Råd vid köp av ny laptop!

evh
Medlem
Råd vid köp av ny laptop!

Funderar på att skaffa en ny laptop som klarar av nyare spel som arma2 och bf3 med flyt samt en skärmstorlek på 17,3". Jag har en budget på 10-12k. Kom gärna med förslag. [http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=744832#extra Vore detta något?

Tack på förhand.


signatur

What Seems To Be The Officer Problem? Randy Marsh

Medlem

Jag är tveksam över den där budgeten. Jag köpte min Asus G73SW för 13000 för ett år sedan och den klarar inte alls av BF3 bra. Jag vet inte riktigt hur det där grafikkortet är jämfört med mitt GTX460M, men knappast mycket bättre.

Ingen laptop klarar av BF3 eller Arma 2 bra. Om du nu inte köper en Clevo (eller liknande) eller en maxad Alienware tyvärr. Hade en G73JH som kostade 17.000 för kanske 2 år sedan och den klarade av BF3 på low & 1280x720 för att få minimum 60FPS.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Inaktiv

Skulle aldrig köpa en laptop från Asus efter att ha haft 2 st som totalhavererat utan förvarning. Dom är dock billiga.

Medlem

Har aldrig förstått varför folk köper laptops för att spela på. Det är så extrem skillnad på pris/prestanda jämfört med en stationär.

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Har aldrig förstått varför folk köper laptops för att spela på. Det är så extrem skillnad på pris/prestanda jämfört med en stationär.

Jag köpte min för smidighetens skull.

Skrivet av mordsint:

Skulle aldrig köpa en laptop från Asus efter att ha haft 2 st som totalhavererat utan förvarning. Dom är dock billiga.

Min har fungerat utmärkt i ett år.

Inaktiv
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Ichabod:

Har aldrig förstått varför folk köper laptops för att spela på. Det är så extrem skillnad på pris/prestanda jämfört med en stationär.

Jag köpte min för smidighetens skull.

Skrivet av mordsint:

Skulle aldrig köpa en laptop från Asus efter att ha haft 2 st som totalhavererat utan förvarning. Dom är dock billiga.

Min har fungerat utmärkt i ett år.

Gjorde mina också sen tvärdog dom utan förvarning. På ena så gick moderkortet sönder och på den andra så brann grafikkortet upp i princip och på den så dog även ljudkortet bara ett par dagar innan grafikortet.

Pedantskötta datorer kan tilläggas. Så aldrig mer Asus för min del men jag håller tummarna för dig.

Medlem

:/ Det låter inte så kul.

Testpilot

Vad jag känner till på fronten är :

ASUS värstingar G74/75
MSI's G70 tror ja de heter
Origins
Alienware
Clevo
PC-konsulten

Ett par av de där använder samma grundstomme på sina laptops och bygger dem på beställning.
Men som sagts tidigare i tråden , spela på en laptop är att kasta pengar i sjön , du betalar dubbla priset för vad en stationär har i prestanda.

Medlem

Tja, jag har en G74SX och jag klarar av BF3 på medium utan problem. Men högre så börjar det bli sämre, om jag minns rätt. (Var ett tag sedan jag benchmarkade den) även om det var spelbart.

Stor jävla kloss men den funkar ypperligt för mitt portabla spelande samt redigering. I det sistnämnda är den bättre än min stationära som teoretiskt sätt ska vara snabbare


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av Harakiri:

Men som sagts tidigare i tråden , spela på en laptop är att kasta pengar i sjön , du betalar dubbla priset för vad en stationär har i prestanda.

Det är väl inte alls att kasta pengarna i sjön om man är i behov av att kunna ta med sig datorn.

Testpilot
Skrivet av mordsint:
Skrivet av Harakiri:

Men som sagts tidigare i tråden , spela på en laptop är att kasta pengar i sjön , du betalar dubbla priset för vad en stationär har i prestanda.

Det är väl inte alls att kasta pengarna i sjön om man är i behov av att kunna ta med sig datorn.

Ja det är ju rätt , var och en för sig får ju bedöma om det behovet är värt ca10k extra på en "normal dator för 10k" för att få laptopvarianten.

Kan ju jämföra G74SX som jag har versus min gamla gamerburk:

G74SX : Nvidia Geforce 560M - i7 2670QM - 8Gb / 500Gb Hybriddisk
3Dmark11 = P2301 (Standardtestet)

Stationär: Nvidia Geforce 570GTX - i5 760@3.3Ghz / 64Gb SSD
3Dmark11 = P4353 (Standardtestet)

1
Skriv svar