"Jag har aldrig sett något så stort som detta"

Robot
"Jag har aldrig sett något så stort som detta"

Chefen för Storbritanniens största återförsäljningskedja säger att musik- och filmbranschen har en hel del att lära av Blizzards Diablo III-lansering.

#diablo-iii, #blizzard


Medlem
"Jag har aldrig sett något så stort som detta"

@Bild; Han vill ju bara ha en kram ju


signatur

Rwa?

@Bild; Vi lootar så hääääär mycket plånböcker just nu

Medlem

Ja hade ju varit roande om man inte kunnat kollat på sin ny inköpta film, eller lyssna på sin ny inköpta cd skiva.

Medlem

@Bild; Så hääär stor är min yxa.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Medlem

ALWAYS ONLINE DRM

Medlem
Skrivet av Toomsie:

AND MY AXE!

Hoppla hoppla - lite Lotro citat


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Lyckad lansering? Överhypad spelserie som är extremt simpel, inte låter dig göra något som helst val som egentligen spelar roll och låsta inställningar... Fan, det låter som något Apple skulle släppa.


signatur

I drank what?

Medlem

Bild; Ey! Vafan vill du o sånt!

Inaktiv
Skrivet av Mirage:

Lyckad lansering? Överhypad spelserie som är extremt simpel, inte låter dig göra något som helst val som egentligen spelar roll och låsta inställningar... Fan, det låter som något Apple skulle släppa.

Överhypad spelserie som är extremt simpel? Det må vara din åsikt, själv är jag i chocktillstånd över hur bra serien är, hur perfekta alla boss encounters och story är. Du kan visserligen inte välja bland 3 olika spells när du lvlar upp, men när du är ca lvl 20, och har ett tiotals skills att välja mellan, menar du då att man inte har några som helst val?

Sedan med låsta inställningar... tack för att du inkluderade det, nu insåg jag att du är en big time noob och ingen man behöver bry sig om. Om du inte ens vet att det finns Elective mode inställning för sånt i options, då är du skräp.

Hoppas att du inte spelar spelet baserat på hur mycket du klagar, då slipper man sånna som dig.

Medlem
Skrivet av Ravez:
Skrivet av Mirage:

Lyckad lansering? Överhypad spelserie som är extremt simpel, inte låter dig göra något som helst val som egentligen spelar roll och låsta inställningar... Fan, det låter som något Apple skulle släppa.

Överhypad spelserie som är extremt simpel? Det må vara din åsikt, själv är jag i chocktillstånd över hur bra serien är, hur perfekta alla boss encounters och story är. Du kan visserligen inte välja bland 3 olika spells när du lvlar upp, men när du är ca lvl 20, och har ett tiotals skills att välja mellan, menar du då att man inte har några som helst val?

Sedan med låsta inställningar... tack för att du inkluderade det, nu insåg jag att du är en big time noob och ingen man behöver bry sig om. Om du inte ens vet att det finns Elective mode inställning för sånt i options, då är du skräp.

Hoppas att du inte spelar spelet baserat på hur mycket du klagar, då slipper man sånna som dig.

Förolämpning när argumenten tryter, jo jag tackar.

Det är ok att du tycker om spelserien och att du hatar alla som inte tycker som dig, men håll det för dig själv, är du schyrre.

Och nej, du behöver aldrig oroa dig för att jag skulle betala för DRM skadade produkter.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Ravez:
Skrivet av Mirage:

Lyckad lansering? Överhypad spelserie som är extremt simpel, inte låter dig göra något som helst val som egentligen spelar roll och låsta inställningar... Fan, det låter som något Apple skulle släppa.

Överhypad spelserie som är extremt simpel? Det må vara din åsikt, själv är jag i chocktillstånd över hur bra serien är, hur perfekta alla boss encounters och story är. Du kan visserligen inte välja bland 3 olika spells när du lvlar upp, men när du är ca lvl 20, och har ett tiotals skills att välja mellan, menar du då att man inte har några som helst val?

Sedan med låsta inställningar... tack för att du inkluderade det, nu insåg jag att du är en big time noob och ingen man behöver bry sig om. Om du inte ens vet att det finns Elective mode inställning för sånt i options, då är du skräp.

Hoppas att du inte spelar spelet baserat på hur mycket du klagar, då slipper man sånna som dig.

Den sista raden kunde du hoppa över i ditt inlägg!
En sådan rad ger bara fjortis nivå på inläggen.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv

Hur är produkten DRM-skadad? Elaborera gärna ditt utlåtande, så du inte framstår som du gjorde i ditt tidigare inlägg, sånt vill man ju slippa.

Syftar du på online-delen? Auktionshuset? Omöjligheten att fuska?

Skulle vara otroligt underhållande om det var några av dina grunder till "DRM-skadad".

Medlem
Skrivet av Segas:

Hur är produkten DRM-skadad? Elaborera gärna ditt utlåtande, så du inte framstår som du gjorde i ditt tidigare inlägg, sånt vill man ju slippa.

Syftar du på online-delen? Auktionshuset? Omöjligheten att fuska?

Skulle vara otroligt underhållande om det var några av dina grunder till "DRM-skadad".

Vad tror du han menar? Inget lokalt stöd, man måste vara uppkopplad mot internet, error 37. Det är ju ett låst spel.

Medlem
Skrivet av Segas:

Hur är produkten DRM-skadad? Elaborera gärna ditt utlåtande, så du inte framstår som du gjorde i ditt tidigare inlägg, sånt vill man ju slippa.

Syftar du på online-delen? Auktionshuset? Omöjligheten att fuska?

Skulle vara otroligt underhållande om det var några av dina grunder till "DRM-skadad".

Vad är det med folk nuförtiden som inte klarar att deras idol/favoritspel/favoritfilm kritiseras utan att de ska förolämpa? Jag menar fan, Diablo 3... oändligt med ammunition om jag vill sjunka till er nivå, men det vill jag inte. Det enda jag framstod som i mitt tidigare inlägg var starkt kritisk till spelet, något som du verkar ha problem med att hantera.

Kravet på att jämt vara online i ett spel med single player del = DRM skada. För online delen, fine. Men om spelet har en single player del och jag inte är intresserad av multiplayer delen, så ska det inte finnas något krav på att jag ständigt ska vara uppkopplad. Som vanligt försvårar de bara för de som inte vill pirata. DRM skadan är snarlik den som fanns i AC2. Om de nu vill att spelet beter sig som ett MMO, då får de göra det som ett MMO också.

Edit: Dessutom, om du tror att det är omöjligt att fuska i D3, så har du troligtvis aldrig spelat ett spel förrut. ge det lite tid, spelet är en dag gammalt. Fusken och exploits kommer komma inom kort.


signatur

I drank what?

Inaktiv
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Segas:

Hur är produkten DRM-skadad? Elaborera gärna ditt utlåtande, så du inte framstår som du gjorde i ditt tidigare inlägg, sånt vill man ju slippa.

Syftar du på online-delen? Auktionshuset? Omöjligheten att fuska?

Skulle vara otroligt underhållande om det var några av dina grunder till "DRM-skadad".

Vad är det med folk nuförtiden som inte klarar att deras idol/favoritspel/favoritfilm kritiseras utan att de ska förolämpa? Jag menar fan, Diablo 3... oändligt med ammunition om jag vill sjunka till er nivå, men det vill jag inte. Det enda jag framstod som i mitt tidigare inlägg var starkt kritisk till spelet, något som du verkar ha problem med att hantera.

Kravet på att jämt vara online i ett spel med single player del = DRM skada. För online delen, fine. Men om spelet har en single player del och jag inte är intresserad av multiplayer delen, så ska det inte finnas något krav på att jag ständigt ska vara uppkopplad. Som vanligt försvårar de bara för de som inte vill pirata. DRM skadan är snarlik den som fanns i AC2. Om de nu vill att spelet beter sig som ett MMO, då får de göra det som ett MMO också.

Edit: Dessutom, om du tror att det är omöjligt att fuska i D3, så har du troligtvis aldrig spelat ett spel förrut. ge det lite tid, spelet är en dag gammalt. Fusken och exploits kommer komma inom kort.

Spelet ÄR ett onlinespel, vad är det du inte begriper? Att du kan välja att inte ha andra med i din session gör det inte till ett singleplayer spel.

Samma sak borde du kunna säga om World of Warcraft - så länge du inte är i grupp, då är det DRM-skadat för att du måste vara online? Hur f*n tänker du?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Om de nu vill att spelet beter sig som ett MMO, då får de göra det som ett MMO också.

Det är väl i praktiken ett instansbaserat MMO utan särskilt många spelare åt gången. Att de kanske inte kallar det för sådant spelar inte så stor roll.

Medlem

Vad spelar det för roll att man alltid måste vara uppkopplad? Hur ofta kopplar du IFRÅN dig från internet? Visst om det ofta är problem med servrarna så skulle det suga, men så lär knappast bli fallet.

Medlem

Är det inte snarare Diablo 2 som är förtjänsten till denna hype? De nyheter man fått om spelet de senaste 4 åren har för det mesta vart negativa för mig, och många andra som det ser ut. Fast det är inte tillräckligt för att bojkotta.

Jag ser Diablo 3 som en pengar maskin, men än så länge är det bara att undvika riktiga pengar auktionshuset.

Kanske med Diablo 4 så går blizzard totalt över gränsen för vad som är OK, och då kommer jag inte vilja ge mer av mina pengar.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Segas:

Hur är produkten DRM-skadad? Elaborera gärna ditt utlåtande, så du inte framstår som du gjorde i ditt tidigare inlägg, sånt vill man ju slippa.

Syftar du på online-delen? Auktionshuset? Omöjligheten att fuska?

Skulle vara otroligt underhållande om det var några av dina grunder till "DRM-skadad".

Vad är det med folk nuförtiden som inte klarar att deras idol/favoritspel/favoritfilm kritiseras utan att de ska förolämpa? Jag menar fan, Diablo 3... oändligt med ammunition om jag vill sjunka till er nivå, men det vill jag inte. Det enda jag framstod som i mitt tidigare inlägg var starkt kritisk till spelet, något som du verkar ha problem med att hantera.

Kravet på att jämt vara online i ett spel med single player del = DRM skada. För online delen, fine. Men om spelet har en single player del och jag inte är intresserad av multiplayer delen, så ska det inte finnas något krav på att jag ständigt ska vara uppkopplad. Som vanligt försvårar de bara för de som inte vill pirata. DRM skadan är snarlik den som fanns i AC2. Om de nu vill att spelet beter sig som ett MMO, då får de göra det som ett MMO också.

Edit: Dessutom, om du tror att det är omöjligt att fuska i D3, så har du troligtvis aldrig spelat ett spel förrut. ge det lite tid, spelet är en dag gammalt. Fusken och exploits kommer komma inom kort.

Spelet ÄR ett onlinespel, vad är det du inte begriper? Att du kan välja att inte ha andra med i din session gör det inte till ett singleplayer spel.

Samma sak borde du kunna säga om World of Warcraft - så länge du inte är i grupp, då är det DRM-skadat för att du måste vara online? Hur f*n tänker du?

Diablo 3 är inget online-spel. Det är ett action-rollspel med valmöljigheten att spela multiplayer med sina kompisar. Jag håller med Mirage. Det hade varit trevligare om kravet på ständig uppkoppling inte var där. Så som det ser ut nu vågar jag inte logga ut från spelet för jag är rädd för att man inte kan komma in igen.

Medlem

Helt sjukt vad folk är svart eller vitt här. Antingen älskar ni D3 (vilket är helt okej) eller så bashar ni på exakt allt om spelet (inte okej).

Själv kommer jag plocka upp spelet för max 300 riksdaler då jag tycker det är max för ett hack n' slash.

Medlem
Skrivet av Kiriakis:

Helt sjukt vad folk är svart eller vitt här. Antingen älskar ni D3 (vilket är helt okej) eller så bashar ni på exakt allt om spelet (inte okej).

Själv kommer jag plocka upp spelet för max 300 riksdaler då jag tycker det är max för ett hack n' slash.

Inte så konstigt att det blir svart eller vitt, om man inte känner starkt för något så bryr man sig inte tillräckligt för att skriva något.

Medlem
Skrivet av Kiriakis:

Helt sjukt vad folk är svart eller vitt här. Antingen älskar ni D3 (vilket är helt okej) eller så bashar ni på exakt allt om spelet (inte okej).

Själv kommer jag plocka upp spelet för max 300 riksdaler då jag tycker det är max för ett hack n' slash.

Huh vad är du för någon åsiktsmaskin? Så enligt dig så får man inte kritisera ett spel. Jag har inte läst något gnäll i denna tråd, bara kritik. Du lyssnar hellre på fanboys som hyllar spelet som det vore deras egna barn. Ha ha väx upp

Medlem

Fz.. Vad sägs om att lägga ner med Diablo 3 nyheter för EN dag i alla fall och fram med Max Payne 3 recensionen!! Finns fler bra spel än diablo

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Kiriakis:

Helt sjukt vad folk är svart eller vitt här. Antingen älskar ni D3 (vilket är helt okej) eller så bashar ni på exakt allt om spelet (inte okej).

Själv kommer jag plocka upp spelet för max 300 riksdaler då jag tycker det är max för ett hack n' slash.

Huh vad är du för någon åsiktsmaskin? Så enligt dig så får man inte kritisera ett spel. Jag har inte läst något gnäll i denna tråd, bara kritik. Du lyssnar hellre på fanboys som hyllar spelet som det vore deras egna barn. Ha ha väx upp

Tvärtom, jag kritiserar alla spel. Har redan talat ut om min kritik mot D3 på diverse sidor & forum, om jag vore en fanboy som hyllade D3 hade jag redan suttit o lirat det vilket jag inte gör

Tycker bara det är tråkigt att vi inte kan ha en mogen diskussion, utan istället blir det:
- "DRM suger tänker bojkotta spelet"
- "Vadå DRM suger? det är ju skit bra, allt är bra med D3"

Medlem

Activision slår till igen ^^
Blizzard är numera bara en parentes i spelhuset, deras senaste spel (D3, SC2) bekräftar det, "when it's done" är tydligen inte detsamma som "when you are able to play the game" längre
Nå, Activision kommer nog att satsa på att slå detta "rekord" när de släpper nästa CoD, och lär lyckas givet alla trogna fans...

Medlem

"Jag har aldrig sett något så stort som detta"

- That's what she said!

Sorry. Kunde inte låta bli med ett sånt perfekt upplägg.

Ok, jag går och ställer mig i skämshörnan nu...

Medlem

"De kan inte riktigt förstå det, de vet inte riktigt vad deras konsumenter eller fans vill ha, eller hur de ska bete sig, säger han."

Huvudet på spiken om man tittar på musikbranschen senaste 15 åren.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Kiriakis:

Helt sjukt vad folk är svart eller vitt här. Antingen älskar ni D3 (vilket är helt okej) eller så bashar ni på exakt allt om spelet (inte okej).

Själv kommer jag plocka upp spelet för max 300 riksdaler då jag tycker det är max för ett hack n' slash.

Så hylla = ok, basha = inte ok. Så vad klagar du för, du tillhör de svart-vita.


signatur

I drank what?

12
Skriv svar