Blizzard om varför de tjänar pengar på Diablos auktionshus

Robot
Blizzard om varför de tjänar pengar på Diablos auktionshus

"Jag tycker inte att det är en dålig sak att vilja tjäna pengar. Jag tycker att det är en dålig sak att vilja tjäna pengar på saker som inte är en god service eller produkt för dina konsumenter".

#diablo-iii, #blizzard


Medlem
Blizzard om varför de tjänar pengar på Diablos auktionshus

Kan man på något sätt filtrera bort nyheter gällande vissa spel? En helt legitim fråga och inget trollförsök. Har letat men hittar ej funktionen så ställer frågan här istället då det gäller detta spel.

Medlem
Medlem

Hade de släppt d3 som f2p och sen ha detta hade jag kastat pengar i ansiktet på AH.. Men nä... Tänker aldrig ge mig in i det.

Medlem

Kan inte Blizzard bara erkänna att de är ett företag som vill maximera vinsterna - precis som vilket annat företag som helst - för deras ägare.

Tycker inte att det är särskilt kontroversiellt att företag vill tjäna pengar. Sen är det upp till var och en om man vill stödja företaget eller inte, eller specifikt tjänsten de tillhandahåller.

Jag personligen stöder inte sånt här. Speciellt med allt strul som verkar vara.

Medlem

Auktionshuset är anledningen till att vi konsumenter inte kan spela D3 utan att var uppkopplade hela tiden. Error 37 är inte god service. Att betalande kunder inte kan spela spelet de köpt är helt och hållet auktionshusets förtjänst.

Geeks Gaming

Ett under att dom inte hade så man va tvungen att betala varje månad

Medlem

"...eftersom vi vill fortsätta göra spel..."

Jag tror ni inte behöver oroa er för att gå i konkurs på ett tag. Jag menar, visst, de där CG-filmerna kan inte vara billiga att göra, men ni har fått (och får fortfarande) in brutalt mycket pengar från alla WoW-prenumeranter. Just sayin'.

Inaktiv

Nej av två anledningar.
NEJ därför att spelets koperingsskydd omöjliggör offline-spelande vilket jag principiellt vägrar supporta med pengar alldeles oavsett vilken titel det handlar om.
NEJ därför att auktionshuset i princip fungerar som premium-effekterna i gratisspel - det förbigår de processer som ett spel ska innehålla där man får kämpa och vara duktig för att erhålla belöningar. Därtill kostar det pengar.

Medlem

Hade de tagit betalt varje månad så hade de förlorat en kund.. första och sista spelet jag betalade för att spela(!) var wow(surprise) runt 2006, där passar ung och dum in i bilden.

Medlem

alltså, nu är ju "real currency AH" inte släppt ännu. tror jag läste att de räknar med att ha det ute till den 23/5. Men självklart kommer jag hålla ett öga och se om man inte kan sälja något värdefullt iaf

Inaktiv

"Har du handlat för riktiga pengar i Diablo III:s auktionshus, eller är det något du planerar att göra?"

Mja, inte släppt än...så det blir svårt. Men NÄR det gör det, lär jag nog hellre lägga pengarna på annat - föremålen finns redan i spelet, är min tanke.

ELF
Medlem
Skrivet av anon_98854:

Nej av två anledningar.
NEJ därför att spelets koperingsskydd omöjliggör offline-spelande vilket jag principiellt vägrar supporta med pengar alldeles oavsett vilken titel det handlar om.
NEJ därför att auktionshuset i princip fungerar som premium-effekterna i gratisspel - det förbigår de processer som ett spel ska innehålla där man får kämpa och vara duktig för att erhålla belöningar. Därtill kostar det pengar.

Just därför jag inte kommer köpa det. Väntar hellre på offline/LAN versionen av det. Men hade man om man velat kunna spela offline så hade jag förbeställt det direkt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Nej jag kommer inte att betala riktiga pengar för att slippa spela spelet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Klart dom vill tjäna pengar, dom har ju sett hur folk betalade för saker i d2 som dom inte fick en krona för.. så jag är inte alls förvånad varför dom ska tjäna en slant.

Inaktiv

nu kan farmarna få lite mat på bordet också


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Diablo 3:s försäljningssiffror talar väl för sig själv; tydligen har Blizzard all rätt att införa auktionssystemet. Jag respekterar deras beslut och stödjer dessutom kopieringsskyddet, man ska betala för vad man vill ha, punkt.

Medlem

Nu gör ju då onlineskyddet så att man inte kan pirata spelet vilket innebär att de inte förlorar köpare pga det... Tror nog att de hade förlorat bra mycket mer om man kunnat spela utan att vara inloggad. Blizzard är ett företag, företag vill tjäna pengar. Man måste inte spela med andra spelare och auktionshuset är väldigt frivilligt, spelet är bland det roligaste jag spelat. Tycker att alla som klagar är antingen naiva eller barnsliga.

Medlem
Skrivet av Wartex:

"...eftersom vi vill fortsätta göra spel..."

Jag tror ni inte behöver oroa er för att gå i konkurs på ett tag. Jag menar, visst, de där CG-filmerna kan inte vara billiga att göra, men ni har fått (och får fortfarande) in brutalt mycket pengar från alla WoW-prenumeranter. Just sayin'.

Blizzard är en del av Activision Blizzard. Det är inte som om de endast har sin egen ekonomi att oroa sig för. Förstår inte varför folk har problem med det här, det introducerades för länge sedan att så skulle vara fallet, de har inte förändrat något annat spel till samma modell (t.ex SCII) och folk vet vad de köper. Klaga om det kunde man gjort om de ändrat det till det här systemet efter releasen då man köpt det. .___.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Mjauv:

Nej av två anledningar.
NEJ därför att spelets koperingsskydd omöjliggör offline-spelande vilket jag principiellt vägrar supporta med pengar alldeles oavsett vilken titel det handlar om.
NEJ därför att auktionshuset i princip fungerar som premium-effekterna i gratisspel - det förbigår de processer som ett spel ska innehålla där man får kämpa och vara duktig för att erhålla belöningar. Därtill kostar det pengar.

Just därför jag inte kommer köpa det. Väntar hellre på offline/LAN versionen av det. Men hade man om man velat kunna spela offline så hade jag förbeställt det direkt.

Hahahaha, ja fy fan, det är sjukt jobbigt att vara uppkopplad hela tiden:D

Inaktiv
Skrivet av Corolyn:

Nu gör ju då onlineskyddet så att man inte kan pirata spelet.

Det sade man om Assassins Creed också, pyttsan, vänta max en månad så finns det piratservrar,


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem

Att folk ska orka gnälla på allt.
Gillar ni inte det så använd inte tjänsten.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Att folk ska orka gnälla på allt.
Gillar ni inte det så använd inte tjänsten.

Jag håller på sätt och vis med dig, dumt att köpa något man inte vill ha. Vid det här laget efter all hype och utvecklingstid har nog många en helt egen bild av vad de vill att diablo 3 ska vara och när det inte matchar verkligheten blir det friktion.

Å andra sidan så måste ju folk kunna säga vad de inte gillar också och inte bara ösa lovord till höger och vänster. Klagar ingen får ingen veta att det finns missnöje. Hyfsat snedvridet om bara de som tycker att allt är bra yttrar sig.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Inaktiv
Skrivet av Neatherblade:

Att folk ska orka gnälla på allt.
Gillar ni inte det så använd inte tjänsten.

Den inställningen har jag svårt att förstå mig på. Varför nöja sig med att rösta med plånboken? Många av oss tror ju att Diablo 3 precis som andra Blizzard-titlar på många sätt är riktigt bra spel och vi vill gärna njuta av dem men ogillar starkt vissa affärsval som utvecklarna gjort.

Klagar man tillräckligt högt så kan man faktiskt få utvecklare att ändra sig - tror du inte Ubisofts dåliga PR påverkat deras DRM-policy t ex?

Medlem

Visst vet jag att Pc gaming idag är till största delen MMO, men när "riktiga" spel kör med "pay 2 win" koncept blir det skrämmande, speciellt om spelet kostar fullpris.
Lägg till att du inte ens kan spela spelet på release, eller offline, eller när du vill.
Skrämmande nog så är konsolerna rena drömen i jämförelse, kan spela alla spel när som helst, även före release, till och med offline, och de stödjer även LAN i större titlar...allt det utan cash-shop i AAA-titlar (undantaget skitspel).

Jag avstår med nöje från D3, visste väl att grafiska stilen från WoW, det förenklade levlandet och simplifierade spelsättet var tydliga varningar. RPG utan rollspel, nej tack. Kalla det loobaserad Action så stämmer det iaf, Loot-Action, inte A-RPG.
Eller ännu enklare $$$-game, pay 2 win etc. Patetiskt att företagen kan slänga med sådan skit och än mer löjligt att folk accepterar och köper det. Så länge dylikt, tillsammans med strikta DMR härskar, kommer Pc gaming bli mer facebook och MMO, mindre AAA-spel.

Medlem
Skrivet av Tekopp:

man ska betala för vad man vill ha, punkt.

Men vänta lite nu... betalade jag för det ska komma upp ett jävla error?


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Det här stinker Activision och Bobby Kotick på länga vägar.

"Men vi tycker också att det är god service. Vi tror att det är något spelarna vill ha och som vi vill göra, och de vill kunna göra det säkert och enkelt och de vill också kunna tjäna lite pengar på det om de har lust"

LOL!!! Ja Blizzard, jag vill att ni ska ta mina pengar. Det var min högsta önskan sedan långt tillbaka! Jag minns att jag för 12 år sedan drömde om att Blizzard skulle ta mina pengar i en uppföljare.

Medlem

Men asså.. asså..

De som nu klagar på RMAH kan ju knappast ha spelat d2 på bra länge? De försöker ju få bort alla äckliga goldspammers som ska in och fylla upp ett spel för att sedan lämna. Det är sån skit som förstör ett spel.
Enda ni stör er på är att de faktiskt tar en del av pengarna.. Vafan hellre det än att ge pengarna till nån gammal kines på 57 år som har 70st 10 åriga pojkar som sitter o grindar för han.

De vill ha ett rent och fint spel. Och med alla errors så lär de snart vara borta. Skillnaden mellan blizzards spel och andra är väl den sjukliga stressen för servrar när ett flertal miljoner ska knöka sig in och belasta servrarna. Give them some slack, även fast ni vill spela, det blir bättre jag LOVAR!


signatur

Quake 1,2,3 - CS - UT - B&W 1,2 - Dungeon Keeper - Starcraft 1,2 - Diablo 1,2,(3) - WoW

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Visst vet jag att Pc gaming idag är till största delen MMO, men när "riktiga" spel kör med "pay 2 win" koncept blir det skrämmande, speciellt om spelet kostar fullpris.
Lägg till att du inte ens kan spela spelet på release, eller offline, eller när du vill.
Skrämmande nog så är konsolerna rena drömen i jämförelse, kan spela alla spel när som helst, även före release, till och med offline, och de stödjer även LAN i större titlar...allt det utan cash-shop i AAA-titlar (undantaget skitspel).

Jag avstår med nöje från D3, visste väl att grafiska stilen från WoW, det förenklade levlandet och simplifierade spelsättet var tydliga varningar. RPG utan rollspel, nej tack. Kalla det loobaserad Action så stämmer det iaf, Loot-Action, inte A-RPG.
Eller ännu enklare $$$-game, pay 2 win etc. Patetiskt att företagen kan slänga med sådan skit och än mer löjligt att folk accepterar och köper det. Så länge dylikt, tillsammans med strikta DMR härskar, kommer Pc gaming bli mer facebook och MMO, mindre AAA-spel.

Då kanske Torchlight 2 är bättre? Stödjer LAN, moddar, singleplayer osv. Gott om AAA-spel till PC, det är inte alls till största delen MMO. Däremot är AAA-spel alltid tråkiga och oinspirerade.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Då kanske Torchlight 2 är bättre? Stödjer LAN, moddar, singleplayer osv. Gott om AAA-spel till PC, det är inte alls till största delen MMO. Däremot är AAA-spel alltid tråkiga och oinspirerade.

Torchlight 2 och Grim Dawn ser båda ut att kunna bli grymt underhållande alternativ till D3 för de som vill slippa RMAH, always online och dylikt


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

12
Skriv svar