Treyarch tycker CoD-motorn håller för ett spel till

Robot
Treyarch tycker CoD-motorn håller för ett spel till

Fastän Call of Duty: Black Ops II utlovar en "visuell överhalning" så är det samma spelmotor som används återigen, och som använts sedan 2005 års Call of Duty 2.

#call-of-duty-black-ops-ii, #call-of-duty-2, #treyarch


Medlem
Treyarch tycker CoD-motorn håller för ett spel till

Låt mig skratta...


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Att lansera ett spel med en sju år gammal motor och samtidigt ha mage att kalla det fräscht är bortom mitt förstånd.

Edit: Mycket väl medveten om wow...

Medlem
Medlem
Skrivet av Stjernberg:

Att lansera ett spel med en sju år gammal motor och samtidigt ha mage att kalla det fräscht är bortom mitt förstånd.

Edit: Mycket väl medveten om wow...

...men wow är ju inte ett nytt spel - det är ett gammalt spel som bara får expansioner..så där finns igentligen ingen likhet. COD är ju varje del fristående från föregående.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Är det bara jag som tycker att Cod 2 och Mw2 ser snyggare ut än både Black ops och Mw3?

Medlem
Skrivet av Stjernberg:

Att lansera ett spel med en sju år gammal motor och samtidigt ha mage att kalla det fräscht är bortom mitt förstånd.

Edit: Mycket väl medveten om wow...

Rent tekniskt sett är den 13 år gammal, då det är en modifierad id Tech 3 i grunden.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Är det bara jag som tycker att Cod 2 och Mw2 ser snyggare ut än både Black ops och Mw3?

På sätt och vis ja - själv tycker jag att MW2 och MW3 har någon form av "konsol" känsla över sig..svårt att förklara - men allt känns så klumpigt..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Kvittar om dem gör bra grafik. Dem senare spelens gameplay är ändå tråkig. Cod 1 och 2 var grymt bra spel fps spel. Inga unlocks. statsen sparades inte från rundorna så dem flesta spelade för att vinna och ha roligt inte för att farma poäng.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Egentligen är det inte grafiken som är största problemet för mig... det är själva spelmekaniken, AI'n i singleplayer som är i princip samma som i COD 1. Varken större föbättringar eller ändringar.

Och så har vi den största boven med de nyaste... konsollifiering och MP Buggar, exploits och obalans.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Stjernberg:

Att lansera ett spel med en sju år gammal motor och samtidigt ha mage att kalla det fräscht är bortom mitt förstånd.

Edit: Mycket väl medveten om wow...

...men wow är ju inte ett nytt spel - det är ett gammalt spel som bara får expansioner..så där finns igentligen ingen likhet. COD är ju varje del fristående från föregående.

Tackar för rättelsen, klantigt av mig!

Medlem

Det märks så lång väg att det är de som förstår minst av programmering och spelmotorer som gnäller mest. Vilken ironi.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Det märks så lång väg att det är de som förstår minst av programmering och spelmotorer som gnäller mest. Vilken ironi.

Men när dom skriver att den släpptes 2005 ids man inte googla ännu mer... Litade på Fz den här gången...

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Det märks så lång väg att det är de som förstår minst av programmering och spelmotorer som gnäller mest. Vilken ironi.

Och vad baserar du det på, dina 5 minuter i C++?

Det är fortfarande en solid motor som på flera punkter är bättre än de flesta moderna trots att den skapades innan millennieskiftet. (kunde fasen inte tro att det var så länge sedan blev tvungen att dubbelkolla)

Riktigt bra flyt i rörelser, tighta kontroller & fantastiska möjligheter. De kunde verkligen, verkligen göra spel back in the day.

Medlem

Utöver det så är det ju inte så att det inte kommit patchlevels till motorn som gjort den enormt mycket tuffare. Alla valves spel idag är ju byggda med ID Tech 2, en hel generation tidigare. Folk verkar spelar counterstrike, dota2, halflife, teamfortress och allt vad fan det är lika mycket för det.

Edit: Eller om det blir ID Tech 1.5 / 2.5 -- licenseringen som kom ut mellan quake 1 och 2. Hursomhaver är det SAMMA MOTOR.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av Grön:

De kunde verkligen, verkligen göra spel back in the day.

Nuförtiden är de det att spelutvecklarna inte får tillräckligt med tid på sig :/

Medlem

Same shit different name... De väntar väl förstås på nya maskiner så de kan byta motor, men frågan är om de fortfarande kmr vara samma skit ändå ?

Medlem
Medlem
Skrivet av gryzor:

Utöver det så är det ju inte så att det inte kommit patchlevels till motorn som gjort den enormt mycket tuffare. Alla valves spel idag är ju byggda med ID Tech 2, en hel generation tidigare. Folk verkar spelar counterstrike, dota2, halflife, teamfortress och allt vad fan det är lika mycket för det.

Edit: Eller om det blir ID Tech 1.5 / 2.5 -- licenseringen som kom ut mellan quake 1 och 2. Hursomhaver är det SAMMA MOTOR.

Skillnaden är dock att Valve faktiskt kontinuerligt uppdaterar Source och dess spel istället för att bara kränga ut ett nytt likadant spel år efter år och påstå skit som att "vattnet är lite finare nu".

Medlem
Skrivet av gryzor:

Utöver det så är det ju inte så att det inte kommit patchlevels till motorn som gjort den enormt mycket tuffare. Alla valves spel idag är ju byggda med ID Tech 2, en hel generation tidigare. Folk verkar spelar counterstrike, dota2, halflife, teamfortress och allt vad fan det är lika mycket för det.

Edit: Eller om det blir ID Tech 1.5 / 2.5 -- licenseringen som kom ut mellan quake 1 och 2. Hursomhaver är det SAMMA MOTOR.

Ja och jag spelar WinQuake än, även om CPMA börjar ta över det mer och mer, så spelar jag fortfarande WQ.

Men att påstå att det är några större grafikskillnader mellan MW1 och MW3 är väl sanning med modifikation. Visst är det skillnad, absolut. Men det är inte på det sättet man kan se i många andra motorers utveckling.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Visst duger motorn för att göra ett nytt spel snarlikt sina föregångare, och med några mindre förbättringar. Det är ju inte precis som att de försöker vara innovativa, bara göra en ny version CoD till samma gamla konsoler.

Medlem

De kan slänga på hur många filter som helst på fotot av deras "äldre hus", den ruttna grunden kommer ändå att lysa igenom. För att använda utvecklarens egna metafor.

Medlem

Bra sagt där millen. Motorn duger fint sålänge man vill göra samma sak igen. Vill man däremot vara nytänkade är det nog läge att.. Vara nytänkande.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jag håller inte koll på spel motorer men har inte valve också använt samma motor jätte länge? och där är det ingen som klagar

Medlem

Det är ju trevligt att det finns något annat än spel gjorda på Unrealmotorn. Nästan alla spel gjorda på den motorn ser likadana ut (om dock bra) och det är lite trist faktiskt.

Medlem

Som folk har sagt tidigare, Source och dess förlagor har använts ett tag nu ja, men den får rejäla uppgraderingar då och då. Att jämföra Valves motor-utveckling med Call of Dutys motor-utveckling är inte viabelt helt enkelt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Kommer inte komma en ny grafik motor förens nästa generation konsoler kommer ut

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Som folk har sagt tidigare, Source och dess förlagor har använts ett tag nu ja, men den får rejäla uppgraderingar då och då. Att jämföra Valves motor-utveckling med Call of Dutys motor-utveckling är inte viabelt helt enkelt.

Du verkar veta vad du pratar om. Kan du räkna upp vilka uppgraderingar som Source-motorn har genomgått och vilka uppgraderingar som id Tech 3-motorn har genomgått?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Nu har jag väldigt svårt att avgöra om du är sarkastisk eller inte, men;

Det jag menade var helt enkelt hur motorerna ser ut idag, och hur de presterar grafiskt idag. Och att helt uppochner räkna upp uppgraderingarna ska jag inte påstå att jag kan, och det gjorde jag heller inte. Kan du?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skriv svar