Betatesta The Secret World!

Robot
Betatesta The Secret World!

FZ delar ut nycklar som låter dig tillbringa helgen i Funcoms nyskrivna, nutida och mystiska MMO-värld.

#the-secret-world, #funcom


Medlem
Betatesta The Secret World!

Det var väldigt stelt och tråkigt när jag lirade betan,inget för mig.

Medlem

Sjukt skeptisk till detta spel, inte minst efter AoC floppen.

Medlem

Tack för nyckeln! Ska ge det en omgång på fredag och se hur det är.

Moderator | Testpilot

Ska bli intresant att få testa. Tack för nyckeln!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tackar så mycket

Medlem

Storywise och atmosfär-wise är det ett stort steg upp från AoC.
Spelmekaniks-mässigt liknar det mest WoW i nutid.

Medlem

Detta har potential, det är doc mer likt Anarchy Online än AoC vilket är jävligt nice. Man har blivit grymt trött på alla dessa fantasy spel som pumpats ut år efter år

Medlem

Tackar, vet inte riktigt hur jag ska hinna med i all spel hets som är just nu med gw2 betor D3 m.m men ska ge det ett försök


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Tackar ödmjukast för nyckeln!

Medlem

Jag hade chansen att lira beta weekend i helgen som var. Har sett fram emot detta spel sen i början på 2009 och det gör att man automatiskt är rädd för att det inte ska leva upp till alla förväntningar, speciellt gällande MMO.

Det var med vemod jag satte mig ner i fredags och startade betan. Tanken var att en timme titta runt lite i världen utan att spoila alltför mycket för en själv...
23 timmar senare kan jag direkt säga att jag är fast. Det man fick ta del av var lite mer än 50 quests och en liten stad men det räckte för stunden.

Betan var väldigt polerad för att vara en beta. Tror jag rapporterade en allvarlig bugg där man satt totalt fast och dryga 10 andra små som inte direkt förstörde spelandet. Jämfört med andra betor (betas, betan?) jag lirat var det en fröjd.

Verkar som att det finns två läger gällande detta spel. En grupp som hatar det för allt i världen. Det ska fortsätta vara orcher, elfs, aliens, menlösa quests som bygger på att döda x antal mobs och ta looten. Medans den andra gruppen vill ha lite mer hjärngympa och en berättelsedriven handling och ser denna form av MMO som en frisk fläkt.

Märker att jag låter som världens fanboy just nu men det är svårt att vara objektiv när det kommer till ett spel man verkligen börjar tycka om. Det negativa är att combats är lite krystat just nu.
Om något av följande stämmer in på dig så bör du iaf prova betan:

- Älskar att döda zombies.
- Hatar "holy trinity".
- Äventyrslusten.
- Trött på fantasy/aliens.
- Vill kunna spela med vänner och inte känna dig totalt värdelös trots att du inte kan lägga ner 100 timmar i veckan.
- Annorlunda quests där du får använda skallen istället för bara pekfingret.

Medlem

Tack men nej tack

Medlem

Tack för nyckeln.

Medlem

Betan förra helgen var faktiskt riktigt trevlig. För mig hade den hade en ganska tydlig kurva som bestod av att ta bort ability queue, få en rad av abilities för samverkan och lära mig crafting innan jag riktigt tyckte om spelet.

Jag tycker att spelet har väldigt trevlig potential och gillar personligen den stridsmekanik som ligger någonstans mellan GW2 och standard. Man får akta sig en del för cone/aoe abilities men inte hela hela tiden. Vissa säger att combat inte hade någon speciell impact och att man slog utan att känna feedback. Till viss del kan jag förstå vad folk syftade på, men jag tycker att detta var något som försvann i det hela när man fick lite synergy mellan sina abilities med stun/knockdown osv.

Själv är jag kär i min Blade/Fists karaktär och gillade verkligen hur bra man kan mixa och matcha abilities från alla träd.

En frisk fläkt som tål att testas mer än 30 minuter.

Medlem

Hade tänkt spela detta när det kommer, doc har jag inga att lira med nån som är sugen på illuminati?

Medlem

yay fick en betanyckel! ska testa på fredag!

Tack för nyckeln.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Tack för nyckeln! Uppskattas.


signatur

”Halvt nerdödad.”

Medlem
Skrivet av alecla904:

Hade tänkt spela detta när det kommer, doc har jag inga att lira med nån som är sugen på illuminati?

Jag tänkte köra Illuminati, men det blir först till helgen.

Medlem

Tackar ödmjukast för nyckeln! Ska bli kul att testa i helgen


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

diablo 3 och the secret world beta..... dags att unsubscriba swtor

Medlem

Även jag har sett fram emot detta i flera år och testade det i helgen.

Stort plus på världen questerna och storyn, är nog bland det bästa på länge, men sen är det mycket småsaker som störde mig rätt mycket som säkerligen kommer fixas.

Största problemet som jag har med spelet såväl massivt många andra på forumet är då du är i combat, det känns stelt och väldigt upprepande, animationerna är inte dem bästa, och knappt någon reaktion då man slår på monster, samma sak gäller då dem slår på dig.

är 50/50 om jag köper det, mest för att jag är så less på mmo's även om jag inte spelat något på väldigt länge, men detta fick mig faktiskt att bli intresserad igen.

Medlem

Har testat detta under en tid och jag kan hålla med om att det kan kännas lite stelt. Men där stannar den negativa kritiken.

Resten känns som en frisk fläkt. Världen och storyn har fångat mig totalt. Det finns något i detta spel som ger ett otroligt mer-sug än något annat MMO jag testat på länge.
Ett lätt köp ijuni!

Medlem

Tackar tackar. Nu ska vi se.

Medlem

Tack som fan för nyckeln, jag tycker dom ändå var ganska duktiga när det kommer till staden Kingsmouth som hadde den rätta stämningen, men om spelet håller i längden får man väl ändå se.

Medlem

Tack för nyckeln Ska bli kul att provköra lite i helgen.

Medlem
Medlem

Tack för beta nyckeln.

Medlem

tack för beta nyckeln! :3

spelet är intressant, mystiskt och har bra grafik (för att vara MMO). tycker inte att fighterna e så mycket stelare än andra MMOs. blir tyvärr inget köp för mig men jag älskar verkligen det nytänkande när det gäller MMOs och ser framemot att se hur det går när det släpps!

Medlem
Skrivet av aakerlind:

Jag hade chansen att lira beta weekend i helgen som var. Har sett fram emot detta spel sen i början på 2009 och det gör att man automatiskt är rädd för att det inte ska leva upp till alla förväntningar, speciellt gällande MMO.

Det var med vemod jag satte mig ner i fredags och startade betan. Tanken var att en timme titta runt lite i världen utan att spoila alltför mycket för en själv...
23 timmar senare kan jag direkt säga att jag är fast. Det man fick ta del av var lite mer än 50 quests och en liten stad men det räckte för stunden.

Betan var väldigt polerad för att vara en beta. Tror jag rapporterade en allvarlig bugg där man satt totalt fast och dryga 10 andra små som inte direkt förstörde spelandet. Jämfört med andra betor (betas, betan?) jag lirat var det en fröjd.

Verkar som att det finns två läger gällande detta spel. En grupp som hatar det för allt i världen. Det ska fortsätta vara orcher, elfs, aliens, menlösa quests som bygger på att döda x antal mobs och ta looten. Medans den andra gruppen vill ha lite mer hjärngympa och en berättelsedriven handling och ser denna form av MMO som en frisk fläkt.

Märker att jag låter som världens fanboy just nu men det är svårt att vara objektiv när det kommer till ett spel man verkligen börjar tycka om. Det negativa är att combats är lite krystat just nu.
Om något av följande stämmer in på dig så bör du iaf prova betan:

- Älskar att döda zombies.
- Hatar "holy trinity".
- Äventyrslusten.
- Trött på fantasy/aliens.
- Vill kunna spela med vänner och inte känna dig totalt värdelös trots att du inte kan lägga ner 100 timmar i veckan.
- Annorlunda quests där du får använda skallen istället för bara pekfingret.

Framför allt det sista du nämner är vad som fick mig eld och lågor. Även om spelet i övrigt inte är så spektakulärt så gjorde investigationquestsen det hela makalöst.

Bara som exempel, utan att spoila för mycket. Allt detta är små bitar av quests. En quest krävde att jag skulle vara död för att kunna komma vidare. En quest krävde att jag slog upp klassisk musik på nätet (i spelets in-game webbrowser). En annan en engelsk vaggvisa. En quest skickade iväg mig åt fel håll då jag inte tänkte efter ordentligt innan jag klickade på ett föremål och blev lurad.

Några var så svåra att jag var tvungen att lösa dem tillsammans med andra spelare. Vissa klarade jag själv, efter mycket om och men, och då blev känslan helt otrolig.

Och allt detta utan att avfyra ett enda skott eller kasta en enda besvärjelse.

Detta är inte ett spel som jag tror kommer tilltala gemene man som önskar sig action och en tankeverksamhet på runt 0. För dem kommer det vara ett mmo i mängden. Kanske till och med sämre.

Men de som gillar mystik, gåtor, hemligheter och atmosfär man kan skära i med motorsåg har något riktigt spännande att se fram emot.

12
Skriv svar