"Nya Final Fantasy-spel viktigare än FF VII-remaken"

Robot
"Nya Final Fantasy-spel viktigare än FF VII-remaken"

Square Enix säger att de hellre fokuserar på nya titlar i den anrika rollspelsserien snarare än gamla framgångar.

#final-fantasy-vii, #square-enix


Avstängd
"Nya Final Fantasy-spel viktigare än FF VII-remaken"

Oh no they didn´t!!! Gief remake !

Medlem

Mmm .. ff7 .. Så härlig känsla och omgivning i det spelet . Skulle inte tveka att köpa en remake . Då ska det oxo tilläggas att jag personligen inte äger en enda FF titel . Dock har man lirat 7an ihopp med polare dagarna man inte åkte te skolan xD


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Så länge FFX kommer! GE MIG NUUUUUUU!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

ff 14 mega flopp

Medlem

I många fall skulle jag säga att det är bättre att satsa på att utveckla nya spel men inte nu.
Ge mig HD-editions av FFVII, FFVIII och FFX nu!
Ge mig lite quality FF-play till min Vita!

Medlem

Ja för dom nya FF-spelen har ju vart sååå bra...

Medlem

skulle köpa en ny konsol nästan oavsett pris enbart för en ff7 renmake....

Medlem

Samma här, FF7 är fortfarande i topp 3 av spel någonsin spelade. Debatterar fortfarande om HL1 eller FF7 ska vara på första plats eller dela på den

Jag köper en PS4 direkt om det kommer en FF7 remake, om inte så hoppar jag nog över next-next-gen

Medlem

FF7 är det bästa spelet i serien, efter det blev det bara kaos.
SE kan fortsätta drömma om att försöka överträffa klassikerna.

Medlem

Skulle bli förvånad, men glad om de skulle lyckas skapa något bättre!

Medlem

Blir nog svårt att göra bättre Final Fantasy än de äldre...

Medlem

FF XIII-2 var enligt mig ett ganska bra spel faktiskt, till och med så att jag tyckte att det var kul att hitta alla fragments och sånt där för att ta alla trophies.

Däremot fattar jag inte varför de struntar i att göra en FF VII remake för tillfället. De skulle tjäna otroligt mycket pengar på det.

Medlem

Nae jag vill ha en ff7 remake nu.

Medlem

Seriöst... Efter FFX så har FF bara blivigt sämre...


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem
Skrivet av Muthoz:

Seriöst... Efter FFX så har FF bara blivigt sämre...

FFXII var bättre än FFX imo.

Medlem

Lirar FF7 på psp igen det är fan bättre än jag minns alltså.

Gen
Medlem
Medlem
Skrivet av eine_petule:
Skrivet av Muthoz:

Seriöst... Efter FFX så har FF bara blivigt sämre...

FFXII var bättre än FFX imo.

Tyckte personligen FFXII va ren smörja faktiskt.

Medlem

FF7 är bland det bästa jag spelat. Har länge velat ett nysläpp på det.
Alla de final fantasy spel som släpps efter det var riktigt bleka i jämförelse.

Dom för tänka lite mer girigt. En FF7 remake kommer sälja utav bara tjutton!


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Medlem

"– Det finns många människor som vill ha en nyversion av Final Fantasy VII. Men nya titlar har företräde."

avdelning: vi skiter i va kunden vill ha och gör vad vi vill.

-hatten av och lycka till.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Jag saknar FFs guldålder...

six
Medlem
Skrivet av fluffmajster:

skulle köpa en ny konsol nästan oavsett pris enbart för en ff7 renmake....

Samma här, plus att jag skulle behöva köpa en tv eller hdmi skärm på det!

Medlem

Om de kunde börja utveckla Final Fantasy med den kärleken den fick upp till Final Fantasy X så visst - kör hårt. Men det är ju knappast fallet. Vartenda spel sen dess har bara blivit värre.

Medlem

Efter IX har jag bara gillat XII och XIII-2, är väl bara X och XIII som egentligen var tråkiga då när jag tänker efter, spelade aldrig något MMO, Ragnarök Online Beta var det första och enda MMO som jag faktist haft kul när jag spelade, men det var också mer än 10 år sedan nu, antar jag är lite mer kritisk idag då det finns lite mer att välja på.

Men det är klart de ska fokusera på nästa spel i serien, de får göra hur många skitspel de vill så länge en ordentlig VII remake kommer ut förr eller senare.

Medlem

Gör alla fans en tjänst och ge oss en remake istället för den nya skiten som kommit... Det känns tomt


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Synd med tanken vad dom går miste om. Dock är rädslan att dom skulle fucka upp FF7 med massa konstiga DLC som dom "tror" vi vill ha. Det är kanske bättre att släppa remaken om FF7. Om det INTE nu finns ett par stadiga människor som tar på sig jobbet och gör det untanför SE gränser. Nåväl, vi har ju ialf versus som är på G :).

Medlem

Alla nya FF spel är helt jävla tråkiga.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

FF13 Sög!
FF13-2 Sög precis lika mycket.

Medlem

Ni hade inte gillat en remake utav Final Fantasy VII ändå.
Jag vet om jag inte hade gjort det. Jag gillar alla pre-rendered bakgrunder i spelet, jag gillar ljudet och musiken i FFVII som är lite mer oslipade eftersom de är på PS1, jag gillar att ingen av karaktärerna har röster etc

Ni VILL INTE låta Square Enix göra en remake så Tetsuya Nomura kan förvandla varenda karaktär och NPC till någon fashion-mardröm och sen låta engelsk dubbning göra så att varje karaktär låter som Tidus.

Det enda de behöver göra är släppa re-release av spelet. Det har de visst redan gjort till PS3 via PSN. Bra, släpp det till Xbox360 och/eller Wii också så är jag nöjd

12
Skriv svar