Steam-valuta börjar säljas i butik

Robot
Steam-valuta börjar säljas i butik

I nordamerika börjar GameStop från och med idag sälja Steam Wallet-kosingar som låter kunder använda dessa koder för att köpa saker på Steam. I Norden har de däremot inga planer på ett närliggande införande, berättar GameStop för FZ.


Medlem
Steam-valuta börjar säljas i butik

Skulle verkligen uppskattas, är själv under 18 och har inte möjlighet att handla via steam när jag känner för det.
Vilket gör att jag missar de flesta "Steam Reorna"

Att kunna köpa valutan i en butik skulle verkligen underlätta för mig ^^


signatur

Rwa?

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Skulle jag gilla istället för att krångla till det och köpa ett spel innan eller säga ett spel dem vill ha och sedan köpa det så är det bara att ge ett present kort. ME LIKE


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Lätt man kommer importera koder då... som jag förstår så ändrar dom typ bara dollar tecknet till euro tecknet i steam vilket gör att allt blir dyrare för oss här.

Medlem

Alltså jag tycker så här att det låter som en bra ide .
Istället för att kanske köpa fel spel till nån som fyller år eller nåt i den stilen så kanske man nu göra detta istället .

Inaktiv

Skulle verkligen kunna underlätta. Presentkort är det bästa man kan ge bort, enligt mig. Samma sak när man har LAN och ska ge bort priser. Det lättaste är presentkort!

Dessutom finns det föräldrar som är rädda att betala via internet också. Dom som tjänar på detta i slutändan är butikerna / Steam eftersom många sparar och glömmer bort sina presentkort.

Medlem

Skulle vara coolt att ha i sverige

Medlem

Ett + i kanten , Hoppas det säljs som smör , så att det börjar med det här i med,
Kör dock med mitt visa kort , men som andra säger så skulle det vara bra om man vill ge en kompis en fin födelsedagspresent eller liknande : )


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Riktigt bra. Påverkar inte mig personligen, men som andra redan sagt, så borde det underlätta väldigt många yngre spelare.
Bara det inte visar sig bli dyrare med detta systemet för det är faktiskt dyrt nog som det är på Steam och yngre spelare har generellt sett mindre pengar också.

Medlem

Presentkort är bra presenter. Då får personen vad han eller hon önskar. Bra initiativ.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Inte intressant för mig, men kanske för andra.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Varför inte.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

YEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!

Medlem

Fan va bra, har inget kreditkort och får inget heller så det är perfekt!

Medlem

Skulle vara perfekt att köpa som presentkort och liknande!

Medlem

Detta är ju inget nytt (iaf inte för Sverige). Man har länge kunnat betala "kontant" på Steam genom PaySafeCard. Säljs på bensinmackar, 7-eleven, Pressbyrån, etc.

Fungerar enkelt med att man får ett kvitto med en kod på, värt det belopp man betalade i butiken. Sen dras pengarna från "kortet" när man köper något, hur mycket som finns kvar kan man logga in på PaySafeCard sidan och se.

Medlem
Skrivet av apanbajs:

Lätt man kommer importera koder då... som jag förstår så ändrar dom typ bara dollar tecknet till euro tecknet i steam vilket gör att allt blir dyrare för oss här.

I euro-priset är momsen inräknad, det är den inte i dollar-priset. Så alla dollar-priser du ser på spel får du lägga till 25%, vilket typ blir € = $. Så har jag fattat det i alla fall.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av apanbajs:

Lätt man kommer importera koder då... som jag förstår så ändrar dom typ bara dollar tecknet till euro tecknet i steam vilket gör att allt blir dyrare för oss här.

I euro-priset är momsen inräknad, det är den inte i dollar-priset. Så alla dollar-priser du ser på spel får du lägga till 25%, vilket typ blir € = $. Så har jag fattat det i alla fall.

I see... men då lär man kunna undvika moms om man importerar och det då inte läggs på i tullen

Medlem

Får skaffa ett konto via proxy och handla poäng från USA då om det blir skillnad på pris för poängen som det är för spel.

Medlem

Helt klart är under 18, behöver jämt låna pappas kort. Vilket gör att man ibland missar reor:(

Medlem

En bra förslag då kan man samla på sig och storhandla vid reor..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv

Säger inte nej till presentkort. Har velat detta ska ske länge, och hoppas verkligen det kan komma hit också. Köpa sådant och spara tills reor kommer.
Eftersom jag inte lever på enorma summor är det massvis med gånger man aldrig haft pengar redo att köpa spel då dom är billigare. Present kort kan man ju åtminstone ha kvar och sitta beredd.
Så detta är en riktigt bra nyhet såhär efter man kommit hem från jobbet!

Medlem

Att köpa valuta i form av gamecards är alltid en bra idé att införa, det funkar skitbra för konsolerna, så varför skulle det inte fungera lika bra för steam.

Hoppas det kommer hit så småningom


signatur

Game long and prosper

Medlem

Själv skulle jag aldrig använda nåt sådant, men kan se fördelen för dem som inte har egna plastkort eller vill ge bort något (vilket iofs går direkt från Steam också, men kräver också plastkort).

Medlem
Skrivet av Javas:

Att köpa valuta i form av gamecards är alltid en bra idé att införa, det funkar skitbra för konsolerna, så varför skulle det inte fungera lika bra för steam.

Det är tom det ENDA som funkar när det kommer till PSN för mig (psn vouchers), Sony gokänner inte mitt VISA, varken före eller efter hacket som skedde, för SÄKERT i Sverige tydligen, med verified by visa som alla var tvingad till att aktivera för något år sedan så man att kunde använda korten online för att handla.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

1
Skriv svar