Försvinner dina achievements i Diablo III?

Robot
Försvinner dina achievements i Diablo III?

Flertalet Diablo III-spelare klagar på att deras achievements försvinner – Blizzard undersöker problemet.

#diablo-iii, #blizzard


Medlem
Försvinner dina achievements i Diablo III?

Fick inga igår, men idag har jag fått, dock är det inte en sån stor sak för mig direkt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det var ju skönt att höra! Då jag råkat ut för just detta.

Medlem

Jupp, missade flera stycken igår, borde ligga på typ 120 poäng, hade 20.
-visst achievementsi sig spelar ingen roll, men jag vill ju ha bannergrejerna som låses upp av cheevos


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Ja, saknar de flesta.

Medlem

Spelar ingen större roll om du frågar mig, spel blir inte sämre utan achivments

Inaktiv

Synd att alla spel går ut på achievements och låsa upp skit och köpa DLC. Saknar den gamla goda tiden när man bara varvade igenom ett spel..

Medlem
Skrivet av showerguy:

Synd att alla spel går ut på achievements och låsa upp skit och köpa DLC. Saknar den gamla goda tiden när man bara varvade igenom ett spel..

Som tur är är diablo 3 befriat av två av dessa(DLC och låsa upp, om du inte menar i skillträdet ) . Achievements är väl lite ignorera eller inte, orka bry sig liksom.

Medlem

Smeknamn som "Dibbe" får mig att tappa hopp för mänskligheten. Bra artikel i övrigt.

Medlem

Om man ändå bara förlorat en achievement, själv förlorade man en karaktär...

Medlem

Lika färdigt spel som BF3 när det släpptes. Tråkig utveckling av dagens spel släpp. Och vaddå överbelastade servrar .. Kommer det finnas plats för alla eller? = skit ursäkt


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

En kompis saknar sin "LVL 10" Achievement och jag fick samma achiv idag som jag fick igår, nämnligen att reparera sin utrustning

Medlem
Skrivet av Todilo:
Skrivet av showerguy:

Synd att alla spel går ut på achievements och låsa upp skit och köpa DLC. Saknar den gamla goda tiden när man bara varvade igenom ett spel..

Som tur är är diablo 3 befriat av två av dessa(DLC och låsa upp, om du inte menar i skillträdet ) . Achievements är väl lite ignorera eller inte, orka bry sig liksom.

Är du HELT säker på att vi inte kommer få någon form av DLC? Frågan är hur framtida "expansioner" kommer släppas. Säkerligen kommer de väl på box, men man kan ju inte annat än anta att de även kommer som DLC eller enbart den vägen. Själv hoppas jag inte det dröjer allt för länge innan vi ser fler hjältar att spela som.

Medlem
Skrivet av Scream112:
Skrivet av Todilo:
Skrivet av showerguy:

Synd att alla spel går ut på achievements och låsa upp skit och köpa DLC. Saknar den gamla goda tiden när man bara varvade igenom ett spel..

Som tur är är diablo 3 befriat av två av dessa(DLC och låsa upp, om du inte menar i skillträdet ) . Achievements är väl lite ignorera eller inte, orka bry sig liksom.

Är du HELT säker på att vi inte kommer få någon form av DLC? Frågan är hur framtida "expansioner" kommer släppas. Säkerligen kommer de väl på box, men man kan ju inte annat än anta att de även kommer som DLC eller enbart den vägen. Själv hoppas jag inte det dröjer allt för länge innan vi ser fler hjältar att spela som.

Jag hoppas att din rädsla inte blir sanning :). Ett STORT dlc = expansion kan vara ok. Småplåttriga dlc, nej fy!

Medlem

GG Blizzard, var tvungen att spela om för att få tillbaka.

Nu funkar spelet som de ska ^^

Medlem

Får achivment för att ha nått level 30
Kollar mina achivments.
Saknar den för level 20? /lol

Medlem

Säger dom att dom kommer, så tror jag nog vi kan lita på att dom håller vad dom lovar. Jag tycker (vissa) achievements gör spelet mer långlivat och roligare med små utmaningar. Även jag fick mina raderade och spelade om större delen av ACT 1. Dock finns det flera achievements som inte registreras på nytt som t.ex att man får en blacksmith, fastän min är nästan Lvl 3 vid detta laget.

Jag litar på att dom löser det, och allt verkar ju funka bättre nu

Medlem
Skrivet av Scream112:
Skrivet av Todilo:
Skrivet av showerguy:

Synd att alla spel går ut på achievements och låsa upp skit och köpa DLC. Saknar den gamla goda tiden när man bara varvade igenom ett spel..

Som tur är är diablo 3 befriat av två av dessa(DLC och låsa upp, om du inte menar i skillträdet ) . Achievements är väl lite ignorera eller inte, orka bry sig liksom.

Är du HELT säker på att vi inte kommer få någon form av DLC? Frågan är hur framtida "expansioner" kommer släppas. Säkerligen kommer de väl på box, men man kan ju inte annat än anta att de även kommer som DLC eller enbart den vägen. Själv hoppas jag inte det dröjer allt för länge innan vi ser fler hjältar att spela som.

Blizzard har väl inte beblandat sig med DLC tidigare.
Jag tror starkt på en expansion.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Fan vad fult spelet är för att vara släppt 2012

ser ut som zelda 8 bit nes med hypad grafik


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Kära Activision/Blizzard, detta scenario är minst lika troligt men kommer trots det aldrig att ske. Kan det helt enkelt vara så att ni prioriterar vissa saker framför andra, som pay2win marknaden framför att folk ska få spela?
Kanske det är så att ni medvetet begränsat servrarna just för att ge vissa spelare ett försprång så att andra ska känna sig hetsade att handla för att kunna ta ikapp.
Greed is good, visst var det ert motto?

– Som ni säkert kan tänka er så är våra servrar för närvarande upptagna med att ta hand om alla nya pay2win-spelare som kommer in i spelet. Särskilt betalnings-servern i synnerhet, vilket kan vara anledningen till varför vi inte kan ta betalt. Det innebär inte att ni får föremål gratis, utan på att det är en väldigt lång fördröjning i att hämta den datan och får betalt, säger kvalitetssäkringsanställde "GreeD".

Medlem
Skrivet av Banditen:

Fan vad fult spelet är för att vara släppt 2012

ser ut som zelda 8 bit nes med hypad grafik

När ska folk lära sig att det inte bara handlar om grafik? Grafiken kanske utgör ca 2-3% av ett spel (Det får inte vara FÖR dålig, men i diablo 3 så är grafiken ''lagom''), det är sjävla GAMEPLAYEN som utgör spelet, om ett spel har bra grafik så är det bara ett plus

Medlem
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av Banditen:

Fan vad fult spelet är för att vara släppt 2012

ser ut som zelda 8 bit nes med hypad grafik

När ska folk lära sig att det inte bara handlar om grafik? Grafiken kanske utgör ca 2-3% av ett spel (Det får inte vara FÖR dålig, men i diablo 3 så är grafiken ''lagom''), det är sjävla GAMEPLAYEN som utgör spelet, om ett spel har bra grafik så är det bara ett plus

det måhända att det är så,, men grafiken är fortfarande bajsdålig

varför släppte de inte ett diablo 3 med 8 bitars grafik om det nu är så jävla skoj så att grafiken knappt spelar någon roll,, vad är det som har tagit sådan tid mellan 2an och 3an?


signatur

Wasted.White.Boys

Bra att de jobbar på det, de hade ju inte lång utvecklingstid, dessutom har alla datorer olika operativssystem och härstammar från andra universum, så det är klart att det inte ska funka från dag 1.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

De verkar ha lagat detta nu.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Kära Activision/Blizzard, detta scenario är minst lika troligt men kommer trots det aldrig att ske. Kan det helt enkelt vara så att ni prioriterar vissa saker framför andra, som pay2win marknaden framför att folk ska få spela?
Kanske det är så att ni medvetet begränsat servrarna just för att ge vissa spelare ett försprång så att andra ska känna sig hetsade att handla för att kunna ta ikapp.
Greed is good, visst var det ert motto?

– Som ni säkert kan tänka er så är våra servrar för närvarande upptagna med att ta hand om alla nya pay2win-spelare som kommer in i spelet. Särskilt betalnings-servern i synnerhet, vilket kan vara anledningen till varför vi inte kan ta betalt. Det innebär inte att ni får föremål gratis, utan på att det är en väldigt lång fördröjning i att hämta den datan och får betalt, säger kvalitetssäkringsanställde "GreeD".

Glöm inte att månlandningen vart fake också!

Medlem

Inget större problem... skiter högaktningsfullt i allt vad "achievements" heter... då de inte är till någon som helst nytta, förutom "skrytfaktor".

Dock är man måttligt irriterad över inloggningsproblemen och "lagg" när man spelar. Att spelet precis har lanserats och att servrarna blir överbelastade på grund av att alla försöker logga in samtidigt är bara en förbannat lam ursäkt.

Det problemet ska ju för f*n inte existera i ett SINGLEPLAYERSPEL. Hoppas verkligen att folk överöser Blizzard med skit på grund av just detta så de åtgärdar problemet.

Medlem

Jag köper inte spel som kräver att man är online i singelplayer.

Medlem

jag har inte fåt level 20, 30 achivments.
och jag är level 55...

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Kära Activision/Blizzard, detta scenario är minst lika troligt men kommer trots det aldrig att ske. Kan det helt enkelt vara så att ni prioriterar vissa saker framför andra, som pay2win marknaden framför att folk ska få spela?
Kanske det är så att ni medvetet begränsat servrarna just för att ge vissa spelare ett försprång så att andra ska känna sig hetsade att handla för att kunna ta ikapp.
Greed is good, visst var det ert motto?

– Som ni säkert kan tänka er så är våra servrar för närvarande upptagna med att ta hand om alla nya pay2win-spelare som kommer in i spelet. Särskilt betalnings-servern i synnerhet, vilket kan vara anledningen till varför vi inte kan ta betalt. Det innebär inte att ni får föremål gratis, utan på att det är en väldigt lång fördröjning i att hämta den datan och får betalt, säger kvalitetssäkringsanställde "GreeD".

Förstår inte varför så många ska envisas med att kalla Diablo 3 för pay2win. Visst, man kan köpa grejer i auction house för riktiga pengar, men det är inte saker man inte kan få tag på annars. Det är saker som vem som helst med lite tålamod kan hitta i spelet. Enligt mig betyder pay2win att man kan köpta saker för riktiga pengar som ger spelaren extra fördelar gentemot de som inte betalar, vilket INTE är fallet med Diablo 3.

Om du anser att jag har fel, varför är Diablo 3 ett p2w?

Medlem
Skrivet av Banditen:
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av Banditen:

Fan vad fult spelet är för att vara släppt 2012

ser ut som zelda 8 bit nes med hypad grafik

När ska folk lära sig att det inte bara handlar om grafik? Grafiken kanske utgör ca 2-3% av ett spel (Det får inte vara FÖR dålig, men i diablo 3 så är grafiken ''lagom''), det är sjävla GAMEPLAYEN som utgör spelet, om ett spel har bra grafik så är det bara ett plus

det måhända att det är så,, men grafiken är fortfarande bajsdålig

varför släppte de inte ett diablo 3 med 8 bitars grafik om det nu är så jävla skoj så att grafiken knappt spelar någon roll,, vad är det som har tagit sådan tid mellan 2an och 3an?

När jag säger att grafiken inte spelar nån direkt roll så ska det ändå vara hyfsat så det inte bara ser ut som en massa kludd.

12
Skriv svar