Bevaka spelvärlden med FZ:s nya releaselista

Robot
Bevaka spelvärlden med FZ:s nya releaselista

Kasta ut den ordinarie kalendern, vår nya spelbevakare är allt du behöver.


Medlem
Bevaka spelvärlden med FZ:s nya releaselista

Nice, bra gjort

(Men varför kan jag inte gå till forumvisning av kommentarerna när det är första kommentaren av nyheten? Finns ingen nyhetskommentartråd än? Jag kan bara använda Snabbkomentar och ville ha hela "Nytt inlägg"-funktionen.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Riktigt grym! Bra gjort!

Men när jag mörkade allt utom PS3 så fick jag ändå se Mac spel också


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Varför visa samma spel två gånger med olika plattformar när releasedatumet är detsamma? Kan ni inte sätta vilka plattformar det gäller under spelikonen istället? Är det olika releasedatum på olika plattformar kan ni ha det som det är nu.


signatur

Tempus fugit.

Medlem

En kanonfunktion.. fick mig oxå inse att jag typ inte väntar på något spel nu direkt.. det skulle vara max payne 3 till pc då..


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Redaktör
Skrivet av Nocturne:

Varför visa samma spel två gånger med olika plattformar när releasedatumet är detsamma? Kan ni inte sätta vilka plattformar det gäller under spelikonen istället? Är det olika releasedatum på olika plattformar kan ni ha det som det är nu.

Vi ville det, men det var lite för tekniskt bökigt.


signatur

Bra, tummen upp!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Personligen tycker jag det blir lite information overload. Hade hellre sett en vertikal lista med enbart text och ev. en mycket liten ikon vid sidan av. Sortering / filtrering baserat på genre och plattform hade inte varit fel det heller.

Medlem

Jag störde mig bara på att effekten var lite för långsam, så att man såg att det flipprade runt när den animerade, samt att highlightade spel låg framför top-baren. Annars såg det rätt bra ut!

Medlem

Tummarna upp!

Antikvitet

Jag kan tipsa om att man i sina inställningar under "Plattformar" kan kryssa för vilka man är intresserad av. Detta val kommer därefter återspeglas på releaselistan, så man behöver inte välja sina plattformar varje gång. Personligen har jag allt avmarkerat utom Xbox360.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av Wartex:

Jag störde mig bara på att effekten var lite för långsam, så att man såg att det flipprade runt när den animerade, samt att highlightade spel låg framför top-baren. Annars såg det rätt bra ut!

Jag kommer snabba upp funktionen en aning. Det är två saker som sker, dels finns en förddröjning på två tiondelar för att man ska kunna dra runt muspekaren utan att bli galen på att saker poppar upp, efter det tar förstoringen fyra tiondelar. Sammanlagt sex tiondelar alltså och det är aningens för långsamt.
Fördröjningen kommer ligga kvar på två tiondelar, men jag ska prova att snabba upp förstoringen för att hitta sweetspoten där det känns riktigt bra.

Vi tweakar lite och ser vad som känns bäst.

Medlem

Ok, ja man får ta Johns tips till sig och bocka ur det man inte är intresserad av tillsvidare, dock en bra funktion i övrigt!


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Ur en designmässig synvinkel så saknar jag att inte kan skriva in mellan vilka datum jag vill se releaser istället för att trycka på visa flera spel 20 gånger. för att t.ex kunna hoppa till slutet av året. Sen bör det finnas ett val där man kan visa en förenklad vy av releaslistan, som kan visas om man till exempel sitter på en smartphone eller dålig uppkoppling. Som listan till exempel såg ut förut.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem

Det som jag tycker är mest irriterande med denna design, är att det är svårt att läsa release datumena.
Det är mycket skönare att ha en bild till vänster, sedan spelets namn, sedan (möjligen genre) release datum.
tex: <Bild> <spel namn> (<genre>) <release datum>
Det är sjukt jobbigt att titta på sådant här, framförallt när bilderna är olika stora.

Inaktiv

ser ut som jag får spara mina pengar till vecka 44, bortsett från diablo 3, som jag nog inte kan låta bli att köpa( även om jag bara är måttligt intresserad).. Agricultural simulator och woodcutter simulator verkar va roligast tills dess ,även om jag hellre skulle bli påkörd av bussen än spela dom

Medlem
Skrivet av Seeings:

tex: <Bild> <spel namn> (<genre>) <release datum>
Det är sjukt jobbigt att titta på sådant här, framförallt när bilderna är olika stora.

Kan hålla med om att det är lite jobbigt att läsa när bilderna är olika stora, borde gå att lägga i en placeholder som rättade till designen lite mer.

Sedan så vet jag inte varför Velocity till PS3 har svart bakgrund och gul titeltext.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Fan va bra Detta uppskattas!

Medlem

Jättebra! Och snyggt!

Ett par saker dock:
-Med så stora bilder blir det en massa scrollande på mindre skärmar. Detta försämras också av den tjocka menyraden överst, vilket gör att det blir väldigt liten yta för spelen. Jag kan till exempel inte se två fulla rader på en gång.
-Det blir jobbigt att behöva trycka vidare för att komma till spel som släpps om några månader. Någon form av snabbfunktion hade varit bra, till exempel uppdelat efter q1, q2 osv. Det hade iaf minskat scrollandet något.

Men jättebra initiativ!

Medlem

Snyggt, men bökigt. Håller med de som tidigare skrev att en vertikal, mer minimalistisk lista hade varit lättare att få en överskådlig blick över. Nu går det veckovis. Jag vill snabbt kunna se 3-4 månader framöver.

Men bra initiativ!

Medlem

Inte mycket Dag 1 köp just nu, förutom Max Payne

Medlem

Det ser bra ut!

Liten rättighetsbugg i artikeln bara, om man klickar på bilden får man "Du har inte behörighet...".


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Var bättre koll på det gamla och konstaterade att det nuvarande är ganska värdelöst för att se mer än ett par veckor framåt... vill ju veta vad som kommer i framtiden oxå på ett lätt sätt utan att behöva klicka mig fram i evigheter och med dålig överblick... synd =/

Skägg.
10 Chambers

Måste också vurma för bevaka-funktionen, klicka för att bli underrättad så fort vi skriver om spelet. Smäckert!


signatur
1
Skriv svar