Missa inte Sins of a Solar Empire: Rebellion-betan

Robot
Missa inte Sins of a Solar Empire: Rebellion-betan

Om du förbokat SoaSE:R kan du delta i den tredje stängda betan. Rymdäventyr deluxe.

#sins-of-a-solar-empire-rebellion


Inaktiv
Missa inte Sins of a Solar Empire: Rebellion-betan

Jag gillar Sins of a Solar Empire, och har Trinity sen tidigare. Men vet inte om jag är så pigg att betala fullt pris för något som ser ut som en större DLC eller mindre expansion (jag har kollat lite betafilmer på youtube). Man kan få rabatt om man är reggad och köper direkt från dem, men de borde inte ta $40/€40 för spelet oavsett.

Kan jämföra lite med Shogun 2: Fall of the Samurai, som jag personligen tycker innehåller mer och kostar mindre. Det är också en standalone expansion.

Medlem

De tar iofs bara 29.99USD för spelet på Steam - även om jag kan hålla med (har införskaffat det) om att det känns mer som en stor DLC än någonting annat. Hade hoppats på lite mer features - framförallt valmöjligheter (i att stänga av/sätta på vissa saker), men tji fick man.

Dock är det ett solitt spel om man vill slå ihjäl några dygn.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Inaktiv

Jag har bara lirat det första spelet i ett par minuter så kan inte ge några direkta jämförelser om vad som är nytt.

Men har förbokat och lriat rebellion betan i några timmar och visst är det kul, nya saker att lära sig och jag gillar verkligen striderna! Ett lir med stor potential, och det verkar ta ett tag att förstå allting och sånt är alltid kul

Verkar vara bra med varierad forskning, expansion och strid.
Verkar även av förhandstittar och intervjuer att döma vara en massa olika raser och individuella teknologier. En ras har tex ingen planet utan konsumerar det som finns ^^

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

De tar iofs bara 29.99USD för spelet på Steam - även om jag kan hålla med (har införskaffat det) om att det känns mer som en stor DLC än någonting annat. Hade hoppats på lite mer features - framförallt valmöjligheter (i att stänga av/sätta på vissa saker), men tji fick man.

Dock är det ett solitt spel om man vill slå ihjäl några dygn.

är det fortfarande ingen story utan bara bygg och slåss alá Civ5?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Aresz:

En ras har tex ingen planet utan konsumerar det som finns ^^

Tyranid ripoffs


signatur

I drank what?

Medlem

Nu tar vi det lilla lugna... Alla tre raser (med sina 6st - 2 per ras - varianter) är relativt lika, har planetkolonisering som huvudsakliga expansionsfokus och fungerar på ungefär samma sätt.

Målen är i princip deathmatch, med lite variationer (du kan ställa in victory conditions, såsom att den spelare som forskar mest vinner, den spelare som koloniserar mest vinner o.s.v.) och ingen riktig "story"/kampanj finns.

Patchen som kom i dagarna gör att alla 6 faktionsvarianter är spelbara och funktionaliteten närmar sig retail - med tanke på att det bara är ~en månad kvar till release är det inte så konstigt.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Vasari låter en hel del som Asari

Medlem

Älskar sins-"serien" och väntar på detta.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar