Diablo 3-motsvarigheten till "Secret Cow Level" funnen

Är det något fel på mig som önskar att hela spelet hade sett ut så där? Det såg ju störtmysigt ut.

Medlem
Skrivet av farbrorwiwi:

Tack som tusan, Mellanare! Ska döpa min character efter dig till din ära

Haha, tack. Glöm inte killarna som knåpade ihop filtret bara.

Och sprid sidan [www.darkd3.com] till alla som vill ha tillbaka den mörkare, skarpare och mer gritty känslan från 1'an och 2'an.

Jay Wilson, Game Director för D3 har bekräftat via sin twitter att det är tillåtet att använda DarkD3.

Skrivet av Jay Wilson:

"TOS against mods is so we can ban cheaters. I agree DarkD3 is not a cheat...yet. As long as it is not a cheat, no ban is likely."


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Ännu en sak som var bättre i Diablo 2.

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Men herregud vad allt var ljust och gulligt i denna "hemliga" level... Såhär ska inte Diablo's estetik vara, helst inte ens på en bonus-nivå, även om det kanske inte är det viktigaste ifall resten hade varit okej.
-------------------

Är det bara jag som stör mig på att spelets genomgående estetik har gått från 1'an och 2'ans mörka goth-stil till en mer puttenuttig, gulligull-stil. Allt är i ljusa, fina färger, pasteller överallt?

Zombies har en mysig, babyblå färg och deras hud ser lika len ut som barnrumpor. Man vill bara springa fram och gosa med dem. Även där de lyckats få in lite mörkare och dystrare färgpaletter så är modellerna runda och bulliga till formen och stilen på landskapen ser lite barnsligt ut i form och färg. Allt verkar gå i WoW's anda när det gäller stilen och estetiken.

Haha, inser du inte att de gjort denna level bara för att driva med sånna som dig? Sånna som tror att spelt blir coolare och bättre om man gör om spelets färgpallet till en grå soppa och försämrar readablilty så att man inte längre kan urskilja en sten från ett fiende.

Blir lite extra kul när du ska klaga på detta i just denna tråd.

Medlem
Skrivet av snurrfint:
Skrivet av Mellanare:

Men herregud vad allt var ljust och gulligt i denna "hemliga" level... Såhär ska inte Diablo's estetik vara, helst inte ens på en bonus-nivå, även om det kanske inte är det viktigaste ifall resten hade varit okej.
-------------------

Är det bara jag som stör mig på att spelets genomgående estetik har gått från 1'an och 2'ans mörka goth-stil till en mer puttenuttig, gulligull-stil. Allt är i ljusa, fina färger, pasteller överallt?

Zombies har en mysig, babyblå färg och deras hud ser lika len ut som barnrumpor. Man vill bara springa fram och gosa med dem. Även där de lyckats få in lite mörkare och dystrare färgpaletter så är modellerna runda och bulliga till formen och stilen på landskapen ser lite barnsligt ut i form och färg. Allt verkar gå i WoW's anda när det gäller stilen och estetiken.

Haha, inser du inte att de gjort denna level bara för att driva med sånna som dig? Sånna som tror att spelt blir coolare och bättre om man gör om spelets färgpallet till en grå soppa och försämrar readablilty så att man inte längre kan urskilja en sten från ett fiende.

Blir lite extra kul när du ska klaga på detta i just denna tråd.

Om du kanske tog dig tid och läsa inlägget och inte bara den absolut första meningen så ser du att det står att just den här bonus nivån inte spelar någon roll IFALL resten av spelet hade varit okej.

Det är inte den nya "cow-leveln" jag kritiserar, även fast den var extremt skrikig till råga på resten av gulligullet i spelet. Det är hela spelets estetik jag har uttryckt min åsikt om i inlägget.

Ge fan i att kissa ner mina åsikter om du inte ens pallar ta dig förbi första meningen innan du börjar spy galla över mitt inlägg.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv
Skrivet av gnu:

tack har inte ens fått mitt spel än och så spoilas detta redan i rubriken.

Skyll dig själv om du är så dum att du går in på artikeln. Tycker du spoilade dig själv. För det står klart och tydligt vad dom menade. Så du kan inte skylla på någon annan än dig själv

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Men herregud vad allt var ljust och gulligt i denna "hemliga" level... Såhär ska inte Diablo's estetik vara, helst inte ens på en bonus-nivå, även om det kanske inte är det viktigaste ifall resten hade varit okej.
-------------------

Är det bara jag som stör mig på att spelets genomgående estetik har gått från 1'an och 2'ans mörka goth-stil till en mer puttenuttig, gulligull-stil. Allt är i ljusa, fina färger, pasteller överallt?

Zombies har en mysig, babyblå färg och deras hud ser lika len ut som barnrumpor. Man vill bara springa fram och gosa med dem. Även där de lyckats få in lite mörkare och dystrare färgpaletter så är modellerna runda och bulliga till formen och stilen på landskapen ser lite barnsligt ut i form och färg. Allt verkar gå i WoW's anda när det gäller stilen och estetiken.
Dessutom ser hela spelet ut som om de lagt på gaussian blur, allt ser ut som i en dröm med det suddiga skenet över hela paketet som komplement till de vackra, mjuka färgerna.

Diablo för mig ska vara mörkt, kallt och skrämmande med hysteriskt dystra färger, vassa kanter och väldigt mörkt och skrämmande i allmänhet.
Jag vill springa runt i en dödstyst krypta som verkar helt tom men så efter 3 minuter och en trappa ner så springer man helt plötsligt rakt i famnen på en flock med stora, skrämmande Umber Hulks och då sätter man hjärtat i halsgropen och adrenalinet börjar pumpa.

Här är en bra bild som visar vad jag menar, den här bilden visar endast vad som är fel rent färgmässigt. (klicka på bilderna för full storlek)

Men utöver färgerna så skulle jag ha velat ha mer Diablo-stil i själva estetiken. Alltså mer som det var i D1 och D2, innan allt blev kramigt och bulligt med söta små mulliga hus och mjuka, kramgoa zombies.

Till er som nu kommer säga att jag har fel, det är mörkare och mer skrämmande än någonsin; starta upp D2 på er laptop och spela lite side-by-side med D3 så får ni se hur kramvänligt Diablo nu har blivit. Påstår ni annat så ljuger ni antingen för mig eller så blir ni lurade av eran egen hjärna.

Håller med dig till hundra! Diablo 3 känns inte alls lika mystiskt och kusligt som Diablo 2 gjorde och jag får inte samma diablo-känsla när jag spelar det. Efter att spelat igenom D3 en vända så blir jag bara mer sugen att spela igenom D2 igen bara för att få känna diablo-känsla igen!

Och tusen tack för länken till Darker D3! Ska testa den nu!

EDIT: Darker D3 funkade kanon och spelet blev genast lite roligare att spela!

Medlem

Som sagt.. DarkD3 förbättrar allt till det bättre.

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av gnu:

tack har inte ens fått mitt spel än och så spoilas detta redan i rubriken.

Att det fanns en motsvarighet har länge ryktats om och sen att du går in på artikeln är rent av ditt eget fel.

han säger ju "rubrik", kan du inte läsa?

Medlem

kickstarter för d3 gothic-pack någon? =P dark3d var riktigt najs, dock är de fåniga porträtten kvar vid konversationerna! too bad

EDIT : för att inte tala om allt i inventory... ah well


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av Morkrah:
Skrivet av Mellanare:

Men herregud vad allt var ljust och gulligt i denna "hemliga" level... Såhär ska inte Diablo's estetik vara, helst inte ens på en bonus-nivå, även om det kanske inte är det viktigaste ifall resten hade varit okej.

Håller med dig, dina bilder är övertygande nog

Tror du har missat poängen

Haha, vadå, fattar inte? Vad är poängen med att de gjort hela spelet genomgående ljust och gulligt? Som jag skrev, den här hemliga nivån spelar ju ingen roll men de har gjort det med hela spelet.

Medlem
Skrivet av sinan:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av gnu:

tack har inte ens fått mitt spel än och så spoilas detta redan i rubriken.

Att det fanns en motsvarighet har länge ryktats om och sen att du går in på artikeln är rent av ditt eget fel.

han säger ju "rubrik", kan du inte läsa?

Vart är spoilern i rubriken? Måste vara blind, knappast att den där rubriken spoilar något om D3!

Sluta håll på att trolla

Medlem

Lustigt, tänkte igår innan jag gick och la mig att de borde ha gjort en secret regnbågsbana för att driva med communityt. Så idag avslöjades det att det finns en exakt sådan!

Medlem

Själv gillar jag spelets grafik men det är nog mest då jag är lite av ett fan för cartoonish spel och animerade filmer ^^
Visserligen saknar jag den mörka dystra känslan D2 ingav när man spelade det men enligt mig så passar båda Diablo serien.

Det jag tror skulle hända om man hängde kvar med den grafik D2 hade är att det skulle bli aldeles för mycket kaos.
Det är för mycket hårda kanter och med så många fiender man kan möta i en klump (Har fått upp till "73 Enemies killed in one hit") skulle det bli väääldigt jobbigt om grafiken var mer realistisk och mörk än vad D3 grafiken är.
Detta är dock ur min personliga synvinkel då jag ogillar när det är svårt att hålla reda på vad fan som händer på skärmen >.<

Medlem

Folk som klagar på Diablo 3 kan väl gå tillbaka till sitt föråldrade 2d Diablo 2. Jag själv har sjukt mycket roligare i Diablo 3.

Medlem

Skönaste är ju mobben där inne som har undertexten "Be carefull what you wish for".

Eller att teddybjörnare är "beasts"

Till de som klagar på att det är ljust och färglatt, hela spelet dvs. Spela igenom akterna, ni kommer hitta en hel del ställen som är mörka och råa.

Men mig gör det verkligen inte något, ACT 4 fullkomligt våldtog mina ögon rakt igenom. Riktigt snyggt hela akten igenom.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Morkrah:
Skrivet av Mellanare:

Men herregud vad allt var ljust och gulligt i denna "hemliga" level... Såhär ska inte Diablo&amp;#039;s estetik vara, helst inte ens på en bonus-nivå, även om det kanske inte är det viktigaste ifall resten hade varit okej.

Tror du har missat poängen

Tror jag inte han gjort ... men han passar på att ta upp nåt som är så förbannat sant att man önskar diablo3s art-team får sparken omgående. Tog upp detta tidigare och ångrar att jag inte använde mig av dessa bilder för att tydliggöra för de som helt saknar känsla för hur spelet bör se ut.

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Diablo för mig ska vara mörkt, kallt och skrämmande med hysteriskt dystra färger, vassa kanter och väldigt mörkt och skrämmande i allmänhet.]

Håller med dig där.
d2 var på gränsen för ljust och 'snällt', iaf om man jämför med d1. d2 kompenserade dock med en väldigt intressant story och en allmänt drivande och inspirerande atmosfär. d3 har tyvärr inget utav detta, utan faller på samtliga punkter, förutom just då hack-n-slash combat.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Mellanare:

Diablo för mig ska vara mörkt, kallt och skrämmande med hysteriskt dystra färger, vassa kanter och väldigt mörkt och skrämmande i allmänhet.]

Håller med dig där.
d2 var på gränsen för ljust och 'snällt', iaf om man jämför med d1. d2 kompenserade dock med en väldigt intressant story och en allmänt drivande och inspirerande atmosfär. d3 har tyvärr inget utav detta, utan faller på samtliga punkter, förutom just då hack-n-slash combat.

Tror ni glömmer bort lite hur det verkligen var/är.

Diablo 1

Diablo 2

Diablo 3

Visst, det kanske är "fler" färger, men de är fan inte lika skarpa färger. Akterna är rätt igenom ganska mörka med ett par undantag...

Men Diablo 1 & 2 minns ni nog lite fel...


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Mellanare:

Diablo för mig ska vara mörkt, kallt och skrämmande med hysteriskt dystra färger, vassa kanter och väldigt mörkt och skrämmande i allmänhet.]

Håller med dig där.
d2 var på gränsen för ljust och 'snällt', iaf om man jämför med d1. d2 kompenserade dock med en väldigt intressant story och en allmänt drivande och inspirerande atmosfär. d3 har tyvärr inget utav detta, utan faller på samtliga punkter, förutom just då hack-n-slash combat.

Tror ni glömmer bort lite hur det verkligen var/är.

Diablo 1
http://1.bp.blogspot.com/-JWnhr1Ro1LI/T2JS0cAr1TI/AAAAAAAAA-k...

http://ichorid.files.wordpress.com/2010/10/diablo1.jpg?w=600&...

Diablo 2
http://www.freewebs.com/wardevils_clan/Diablo%202%204.jpg

http://www.freewebs.com/wardevils_clan/Diablo%202%205.jpg

Diablo 3
http://4logpc.com/wp-content/uploads/2012/05/Diablo-III-2012-...

http://1.bp.blogspot.com/-Oal3MbGfsRg/T7b4V9StaSI/AAAAAAAAHA8...

Visst, det kanske är "fler" färger, men de är fan inte lika skarpa färger. Akterna är rätt igenom ganska mörka med ett par undantag...

Men Diablo 1 & 2 minns ni nog lite fel...

Det är ingen som minns fel

Medlem

Ok, va bra då.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Ok, va bra då.

Om du läser alla inlägg så förstår du att det inte är ljusstyrkan jag snackar om. Den spelar ju ingen roll, bara dra ner gamman tills skärmen är kolsvart så har du det mörkaste Diablot oavsett om det är 1an, 2an eller 3an i ljusstyrka mätt.

Nej du, gå tillbaka och läs alla inlägg eller läs dem igen och skumma inte om du nu verkligen hade läst dem redan. Gör det så bör du förstå vad jag syftade på. (Hint; det är inte ljusstyrkan.)

Dessutom använde jag typ 5 adjektiv till i den där meningen som du så fint tog ur sin kontext.
Vad ville du få fram genom att singla ut 1 av 6 adjektiv och säga att du tycker att jag minns fel på just det ordet?


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Ja du, syftar du på "estetiken", roligt ordval, då det är direkt kopplat till "skönhet", vilket iofs kan vara olika för olika men är oftast kopplat till något vackert, till exempel ett dagregn en tidigt morgon.

Men den är rätt dyster i Diablo 3 om man jamför Diablo tidigare även där. Act 1 är rätt rå och brutalt mörk. Men jag kan jämföra botten av katedralen i Diablo 1 och Hell Rifts, Heart of Sin etc i Diablo 3 och det är mörkt. Det där du säger om att gå ner en nivå och bli överkörd av "Hulks", upplevde precis ett sådant moment i Diablo 3, gick in i en hell rift och blev ruschad. Helt galet.

Det är en kylig stämning i Diablo 3´s story, med diverse händelser igenom. Inget att säga här dock för att undvika att spoila.

Hysteriskt dystra färger och vassa kanter tycker jag inte finns direkt mycket utav i Diablo 1 eller 2, det finns dystra färger men det finns även några extremt skrämmande ljusa skarpa färger igenom. Ill gröna affixer tex.

Det är roligt att du jämför Zombies i Diablo 3 med Skelett i Diablo 2 på bilderna du visar. Sen, hur tror du en zombie ser ut? Kantig och hård? Rutten hud och kött är ganska slafsig och mjuk, har du sett en död kropp någon gång?
Men visst, det är sant de zombies som var i Silent Hill 1 var bra mycket läskigare än de i senare, tråkig fakta med grafikmotor uppgraderingar.

Eftersom du pratar om i allmänhet, så tja. I allmänhet så är Diablo III´s story och stämning mörk,dyster,kall,skrämmande. Men jag ska erkänna, det var mycket mera skrämmande att för första gången när jag var liten helt plötsligt få höra "Ah fresh meat!" och springa för sitt liv. Men så var jag ju mycket mindre och mer lättskrämd för tja, precis vad som helst.

Sådär, nu har jag förmodligen träffat dina adjektiv är det bättre? Ska jag vara helt ärlig så hade jag inte överhuvudtaget någon tanke på att jag singlade ut 1 av dina 6 (eller var det 5?) adjektiv.

I ärlighetens namn, jag tyckte det verkade lite färglatt i början, men efter jag spelat igenom det, desto mer tycker jag de har träffat rätt. Det är inte Diablo 1, men det var inte Diablo 2 heller.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Diablo 3 om man jamför Diablo tidigare även där. Act 1 är rätt rå och brutalt mörk. Men jag kan jämföra botten av katedralen i Diablo 1 och Hell Rifts, Heart of Sin etc i Diablo 3 och det är mörkt.

Jag håller inte med dig.

Medlem

Som sagt, Ok.

Smaken är som baken.


signatur

Nämen!

12
Skriv svar