Medlem
Skrivet av showerguy:

1. Spelet är för kort
2. Man har inte lyckats att fånga en ny publik.
3. Inge LAN-stöd
4. Man tröttnar

Håller med på samtliga punkter förutom 2an. D3 har väl fångat en ny publik om något. Jag tycker spelet har varit extremt överhypat bland folk som inte ens har lirat 1an eller 2an, medan vi som lirat dom tidigare spelet vet exakt vad vi hade att vänta oss.

Jag tycker Diablo 3 är riktigt roligt, men betyget känns ändå rätt. Efter 11 års väntan så förväntade man sig lite mer än så här. Första akten kändes välgjord och lagom lång, men sen blev det bara kortare och kortare och sista akten var ju avklarad väldigt snabbt. Jag saknar dessutom en del som visades upp på Blizzcon 2008, men jag antar att dom plockade bort vissa saker för att kunna sälja det som DLC eller expansion senare.

Kudos till FZ som vågar ge det en 4/5 i stället för fullpott bara för att det är Diablo 3

Medlem

jag tycker första spelrundan är alldeles för lätt,allt går för snabbt osv,
blir säkert mycket mycket svårare på dom högre nivåerna eller tex hardcore,men känner jag trötttnar redan nu på spelet.

hade gärna sett mer möjligheter avseende multiplayer.. pvp kommer ju läggas till senare,, men varför inte oxå lägga till ngn slags raidinstans för mer än 4 spelare

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Spelet ger inge socialt umgänge.. du kan inte hosta egna servrar, finns inget direkt bra chat system, AH ä jobbigt och buggigt, vad ska du göra senare när guld förlorar sitt värde i D3 som de gjorde i D2? lägga upp saker för 100 000 000 ? redan sett vissa personer lägger upp lvl 60 legendary for 1 miljon guld.

Slutet av nightmare var riktigt svårt, början av hell känns som en liten paus, men så fort man kommer fram till leoric så blir det svårt igen..

Normal och nightmare var ett skämt för övrigt >< dog bara 1 gång på diablo på nightmare.. bara.. där emot andra bossen dog jag 3 gånger på.

Men lilla gubben då, inget socialt umgänge? Det är väl inte direkt vad man förväntar sig när man ska sätta sig och spela ett hack & slash spel och det är inget fel på chat systemet du skriver och dom andra ser det du skriver så vad är det dåliga med det?
AH är inte jobbigare än i spel som WoW och andra MMOs och att det är buggigt får man ta det är bara 3 dagar sedan release och den fulla versionen av AH är inte ens släppt ännu.

Tycker att dom borde höjt svårigheten på nightmare dock.. Känns väldigt mycket för lätt.

Helt klart 5/5 för mig.

Medlem

Jag funderar på att köpa det men det kanske är lika bra att vänta lite tills det blir lite bättre med serverna och priset går ner.

Medlem
Skrivet av lludde:

Jag funderar på att köpa det men det kanske är lika bra att vänta lite tills det blir lite bättre med serverna och priset går ner.

Jag har inte haft något som helst problem med servrarna dom senaste dagarna.

GMF
Medlem

Bra att alla som whinar drar från spelet så att man slipper höra er klaga hela jävla tiden, spelat diablo hela mitt liv och mina förväntningar som jag hade inför Diablo 3 uppfylldes. 5/5

Medlem
Skrivet av 2infinity:

Typ diablo hade jag INGA problem med alls.

Förbannat snygg spoilertag, tack för den...

Medlem

Har ju bara kört betan, men fick redan då den där 4/5-känslan

Medlem

Förväntade mig också en 4a. Spelet är som sagt för kort och linjärt. Sedan så tycker jag att det borde finnas fler dungeons än vad det gör.

Riktigt jävla bra spel för övrig. Blizzard levererar som vanligt.

Medlem

Håller med om utvecklingstiden och allt spelet borde ha varit mer än vad dom gav oss till slut vilket är synd. Hade gärna sett lite mera icke linjära uppdrag osv men det kan man väl drömma om i såna här spel jämfört med skyrim. Jag tycker spelet är värt max en stark trea som det är nu.

Medlem

Ett minus för DIABLO 3 var "linjärt upplägg"? Driver du med mig? Det är du det Diablo-serien är!

Medlem
Skrivet av hastapan:

Förväntade mig en 4a och fick det!

+1
Bra recenserat!

Inaktiv

Släpp Diablo 1 och 2 och Baldurs Gate dark allaince på psn / xbla.
Det är spel som man verkligen saknar.
Det var bättre förr.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

är det fler av er som i bland få fryslagg då spelet spawnar monster?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av r4z0r:

För många genvägar och för lite kärlek. Tycker det verkar som att de aktivt valt bort en hel del saker för att senare kunna slå mynt på det i form av DLC eller liknande. Förstår inte hur jag ska känna mig motiverad att använda deras auktionssystem när spelet springs igenom, vet inte riktigt hur de resonerat. Hjälper ju inte att de dessutom inte låter oss spela det offline, hade gärna haft med mig det på min bärbara men nu kräver spelet att jag är ansluten hela tiden...

Nä, är grymt besviken på detta. Det de gör bra är bara bra, inte perfekt som man skulle kunnat förvänta sig av både Blizzard och hypen de skapat.

Har du inte följt informationen kring Diablo III någonting? Normal och Nightmare är de två lättaste svårighetsgraderna, meningen är att man ska köra igenom spelet flera gånger och få olika upplevelser. Kom tillbaka och snacka om att "spelet springs igenom" när du klarat av Inferno.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Volk:
Skrivet av 2infinity:

Typ diablo hade jag INGA problem med alls.

Förbannat snygg spoilertag, tack för den...

DAMN...wtf, tack för det!

Skrivet av Cliffie:
Skrivet av Haziza:

Antar de flesta noobsen här inte spelet tidigare spel utan kommer från wow.

Diablo 3 är inte va Diablo serien tidigare varit. Visst det är kul men det har förstört det mesta.

Jag håller inte med alls. Diablo har alltid handlat om att spöa skiten ur månster, hitta items och customiza sin karaktär med crazy builds. Det är fortfarande där. Så personligen förstår jag inte vad folk klagar över. Ja det är lite mer fäg i det än Diablo 2 men det är typ det.

Vad gäller recensionen dock så håller jag med om allt mer eller mindre. Jag tycker spelet är fantastiskt roligt, speciellt i multiplayer, men storyn är inte riktigt så bra som jag hade hoppats. Jag tycker inte det är helt rättvist att kritisera spelet i sin helhet för "tekniska problem" dock. Ja, launchen var ett jävla clusterfuck under den fösta dagen, det var kaos. Men Sedan den 15e har jag inte stött på några problem alls.

"Månster"`?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

äh vafan, WoW sög balle när det släpptes
blizzard kommer patcha
och patcha
och patcha
och sälja
och sälja
diablo 3 kommer hålla ett jävla tag och bara bli roligare

vidare håller jag inte med om att det är ett MINUS att diablo är linjärt
det är diablo för helvete
sen är det också synd att knappt någon recensent som recenserat diablo utav väldigt många recensioner jag läst har faktiskt spelat upp till late game och verkligen testat att lira bossar i grupp på inferno, det är ju det som är hela grejen, inte att köra igenom akt 1 och 2 på normal och säga att de är linjära och korta

Medlem

Är jag den enda som stör mig så enormt på att dom har tagit bort skill-trädet?


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

Att inte nämna om Special random events o trapps (som kan ses som sidouppdrag o d har sin charm) fy skam..!

Medlem

2/5 keep it simple

Medlem

Har inte klarat spelet än, slutet på act 3 tror jag.
jag har bara testat D2 så har ingen direkt bakgrund av spelet.
Jag tycker det är riktigt kul och så men det känns som om det är något som saknas, innan det släpptes hade jag hört massor om att det skulle finnas massor av bakgrundshistoria och sido-quests, typ att få ta reda mer om sin hjältes (i mitt fall Monks) bakgrundshistoria och alla sina followers, jag vet inte om jag hört fel eller om det kommer sen när man klarat huvud storyn men har inte träffat på något sånt än.

Jag är besviken på att det hitills bara är main story och inte så mycket bakgrundshistoria, gameplay som väl är det viktigaste är grymt kul, jag skulle vilja ha lite mer character customization och sånt. grafiken är bra, filmerna och ljudet är toppklass.
Det är ett väldigt bra spel men inte lika bra som jag förväntade mig, 4/5 i betyg från mig.

Har stött på en bugg som jag fastnat på, på bossen (den där jättemullvads saken med 4 ben och 2 armar med klo vapen ) så varje gång jag försöker ta mig an den fastnat jag typ på den och kan inte röra mig utan gubben bara hackar till, kan inte använda alla skills då heller och sen börjar mina medhjälpare hacka också vilket resulterar i en snabb död.
Hjälp?

Medlem

diablo 3 är ett mediokert, överhypat spel som återigen bevisar hur långt blizzard-fanboys är beredda att gå för att försvara blizzards misstag

Medlem

Känns mest som att dom som klagar inte fattar vad det är för typ av spel dom köpt.

Medlem

ett dåligt spel? Det är inte ens lika bra som dess föregångare

Medlem

skitbra recention!!! 4/5 helt rätt 5/5 var dom inte förtjänta av :/ jag skulle nog också rösta 4/5 p.g.a tekniska problem oc h någon kort kampanj men annars är det grymt!!!!..

Medlem
Skrivet av roftg:

jag tycker första spelrundan är alldeles för lätt,allt går för snabbt osv,
blir säkert mycket mycket svårare på dom högre nivåerna eller tex hardcore,men känner jag trötttnar redan nu på spelet.

hade gärna sett mer möjligheter avseende multiplayer.. pvp kommer ju läggas till senare,, men varför inte oxå lägga till ngn slags raidinstans för mer än 4 spelare

Jag tycker att normal och nightmare är för lätt. Har dock inte sett vad som väntar mig senare men om man får tro min kompis så är Inferno skapligt roligt.

PvP är (vad jag har hört) redan i spelet och låses upp vid lvl 60.

Raidinstans, driver du med mig? Ser inte ett dugg vad det skulle tillföra spelet.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Känns mest som att dom som klagar inte fattar vad det är för typ av spel dom köpt.

En sämre version av Titan Quest?

Medlem

Kommer ni att göra en uppföljning sedan då PvP:n kommer ?

Medlem

Lustigt att ingen nämner hur otroligt tråkigt spelet kändes. Jag älskar diablo 1-2, men när jag lirade betan av 3an tröttnade jag på en timme


signatur

//monster

Skriv svar