Treyarch tycker CoD-motorn håller för ett spel till

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Loltron:

kom igen, 7 år, ifall dom bara hade struntat i att göra Mw 2, Mw 3 och black ops, och utvecklat en ny motor, så hade call of duty fortfarande hållit. Men detta är ju för tusan mjölkeri på hög nivå, det handlar bara om pengar, och sekunden någonting handlar om bara pengar förlorar den dess charm, man kan se det bland många publishers hur dom bara har förstört olika spel, "för dom säljer bra".

Så länge CoD har sina miljoner fans över världen som älskar att spela spelen så spelar det väl ingen roll? Alla har ju olika smak och att påstå att din smak är mer rätt än en CoD-spelares är ju bara översitteri på gränsen till åsiktsfascism.

Det är lätt att ta den diplomatiska vägen i en diskussion om sånt här mr. Men faktumet är att kvalitet bör gå före kvantitet. Rent praktiskt betalar folk för samma spel om och om igen och har nu gjort det sen cod4, det känns helt enkelt inte rättvist mot konsumenten.

Men ska vi applicera pro-cod publikens sätt att tänka hade vi kunnat sitta och spela quake 3 fortfarande utan att få något nytt, bara en väldigt stor mängd nya quake 3. Kan du ärligt påstå att om vi hade stannat där så hade inte du klagat på varför vi aldrig får någonting nytt? :S

Inaktiv

KONSOLITIS!

å andra sidan behövs inte bra grafik för ett bra spel, om dom ändå kunde uppfylla något av kraven

*baduumtschhh*

Medlem
Skrivet av trasen:
Skrivet av StrongBad:

Så länge CoD har sina miljoner fans över världen som älskar att spela spelen så spelar det väl ingen roll? Alla har ju olika smak och att påstå att din smak är mer rätt än en CoD-spelares är ju bara översitteri på gränsen till åsiktsfascism.

Det är lätt att ta den diplomatiska vägen i en diskussion om sånt här mr. Men faktumet är att kvalitet bör gå före kvantitet. Rent praktiskt betalar folk för samma spel om och om igen och har nu gjort det sen cod4, det känns helt enkelt inte rättvist mot konsumenten.

Men ska vi applicera pro-cod publikens sätt att tänka hade vi kunnat sitta och spela quake 3 fortfarande utan att få något nytt, bara en väldigt stor mängd nya quake 3. Kan du ärligt påstå att om vi hade stannat där så hade inte du klagat på varför vi aldrig får någonting nytt? :S

Jag hade förstått den retoriken om resten av branschen fungerade likadant, men i min åsikt så finns det absolut ingen brist på nytänkande och tekniska framsteg inom spelvärlden. Det här är en enormt populär spelserie som främst utvecklas för kraftigt åldrade konsoller och jag jan lätt se varför det lockar så många fans, trots många brister. Vem är det som avgör vad kriterierna är för det du kallar för kvalitet?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av trasen:

det känns helt enkelt inte rättvist mot konsumenten.

Men ska vi applicera pro-cod publikens sätt att tänka hade vi kunnat sitta och spela quake 3 fortfarande utan att få något nytt, bara en väldigt stor mängd nya quake 3. Kan du ärligt påstå att om vi hade stannat där så hade inte du klagat på varför vi aldrig får någonting nytt? :S

Så länge man inte vilseleder konsumenten så de får något annat än de trodde så är det helt ok. Folk vill ju ha det här, det är ju därför de köper.

Och vi får ju nytt hela tiden. Hur mycket skjutar-spel finns det inte? Jävligt många. Från extremt dumskjutande (Serious Sam) till realism med höga inlärningskurvor (ArmA). Vi har massor att välja på.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Citat:

"[...] men trots detta bygger spelet på samma spelmotor som använts ända sedan 2005 års Call of Duty 2."

Enda sedan Call of Duty menar ni, raaajt? Quake 3 om man vill vara petig!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Stjernberg:

Att lansera ett spel med en sju år gammal motor och samtidigt ha mage att kalla det fräscht är bortom mitt förstånd.

Edit: Mycket väl medveten om wow...

...men wow är ju inte ett nytt spel - det är ett gammalt spel som bara får expansioner..så där finns igentligen ingen likhet. COD är ju varje del fristående från föregående.

varken mw1, mw2 eller mw3 är fristående från varandra. tänk om och gör rätt. Anser att ett fristående spel inte ens har en handling som är sammankopplat till dom äldre mw liren.

Bacon är den nya gurkan! Det vill jag säga om grafiken.

Det är mycket bättre om de satsar tid och pengar på att göra ett bra spel från grunden, än lägga krut på det visuella.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Jozo:

Är det bara jag som tycker att Cod 2 och Mw2 ser snyggare ut än både Black ops och Mw3?

ja, du behöver såna där flaskhalsbottnade glasögon ,, eller eventuellt en kikare så du ser ordentligt min halvblinda vän..

min mormor blev 90 år, hon använde glasögon med flaskhalsbottnar+förstoringsglas för att läsa tidningen sista åren, testa det

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Stjernberg:

Att lansera ett spel med en sju år gammal motor och samtidigt ha mage att kalla det fräscht är bortom mitt förstånd.

Edit: Mycket väl medveten om wow...

...men wow är ju inte ett nytt spel - det är ett gammalt spel som bara får expansioner..så där finns igentligen ingen likhet. COD är ju varje del fristående från föregående.

varken mw1, mw2 eller mw3 är fristående från varandra. tänk om och gör rätt. Anser att ett fristående spel inte ens har en handling som är sammankopplat till dom äldre mw liren.

tror du missförstod vad han menade,, han menar mer att varje cod spel är ett nytt spel och inte en expansion

Medlem
Skrivet av john2376:

De verkar vara lite rädda för att vilja satsa på en ny spelmotor för spelserien, kanske så håller de ut inför nästa generations skitspel..

Tacka vetja EA och Dice för att man vågar byta spelmotor till nästan varenda nytt Battlefield spel, man vet om att spelen kommer bli en stor framgång och satsar därefter,
och inte som man gör med de senaste COD spelen - slänger in mynt och får aporna att skrapa ihop något ifrån äldre spel och putsa upp för att passa dagens dataspelare.

haha,, ursäkta, men man kan inte byta spelmotor en gång om året,, hade det kommit ett battlefield spel varje år så hade ea och dice gjort likadant som cod serien gör,, förbättrat den befintliga grafikmotorn... sen är det ju så att 1995 (lrvilketårdetnuvar) års verison av cod motorn är ju verkligen inte detsamma som 2012 års version,
det tar väldigt lång tid att utveckla en ny grafikmotor, och framförallt så kostar det en jävla satans massa pengar... därför förbättrar man det man har så länge det går

ngn som vet hur lång tid frostbite tog?unreal 3? osv

Medlem
Skrivet av trasen:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Loltron:

kom igen, 7 år, ifall dom bara hade struntat i att göra Mw 2, Mw 3 och black ops, och utvecklat en ny motor, så hade call of duty fortfarande hållit. Men detta är ju för tusan mjölkeri på hög nivå, det handlar bara om pengar, och sekunden någonting handlar om bara pengar förlorar den dess charm, man kan se det bland många publishers hur dom bara har förstört olika spel, "för dom säljer bra".

Så länge CoD har sina miljoner fans över världen som älskar att spela spelen så spelar det väl ingen roll? Alla har ju olika smak och att påstå att din smak är mer rätt än en CoD-spelares är ju bara översitteri på gränsen till åsiktsfascism.

Det är lätt att ta den diplomatiska vägen i en diskussion om sånt här mr. Men faktumet är att kvalitet bör gå före kvantitet. Rent praktiskt betalar folk för samma spel om och om igen och har nu gjort det sen cod4, det känns helt enkelt inte rättvist mot konsumenten.

Men ska vi applicera pro-cod publikens sätt att tänka hade vi kunnat sitta och spela quake 3 fortfarande utan att få något nytt, bara en väldigt stor mängd nya quake 3. Kan du ärligt påstå att om vi hade stannat där så hade inte du klagat på varför vi aldrig får någonting nytt? :S

håller inte med, man kan inte jämföra så som du gör,, varje spel som kommit i serien har ju haft sin charm och skilt sig från dom andra, det här är cod:mw3 och inte cod:mw 1 , att påstå att dom släppt samma spel varje år under flera års tid är ju ren lögn

spela igenom mw3 helt, kör multiplayer,, och sen byter du till mw1 och gör likadant,.. kom sedan tillbaka till detta forum och ta tillbaka ditt uttalande

Medlem

Undra hur många det är här på FZ som kommenterar diverse motorer och spelteknik, som verkligen VET hur det fungerar? DVS Gjort mappar, codat eller byggt spelmodeller?

Vad motorerna heter kan ju vem som helst lära sig och skryta med tekniskt gidder som man läst funkar ju åxå. Själv har jag lekt mest med ID tech genom åren för den har helt enkelt haft en enkelt uppbyggnad. Unreal har jag förssökt mig på lite då och då, men gillar inte Editorn speciellt mycket. Den kan ju dock ha blivit bättre med åren.

Sista motorn jag härjade med var Enemyterritory: Quakewars

Det jag vill säga är att ni som gnäller om gammla motorer, så har motorn i sig ingen som hälst betydelse för allt går ju att skriva om i koden för att ändra på diverse begränsningar som satts av tidigare kodare, som storlek på texturer, mängd polygoner osv (om det nu finns några sådana begränsningar i dagens motorer)


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Undra hur många det är här på FZ som kommenterar diverse motorer och spelteknik, som verkligen VET hur det fungerar? DVS Gjort mappar, codat eller byggt spelmodeller?

Vad motorerna heter kan ju vem som helst lära sig och skryta med tekniskt gidder som man läst funkar ju åxå. Själv har jag lekt mest med ID tech genom åren för den har helt enkelt haft en enkelt uppbyggnad. Unreal har jag förssökt mig på lite då och då, men gillar inte Editorn speciellt mycket. Den kan ju dock ha blivit bättre med åren.

Sista motorn jag härjade med var Enemyterritory: Quakewars

Det jag vill säga är att ni som gnäller om gammla motorer, så har motorn i sig ingen som hälst betydelse för allt går ju att skriva om i koden för att ändra på diverse begränsningar som satts av tidigare kodare, som storlek på texturer, mängd polygoner osv (om det nu finns några sådana begränsningar i dagens motorer)

Men varför uppdaterar dom inte motorn om det nu är så? Om motorn inte hade någon som helst betydelse hade ju varenda spel som släppts de senaste 20 åren använt samma, men senast jag kollade var det inte så.

Folk hade ju inte klagat om serien faktiskt gjort några tekniska framsteg på de snart 5 åren som gått sedan CoD 4 släpptes, men som det är nu så har alla spelen i serien sen dess både sett ut och fungerat förbannat snarlikt.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Undra hur många det är här på FZ som kommenterar diverse motorer och spelteknik, som verkligen VET hur det fungerar? DVS Gjort mappar, codat eller byggt spelmodeller?

Vad motorerna heter kan ju vem som helst lära sig och skryta med tekniskt gidder som man läst funkar ju åxå. Själv har jag lekt mest med ID tech genom åren för den har helt enkelt haft en enkelt uppbyggnad. Unreal har jag förssökt mig på lite då och då, men gillar inte Editorn speciellt mycket. Den kan ju dock ha blivit bättre med åren.

Sista motorn jag härjade med var Enemyterritory: Quakewars

Det jag vill säga är att ni som gnäller om gammla motorer, så har motorn i sig ingen som hälst betydelse för allt går ju att skriva om i koden för att ändra på diverse begränsningar som satts av tidigare kodare, som storlek på texturer, mängd polygoner osv (om det nu finns några sådana begränsningar i dagens motorer)

Exakt. Mycket bra skrivet. De flesta som gnäller har noll koll på vad en spelmotor är och vad man kan göra med dem.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Flying Bacon:
Skrivet av nudelsdesign:

Undra hur många det är här på FZ som kommenterar diverse motorer och spelteknik, som verkligen VET hur det fungerar? DVS Gjort mappar, codat eller byggt spelmodeller?

Vad motorerna heter kan ju vem som helst lära sig och skryta med tekniskt gidder som man läst funkar ju åxå. Själv har jag lekt mest med ID tech genom åren för den har helt enkelt haft en enkelt uppbyggnad. Unreal har jag förssökt mig på lite då och då, men gillar inte Editorn speciellt mycket. Den kan ju dock ha blivit bättre med åren.

Sista motorn jag härjade med var Enemyterritory: Quakewars

Det jag vill säga är att ni som gnäller om gammla motorer, så har motorn i sig ingen som hälst betydelse för allt går ju att skriva om i koden för att ändra på diverse begränsningar som satts av tidigare kodare, som storlek på texturer, mängd polygoner osv (om det nu finns några sådana begränsningar i dagens motorer)

Men varför uppdaterar dom inte motorn om det nu är så? Om motorn inte hade någon som helst betydelse hade ju varenda spel som släppts de senaste 20 åren använt samma, men senast jag kollade var det inte så.

Folk hade ju inte klagat om serien faktiskt gjort några tekniska framsteg på de snart 5 åren som gått sedan CoD 4 släpptes, men som det är nu så har alla spelen i serien sen dess både sett ut och fungerat förbannat snarlikt.

klart dom har gjort uppdateringar,det är ju precis det som flying bacon skriver

Medlem

Verkar ju hursomhelst smartare att byta motor i samband med att nästa generations konsoler kommer.

Inaktiv
Skrivet av roftg:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Stjernberg:

Att lansera ett spel med en sju år gammal motor och samtidigt ha mage att kalla det fräscht är bortom mitt förstånd.

Edit: Mycket väl medveten om wow...

...men wow är ju inte ett nytt spel - det är ett gammalt spel som bara får expansioner..så där finns igentligen ingen likhet. COD är ju varje del fristående från föregående.

varken mw1, mw2 eller mw3 är fristående från varandra. tänk om och gör rätt. Anser att ett fristående spel inte ens har en handling som är sammankopplat till dom äldre mw liren.

tror du missförstod vad han menade,, han menar mer att varje cod spel är ett nytt spel och inte en expansion

då var det en annan sak

Medlem

Det händer väldigt sällan att motorer byts ut, oftast skrivs de om eller uppdateras. Vissa utvecklare är bättre på det andra mindre.

COD serien har tillhört de usla att försöka komma med något nytt i både gameplay och visuelt.

Battlefield kör med Frostbite ja, men de körde med Frostbite sedan Bad Company lanserades så säga att de kör med ny motor är fel.

EVE-Online kör med Trinity 2 just nu som uppdaterades från Trinity som lanserades 2003 och började skrivas runt 99. Den får ständigt nya uppdateringar vart 6e månad i både assets och grafikförbättringar.

Valve source likaså, Half Life körde med Quake's motor där de namngav det GoldSrc. Source motorn är delvis baserad på GoldSrc men skrivits om kraftigt för Half Life 2 och uppdaterats konstant till varje Valve spel samt används av andra spel för väldigt bredd. allt från FPS till MMO och RTS

Så låt oss titta på hur det sätt ut mellan olika spel shal we?
COD4 (2007) =
http://tinyurl.com/cod4engine

Half Life Ep2 (2007) =
http://tinyurl.com/halflifeengine

Trinity (2003) =
http://tinyurl.com/evetrinityengine

Trinity (2012) =
http://i.imgur.com/vwmZG.jpg
http://tinyurl.com/evetrinityengine2012

Source =
http://zquill.com/media/blogs/a/portal2-4.jpg
http://tinyurl.com/halflifeengine2012

COD =
http://tinyurl.com/codenginetoday

Här har vi lite bilder iaf från olika tider, vissa uppdaterar bättre andra mindre, men med tanke på hur mycket Activision får in tycker jag det är bara synd.

Btw, vart är mitt Half Life3

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Loltron:

kom igen, 7 år, ifall dom bara hade struntat i att göra Mw 2, Mw 3 och black ops, och utvecklat en ny motor, så hade call of duty fortfarande hållit. Men detta är ju för tusan mjölkeri på hög nivå, det handlar bara om pengar, och sekunden någonting handlar om bara pengar förlorar den dess charm, man kan se det bland många publishers hur dom bara har förstört olika spel, "för dom säljer bra".

Så länge CoD har sina miljoner fans över världen som älskar att spela spelen så spelar det väl ingen roll? Alla har ju olika smak och att påstå att din smak är mer rätt än en CoD-spelares är ju bara översitteri på gränsen till åsiktsfascism.

Jo det spelar roll, för jag vill att gaming världen skall vara progressiv, det handlar ju inte om att idén CoD är dålig i grunden, för då missuppfattade du hela mitt inlägg.

Har inte sagt ett skit om "smak", gå och lägg dig.

Men som du kanske vet, så är det massor med utvecklare som har hoppat av CoD skeppet, mest pga att dom är oförmögna till att göra någonting nytt, "dom" så menar jag publishers, för utvecklarna vill göra nya grejer, men dom får inte.

På grund av penga intresse från detta mega företag.
Och där ligger den stora stenen i maskineriet som har hållit mig från att köpa ett enda call of duty sedan MW.

Publishern vill pumpa ut ett nytt spel i året, istället för att göra spel som håller flera år. MW håller fortfarande bättre, när man talar om online, än både MW2, MW3, blackops och WaW. Och ja, jag har kört allihopa.

Tex, i CoD MW till pc så var max spelar antalet 64 spelare online.
I MW3 till pc så är det 18 spelare online.
Ifall du kallar det ett steg i rätt riktning gällande utveckling så är du helt blåst.
Om inte annat så har du helt klart sämst "smak".

Men nu handlar det ju inte om smak, det handlar om pengar, get a grip.
Giriga h*ror som ni supportar.

Skrivet av StrongBad:

Det märks så lång väg att det är de som förstår minst av programmering och spelmotorer som gnäller mest. Vilken ironi.

Ja precis för DICE klagade ju inte på att Call of Duty anväde samma motor igen??

Dom gjorde ju faktiskt en ganska stor grej av det.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Stjernberg:

Att lansera ett spel med en sju år gammal motor och samtidigt ha mage att kalla det fräscht är bortom mitt förstånd.

Edit: Mycket väl medveten om wow...

...men wow är ju inte ett nytt spel - det är ett gammalt spel som bara får expansioner..så där finns igentligen ingen likhet. COD är ju varje del fristående från föregående.

varken mw1, mw2 eller mw3 är fristående från varandra. tänk om och gör rätt. Anser att ett fristående spel inte ens har en handling som är sammankopplat till dom äldre mw liren.

Du missförstår mig. De är fristående med att du faktiskt inte behöver någon tidigare del för att kunna spela det. Oavsett du spelat tidigare spel eller ej, så kan du endå hoppa in i spelet och lira det. Sen vad det gäller vad du anser så betyder det ju inte att du har rätt
Så ditt "tänk om och gör rätt" var lite onödigt. Expansioner därimot kräver nästan alltid huvudspelet för att fungera (det finns undantag...Company of heroes är ett exempel)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Edit: Ramble alert.

Asså jag vet inte tillräckligt mycket om spelutveckling och motorer för att kunna uttrycka mig någorlunda professionellt men dom har använt source sedan 2004 och när dom gör nya spel med det ser den asbra ut(Dota 2. Portal 2 hade bra animationer men lämnade annat att önska) men när dom göra nya spel i ID motorn ser det likadant ut. Jag kan ärligt talat inte se skillnad på MW2 och MW3.
Men grafik är inte allt som räknas men det känns som gameplayet har devolverat också. Har kört alla cod(förutom 3) upp till Black ops och dom enda jag tycker är kul är 4 och waw. Alldeles för mycket killstreak rewards och onödig skit medans dom fuckar upp perksystemet och gör spelet mindre kul.

Medlem

Dem första CoD spelet var legendariska. Nu är det bara skit, tycker dem ska lägga ner företaget helt, bara jävla trams.
Ljudet och Grafiken får mig att må dåligt. Tack hejdå

Medlem

att betala för cod istället för att ladda ner det vore ointelligent skitspel från skitutvecklare som skiter helt i kunden och Bara släpper random spel för pengarnas skull.


signatur

//monster

Medlem

Jag funderar mest över varför alla moderna militärspel ska ha med XM8 (vapnet på bilden) när det enligt vad jag vet har blivit nedlagt...

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Stjernberg:

Att lansera ett spel med en sju år gammal motor och samtidigt ha mage att kalla det fräscht är bortom mitt förstånd.

Edit: Mycket väl medveten om wow...

Är det samma motor i Wow som i Warcraft 2 eller?

warcraft 3*

För WC3 kom ju verkligen 7 år innan wow...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Stjernberg:

Att lansera ett spel med en sju år gammal motor och samtidigt ha mage att kalla det fräscht är bortom mitt förstånd.

Edit: Mycket väl medveten om wow...

...men wow är ju inte ett nytt spel - det är ett gammalt spel som bara får expansioner..så där finns igentligen ingen likhet. COD är ju varje del fristående från föregående.

varken mw1, mw2 eller mw3 är fristående från varandra. tänk om och gör rätt. Anser att ett fristående spel inte ens har en handling som är sammankopplat till dom äldre mw liren.

Du missförstår mig. De är fristående med att du faktiskt inte behöver någon tidigare del för att kunna spela det. Oavsett du spelat tidigare spel eller ej, så kan du endå hoppa in i spelet och lira det. Sen vad det gäller vad du anser så betyder det ju inte att du har rätt
Så ditt "tänk om och gör rätt" var lite onödigt. Expansioner därimot kräver nästan alltid huvudspelet för att fungera (det finns undantag...Company of heroes är ett exempel)

Har redan fått det förklarat av en annan så jag besvarade då (då var det en annan sak)

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Jozo:

Är det bara jag som tycker att Cod 2 och Mw2 ser snyggare ut än både Black ops och Mw3?

På sätt och vis ja - själv tycker jag att MW2 och MW3 har någon form av "konsol" känsla över sig..svårt att förklara - men allt känns så klumpigt..

skaffa dig lite kunskap om konsolspelande innan du passar ihop klumpighet med konsoller


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Jozo:

Är det bara jag som tycker att Cod 2 och Mw2 ser snyggare ut än både Black ops och Mw3?

På sätt och vis ja - själv tycker jag att MW2 och MW3 har någon form av "konsol" känsla över sig..svårt att förklara - men allt känns så klumpigt..

skaffa dig lite kunskap om konsolspelande innan du passar ihop klumpighet med konsoller

Hur är det med läskunskaperna? Jag sa "svårt att förklara - men det känns så klumpigt".
Delen "svårt att förklara" kanske du borde läsa om ett par gånger?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Jozo:

Är det bara jag som tycker att Cod 2 och Mw2 ser snyggare ut än både Black ops och Mw3?

På sätt och vis ja - själv tycker jag att MW2 och MW3 har någon form av "konsol" känsla över sig..svårt att förklara - men allt känns så klumpigt..

skaffa dig lite kunskap om konsolspelande innan du passar ihop klumpighet med konsoller

Hur är det med läskunskaperna? Jag sa "svårt att förklara - men det känns så klumpigt".
Delen "svårt att förklara" kanske du borde läsa om ett par gånger?

så du menar att "svårt att förklara" helt och hållet separerar "konsol känsla" från "känns så klumpigt"
?


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Skriv svar