Activision betalar 300 miljoner till Modern Warfare 2-teamet

Robot
Activision betalar 300 miljoner till Modern Warfare 2-teamet

Men det är bara "en liten del" av den kompensation de tidigare Infinity Ward-anställda vill ha, säger deras advokat.

#infinity-ward, #activision-blizzard


Medlem
Activision betalar 300 miljoner till Modern Warfare 2-teamet

signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Nu tycker jag att det verkar som att några andra förutom Activision är lite giriga

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Nu tycker jag att det verkar som att några andra förutom Activision är lite giriga

Klart att de ska betala vad de lovat till sina anställda.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem
Skrivet av noaxark:
Skrivet av MrPeters:

Nu tycker jag att det verkar som att några andra förutom Activision är lite giriga

Klart att de ska betala vad de lovat till sina anställda.

Ja men 42 miljoner dollar kan man leva på räntan livet ut så jag ser inte varför folk bara vill ha mer och mer ^^

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av noaxark:
Skrivet av MrPeters:

Nu tycker jag att det verkar som att några andra förutom Activision är lite giriga

Klart att de ska betala vad de lovat till sina anställda.

Ja men 42 miljoner dollar kan man leva på räntan livet ut så jag ser inte varför folk bara vill ha mer och mer ^^

Om jag skulle haft chansen att pressa Activision på pengar skulle jag gjort det så mycket det bara går.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av noaxark:
Skrivet av MrPeters:

Nu tycker jag att det verkar som att några andra förutom Activision är lite giriga

Klart att de ska betala vad de lovat till sina anställda.

Ja men 42 miljoner dollar kan man leva på räntan livet ut så jag ser inte varför folk bara vill ha mer och mer ^^

Jo fast nu är det ju faktiskt pengar som Activision bokstavligen har stulit från dessa människor, vet inte riktigt om man kan säga att man är girig om man vill ha tillbaka dina egna pengar.

Activision är de giriga som bryter emot avtal och kontrakt för att få in extra pengar att dela ut till VD och aktie ägare.

Medlem

Har de rätt till pengarna ska de gå till rätten med det!

Medlem

Lunchpengar för activision...

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av noaxark:
Skrivet av MrPeters:

Nu tycker jag att det verkar som att några andra förutom Activision är lite giriga

Klart att de ska betala vad de lovat till sina anställda.

Ja men 42 miljoner dollar kan man leva på räntan livet ut så jag ser inte varför folk bara vill ha mer och mer ^^

40 stycken som delar på 42 miljoner dollar ger ungefär en miljon per skalle, knappast något du kan leva på räntan av resten av livet...

Medlem
Skrivet av Arvid:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av noaxark:
Skrivet av MrPeters:

Nu tycker jag att det verkar som att några andra förutom Activision är lite giriga

Klart att de ska betala vad de lovat till sina anställda.

Ja men 42 miljoner dollar kan man leva på räntan livet ut så jag ser inte varför folk bara vill ha mer och mer ^^

40 stycken som delar på 42 miljoner dollar ger ungefär en miljon per skalle, knappast något du kan leva på räntan av resten av livet...

Det beror helt på hur du spenderar pengarna.Mat,vatten,sjukvård och bo ute på landet kostar inte så mycket.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Ja men 42 miljoner dollar kan man leva på räntan livet ut så jag ser inte varför folk bara vill ha mer och mer ^^

- Som någon annan nämnde och som framgår av artikeln på The Verge så verkar det vara 42 mille fördelat på 40 pers.

- Intressant att du nämner ränta, då uteblivna vinstpengar sedan 2009 nämns i artikeln. Detta verkar alltså vara utebliven ersättning från Activision till dessa människor sedan nästan 3 år tillbaka och räntan över den tiden blir ju en hel del på summor som dessa.

Vi har ju dessutom ingen aning vilka åtgärder den personal som inte fått någon ersättning under denna tid har blivit tvugna att göra för att klara sig. En del kanske t.o.m. har blivit tvugna att ta saftiga lån för att klara sig och på lån är det ju...yep, you guessed it: ränta.

Det ju även något som kallas sveda och värk, de blev nekade pengar som de hade rätt till...så om man lägger ihop alla dessa faktorer så är det nog inte så mycket en fråga om girighet, utan snarare om rimlig ersättning för lång väntan på en betalning för ett jobb man redan utfört.

Slutligen, om det var Activision som försökte blåsa dessa människor först p.g.a. sin egen girighet, så tycker i alla fall jag att dom gott kan få betala en hel del "and then some" för att dom gjort fel.

SE

Medlem

Jag säger inte att de inte har rätt till pengarna, men herregud vilka summor! 1 miljon dollar per skalle för utveckling av ett spel? Ingen dålig lön de verkar ha. Någon som vet mer specifikt vad det är de ersätts för?

Medlem
Skrivet av Fevolas:

Jag säger inte att de inte har rätt till pengarna, men herregud vilka summor! 1 miljon dollar per skalle för utveckling av ett spel? Ingen dålig lön de verkar ha. Någon som vet mer specifikt vad det är de ersätts för?

Som jag förstod det (2009, var ju ett tag sen) så vart de anställda lovade en bonus utefter hur bra spelet sålde, sen så sålde det mer än något annat spel genom tiderna, med en hel del, så det blir ju ett par kulor...

Medlem

Det är rät. Mjölka ur dom jävlarna bara!

Medlem

Älskar sånt här drama, kul o läsa

Medlem
Skrivet av swordfish:
Skrivet av Arvid:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av noaxark:
Skrivet av MrPeters:

Nu tycker jag att det verkar som att några andra förutom Activision är lite giriga

Klart att de ska betala vad de lovat till sina anställda.

Ja men 42 miljoner dollar kan man leva på räntan livet ut så jag ser inte varför folk bara vill ha mer och mer ^^

40 stycken som delar på 42 miljoner dollar ger ungefär en miljon per skalle, knappast något du kan leva på räntan av resten av livet...

Det beror helt på hur du spenderar pengarna.Mat,vatten,sjukvård och bo ute på landet kostar inte så mycket.

Ni glömmer att dom pratar om dollar. Så det blir nästan 7 miljoner per skalle om man nu skulle få för sig att dela upp det i företaget

Medlem

Ge mig en mille pleaze.

Medlem
Skrivet av swordfish:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av noaxark:
Skrivet av MrPeters:

Nu tycker jag att det verkar som att några andra förutom Activision är lite giriga

Klart att de ska betala vad de lovat till sina anställda.

Ja men 42 miljoner dollar kan man leva på räntan livet ut så jag ser inte varför folk bara vill ha mer och mer ^^

Om jag skulle haft chansen att pressa Activision på pengar skulle jag gjort det så mycket det bara går.

Pengar är ju allt... Människan är verkligen en stor idiot....


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Jag trodde jag hade bett er sluta säga att högsta ledningen i Activision är giriga. Bobby Kotick må vara ytterst framgångsrik, men det rättfärdigar inte antisemitiska uttalanden. Varför inte bara säga rakt ut att ni är avundsjuka på honom, istället för att säga att han är girig? Jag har anmält personer för HMF förrut och kommer att göra det igen om någon börjar igen. Så skärp er!

Skrivet av SaraLivblad:

Jag trodde jag hade bett er sluta säga att högsta ledningen i Activision är giriga. Bobby Kotick må vara ytterst framgångsrik, men det rättfärdigar inte antisemitiska uttalanden. Varför inte bara säga rakt ut att ni är avundsjuka på honom, istället för att säga att han är girig? Jag har anmält personer för HMF förrut och kommer att göra det igen om någon börjar igen. Så skärp er!

Det är ingen som kommit med några antisemitiska uttalanden eller någon form av hets mot folkgrupp här, vad jag kan se. Vad snackar du om egentligen?

Medlem

Verkar som SaraLivblad är ett troll av en udda kaliber som har varit medlem i 4 dagar och bara försvarar Bobby Kotic i en diablo 3 tråd genom att kalla alla för judehatare. Tryckte väl på fel reply knapp.

Medlem
Skrivet av SaraLivblad:

Jag trodde jag hade bett er sluta säga att högsta ledningen i Activision är giriga. Bobby Kotick må vara ytterst framgångsrik, men det rättfärdigar inte antisemitiska uttalanden. Varför inte bara säga rakt ut att ni är avundsjuka på honom, istället för att säga att han är girig? Jag har anmält personer för HMF förrut och kommer att göra det igen om någon börjar igen. Så skärp er!

Faktumet att du tolkar något här som antisemitiskt motiverat säger mer om dina fördomar om världen än någon annans.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem
Skrivet av swordfish:
Skrivet av Arvid:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av noaxark:
Skrivet av MrPeters:

Nu tycker jag att det verkar som att några andra förutom Activision är lite giriga

Klart att de ska betala vad de lovat till sina anställda.

Ja men 42 miljoner dollar kan man leva på räntan livet ut så jag ser inte varför folk bara vill ha mer och mer ^^

40 stycken som delar på 42 miljoner dollar ger ungefär en miljon per skalle, knappast något du kan leva på räntan av resten av livet...

Det beror helt på hur du spenderar pengarna.Mat,vatten,sjukvård och bo ute på landet kostar inte så mycket.

En miljon dollar, vad blir det i dagens växelkurs, sju miljoner svenska? Och så lyckas du få en bra ränta från banken, säg 3%... det skulle ge dig 210000kr om året, eller 17500kr i månaden. Visst, du kan leva på det, knappast något du blir fet på däremot.

Medlem

Vad jag snackar om? Det jag menar är att när alla säger att Bobby är girig, har stor näsa, etc - det är stereotypa antisemitiska angrepp. Vanligtvis brukar folk beundra / vara avundsjuka på framgångsrika människor. Men inte här på sajten, nej, det bara pratas om hur girig han är. Hur kommer det sig att en jude pekas ut som måltavla och utmålas som girig? Judar har anklagats för girighet genom hela historien, ska det upprepas här på fz också? Jag menar bara att man kan tona ned språket. Man behöver inte tjata om hur girig han är. Varför inte prata om hur framgångsrik han är istället? Det är ju positivare tongångar!

Så, skärp er.

Skrivet av SaraLivblad:

Vad jag snackar om? Det jag menar är att när alla säger att Bobby är girig, har stor näsa, etc - det är stereotypa antisemitiska angrepp. Vanligtvis brukar folk beundra / vara avundsjuka på framgångsrika människor. Men inte här på sajten, nej, det bara pratas om hur girig han är. Hur kommer det sig att en jude pekas ut som måltavla och utmålas som girig? Judar har anklagats för girighet genom hela historien, ska det upprepas här på fz också? Jag menar bara att man kan tona ned språket. Man behöver inte tjata om hur girig han är. Varför inte prata om hur framgångsrik han är istället? Det är ju positivare tongångar!

Så, skärp er.

Okej, du är bara ute efter att provocera, så jag kommer inte ens bemöta det där tramset om antisemitism. Jag kommer att ignorera dig hädanefter.

Medlem

Fine, bara ni lägger av med häxjakten på judar så är vi alla överens och glada.

1
Skriv svar