Al Lowe säger att de kassa Larry-spelen förstört namnet

Robot
Al Lowe säger att de kassa Larry-spelen förstört namnet

Oroar sig för att de senaste Leisure Suit Larry-spelen dragit serien i smutsen, och att vissa kanske undviker nyversionen på grund av det.

#leisure-suit-larry-magna-cum-laude, #leisure-suit-larry-box-office-bust


Medlem
Al Lowe säger att de kassa Larry-spelen förstört namnet

Det är lugnt Al, det finns tillräckligt många av oss äldre gaming-rävar som vet vad kvalitet är och som är väl bekanta med dina guldklimpar :). Till skillnad från dagens glin som tror att spelvärlden uppfanns av Xbox och Call of Duty så känner vi igen kvalitet när det kommer knackandes på dörren. Så det är lugnt, du kommer ha väldigt många intressenter av din (dina) remake(s). Mig inkluderad (sneglar kärleksfullt på originallådan av Leisure Suit Larry 1).

Medlem

Magna Cum Laude var ändå rätt rolig när man spelade det i högstadiet >.<


signatur

Game long and prosper

Medlem

Al Lowe är orolig för att de senaste spelen, Magna Cum Laude och Box Office Bust, har dragit seriens rykte i smutsen


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Enda jag spelat och tyckte var bra är (iaf då) var Leisure Suit Larry på min Amiga500.

Medlem
Skrivet av Droppz:

Enda jag spelat och tyckte var bra är (iaf då) var Leisure Suit Larry på min Amiga500.

Har spelat samtliga spel i serien förutom Shape Up or Slip Out och Love for Sail och visst är ettan rolig men knappast det bästa spelet i serien. Vill minnas att jag tyckte del två var bäst och att del tre kom på en andra plats.

Medlem

Håller med mrpijey

Vi gamla rävar som faktiskt spelat de första spelen ser fram emot denna / dessa remakes med enormt intresse. För självklart så har väl alla gamla gaming rävar “Leisure Suit Larry: 1-2-3-5-6: Collector’s Edition” ståendes i hyllan? Eller?

Medlem

Jag avviker från vad de andra "gamla rävarna" tycker. Jag har bara spelat första spelet. Jag tyckte inte om det. Sedan dess har jag inte gett denna serie en chans eftersom jag inte fann det första underhållande.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Har lirat nåt av dom första, och det senaste som kom till ps3 / Xbox och båda hade noll i spelvärde.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Redaktör
Ponny

Vi minns, Al. Oroa dig inte.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Är det bara jag eller har Larry 1 redan givits ut i en remake for ett antal år sedan?
För övrigt är Larry 1 (textbaserade) ett av de två äventyrsspel jag spelat till slutet.

Medlem

Gillade aldrig originalen men var inget fan av peka och klicka så jag gav dom väll inte nån tid.
Dick finns det ett peka och klicka spel jag kört igenom och tyckte var bra. The Dig hette det


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Gillade Myst, fast det var så himmla länge sen man spelade så man minns inte vad det gick ut på.
Gillade ju Grim Fandango också, varför kan inte såna klassiker komma till konsoll,
visst det blir kanske lite handikappat att peka utan mus,
men ändå.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

1
Skriv svar