Elder Scrolls Online-storyn är fullständigt soloanpassad

Robot
Elder Scrolls Online-storyn är fullständigt soloanpassad

Bethesda röjer att när du i huvudstoryn är hjälten, då är du hjälten, och att troligtvis ingen annan har någonting att göra med saken.

#the-elder-scrolls-online, #star-wars-the-old-republic, #bethesda


Medlem
Elder Scrolls Online-storyn är fullständigt soloanpassad

Känns det inte lite onödigt att göra ett MMO om det är hundra procent solo? Släng in en liten Co-op del i stil med Demons Souls i ett vanligt Elder Scrolls istället.

Medlem

jaha de blir ett singelplayerspel bara att man ser andra spelare på samma gång.

Medlem
Skrivet av Havocado:

Känns det inte lite onödigt att göra ett MMO om det är hundra procent solo? Släng in en liten Co-op del i stil med Demons Souls i ett vanligt Elder Scrolls istället.

Men om dom bara slänger in ett co-op så kan dom ju inte ta betalt för det varje månad

Hm, men varför göra ett MMO överhuvudtaget i sådana fall istället för en "riktig" Elder Scrolls-uppföljare? Känns inte helt genomtänkt med till vilken målgrupp den här produkten riktar sig, I don't get it.

Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:

Hm, men varför göra ett MMO överhuvudtaget i sådana fall istället för en "riktig" Elder Scrolls-uppföljare? Känns inte helt genomtänkt med till vilken målgrupp den här produkten riktar sig, I don't get it.

Du kan vara rätt så säker på att de ändå jobbar på Elder Scrolls VI
Sen får man inte glömma att Skyrim egentligen inte varit ute så värst länge.


signatur

I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem.

Medlem

Tycker mig komma ihåg ett annat MMO som hade en helt solo-fokuserad story också, hur var det nu med det, lite stel grafikmotor och spelarflykt? Tänker på SwTor.

Känns lite som att Elder Scrolls spelen är så pass bra och stora, en ganska fungerande spelmotor (på PC iaf) och en egen känsla. Ska man då ta samma motor som Bioware och göra MMO av det tror jag mycket av Elder Scrolls-känslan är borta.

Men - det kan ju bli bra - mirakler skett förut

Medlem

Jag tycker det här låter jättespännande! Det ska bli kul att se hur det utvecklas.


signatur

BKMN - Triple A Minus

Inaktiv

De kanske hade svårt att få grönt ljus 'uppifrån' om de inte smaskade på MMO-stämpeln för att stävja det antagna piratkopierandet av spelet.

Tycker i vilket fall att det hela låter mest som en förklenad stendum lillebror till Skyrim: inga strider i realtid, fugly grafikmotor och i princip inget som ens antyder om några förbättringar i övrigt. Tack men nej tack.

Medlem

Lustigt hur det ska göras MMO utav allt, jag gillar singleplayerspel:(

Medlem

Hur är det med läsförmågan?

"– Vi har EN komplett del av spelet som är hundra procent solo, vilket är huvustoryn där världen fokuserar på dig." [min kapitälisering]

Jag tolkar det som att spelet kommer ha olika delar varav EN är 100% solo, sedan finns det en eller flera delar till som kan vara t ex co-op och PvP osv.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Hm, men varför göra ett MMO överhuvudtaget i sådana fall istället för en "riktig" Elder Scrolls-uppföljare? Känns inte helt genomtänkt med till vilken målgrupp den här produkten riktar sig, I don't get it.

Det är ett typiskt exempel på en hafsprodukt endast gjord för att tjäna pengar. Kan jämföras med Star Wars: The Old Republic och de senaste Call of Duty-spelen; dvs målgruppen är folk som är fast rotade i serien sedan tidigare.


signatur

Have a good time!

Medlem

The Elder Scrolls Online kan BARA lyckas om det är ett true Sandbox. För det är så hela singelplayer läget är i dagsläget, du kan resa var du vill och göra precis vad du vill.
Om dom gör detta spel till korridor/theme park som Swtor så kan det bara stavas:

EPIC FAIL

Medlem
Medlem

Fan vad de greppar efter halmstrån just nu. De försöker äta kakan och behålla den - det är en WoW-killer men också "fullständigt soloanpassad".

Vad de menar är att de har en del av spelet som är som ett DÖTT mmorpg där du kutar runt själv, fast NPCerna är fortfarande livlösa retards, polygonerna är få, texturerna är suddiga och pingen är hög. Kommer dessutom säkerligen vara tutorial-delen.

Medlem

Är det här de sista dödsryckningarna av de gamla stela rpg-MMO?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

"Ja, bege dig bort till videointervjun för mer smaskiga uttalanden. Har du tilltro till Bethesda, Firor och alla andra när det kommer till ESO?"

Har Bethesda något med detta (ESO) att göra, förutom möjligen rådgivning?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Är det här de sista dödsryckningarna av de gamla stela rpg-MMO?

Jag hoppas verkligen på det.

Moderator | Testpilot

Förut skulle spel kopia WoW. Skall detta spel och framtida online spel kopiera TOR nu istället?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

samma motor so fail of the old republic
ser ut att ha samma ider som fail of the old republic

Så Fail of scrols online ... ?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tybalt:

"Ja, bege dig bort till videointervjun för mer smaskiga uttalanden. Har du tilltro till Bethesda, Firor och alla andra när det kommer till ESO?"

Har Bethesda något med detta (ESO) att göra, förutom möjligen rådgivning?

Nix, main serien kommer inte drabbas pågrund av detta heller. Bethesda jobbar på med nästa ES i samma fart hur det än går med detta onlinelir.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kan detta förstöra deras bra rykte om Elder Scrolls? Kan detta förbättre ryktet om det (bättre tror jag ej), det återstår och se..,


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Inaktiv

det här är bara en chash-in för att finansiera nästa elderscrolls

Medlem

Ett mmo som är fullständigt soloanpassat ? Vad ska de hitta på härnäst.. ett singleplayerspel som är fullständigt multiplayeranpassat ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Hm, men varför göra ett MMO överhuvudtaget i sådana fall istället för en "riktig" Elder Scrolls-uppföljare? Känns inte helt genomtänkt med till vilken målgrupp den här produkten riktar sig, I don't get it.

Mer pengar att suga ur med ett MMO? Monthly subscription + all DLC som de brukar ha.

Medlem

Det behövs MMO'n som premierar solo-spelande. Man är ju inte helt isolerad bara för att man spelar solo. Jag spelade EverQuest i över 9 år och av den tiden tillbringade jag lätt över 90% på egen hand. Men jag pyntade glatt mina månadsavgifter och har fan aldrig haft så kul som jag hade då. För mig och många andra handlar det mer om den sociala biten med allt vad det innebär. Samla material, alla goa trade skills, crafting och hänga i bazaar (eller auction house) och deala med folk.

MMO'n som genom sin design *tvingar* folk att forma grupper för att över huvud taget kunna göra nåt annat än att sitta och rulla tummarna i nån stad känns betydligt mer restriktiva.


signatur
Medlem

Ååå exakt så som jag vill ha det
Najs länktar som fasen nu!

Har alltid föredragit att spela själv än att ha en massa folk som bara är ivägen runt en

(spela själv e alltid imo roligare, även i SP spel där nån "ska hjäpa en" (i mina ögon är i vägen å gör mej ireterad )


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Om det nu är fullständigt soloanpassat, varför ens göra det till ett MMO? Varför ska alla bra spelserier gå i samma MMO-träsk och förstöra för oss som hatar konceptet där du betalar för något du redan betalat för?

Warcraft dog, Knights of The Old Republic dog, och nu kommer även The Elder Scrolls att dö, och enbart för att företagen ska kunna tjäna pengar på MMO som är baserade på storslagna spelserier.

Det har gått 10år sen Warcraft 3 släpptes, och 8år sen KOTOR 2 släpptes. Starcraft 2 släpptes 12år efter ettan, och Diablo 3 släpptes 12år efter 2an. Så jag vet inte om Blizzard har en utvecklingstid på 12år nu för tiden. Kan vi vänta oss ett Warcraft 4 om 2år då kanske?

MMO-branschen har bara gjort skada på spelvärlden, och skapat en våg av sociopater i samhället. Man ser ju på långa vägar vilka som t.ex. bara spelar WoW och vilka som varierar med sitt spelande. Det är ju knappt så att vissa ens spelar WoW utan skapar bara en massa macron som gör allt åt en.

Medlem

MSPGO = Massive Singel Player Game Online


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar