Skulle önska att FZ.se hostar en DayZ server! (Omröstning innuti)

Medlem
Skulle önska att FZ.se hostar en DayZ server! (Omröstning innuti)

Måste ju älska DayZ, en mod till spelet Arma2: Combined Operations (Vilket inkluderar Arma2 + Operation Arrowhead)

Det finns en hel del servrar, men ingen svensk, dock finns både en Norsk och en Finsk, samt massor av "Europeiska". Jag tycker att en svensk vore ypperligt! Samt med tanke på hur många som kommenterade positivt till DayZ i nyhetskommentarerna, så tror jag det vore perfekt med en hostad utav FZ.se eller någon partner till dem.

Gör din röst hörd, skulle du precis som jag, önska en svensk server till DayZ?

Vet du inte vad DayZ är? Läs mer här:
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120511/dayz-zombieinvasio...

Medlem

Hell yes! Jag håller med!

Medlem

Såg nu att pandemic-legion.com en eve-corp satt upp "svenska servrar" men det är dock inte samma sak som en FZ.se server

Medlem

Bra förslag!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Såklart ni ska hosta en server! En svensk server skulle vara underbart!
Alla verkar vara positiva till spelet (inklusive mig), och tror det kommer växa MYCKET!

Och det behövs mer servrar, mer och mer spelare vill ta del av zombie apokalypsen!

(PS: länka gärna videos, guider och annat!)

Medlem

Vore inte helt fel. Ta ner Bf3-servern som ändå alltid är tom och ersätt den med en DayZ-server.

Medlem

Spelat modden i några timmar nu och älskar den! Köpte ArmA 2 bara för moddens skull. Om någon har lust att spela så är det bara att adda mig på Steam: mackanimagen

Medlem

Maxkzzor samma hära. Älskar modden, bättre än de flesta zombie spelen jag känner till.
Och modden är ännu bara i alfa stadiet!

Medlem

Ja att den är i tidigt alpha-stadium är svårt att tro. Har bara sett lite zombies med buggiga animationer, annars så är ju spelet helt klart spelbart! Skulle dock vilja att dom förbättrar kontrollerna så att dom känns lite mer "smooth", så visst har dom lite att fila på, men jag tror verkligen att modden kommer bli riktigt fin när den är klar.

Medlem
Skrivet av Mackzzor:

Ja att den är i tidigt alpha-stadium är svårt att tro. Har bara sett lite zombies med buggiga animationer, annars så är ju spelet helt klart spelbart! Skulle dock vilja att dom förbättrar kontrollerna så att dom känns lite mer "smooth", så visst har dom lite att fila på, men jag tror verkligen att modden kommer bli riktigt fin när den är klar.

Smooth? Det jag tror du upplever är den nivå utav realism som finns i spelet Arma2, det är en strids-simulator kan man säga. Det kommer tyvärr inte upplevas mer smooth än det gör nu, för det är hela poängen med spelet. Och det är också vad moden utnyttjar, det faktum att spelet är realistiskt.

Medlem
Skrivet av Scream112:
Skrivet av Mackzzor:

Ja att den är i tidigt alpha-stadium är svårt att tro. Har bara sett lite zombies med buggiga animationer, annars så är ju spelet helt klart spelbart! Skulle dock vilja att dom förbättrar kontrollerna så att dom känns lite mer "smooth", så visst har dom lite att fila på, men jag tror verkligen att modden kommer bli riktigt fin när den är klar.

Smooth? Det jag tror du upplever är den nivå utav realism som finns i spelet Arma2, det är en strids-simulator kan man säga. Det kommer tyvärr inte upplevas mer smooth än det gör nu, för det är hela poängen med spelet. Och det är också vad moden utnyttjar, det faktum att spelet är realistiskt.

Att det är osköna och hackiga kontroller har ju ingenting att göra med att spelet ska vara realisktiskt

Medlem

Fz server? Hell yes!

Medlem

Nu är bara frågan... hur får man FZ's uppmärksamhet här så att de iaf skulle kunna ta en titt närmare på det här? Jag skall nog ta och skicka iväg ett mail till dom så fort jag kommer hem här om en stund

Medlem
Skrivet av Scream112:

Nu är bara frågan... hur får man FZ's uppmärksamhet här så att de iaf skulle kunna ta en titt närmare på det här? Jag skall nog ta och skicka iväg ett mail till dom så fort jag kommer hem här om en stund

Bra initativ!!!


signatur

And that's the way the cookie crumbles!

Medlem

Vore så jävla ball med en fz server.

Medlem
Skrivet av Scream112:

Nu är bara frågan... hur får man FZ's uppmärksamhet här så att de iaf skulle kunna ta en titt närmare på det här? Jag skall nog ta och skicka iväg ett mail till dom så fort jag kommer hem här om en stund

Tja, ena är väl att skicka mail till Joakim Bennet och be honom att kolla på tråden.

Tror att personen som håller i servrarna är MaxC: http://www.pcgamer.se/medlem/?id=42668

Så släng iväg ett PM till han kanske


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Scream112:

Nu är bara frågan... hur får man FZ's uppmärksamhet här så att de iaf skulle kunna ta en titt närmare på det här? Jag skall nog ta och skicka iväg ett mail till dom så fort jag kommer hem här om en stund

Tja, ena är väl att skicka mail till Joakim Bennet och be honom att kolla på tråden.

Tror att personen som håller i servrarna är MaxC: http://www.pcgamer.se/medlem/?id=42668

Så släng iväg ett PM till han kanske

Åh tack för svaret! Nu är väl saken den att Joakim Bennets mailadress inte är så lätt att fiska fram. Visst kan man gissa sig fram till normala företags-adresser men ändå kanske lust att PMa mig den om du har den?

Skall genast skicka ett PM till MaxC! Tack för hjälpen

Medlem
Skrivet av Scream112:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Scream112:

Nu är bara frågan... hur får man FZ's uppmärksamhet här så att de iaf skulle kunna ta en titt närmare på det här? Jag skall nog ta och skicka iväg ett mail till dom så fort jag kommer hem här om en stund

Tja, ena är väl att skicka mail till Joakim Bennet och be honom att kolla på tråden.

Tror att personen som håller i servrarna är MaxC: http://www.pcgamer.se/medlem/?id=42668

Så släng iväg ett PM till han kanske

Åh tack för svaret! Nu är väl saken den att Joakim Bennets mailadress inte är så lätt att fiska fram. Visst kan man gissa sig fram till normala företags-adresser men ändå kanske lust att PMa mig den om du har den?

Skall genast skicka ett PM till MaxC! Tack för hjälpen

Eller så skickar du lika gärna PM till han på hans användare, samma sak liksom

http://www.fz.se/redaktionen


signatur

Videomupp

Medlem

Prövade DayZ hos en vän och gillade det skarpt. En FZ-server vore väldigt kul att hålla till på!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Så hur blir det fz? DayZ server or not? ! ? !

Medlem

Blev riktigt sugen på detta nu när man kollat lite Youtube filmer. Dags att införskaffa Arma2.

Medlem
Skrivet av Hannu:

Blev riktigt sugen på detta nu när man kollat lite Youtube filmer. Dags att införskaffa Arma2.

Det gör du helt rätt i!

Medlem
Skrivet av sgt_lol:
Skrivet av Hannu:

Blev riktigt sugen på detta nu när man kollat lite Youtube filmer. Dags att införskaffa Arma2.

Det gör du helt rätt i!

Spawnar utan vapen, endast gear. Någon bugg?

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av sgt_lol:
Skrivet av Hannu:

Blev riktigt sugen på detta nu när man kollat lite Youtube filmer. Dags att införskaffa Arma2.

Det gör du helt rätt i!

Spawnar utan vapen, endast gear. Någon bugg?

Nej dom gjorde så man spawnar utan vapen och lite annat i en update för att dom trodde att det skulle få folk att samarbeta mer -_- men det är bara att kubba runt och leta du kan använda en yxa tills vidare dom är lätta att hitta lite överallt

Medlem
Skrivet av sgt_lol:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av sgt_lol:
Skrivet av Hannu:

Blev riktigt sugen på detta nu när man kollat lite Youtube filmer. Dags att införskaffa Arma2.

Det gör du helt rätt i!

Spawnar utan vapen, endast gear. Någon bugg?

Nej dom gjorde så man spawnar utan vapen och lite annat i en update för att dom trodde att det skulle få folk att samarbeta mer -_- men det är bara att kubba runt och leta du kan använda en yxa tills vidare dom är lätta att hitta lite överallt

Yes, läste denna guide [http://dayzmod.com/forum/index.php?/topic/28175-how-to-surviv...]

Lyckats hitta en AKM med några mag, en Markov med mag, käk och dryck. Så nu är man igång iaf.

Medlem
Skrivet av Scream112:

Nu är bara frågan... hur får man FZ's uppmärksamhet här så att de iaf skulle kunna ta en titt närmare på det här? Jag skall nog ta och skicka iväg ett mail till dom så fort jag kommer hem här om en stund

Har du fått något svar ännu? Vore grymt med en FZ server!

Medlem
Skrivet av Joppus:
Skrivet av Scream112:

Nu är bara frågan... hur får man FZ's uppmärksamhet här så att de iaf skulle kunna ta en titt närmare på det här? Jag skall nog ta och skicka iväg ett mail till dom så fort jag kommer hem här om en stund

Har du fått något svar ännu? Vore grymt med en FZ server!

Noll svar... fler får gärna höra av sig till FZ och önska detta! måste inte bara vara jag

Medlem

Ooops! Av någon anledning har jag missat svaret jag fick från killen som kör FZ.se's servers. och nu har jag PMat "the boss" @ FZ.se också

Svaret var mer eller mindre att de kollar på det, men att DayZ har rätt så höga krav på servers i form av hårdvara samt att de drar mycket bandbredd på grund utav en bugg i mjukvaran. Detta var en månad sedan, man kan hoppas det löst sig sedan dess och att det kanske kan bli aktuellt nu igen skall svara på det med frågan "hur ser det ut nu?"

Medlem
Skrivet av Scream112:

Ooops! Av någon anledning har jag missat svaret jag fick från killen som kör FZ.se's servers. och nu har jag PMat "the boss" @ FZ.se också

Svaret var mer eller mindre att de kollar på det, men att DayZ har rätt så höga krav på servers i form av hårdvara samt att de drar mycket bandbredd på grund utav en bugg i mjukvaran. Detta var en månad sedan, man kan hoppas det löst sig sedan dess och att det kanske kan bli aktuellt nu igen skall svara på det med frågan "hur ser det ut nu?"

Okej! Ja men det låter ju bra, får hålla tummarna för positiv feedback!

Medlem

Fan vad awesome att dom kollar på det, hade precis lagt dayz på hyllan... polarens dator har kraschat ihop och kände inte att det var lika kul att lira ensam men kanske kan börja igen ifall det här blir av

12
Skriv svar