Bioware söker din feedback till nästa Dragon Age

Robot
Bioware söker din feedback till nästa Dragon Age

Vad gillar du med Dragon Age-serien och vad vill du se förändrat? Varje månad kommer Bioware ställa nya frågor till dig att besvara.

#dragon-age-origins, #dragon-age-2-2, #bioware


Medlem
Bioware söker din feedback till nästa Dragon Age

Skönt med nyheter mitt i natten när man lirar D3

Inaktiv

Hahaha, Bioware pissar ju på sina konsumenter...vad spelar det roll vad dom får för feedback? Dom bryr ju sig inte.

Medlem
Skrivet av Segas:

Hahaha, Bioware pissar ju på sina konsumenter...vad spelar det roll vad dom får för feedback? Dom bryr ju sig inte.

EA har förmågan att suga allt intresse ur sina utvecklare :/


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Skrivet av Javas:
Skrivet av Segas:

Hahaha, Bioware pissar ju på sina konsumenter...vad spelar det roll vad dom får för feedback? Dom bryr ju sig inte.

EA har förmågan att suga allt intresse ur sina utvecklare :/

Jo, det är ju så. Allt EA tar i, förvandlas till skit tyvärr.

Medlem

Känns som deras fans redan har skrikit in i deras öron sen Dragon Age 2 släpptes att de ville ha mer utav Dragon Age 1. Om BioWare hade lyssnat kanske de inte skulle behöva fråga...

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Känns som deras fans redan har skrikit in i deras öron sen Dragon Age 2 släpptes att de ville ha mer utav Dragon Age 1. Om BioWare hade lyssnat kanske de inte skulle behöva fråga...

Precis. Mer Dragon Age 1 och mindre Dragon age 2. Klart.

Medlem

Lämna EA så löser det sig säkert.

FM-guru
F.d. Sisyr

Ett Dragon Age 1 med bättre story, tack.

Medlem

Dom måste rippa hur Alpha Protocol gjorde konversationer och hur allt man gör påverkar grejer om dom vill få mig tillbaka. Biowares nuvarande take på RPG mekanik är bortom ledsen;
Q: "You are a political candidate posing for PR photos, a parent brings forth a baby"
GOOD: "Kiss the baby"
BAD: "Kill the baby, kill its parents, kill everybody, destroy their homes"

Planescape Torment sitter i spelhyllan och påminner mig om tiderna då fokusgrupper inte fanns till för att förstöra och fördumma rollspel.


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Medlem
Skrivet av MrLonghair:

Dom måste rippa hur Alpha Protocol gjorde konversationer och hur allt man gör påverkar grejer om dom vill få mig tillbaka. Biowares nuvarande take på RPG mekanik är bortom ledsen;
Q: "You are a political candidate posing for PR photos, a parent brings forth a baby"
GOOD: "Kiss the baby"
BAD: "Kill the baby, kill its parents, kill everybody, destroy their homes"

Planescape Torment sitter i spelhyllan och påminner mig om tiderna då fokusgrupper inte fanns till för att förstöra och fördumma rollspel.

Du har en riktigt bra poäng. I de flesta spel där man kan vara "ond" så är det hela oftast bara för att just vara ond. Och sen när är att vara ond ett mål i sig?

Själv skulle jag förstå girighet, hat, egoism osv osv som grund för mindre trevliga handlingar. Men att vara ond bara för ondskans skull? Det är ju bara korkat...

Exempelvis: "Jag tar din slickepinne för jag har lågt blodsocker och saknar empati." Eller "Jag tar din slickepinne för jag är elak."

Tyvärr verkar det vara standard i många spel med just moraliska dilemman som är rent ut sagt dumma. Där ingen, förutom den som strävar efter att vara just ond, skulle välja det elakare alternativet för det är ologiskt.

Kan det verkligen vara så svårt att hitta på mer logiska anledningar än "Jag är ond."?

Medlem

Här sitter folk å gnäller på EA å Bioware när blizzard har släppt deras sämsta DRM till diablo3 någonsin... Om diablo var publiserat av EA hade deras huvudkontor stått i lågor

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Här sitter folk å gnäller på EA å Bioware när blizzard har släppt deras sämsta DRM till diablo3 någonsin... Om diablo var publiserat av EA hade deras huvudkontor stått i lågor

Så hemskt är det inte, det fungerar iaf och är spelbart!

Till skillnad på ett trasigt spel (blops) som inte gick att spela pga att man inte hade Activision´s egna datorer, få shutter-lagg och inte kunna spela MP alls...

Nej tack gud för att blizz fått det att fungera så här bra direkt från start

Medlem

DA2 var ljusår mer underhållande än Origins. bortsett från att man skulle vilja se mer av Morrigan så behöver de bara fila och bygga på tvåans concept.

Medlem

Gör dragon age 2 icke canon och fortsätt från 1:an.

Inaktiv

Låtsas som att ni aldrig släppt DA2.

Medlem

DA var kung inte vågat köpt 2an då det fick så mkt skit.

Medlem

1. Bryt kontraktet med EA.
2. Tänk på Dragon Age 2 och gråt.
3. Tänk på Dragon Age: Origins och ta lärdom.

Inaktiv

Dom får gärna kolla tillbaka på sina äldre spel. Mer spel i stil med BG spelen och DAO. Jag vill då främst ha mycket story, djup story med många val, jag vill ha konsekvenser för mina val!

Inaktiv
Skrivet av Segas:

Hahaha, Bioware pissar ju på sina konsumenter...vad spelar det roll vad dom får för feedback? Dom bryr ju sig inte.

"Pissar på sina konsumenter" ?..
De gör saker FÖR sina konsumenter, att de måste tjäna pengar för att överleva må vara svårt för vissa (trögtänkta commies) att förstå, men det är faktumet.


signatur

The Year was 2027..

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av john2376:
Skrivet av Segas:

Hahaha, Bioware pissar ju på sina konsumenter...vad spelar det roll vad dom får för feedback? Dom bryr ju sig inte.

"Pissar på sina konsumenter" ?..
De gör saker FÖR sina konsumenter, att de måste tjäna pengar för att överleva må vara svårt för vissa (trögtänkta commies) att förstå, men det är faktumet.

Korrektion: De gör saker för sina konsumenters pengar.

Medlem
Skrivet av zyrax123:
Skrivet av Ztreek:

Här sitter folk å gnäller på EA å Bioware när blizzard har släppt deras sämsta DRM till diablo3 någonsin... Om diablo var publiserat av EA hade deras huvudkontor stått i lågor

Så hemskt är det inte, det fungerar iaf och är spelbart!

Till skillnad på ett trasigt spel (blops) som inte gick att spela pga att man inte hade Activision´s egna datorer, få shutter-lagg och inte kunna spela MP alls...

Nej tack gud för att blizz fått det att fungera så här bra direkt från start

Diablo 3 har trasig V-sync och VÄLDIGT många klagar att de har fps drops helt utan anledning.. nån lite mer teknisk person säger att i3,i5,i7 processorernas hyperthread inte har någon support till Diablo 3.

Blizzards DRM är pissigt dåligt, online för att spela ensam? doesnt make any sense.

Inaktiv
Skrivet av john2376:
Skrivet av Segas:

Hahaha, Bioware pissar ju på sina konsumenter...vad spelar det roll vad dom får för feedback? Dom bryr ju sig inte.

"Pissar på sina konsumenter" ?..
De gör saker FÖR sina konsumenter, att de måste tjäna pengar för att överleva må vara svårt för vissa (trögtänkta commies) att förstå, men det är faktumet.

Jasså? Kika på deras senaste MMORPG...hur går det där tycker du?

Medlem

om det är lika eller mer open world än ettan blir jag glad

six
Medlem

Efter 2an så förtjänar dom inte ens mina okunniga förslag om hur man gör ett bra spel.

Medlem

Ganska komiskt att större delen av de som kommenterat nyheten på DA wikin är positivt inställda till riktningen BioWare tar, medans här på FZ spyr folk galla det första man ser.

Medlem

Ni får det att låta som att DA2 våldtar barn och bränner ner flyktingförläggningar. Vist, spelet kom inte i närheten av samma awesom-nivåer som DA:0 men det var fortfarande ganska underhållande. Bioware har ju gått ut och sagt att både återanvändningen av områden och de förenklade striderna ska bort i en eventuell uppföljare.

Medlem

Kommer ihåg när jag körde igenom DA2 satt hela tiden "okej, när börja själva äventyret? När börjar äventyret? När börja...ahop, där klarade jag spelet..."

Jag tycker de ska gå vidare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Xzander:

1. Bryt kontraktet med EA.
2. Tänk på Dragon Age 2 och gråt.
3. Tänk på Dragon Age: Origins och ta lärdom.

1an skulle tvinga dom att lämna Bioware namnet och deras IPn (vad kallar man det på svenska? Intellectual property alltså) bakom sig och det vore en bra start. Man märker att dom sitter fast, som företagen gjorde i EAs dark ages, som DICE blev Battlefield-företaget och måste kämpa hårt för att få göra något annta :/


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

12
Skriv svar