, du har fortfarande samma som innan. Däremot om du tycker att det blir roligare och bättre för din del om du köper det, så gör du det. Allt är upp till var och en.

Alla klagomål mot sådana tjänster, som t.ex hattarna i TF2, baseras nog ofta i att folk inte ser nyttan, och då automatiskt ser det som något negativt. Jag tycker småprylar kan vara värt att köpa om de tillför något till hur jag spelar. Ett exempel är camon i BF3, sålänge jag ser en applikation i camot är det värt det för mig. Det är ju inte så att man bär olika camon för att se skillnad på vän och fiende, utan snarare för att smälta in. För nog funkar det om man gör det rätt.

I min mening får alla göra som de vill huruvida de vill köpa småprylar eller inte, men man behöver inte spy galla över allt som har med det att göra om man inte vill det själv.

Tror det handlar mer om intregitet och respekt. Dom gick ju från att utveckla helt och hållet till PC och stödja mod communityn där spelen höll i 5+ år till att släppa halvfärdiga, nerdummade spel som fortfarande är i beta stadie efter 6 månader. Och nu släpper man massvis med DLC och en premiumtjänst för att mjölka det så gott det går innan det dör ut.

Medlem

"Vad skulle EA och Dice behöva erbjuda för att du skulle sukta?"

Ett bra spel till att börja med.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Det är inte halvfärdigt. Isånafall behövs en reality check på hur man utvecklar spel, och vad ett spel är.

Det är heller inte nerdummat, det beror på hur spelarna väljer att spela. Det som är nerdummat är enligt mig att sitta i ett hörn med straight pull bolt och campa. Jag spelar med en platoon som spelar helt på inlevelse, taktik och autentitet. Allt är vad du väljer att göra det.

Att spelet befinner sig i betastadie är även det galenskap. Många här tycks sakna uppfattning om vilket enormt påtagande det är att göra ett spel som BF3. Ett beta-stadie på det är längre bak än den beta de hade. Enligt det jag lärt mig nu på min spelutvecklings-utbildning så går en produkt ur beta-stadie när det innehåller alla funktioner som utgåvan ska innehålla vid release. Allt som kommer därefter är additioner.

Så, är då BF3 ur betastadiet? Det korta stadiet är ja.

Problemet med patchar osv är att alla sitter och gormar och klagar, men långt ifrån alla ger feedback på sina problem. Vad problemen baseras i t.ex, kan ju vara allt ifrån ett problem i spelkoden, till hårdvaru-relaterade fel eller mjukvaru-relaterade fel. Det kan röra sig om kombination av mjukvara likaväl som kombination av hårdvara. Att anta att en spelutvecklare kan testa alla kombinationer är banalt.

Vill man bli av med buggar som potentiellt relaterar till hård/mjuk-varuaspekter, så måste man rapportera sitt fel, samt full spec på mjukvara OCH hårdvara. Det blir tyvärr inte enklare att lösa problemen än så.

Jag personligen har ett väldigt stabilt datorsystem idag, som jag tar hand om mycket väl. Jag har heller inga problem med BF3 eller andra spel praktiskt taget alls. Huruvida detta beror på hur jag sköter mitt system eller inte, kan jag väl inte svara på egentligen. Men jag tror inte det gör skada iaf.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv
Skrivet av swordfish:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av swordfish:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av swordfish:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av Annanaz:

Skitsamma spelet är redan "dött" så om dem vill mjölka ut några få kronor till så vem bryr sig ^^

Kallar du 6 miljoner aktiva spelare för "dött"?

ja

Så med dina krav är närapå alla multiplayerspel i världen döda, de flesta samma dag som de släppts.

Ja

The trolls, you are feeding them!

ne

Yes, men är ju inte precis en nyhet att dom tror att folk skulle älska dom mer om domsjälva gör en liknande grej.
Dock har aldrig det som prenumeration grejen tillmw3 kommit till pc ännu bara till xbox och möjligtvis ps3 så vitt jag vet, så EA har gjort bort sig totalt.

Enda jag kan göra nu är att skratta åt folket som varit så självsäkra, men får sitta nu med svansen mellan benen och märka av det misstag dom gjorde.
Aldrig haft hopp för bf3. enda gången bf var riktigt bra, var under bf 1942 och bf vietnam. Det var spel som var underbara. Har alltid haft svårt för battlefield 2 också som jag istället köpte billigt under en rea i en spelbutik.

Medlem
Skrivet av swordfish:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av swordfish:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av Annanaz:

Skitsamma spelet är redan "dött" så om dem vill mjölka ut några få kronor till så vem bryr sig ^^

Kallar du 6 miljoner aktiva spelare för "dött"?

ja

wow ingen bättre kommentar än ja, bad!!
Så med dina krav är närapå alla multiplayerspel i världen döda, de flesta samma dag som de släppts.

Ja

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Det är inte halvfärdigt. Isånafall behövs en reality check på hur man utvecklar spel, och vad ett spel är.

Det är heller inte nerdummat, det beror på hur spelarna väljer att spela. Det som är nerdummat är enligt mig att sitta i ett hörn med straight pull bolt och campa. Jag spelar med en platoon som spelar helt på inlevelse, taktik och autentitet. Allt är vad du väljer att göra det.

Att spelet befinner sig i betastadie är även det galenskap. Många här tycks sakna uppfattning om vilket enormt påtagande det är att göra ett spel som BF3. Ett beta-stadie på det är längre bak än den beta de hade. Enligt det jag lärt mig nu på min spelutvecklings-utbildning så går en produkt ur beta-stadie när det innehåller alla funktioner som utgåvan ska innehålla vid release. Allt som kommer därefter är additioner.

Så, är då BF3 ur betastadiet? Det korta stadiet är ja.

Problemet med patchar osv är att alla sitter och gormar och klagar, men långt ifrån alla ger feedback på sina problem. Vad problemen baseras i t.ex, kan ju vara allt ifrån ett problem i spelkoden, till hårdvaru-relaterade fel eller mjukvaru-relaterade fel. Det kan röra sig om kombination av mjukvara likaväl som kombination av hårdvara. Att anta att en spelutvecklare kan testa alla kombinationer är banalt.

Vill man bli av med buggar som potentiellt relaterar till hård/mjuk-varuaspekter, så måste man rapportera sitt fel, samt full spec på mjukvara OCH hårdvara. Det blir tyvärr inte enklare att lösa problemen än så.

Jag personligen har ett väldigt stabilt datorsystem idag, som jag tar hand om mycket väl. Jag har heller inga problem med BF3 eller andra spel praktiskt taget alls. Huruvida detta beror på hur jag sköter mitt system eller inte, kan jag väl inte svara på egentligen. Men jag tror inte det gör skada iaf.

24 pers jobbade på BF2 och jämför det med BF3 som hade över 200 eller nåt. Bättre teamplay, voip, 6 man squads commander, oändligt mycket bättre banor och fler dessutom, mod tools, bättre fordonsfysik, inte miljoner unlocks. Inte för att BF2 var perfekt heller så slapp jag iaf grafikbuggar (och då har jag en bra dator också), behöva konfiguera min router för att inte konstant bli dcad, jag behövde inte 3 DLC:s för att hålla intresset uppe då enda expansionen jag köpte var Special Forces vilket jag inte ens spelade mycket. Jag behövde ingen äcklig Origin plus webbläsare för att kunna spela.

Det enda BF3 gör bättre är väl egentligen grafik, ljud och destruction.

Medlem
Medlem
Medlem
Skrivet av Insanity:

Kimpur, ändra ditt föregående inlägg istället så vi slipper spam.

EA kan dra åt..!

svårt när det inte gick..


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Längtar tillbaka till tiden då man köpte ett spel och fick hela spelet.. Blir så trött att jag inte ens orkar härja om det här..

Medlem

Det absolut värsta med Battlefield 3 är deras förbannade "Shortcut Kits" som ger en nästan all utrustning i spelet om man köper dom, det är fanimej värre än detta.

Medlem

detta är väl inte sämre än micro transitions som redan finns i många spel. ex wow
helt optional.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:

detta är väl inte sämre än micro transitions som redan finns i många spel. ex wow
helt optional.

Så det funkar att gnälla på activision för att ha prenumerations grej där för mw3 men när det är bf3 så är det lugna puckar? väldigt skumt. Visst jag vet du inte nämnde mw3 men var tvungen att fråga för tycker vissa människor här är rätt roliga som inte ser att det är samma sak.

Sedan när har det någonsin funnits micro transaktioner i wow? aldrig set något sådant dumt förutom i free 2 play spel

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av WarpGuN:

detta är väl inte sämre än micro transitions som redan finns i många spel. ex wow
helt optional.

Så det funkar att gnälla på activision för att ha prenumerations grej där för mw3 men när det är bf3 så är det lugna puckar? väldigt skumt. Visst jag vet du inte nämnde mw3 men var tvungen att fråga för tycker vissa människor här är rätt roliga som inte ser att det är samma sak.

Sedan när har det någonsin funnits micro transaktioner i wow? aldrig set något sådant dumt förutom i free 2 play spel

du kan köpa pets och mounts o skit för pengar


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Max Payne´s ansikte från första spelet skulle vara klockrent att ha på sin soldat. Gå runt och se så dära skitnödig ut hela tiden.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Medlem
Skrivet av Ellakk:

en underbar grej, nu saknas det bara några saker till innan spelet är perfekt.

1: en osynlighetsdräkt.
2: ett dämpat snipergevär med instakill.
3: usas med 50 skott i magasinet.
4: m320 med infiniteammo och automatläge.

Svävande tanks vore inte dumt heller så man kan ta sig an flyget!

Medlem

Kul att folk klagade när CoD gjorde samma sak och vidhöll att gamla goda Battlefield inte skulle råka ut ör något sådant, ett spel där du får hela produkten vid köp utan prenumerationer...
Nu när sanningen visar sig vara den motsatta, sitter folk och desperat försöker påpeka att detta är helt okej, det är ju BF trots allt och då går allt bra..?

Fritt fram att "tumma ner" detta inlägg, ni vet ändå att det är sant. Men tänk efter när ni ser en liknande utveckling och o ni vill stödja den, disk locked content, day 1 DLC och nu prenumeration för att få alla funktioner/saker i spelet som du redan betalat för...
Det krävs knappast ett geni för att inse att bara skins inte räcker för att få folk att betala, det blir fördelar i striderna med unika vapen, föremål och perks/klasser som gäller i nästa Battlefield, sanna mina ord.
Länge sedan Battlefield utvecklades istället för att klona CoD...

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av qun0:
Skrivet av WarpGuN:

detta är väl inte sämre än micro transitions som redan finns i många spel. ex wow
helt optional.

Så det funkar att gnälla på activision för att ha prenumerations grej där för mw3 men när det är bf3 så är det lugna puckar? väldigt skumt. Visst jag vet du inte nämnde mw3 men var tvungen att fråga för tycker vissa människor här är rätt roliga som inte ser att det är samma sak.

Sedan när har det någonsin funnits micro transaktioner i wow? aldrig set något sådant dumt förutom i free 2 play spel

du kan köpa pets och mounts o skit för pengar

wow! oj vad illa det är! tror inte det är värre än i f2p spel.

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:

Kul att folk klagade när CoD gjorde samma sak och vidhöll att gamla goda Battlefield inte skulle råka ut ör något sådant, ett spel där du får hela produkten vid köp utan prenumerationer...
Nu när sanningen visar sig vara den motsatta, sitter folk och desperat försöker påpeka att detta är helt okej, det är ju BF trots allt och då går allt bra..?

Fritt fram att "tumma ner" detta inlägg, ni vet ändå att det är sant. Men tänk efter när ni ser en liknande utveckling och o ni vill stödja den, disk locked content, day 1 DLC och nu prenumeration för att få alla funktioner/saker i spelet som du redan betalat för...
Det krävs knappast ett geni för att inse att bara skins inte räcker för att få folk att betala, det blir fördelar i striderna med unika vapen, föremål och perks/klasser som gäller i nästa Battlefield, sanna mina ord.
Länge sedan Battlefield utvecklades istället för att klona CoD...

Roliga är, jag sa en liknande grej men där ogillade dom det. Men dessa människor är för blinda för att inse att dom gör bort sig totalt, genom att visa så mycket kärlek även fast såna här saker kommer.
Sedan har ju bara prenumeration grejen endast kommit till konsol i mw3 och inte till pc. Men fattar inte att det helt plötsligt är ok bara för det är lilla bf3. När det är samma skit som kommer.

Medlem

Allt jag vill är att får slippa input-lagg så jag kan få tillfälle att överhuvudtaget spela spelet nånting alls.

Men det är för mycket begärt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Pumpa:

Hm, mobbade inte DICE / EA Activision just för att dom skulle ta betalt för saker i CoD?

Gjorde inte FZ en massa reklam för BF3 för att BF-serien var så helig jämfört med CoD-serien?

Ser ingen skillnad förutom hur olika spelen är in game... (och dedi>p2p)

Inaktiv

rubberbanding gör bf3 lika ointressant som scatsex

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Det är inte halvfärdigt. Isånafall behövs en reality check på hur man utvecklar spel, och vad ett spel är.

Det är heller inte nerdummat, det beror på hur spelarna väljer att spela. Det som är nerdummat är enligt mig att sitta i ett hörn med straight pull bolt och campa. Jag spelar med en platoon som spelar helt på inlevelse, taktik och autentitet. Allt är vad du väljer att göra det.

Att spelet befinner sig i betastadie är även det galenskap. Många här tycks sakna uppfattning om vilket enormt påtagande det är att göra ett spel som BF3. Ett beta-stadie på det är längre bak än den beta de hade. Enligt det jag lärt mig nu på min spelutvecklings-utbildning så går en produkt ur beta-stadie när det innehåller alla funktioner som utgåvan ska innehålla vid release. Allt som kommer därefter är additioner.

Så, är då BF3 ur betastadiet? Det korta stadiet är ja.

Problemet med patchar osv är att alla sitter och gormar och klagar, men långt ifrån alla ger feedback på sina problem. Vad problemen baseras i t.ex, kan ju vara allt ifrån ett problem i spelkoden, till hårdvaru-relaterade fel eller mjukvaru-relaterade fel. Det kan röra sig om kombination av mjukvara likaväl som kombination av hårdvara. Att anta att en spelutvecklare kan testa alla kombinationer är banalt.

Vill man bli av med buggar som potentiellt relaterar till hård/mjuk-varuaspekter, så måste man rapportera sitt fel, samt full spec på mjukvara OCH hårdvara. Det blir tyvärr inte enklare att lösa problemen än så.

Jag personligen har ett väldigt stabilt datorsystem idag, som jag tar hand om mycket väl. Jag har heller inga problem med BF3 eller andra spel praktiskt taget alls. Huruvida detta beror på hur jag sköter mitt system eller inte, kan jag väl inte svara på egentligen. Men jag tror inte det gör skada iaf.

Kan bara hålla med om att folk gnäller om buggar men är inte villig att ge en klar feedback på hur/var/ under vilka omständigheter hände detta.
Jag jobbade med ett AAA MMO som QA testar och allt för ofta fick man en bugg med förklaringen, "jag kan inte attackera normalt med [random vapen]" och sen blir personen förbannad när man frågar efter mer information och att det tog 4 dar för mig att svara "Oj förlåt det är ju inte såa attj ag har 150 andra liknade feedbacks jag måste svara på!!!".

Att sitta och lista ut "steps to reproduce" i MMO....eller vilket spel som helst är inte det enklaste.
SÅNT ÄR TIDSSLUKANDE OCH IRRITERANDE
Så har du en bugg som irriterar dig, skicka EA/DICE ett konkret och detaljerad bug raport iställe för sitta och gapa som en inkompetent twat.

För varje QA-tester/Bughunter kommer att vilja svara på en sådan feedback liknade.
GO FUCK A CACTUS YOU FUCKNUCKLE!

Sen är det DICE vi snackar om...om ni har spealat tidigare titlar vet ni att DICE är lite seg på att patcha sina titlar.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Grumbledock:

Kul att folk klagade när CoD gjorde samma sak och vidhöll att gamla goda Battlefield inte skulle råka ut ör något sådant, ett spel där du får hela produkten vid köp utan prenumerationer...
Nu när sanningen visar sig vara den motsatta, sitter folk och desperat försöker påpeka att detta är helt okej, det är ju BF trots allt och då går allt bra..?

Fritt fram att "tumma ner" detta inlägg, ni vet ändå att det är sant. Men tänk efter när ni ser en liknande utveckling och o ni vill stödja den, disk locked content, day 1 DLC och nu prenumeration för att få alla funktioner/saker i spelet som du redan betalat för...
Det krävs knappast ett geni för att inse att bara skins inte räcker för att få folk att betala, det blir fördelar i striderna med unika vapen, föremål och perks/klasser som gäller i nästa Battlefield, sanna mina ord.
Länge sedan Battlefield utvecklades istället för att klona CoD...

Roliga är, jag sa en liknande grej men där ogillade dom det. Men dessa människor är för blinda för att inse att dom gör bort sig totalt, genom att visa så mycket kärlek även fast såna här saker kommer.
Sedan har ju bara prenumeration grejen endast kommit till konsol i mw3 och inte till pc. Men fattar inte att det helt plötsligt är ok bara för det är lilla bf3. När det är samma skit som kommer.

Vilken tråd har ni läst egentligen? Tycker det gnälls rätt friskt förutom ett litet fåtal fanboys som det finns till precis alla spel.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Jag pillar mig själv på stjärten med en blyertspenna

Medlem
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av Annanaz:

Skitsamma spelet är redan "dött" så om dem vill mjölka ut några få kronor till så vem bryr sig ^^

Kallar du 6 miljoner aktiva spelare för "dött"?

Vet inte vart du fått 6 miljoner ifrån men men.

Om jag går in på battle log, väljer hardcore, sedan Squad rush och endast servrar som folk spelar på, hittar jag 5 servrar.

Väljer jag sedan Conquest under samma kriterier hittade jag 7

Sen tog jag Conquest large och hittade 21 servrar.

För att vara ett AAA spel så anser jag det som "Dött" gentemot hur det var de första veckorna.

Och jag drar slutsatsen att en väldig hög summa med spelare har slutat att spela BF3 till PC.


signatur

Rwa?

Skriv svar