Men of War patch problem?

Medlem
Men of War patch problem?

Tjaa, har köpt det här spelet igår, älskar det hittils, men grejen är den att det laggar så fort jag håller över några units eller när jag ska trycka på en tank eller kasta AT grenade osv. Annars så har jag inge lagg alls. Och det här spelet verkar ju inte ha något eget patch system så jag laddade ner 1.17.51.1 patchen och skulle installera den men då får jag bara upp:
"THE SETUP HAS DETECTED THAT NO VERSION OF MEN OF WAR IS INSTALLED.

THE UPDATE REQUIRES A PREVIOUS VERSION OF THE GAME BE INSTALLED. SETUP CANNOT CONTINUE"

Vet någon vad jag ska göra med det?

Medlem

Köpte du en fysisk verison eller en digital?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Köpte du en fysisk verison eller en digital?

Jag köpte den digitalt genom CDON.

Medlem

ah, ingen aning isf


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Vad är skillnaden? bör det inte vara samma filer?

Medlem

Fick ungefär samma felmeddelande idag när jag skulle patcha Supcom; saken var den (och förmodligen för dig med) att jag tog fel patch, man kan inte alltid bara installera nyaste patchen.

Exempel; ett spel släpps med patch 1.0.0
1 år senare ligger spelet på patch 2.5.0
om du då installerar spelet och får version 1.0.0 så kan du inte alltid (beroende på spel) patcha till senaste, utan du måste först använda:
Patch 1, 1.0.0-1.2.0
Sedan Patch 2 1.2.0-1.7.0
och sist Patch 3 1.7.0-2.5.0

Ja du fattar du måste gå i rätt ordning, då Patch 3 1.7.0-2.5.0 inte innehåller de filer man fick i de föregående 2 patcherna.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Ja du fattar du måste gå i rätt ordning, då Patch 3 1.7.0-2.5.0 inte innehåller de filer man fick i de föregående 2 patcherna.

Vet du exakt vilka patcher jag ska skaffa då?, för det högsta dom kommit i patcherna är ju 1.17.5 (tror jag), skulle du kunna linka vilka du laddade ner eller bara säga i vilken ordning du tog vilka för att få det att funka?

Medlem

Om du är på 1.17.5 tror jag du laddat ner patch till något annat av MOW spelen ^^
Om du nu har MOW och inte MOW:AS/V eller något av dem andra, så är senaste patchen 1.11.3, vilken du kan finna här http://www.menofwargame.com/support

Tänk bara på att om du går in på hemsidan måste du manuellt välja MOW (Spalt till vänster) Då den är på Mow:v by default.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Om du är på 1.17.5 tror jag du laddat ner patch till något annat av MOW spelen ^^
Om du nu har MOW och inte MOW:AS/V eller något av dem andra, så är senaste patchen 1.11.3, vilken du kan finna här http://www.menofwargame.com/support

Tänk bara på att om du går in på hemsidan måste du manuellt välja MOW (Spalt till vänster) Då den är på Mow:v by default.

Men isf har jag redan senaste patchen ^^, var ju lite fail.

Medlem

Haha ^^ skönt att det löste sig isf. eller ja


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Eller ja

Ja precis ^^, jaja, får leva med det.

1
Skriv svar