Diablo 3-motsvarigheten till "Secret Cow Level" funnen

Robot
Diablo 3-motsvarigheten till "Secret Cow Level" funnen

Spoilervarning utfärdas. Kommer du ihåg den hemliga ko-nivån i Diablo 2? Dess motsvarighet är inte längre lika hemlig.

#diablo-iii


Medlem
Diablo 3-motsvarigheten till "Secret Cow Level" funnen

Var precis där, helt awesome

Screenshots: http://minus.com/mbfkzDGSVd/

gnu
Medlem

tack har inte ens fått mitt spel än och så spoilas detta redan i rubriken.

Medlem
Skrivet av gnu:

tack har inte ens fått mitt spel än och så spoilas detta redan i rubriken.

Att det fanns en motsvarighet har länge ryktats om och sen att du går in på artikeln är rent av ditt eget fel.

Medlem
Skrivet av gnu:

tack har inte ens fått mitt spel än och så spoilas detta redan i rubriken.

Att det fanns en "cow level" har sagts i snart 3 år... Var fan är spoilern?


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Underbart Vore ganska skönt om musiken i filmen spelas automatiskt när man är där!

Medlem

jag som ville ha cow level.... =( älskar deras cow voice >.<


signatur

When do you think people die? When they are shot through the heart by the bullet of a pistol? No. When they are ravaged by an incurable disease? No. When they drink a soup made from a poisonous mushroom!? No! It’s when they are forgotten.

Medlem

Sjukt skönt gjort av Blizzard

Blev nästan sugen på att skaffa Diablo 3 bara för den leveln


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Men herregud vad allt var ljust och gulligt i denna "hemliga" level... Såhär ska inte Diablo's estetik vara, helst inte ens på en bonus-nivå, även om det kanske inte är det viktigaste ifall resten hade varit okej.
-------------------

Är det bara jag som stör mig på att spelets genomgående estetik har gått från 1'an och 2'ans mörka goth-stil till en mer puttenuttig, gulligull-stil. Allt är i ljusa, fina färger, pasteller överallt?

Zombies har en mysig, babyblå färg och deras hud ser lika len ut som barnrumpor. Man vill bara springa fram och gosa med dem. Även där de lyckats få in lite mörkare och dystrare färgpaletter så är modellerna runda och bulliga till formen och stilen på landskapen ser lite barnsligt ut i form och färg. Allt verkar gå i WoW's anda när det gäller stilen och estetiken.
Dessutom ser hela spelet ut som om de lagt på gaussian blur, allt ser ut som i en dröm med det suddiga skenet över hela paketet som komplement till de vackra, mjuka färgerna.

Diablo för mig ska vara mörkt, kallt och skrämmande med hysteriskt dystra färger, vassa kanter och väldigt mörkt och skrämmande i allmänhet.
Jag vill springa runt i en dödstyst krypta som verkar helt tom men så efter 3 minuter och en trappa ner så springer man helt plötsligt rakt i famnen på en flock med stora, skrämmande Umber Hulks och då sätter man hjärtat i halsgropen och adrenalinet börjar pumpa.

Här är en bra bild som visar vad jag menar, den här bilden visar endast vad som är fel rent färgmässigt. (klicka på bilderna för full storlek)

http://www.blog4diablo3.com/wp-content/uploads/2012/02/itshouldrh51.jpg

Men utöver färgerna så skulle jag ha velat ha mer Diablo-stil i själva estetiken. Alltså mer som det var i D1 och D2, innan allt blev kramigt och bulligt med söta små mulliga hus och mjuka, kramgoa zombies.

Jämför bilderna nedan från D2 och D3 och känn vad mycket estetiken har gått rakt mot Warcraft's mer mjukare, ljusare och rundade stil.

Diablo 2
http://img689.imageshack.us/img689/627/episode2tristram.jpgDiablo 3http://nspot.net/wp-content/uploads/d3ss1.jpg

-----------------------------

Diablo 2
http://media.desura.com/images/games/1/14/13824/Diablo-2-highres-8.jpg
Diablo 3
http://www.acgart.com/var/albums/%22Diablo-3%22-latest-screenshots/Diablo%203%20latest%20screenshots%20(23).jpg

-----------------

Till er som nu kommer säga att jag har fel, det är mörkare och mer skrämmande än någonsin; starta upp D2 på er laptop och spela lite side-by-side med D3 så får ni se hur kramvänligt Diablo nu har blivit. Påstår ni annat så ljuger ni antingen för mig eller så blir ni lurade av eran egen hjärna.

(P.S. citera inte hela inlägget tack, ta bort bildlänkarna eller välj det stycke du vill kommentera så slipper vi en massa jobbiga kopior )


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Dubbelpost. Snälla radera.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Trippel-post. Snälla radera.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Men herregud vad allt var ljust och gulligt i denna "hemliga" level... Såhär ska inte Diablo&#039;s estetik vara, helst inte ens på en bonus-nivå, även om det kanske inte är det viktigaste ifall resten hade varit okej.

Tror du har missat poängen

Medlem
Skrivet av Morkrah:
Skrivet av Mellanare:

Men herregud vad allt var ljust och gulligt i denna "hemliga" level... Såhär ska inte Diablo&#039;s estetik vara, helst inte ens på en bonus-nivå, även om det kanske inte är det viktigaste ifall resten hade varit okej.

Tror du har missat poängen

Haha, vadå, fattar inte? Vad är poängen med att de gjort hela spelet genomgående ljust och gulligt? Som jag skrev, den här hemliga nivån spelar ju ingen roll men de har gjort det med hela spelet.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Snälla FZ, ta bort ett par av hans spam-kommentarer. En räcker gott och väl.

Och för att ge ett svar på det, jag håller inte med. Visst håller jag med om att det ser väl lite "färggladare" ut på bilderna, men när jag själv spelar ingame tycker jag att det är precis rätt känsla. Den är behaglig.

Om du anser att det känns fånigt eller färgglatt, eller som "WoW" får du gärna tycka. Jag håller i alla fall INTE med.

Medlem

Den nya "cow"-leveln skojar ju med all den omotiverade kritiken som var innan spelet var släppt, att det är färgglatt och ljust ( WOW pastel-färger eller allt vad det heter ).

Alla som spelat det och kommit en bit vet att det inte är så.

Kul grej att lägga in


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Det enda spel i diabloserien som verkligen varit riktigt mörkt i vissa delar är Diablo 1. Tar man med Diablo 2 där tycker jag man bevisar att man har litet väl nostalgiska glasögon på sig

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Snälla FZ, ta bort ett par av hans spam-kommentarer. En räcker gott och väl.

Och för att ge ett svar på det, jag håller inte med. Visst håller jag med om att det ser väl lite "färggladare" ut på bilderna, men när jag själv spelar ingame tycker jag att det är precis rätt känsla. Den är behaglig.

Om du anser att det känns fånigt eller färgglatt, eller som "WoW" får du gärna tycka. Jag håller i alla fall INTE med.

Tror du inser själv att det inte är medvetet spam utan forumet som flippade ur. Istället för att posta mitt inlägg så gav den mig ett felmeddelande att tråden ej existerade, försökte 3 gånger utan att det gick att posta sen tappade jag helt kontakten med hela FZ. När väl sidan blev kontaktbar igen så hade det blivit så där. Har redan skickat in en felrapport så de lär ta bort kopiorna så fort någon av dem vaknar.

Men som jag skrev, det är inte bara färgerna jag anser att de misslyckats med, utan hela estetiken. Hurvida det är behagligt eller inte med den nya estetiken är ju inte det jag snackar om, jag tycker också den är mer behaglig och mysig att titta på. Det jag säger är att det inte ska vara behagligt och mysigt. Det ska vara Diablo, inte Fable, estetiken ska vara kall, hård och ogästvänlig... Mörk och skrämmande... Ångest och galenskap... Jag tycker att de har gått ifrån Diablo-stilen för mycket, och det är uppenbart när man spelar de båda på varsin skärm bredvid varandra.

Det är inte Diablo längre. Visst, det bygger vidare på samma bakgrundshistoria och lore, men det är ett helt nytt spel. Istället för D3 har vi fått The Legend of Diablo: Ocarina of Time...


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv
Skrivet av Luciphear:

Den är behaglig.

Kunde inte sagt det bättre själv. Det är behagligt. Jämför det med ettans krypande obehag så kanske du förstår vad det är folk klagar på.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem

Håller med dig Mellanare! Samma med Starcraft som tidigare var så mörkt och mer metalliskt och perfekt, men nu ack så fluffigt och min lilla ponny pattern. Hur som är det ju jävligt bra gjort ändå så man slipper koncentrera sig så mycket på grafiken och hur det ser ut. Zerglingarna skulle lika gärna kunna vara Minecraft fyrkanter för min del, men ändå!

Inaktiv
Skrivet av toern:

Det enda spel i diabloserien som verkligen varit riktigt mörkt i vissa delar är Diablo 1. Tar man med Diablo 2 där tycker jag man bevisar att man har litet väl nostalgiska glasögon på sig

Det är inte bara ljusnivån det handlar om. Jag håller med om att det inte alls är samma ödsliga undergångskänsla i Diablo II som i första spelet, men det var fortfarande ganska så rått. Den ljusaste akten är akt II, rent ljusnivåmässigt. Men det är ändå en stekhet öken där det ligger ruttnande kroppar som äts av gamar här och var, och där man måste ge sig ner i uråldriga katakomber för att slåss mot ondskan.

Som sagt, egentligen tycker jag tvåan gick lite åt fel håll det med, och man borde kört på mer i första spelets stuk, men det är först med Diablo III man gått för långt.

De skulle skitit i att göra hela världen till en lummig fantasy-värld. Eller ännu hellre, de skulle gjort som i Diablo, där man inte alls förklarade omvärlden, man var i Tristram, en till synes helt vanlig medeltida by utan allt för överdrivna fantasy-inslag (magiska vapen och artefakter skulle t ex kunna vara något som kommit upp ur helvetesrevan, inte något som tillverkas över hela världen). Men där en reva till helvetet öppnat sig och de få kvarlevande byborna sakta väntar in undergången. Mer än så får man inte veta, allt är hopplöst och mörkt, ändå beger man sig ner och möter mörkret. Djävligt obehaglig och kuslig stämning, vridet, rått och mörkt. Diablo när det var som bäst.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem

Det är väl det att man vill grafiken ska tilltala så många som möjligt. "oooH shiny".

Medlem
Skrivet av Morgurthion:

Det är inte bara ljusnivån det handlar om. Jag håller med om att det inte alls är samma ödsliga undergångskänsla i Diablo II som i första spelet, men det var fortfarande ganska så rått. Den ljusaste akten är akt II, rent ljusnivåmässigt. Men det är ändå en stekhet öken där det ligger ruttnande kroppar som äts av gamar här och var, och där man måste ge sig ner i uråldriga katakomber för att slåss mot ondskan.

Som sagt, egentligen tycker jag tvåan gick lite åt fel håll det med, och man borde kört på mer i första spelets stuk, men det är först med Diablo III man gått för långt.

De skulle skitit i att göra hela världen till en lummig fantasy-värld. Eller ännu hellre, de skulle gjort som i Diablo, där man inte alls förklarade omvärlden, man var i Tristram, en till synes helt vanlig medeltida by utan allt för överdrivna fantasy-inslag (magiska vapen och artefakter skulle t ex kunna vara något som kommit upp ur helvetesrevan, inte något som tillverkas över hela världen). Men där en reva till helvetet öppnat sig och de få kvarlevande byborna sakta väntar in undergången. Mer än så får man inte veta, allt är hopplöst och mörkt, ändå beger man sig ner och möter mörkret. Djävligt obehaglig och kuslig stämning, vridet, rått och mörkt. Diablo när det var som bäst.

"Lite" glada nyheter till de som inte vill att sitt D3 ska ha den där färgglada, drömlika och suddiga finishen.

Tydligen är vi inte ensamma om att tycka att den mysiga och ljusa estetiken är helt fel riktning för Diablo. Någon har gjort ett grafikfilter till D3 så man i alla fall får bort det där ljusa blur-filtret som påminner om Gaussian Blur som finns i vissa bildredigeringsprogram. (*host* Adobe *host*)

Detta är inte en mod och den ändrar inte på några filer i spelmappen, utan använder ett externt Direct3D post processing-filter för att lägga på darken- samt sharpen-filter på spelet.

Man kan välja mellan några olika inställningar för filtret. Efter att ha provat runt lite så rekommenderar jag den starkaste inställningen på både darken + sharpen.

Jag är mycket trevligt överaskad av resultatet, hela tonen ändrades till den stilen vi är vana att se i Diablo-spelen. Men förvänta er inga mirakel då alla modeller och landskap fortfarande är sig lika till formen, men det känns mycket mer likt de tidigare spelen i det att mörkret, skärpan och den där gritty-känslan kommer tillbaka.

I det här youtube-klippet växlar de fram och tillbaka med filtret på och av och visar tydligt vilken skillnad det blir.

Ta en titt på klippet i HD och fullscreen och döm själva.

Klicka här för att komma till sidan där du kan jämföra skillnaden mellan att ha spelet vanilla samt de olika inställningarna. Där finns nerladdningslänkar också.

Ska testa lite själv nu.

EDIT: Jag har testat själv lite nu och det fungerar bra i fullversionen. Eftersom den inte ändrar på någonting i själva spelet utan lägger på en overlay på samma sätt som FPS mätaren i FRAPS läggs på "ovanpå" spelet så ska inte det här strida mot ToS.

Alltså detta bör vara fullt tillåtet, men jag är inte säker då inga blåa har kommenterat det trots att det här först släpptes i slutet av januari.
Rekommenderar Stronger eller Hardcore som inställning för Darken-filtret och Sharpening - ON.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv
Skrivet av Quelor:
Skrivet av gnu:

tack har inte ens fått mitt spel än och så spoilas detta redan i rubriken.

Att det fanns en "cow level" har sagts i snart 3 år... Var fan är spoilern?

Har man hållit sig borta från att läsa varenda nyhet, just för att man inte vill få sådant spoilat, så är det en spoiler. Bara för att du grottar ner dig i varenda förhandstitt och således kan hela spelet i förväg så betyder det inte att alla gör det.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Inaktiv
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av gnu:

tack har inte ens fått mitt spel än och så spoilas detta redan i rubriken.

Att det fanns en motsvarighet har länge ryktats om och sen att du går in på artikeln är rent av ditt eget fel.

Det han klagar på är att de spoilas redan i rubriken, han har således inte haft möjlighet att värja sig, skulle de skrivit "Hemligheter i Diablo" (eller något liknande, mer fantasifullt) som rubrik hade han kunnat avgöra själv om han skulle gå in och läsa vad det rörde sig om eller ej.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Diablo = WIN
Diablo 2 = WIN
Diablo 3 = FAIL

Medlem
Skrivet av Morgurthion:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av gnu:

tack har inte ens fått mitt spel än och så spoilas detta redan i rubriken.

Att det fanns en motsvarighet har länge ryktats om och sen att du går in på artikeln är rent av ditt eget fel.

Det han klagar på är att de spoilas redan i rubriken, han har således inte haft möjlighet att värja sig, skulle de skrivit "Hemligheter i Diablo" (eller något liknande, mer fantasifullt) som rubrik hade han kunnat avgöra själv om han skulle gå in och läsa vad det rörde sig om eller ej.

Fattar man inte själv att där skulle komma en cow level liknande sak har man större problem än den här artiklen.

Medlem
Medlem

Tack som tusan, Mellanare! Ska döpa min character efter dig till din ära


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Jag hittade något riktigt flummigt. någon hemlig grotta som en snubbe utanför sa att man kan antingen dö eller få rikedom i den, den var full av kycklingar och en greasy pig :3

Inaktiv
Skrivet av Fisse:
Skrivet av Morgurthion:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av gnu:

tack har inte ens fått mitt spel än och så spoilas detta redan i rubriken.

Att det fanns en motsvarighet har länge ryktats om och sen att du går in på artikeln är rent av ditt eget fel.

Det han klagar på är att de spoilas redan i rubriken, han har således inte haft möjlighet att värja sig, skulle de skrivit "Hemligheter i Diablo" (eller något liknande, mer fantasifullt) som rubrik hade han kunnat avgöra själv om han skulle gå in och läsa vad det rörde sig om eller ej.

Fattar man inte själv att där skulle komma en cow level liknande sak har man större problem än den här artiklen.

Oerhört dum kommentar.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

12
Skriv svar