"Nya Final Fantasy-spel viktigare än FF VII-remaken"

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Ni hade inte gillat en remake utav Final Fantasy VII ändå.
Jag vet om jag inte hade gjort det. Jag gillar alla pre-rendered bakgrunder i spelet, jag gillar ljudet och musiken i FFVII som är lite mer oslipade eftersom de är på PS1, jag gillar att ingen av karaktärerna har röster etc

Ni VILL INTE låta Square Enix göra en remake så Tetsuya Nomura kan förvandla varenda karaktär och NPC till någon fashion-mardröm och sen låta engelsk dubbning göra så att varje karaktär låter som Tidus.

Det enda de behöver göra är släppa re-release av spelet. Det har de visst redan gjort till PS3 via PSN. Bra, släpp det till Xbox360 och/eller Wii också så är jag nöjd

Jag VILL att dom gör det. Visserligen hoppas jag på antigen stumt som i 7an eller att man har möjligheten till japanskt tal. Men jag ser inget fel eller varför det inte skulle bli bra? Jag vill ha ett av de bästa spelen jag spelat i mitt liv i en Remake med dagens teknologi inom spel.


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Fram till FF-X så blev det bara sämre med FF serien.

Medlem

Det dom kan göra dock är kanske någon helt ny FF7 (igen) eftersom MAN tycker om det oftast. Varför ska man envisas med att gå i kära när man kan gå på en väg som leder till något bra :). Final fantasy 15 behöver en så där tidsmätare, DU ska INTE BARA trycka på en knapp (FF13). Magier vore kul, och att man inte behöver hela tiden byta mellan olika klasser för att få nya magier. Nåväl, Vi får se vad dom har i kikaren. Snart kommer FF rythem.. Lol ^^

Medlem

Jag vill hellre se en remake på Chrono Trigger


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

aaawwhhh GOD DAMMIT! -_-

Medlem

bara jag som tycker ix är bättre? gillar faktiskt inte x heller så 7 8 o 9 är de bättre ff enligt mig, kommer inte ihåg hur de äldre var (1-3), kanske borde spela om dem haha.

väntar med spänning på xiii versus faktiskt!

Medlem

Hahaha lycka till med att göra ett spel som överträffar 6:an, 7:an eller 9:an. Jag hade trott på det uttalandet om det inte varit så att spelseriens kvalité sjunkit med åren.. jag har länge och många gånger gått och hoppats på nästa FF-släpp för att se om det kan vara den värdiga utveckling som tidigare FF-spel kräver och förtjänar, men icke. Jag har börjat ge upp hoppet. Försöken till mmo gick inte så bra, särskilt inte XIV.. och XIII var inte särskilt inspirerande heller, förutom några få ljusglimtar. XIII-2 var ju till och med bättre än sin föregångare och får av mig högst betyg av de spel som släppts sedan FFX. Spännande att se vad som händer härnäst, men samtidigt har jag tyvärr tappat lite av mitt hopp om att det någonsin kommer bli lika bra som de tidigare spelan igen. Jag vill dock inte heller se en remake på VII... jag vill se ett spel värdigt att bära vidaren facklan från de klassiska FF-spelen.


signatur

BKMN - Triple A Minus

12
Skriv svar