Robot
Diablo III

16 timmar efter att Diablo 3-servrarna sattes igång bjuder vi på en första rapport. Serverproblem och återupplevd inledning drar ner det första intrycket något, men det ser ljusare ut framöver. Eller mörkare, kanske vi ska säga.

#diablo-iii, #blizzard, #diablo


Medlem
Diablo III

Inte köpt ännu.. blir lite sugen och saknar dom dagarna med de gamla diablosarna... blir nog ett köp snart i väntan på annat gott.


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Medlem

..men om du upplever det för lätt - kan du inte byta till svårare svårighetsgrad? (Inte fått spelet ännu - så jag vet inte vad det finns för alternativ att välja mellan)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hämtade ut mitt CE på Webhallen inatt, och satt och pulade tills det var dags att åka och jobba kl. 5:30 i morse, är en smula trött nu. Var värt väntan och varje öre dock. Har just satt mig efter jobbet med en iskall och en påse jordnötter och ska till att logga in...myyyyyys

Redaktör
Skrivet av Ender:

Först!

Jag brukar radera såna inlägg, men komiken kräver att just detta står kvar.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Ender:

Först!

Jag brukar radera såna inlägg, men komiken kräver att just detta står kvar.

Jag har aldrig förståt vad poängen med det är. Tramsigt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

"Färdigheter är nu knutna till specifika slottar. Jag kan inte längre ha vilken kombination som helst av färdigheter på musknapparna, utan för var och en av dessa, samt för de fyra siffertangenterna, finns det ett specifikt urval av färdigheter."

Man kan i options ställa in så att man kan välja vilka färdigheter man ska ha på vilka knappar om minnet inte sviker mig.

Medlem
Skrivet av marre910:

"Färdigheter är nu knutna till specifika slottar. Jag kan inte längre ha vilken kombination som helst av färdigheter på musknapparna, utan för var och en av dessa, samt för de fyra siffertangenterna, finns det ett specifikt urval av färdigheter."

Man kan i options ställa in så att man kan välja vilka färdigheter man ska ha på vilka knappar om minnet inte sviker mig.

Jepp, bara att slå på elective mode i options. Miss av Emil.

Medlem

Körde fram till 4 inatt då jag hade en muntlig redovisning denna morgon (som gick väl som tur var!). Ikväll blir det dock längre pass tror jag. funderar på en all-nighter Barbarian <3

PaZ
Medlem

Man måste nog klara spelet på normal först. Normal ska vara så lätt att vem som helst kommer igenom det, som jag har förstått det. Ett tips till recensenten är "elective mode" som låter dig byta skills till vilken knapp du vill.

Medlem
Skrivet av PaZ:

Man måste nog klara spelet på normal först. Normal ska vara så lätt att vem som helst kommer igenom det, som jag har förstått det. Ett tips till recensenten är "elective mode" som låter dig byta skills till vilken knapp du vill.

Men om man inte vill spela igenom det på normal? Går inte att välja svårare direkt?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Eftersom det inte går att logga in så är första intrycket... vafan trodde de...

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

Men om man inte vill spela igenom det på normal? Går inte att välja svårare direkt?

Nej, det är precis likadant som D2 i den aspekten. Du måste varva spelet på varje svårighetsnivå för att låsa upp den högre. Det är balanserat för att nå maxnivå på Hell.

På ett ungefär;
Normal ~1-30
Nightmare ~31-50
Hell ~51-60
Inferno 60

Medlem
Skrivet av Ankh:

Men om man inte vill spela igenom det på normal? Går inte att välja svårare direkt?

Man måste spela igenom normal först, innan man kan gå vidare till nightmare->hell->inferno om dem inte ändrat något.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Ankh:

Men om man inte vill spela igenom det på normal? Går inte att välja svårare direkt?

Nej, det är precis likadant som D2 i den aspekten. Du måste varva spelet på varje svårighetsnivå för att låsa upp den högre. Det är balanserat för att nå maxnivå på Hell.

På ett ungefär;
Normal ~1-30
Nightmare ~31-50
Hell ~51-60
Inferno 60

Skrivet av Droppz:
Skrivet av Ankh:

Men om man inte vill spela igenom det på normal? Går inte att välja svårare direkt?

Man måste spela igenom normal först, innan man kan gå vidare till nightmare->hell->inferno om dem inte ändrat något.

Tack - det var 10-12 år sedan sist jag spelade Diablo 2


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Eftersom det inte går att logga in så är första intrycket... vafan trodde de...

Frågan är vad du trodde när du antog att man kunde logga in?

Medlem

Klarade precis liret på normal, får nöta lite mer nu!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Jag fastnar på Updating setup files. Föga förvånande. Så köpte man på skiva för att slippa just detta...


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

har levlat en wizard till 11, fyfasen vad skoj det är!

Medlem

Förstår inte varför utvecklare hela tiden ska kräva att man först spelar en svårighetsgrad för att få tillgång till en annan. Låt oss konsumenter iaf ha tillgång till ett par från start för är det något som jag tröttnar på så är det för enkla spel. Gears of War var en besvikelse även på det svåraste, kallar man något för insane så ska det ta mig tusan vara svårt. De gamla spelen jag har lever verkligen upp till dessa namn. Diablo spelen innan trean var inte heller direkt enkla spel.

Medlem

Error 12 någon som vet?

Medlem
Skrivet av Er3c10n:

Error 12 någon som vet?

Error 12 - This error is caused by the Global Play feature being disabled until all regions are active. Please make sure you choose the correct region when starting the game.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120515/fz-guiden-det-har-...

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Jag fastnar på Updating setup files. Föga förvånande. Så köpte man på skiva för att slippa just detta...

Jag hade samma problem och lösningen/fix som står i tråden skriven av "Lovelyness" löste mitt problem.

http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4078168234

Medlem

Elective mode finns i menyn för de som vill skräddarsy sina färdigheter mer.

Angående svårighetsgrad så har Blizzard lovat att du ska dö när du har klarat normal:
http://www.youtube.com/watch?v=U0F2wPZWdYk

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Ender:

Först!

Jag brukar radera såna inlägg, men komiken kräver att just detta står kvar.

Haha, ha lite tålamod, det var iallafall första gången jag skrev ett sånt...fast nu ser jag att jag bara var tvåa *sneglar misstänksammt på Tompa

Medlem
Skrivet av Mechanism:
Skrivet av Eisenhart73:

Jag fastnar på Updating setup files. Föga förvånande. Så köpte man på skiva för att slippa just detta...

Jag hade samma problem och lösningen/fix som står i tråden skriven av "Lovelyness" löste mitt problem.

http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4078168234

Tack för tipset mannen! Ska testa!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Då vart det klart på normal, börjar jobba på nightmare senare ikväll

love it

Medlem

Error 37 någon?

Medlem

Blizzards hantering av servarna är under all kritik. Har man skapat ett spel där man måste ha internet för att spela får man banne mig se till att skiten fungerar som det ska.

För övrigt gillar jag spelet.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skriv svar