Inget spel i Max Payne 3 Special Edition? [x360/webhallen]

Medlem
Inget spel i Max Payne 3 Special Edition? [x360/webhallen]

Hejsan alla!

Hämtade precis ut min Max Payne 3: SE utgåva ("SE"). Efter letat igenom Hela kartongen kan jag inte hitta spelet. Alltså, min SE-utgåva saknar spelet. Vilket är lite skumt...

Spelet är köpt på Webhallen, Xbox 360-versionen. Så om ni också köpt därifrån (Eller från nåt annat ställe) har eran SE-utgåva själva spelet? Har ni inte kollat än, gör det.

Glömde: Någon som vet hur jag gör nu?


signatur

Intel core2 Duo CPU - E6750 (2,66gh), MSI 8600 GTS (520mb), Geil DDR2 ultra [i](2x 1024mb), ASUS p5kpl, SB, SyncMaster T200

Medlem

Låter skumt. Kan du länka PRECIS den utgåvan du fått?

Kan inte skivan ligga i någon booklet eller något dylikt? Minns någon gång skivan låg i en bok, längst bak så det var inte så uppenbart att spelet låg där.

Annars så klaga med Webhallen.


signatur

Videomupp

Medlem

[http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_360/145061-max_payne...]

Den utgåvan köpte jag. Har kollat överallt i kartongen men hittar inget. Kollar man på unboxing videos på Youtube. Så finns det ett vanligt spelfodral med i kartongen - Denna saknas i mitt.

Ringde precis Webhallen. De skulle återkomma med mail senare idag. (Fick dock känslan att de inte trodde mig...

Edit:
[http://www.youtube.com/watch?v=pwteJJO6hmk&feature=related]
Såg nyss denna unboxing video. Den där tejp-biten Vid 45-47s saknades på min. Tyckte att det var skumt... Verkar som någon har stulit mitt spel? dock, är det inte riktigt samma (Min har inte det 360-märket runt toppen) men jag menar att tejpen biten som vanligtvis sitter där fanns inte.


signatur

Intel core2 Duo CPU - E6750 (2,66gh), MSI 8600 GTS (520mb), Geil DDR2 ultra [i](2x 1024mb), ASUS p5kpl, SB, SyncMaster T200

Medlem

Jävlar vad... dåligt om inte självaste skivan finns med då!
Det är inget papper med kod som du aktiverar eller så?
Det är bara och fortsätta snacket med webhallen, och om dom inte tror dig... konsumentverket nästa.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Jävlar vad... dåligt om inte självaste skivan finns med då!
Det är inget papper med kod som du aktiverar eller så?
Det är bara och fortsätta snacket med webhallen, och om dom inte tror dig... konsumentverket nästa.

Det följde med DLC-koder i en separat liten mapp. Men, det är endast till Soundtrack och "special Edition"-DLC tror sist nämnda är typ skins till Multi-player och tidiga unlocks.

Suck. Konsumenverket. Har ingen aning hur man "drar in" dom i det här... så jag håller tummarna att det är fler än jag som rapporterar problemet samt webhallen skickar ett nytt spel eller kommer med en annan lösning.

Är det någon mer här på FZ som har samma problem?

Edit:
Har kollat på fler unboxing vids (se video exempel över). Det verkar som att alla SE-utgåvor har den där 360 eller PS3 märket vid toppen av lådan. Detta har inte min utan min är helt blank där.
Är det bara min som är så? Detta känns lite mysko...


signatur

Intel core2 Duo CPU - E6750 (2,66gh), MSI 8600 GTS (520mb), Geil DDR2 ultra [i](2x 1024mb), ASUS p5kpl, SB, SyncMaster T200

Skägg.
10 Chambers

Håll oss uppdaterade!


signatur

Var produkten inplastad, vad säger Webhallen? Så snart något inte är inplastat kan det vara människor som har varit framme och "lånat" saker de inte borde.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Var produkten inplastad, vad säger Webhallen? Så snart något inte är inplastat kan det vara människor som har varit framme och "lånat" saker de inte borde.

Han skrev :

Edit:
http://www.youtube.com/watch?v=pwteJJO6hmk&feature
=related
Såg nyss denna unboxing video. ""Den där tejp-biten Vid 45-47s saknades på min.""

Tejpen som sitter där så man kan se att ingen har varit i den..


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Var produkten inplastad, vad säger Webhallen? Så snart något inte är inplastat kan det vara människor som har varit framme och "lånat" saker de inte borde.

Det känns som det. Någon har öppnat och tagit spelet och struntat i resten.
Väntar fortfarande på mail från Webhallen (De sa mellan klockan 17 och 19 idag) om hur vi ska gå tillväga.

Återkommer så fort jag hör nåt.


signatur

Intel core2 Duo CPU - E6750 (2,66gh), MSI 8600 GTS (520mb), Geil DDR2 ultra [i](2x 1024mb), ASUS p5kpl, SB, SyncMaster T200

Medlem

Bra, ska bli lite intressant att få se hur dom hanterar situationen

Medlem

Min klocka är nu: 19:24

Webhallen har INTE mailat mig än. Verkar inte som att de kommer göra det. Måste erkänna att man blir lite orolig - Det är ju 1000kr. Vill ha detta fixat så fort som möjligt. Antingen hör de av sig på måndag eller... Ja, Jag vet inte hur jag ska göra. Det är som sagt 1000kr - Vilket är en hel del pengar för mig.

Har provat kontaktat Webhallen genom Sweclockers (Finns en användare från Webhallen där)


signatur

Intel core2 Duo CPU - E6750 (2,66gh), MSI 8600 GTS (520mb), Geil DDR2 ultra [i](2x 1024mb), ASUS p5kpl, SB, SyncMaster T200

Medlem

Får väl annars gå till webhallen och klaga.

Medlem
Skrivet av Ibelin:

Får väl annars gå till webhallen och klaga.

Blir lite svårt då närmaste Webhallen är sisådär 20mil från mig...


signatur

Intel core2 Duo CPU - E6750 (2,66gh), MSI 8600 GTS (520mb), Geil DDR2 ultra [i](2x 1024mb), ASUS p5kpl, SB, SyncMaster T200

Medlem

Du borde ha ringt dom, det är lättare och ignorera kunder via mail än i telefon.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Du borde ha ringt dom, det är lättare och ignorera kunder via mail än i telefon.

"Ringde precis Webhallen. De skulle återkomma med mail senare idag"

Jag ringde. Dom sa att de skulle maila mig senare på dagen (mellan 17-19) om hur vi skulle gå tillväga. Men det har dom inte gjort...


signatur

Intel core2 Duo CPU - E6750 (2,66gh), MSI 8600 GTS (520mb), Geil DDR2 ultra [i](2x 1024mb), ASUS p5kpl, SB, SyncMaster T200

Medlem
Skrivet av Foyd:
Skrivet av totte1015:

Du borde ha ringt dom, det är lättare och ignorera kunder via mail än i telefon.

"Ringde precis Webhallen. De skulle återkomma med mail senare idag"

Jag ringde. Dom sa att de skulle maila mig senare på dagen (mellan 17-19) om hur vi skulle gå tillväga. Men det har dom inte gjort...

Ow jävlar, den meningen missade jag...hehe...
Men hur fan kan dom vara så dumma då...(och jag )
Segt att behöva vänta hela helgen då :/

Medlem

OJ! tusan vad tråkigt jag hoppas verkligen att det kommer lösas sej för dej. stå på dej!
Dom har säkert mycket att göra pga D3 (?) så ring och tjata, som du säger 1000kr +vänta, aldrig kul..
lycka till håll oss uppdaterade!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av totte1015:

Ow jävlar, den meningen missade jag...hehe...
Men hur fan kan dom vara så dumma då...(och jag )
Segt att behöva vänta hela helgen då :/

Jo, tycker ju att om dom säger: "Vi ska undersöka detta. Vi återkommer med mail senare idag". Så borde dom göra det. Nu blir det ju bara onödig stress för mig (Vänta hela helgen + "Hur kommer Webhallen hantera detta?"). De kunde iaf maila med nån form av uppdatering om deras "undersökning".

Känns som framtida Hårdvara/spelköp kommer gå igenom CDON. Detta känns inte Okey...


signatur

Intel core2 Duo CPU - E6750 (2,66gh), MSI 8600 GTS (520mb), Geil DDR2 ultra [i](2x 1024mb), ASUS p5kpl, SB, SyncMaster T200

Medlem
Skrivet av IceMan:

OJ! tusan vad tråkigt jag hoppas verkligen att det kommer lösas sej för dej. stå på dej!
Dom har säkert mycket att göra pga D3 (?) så ring och tjata, som du säger 1000kr +vänta, aldrig kul..
lycka till håll oss uppdaterade!

Tack Jo, ska försöka stå på mig... Vet dock inte vad som kommer hända? Detta är helt nytt för mig.


signatur

Intel core2 Duo CPU - E6750 (2,66gh), MSI 8600 GTS (520mb), Geil DDR2 ultra [i](2x 1024mb), ASUS p5kpl, SB, SyncMaster T200

Medlem

Det som kommer hända är att du kommer få ditt spel utan extra kostnad, hur det ska gå till är deras problem inte ditt, tyvärr kommer du säkert få vänta alldeles för länge


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Det är därför folk laddar hem olagligt/lagligt för det är minst krångel.. Det är nästan ännu mindre krångel att ladda hem olagligt.. Köper man special-utgåvan så vill man ju ha allt!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Det är därför folk laddar hem olagligt/lagligt för det är minst krångel.. Det är nästan ännu mindre krångel att ladda hem olagligt.. Köper man special-utgåvan så vill man ju ha allt!

Vet inte regler om warez snack..
Men jag håller med där, men OM man åker dit för nerladdning så blir det betydligt värre än detta, men det är sån liten risk så...

Medlem
Skrivet av IceMan:

Det som kommer hända är att du kommer få ditt spel utan extra kostnad, hur det ska gå till är deras problem inte ditt, tyvärr kommer du säkert få vänta alldeles för länge

Hoppas du har rätt (Detta fick min stress-nivå att sjunka lite. Tack! ).
Jag kan leva med att det tar tid så länge de bekräftar att de jobbar på det. Att inte veta är stressande för mig. Mitt ärende kanske försvann i högen av t.ex. Diablo 3 problem som du nämnde eller personen jag pratade med bestämde sig för att jag ljög och på sätt struntade i mig. I don't know. Detta gör mig stressad/orolig.

Som sagt, 1000kr (1019kr för att vara exakt) är mycket pengar och just nu vill man bara ha detta fixat...


signatur

Intel core2 Duo CPU - E6750 (2,66gh), MSI 8600 GTS (520mb), Geil DDR2 ultra [i](2x 1024mb), ASUS p5kpl, SB, SyncMaster T200

Medlem

Köpte SE utgåvan till PS3 idag och mitt spel låg högst upp i lådan eller hur man ska säga, ovanpå själva förpackningen till figuren så att man behövde inte öppna den för att komma åt spelet. Verkar tyvärr som att det antingen blivit något fel när det förpackades eller att någon hos leverantören/webhallen nallat ett gratisex. Men som andra sagt kommer du såklart få ditt spel, det kan bara ta lite tid då de du pratar med säkert måste ta upp detta med chefen. Det hör inte direkt till vardagen att det saknas saker sådär antar jag.

De hör säkert av sig senast måndag om hur de och du ska göra, håll oss uppdaterade och spela något annat kul så länge. Trevlig helg!

Medlem

Inom den hobby jag pysslar med har det hänt ett antal gånger att paket kommer fram med typ hälften av innehållet kvar jämfört med vad som skickades från andra adressen.. Tyvärr händer det alltför ofta att någon på posten eller andra speditörer är i farten och sliter åt sig något.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jobbigt. Men förmodligen skickar webhallen en ny.

Medlem

Som IceMan sa, de har inget alternativ annat än att skicka ett nytt i min mening..


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Hur gick det med allt nu då ?

Medlem

Jag skulle också vilja höra hur det gick

Medlem

Om de inte hörde av sig på fredag kväll så kommer det nog dröja tills morgondagen tills de hör av sig Hoppas det löser sig!


signatur

Videomupp

12
Skriv svar