EA avstår från Origin-kostnader för Kickstarter-spel

Robot
EA avstår från Origin-kostnader för Kickstarter-spel

Distributionskostnaderna för att sälja spel via Origin kommer inte att omfattas av Kickstarter-finansierade spel, avslöjar Electronic Arts.

#electronic-arts, #wasteland-2


Inaktiv
EA avstår från Origin-kostnader för Kickstarter-spel

David Hasselhoff är en hjälte, han har inspirerat mig till storheter genom livet. Utan honom som inspiration skulle jag aldrig sökt mig till en karriär inom badvaktsbranschen. Han är också en enormt nyanserad och djup skådespelare. Hans Max Payne-tolkning på golvet i en lägenhet med en hamburgare är obönhörlig, genialisk, neoburlesk.

Medlem

Cred till Origin.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Ja se där, ibland släpper fästingen taget för att ge sitt värddjur en liten puss. Gulligt.

Medlem

Tror det mest har att göra med att Orgin ligger i skuggan av Steam och de vill skaffa sig fler titlar som är exklusiva eller i alla fall finns på både Orgin och Steam.

Små utvecklare från Kickstarter är helt obundna utan någon utgivare i ryggen. Det är trots allt anledningen till att de vänt sig till Kickstarter


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Även om jag knappast är ett fan av EA så kan jag ju inte kritisera dom när de gör rätt oavsett om den anledning de anger ovan är den riktiga eller ej.

Medlem

Hoppas de inte kräver exklusivitet bara. Känns som en sån där grej EA kan få för sig. Isf. är det ju tveksamt om det är så värst credit. Eftersom kickstarterspelen redan har köpare kommer man kunna nå ut med Origins till nya spelare som kanske undvikit tjänsten innan.

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Tror det mest har att göra med att Orgin ligger i skuggan av Steam och de vill skaffa sig fler titlar som är exklusiva eller i alla fall finns på både Orgin och Steam.

Små utvecklare från Kickstarter är helt obundna utan någon utgivare i ryggen. Det är trots allt anledningen till att de vänt sig till Kickstarter

Jag tror också det handlar om detta men så länge de utvecklare jag själv hjälpt på Kickstarter inte ingår några avtal om exklusivitet så ser jag inget fel i att använda plattformar som drar ner kostnaden för att sälja spelen digitalt. Konkurrens är bara bra för oss kunder, det är när någon har monopol vi ska börja oroa oss.

Inaktiv

Origin kan vara den sämsta plattformen där ute. Finns inget positivt med den.

Medlem

EA göra någonting tillnärmelsevis bra och positivt...hur är detta ens möjligt? Oh noes...hela vår världsbild kollapsar!

EA är ju EVIL!

EEEEEEEVIL I TELL YOU!!!

Handen på hjärtat, spelar det verkligen så stor roll exakt varför EA gör detta? Är inte det viktigaste att det hjälper fler mindre utvecklare att komma ut på marknaden?

Själv tycker jag att det överlag känns mest positivt med fler nya aktörer och mer konkurrens.

SE

Medlem

Kommer aldrig köpa något från EA´s skitprogram Orgin, dom är inte spelarnas vänner.

Medlem

Klart positivt


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

"EA avstår från Origin-kostnader för Kickstarter-spel" ... "i 90 dagar"

Eller menar dem i vanliga fall betalar man en kostnad i 90 dagar?


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

Känns ju inte helt ok att EA är o pillar på dom små, meningen är ju att vi ska få nya titlar och bra spel där man får tänka till lite extra. Blir en titel lyckad som fan via Oirigin lär EA köpa upp den o då vet vi vad som händer därefter, oavsett om man är en EA hatare eller inte så försvinner ju tanken med indie isåfall.

Medlem

Usch.. förpesta inte med David Hasseldorff!


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Regel #1. Lita aldrig på EA, ಠ_ಠ ALDRIG.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Origin kan vara den sämsta plattformen där ute. Finns inget positivt med den.

Varför? För att det är EA som ligger bakom det? Jag ser inga som helst skillnader mellan EA och Steam, men lik förbannat så anses EA vara djävulen och Steam är rena guden. Nu har jag bara använt Origin för BF3 och BFBC2, men jag har svårt att tro att det skulle vara någon skillnad på BF3 och t.ex. Crysis 2. Matchmaking med polare har inte varit några problem, och att kommunicera med polare är heller inga problem då vi använder Steam.

Så kan någon förklara vad som är så dåligt med Origin? Har ni problem med uppkopplingen mot Origin så ni droppar så bör ni kontakta er ISP i stället för att whina. Funkar det problemfritt för andra men inte för dig så ligger problemet till 99% av fallen hos dig. Brandvägg, antivirus och dålig ISP är dom vanligaste orsakerna.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av showerguy:

Origin kan vara den sämsta plattformen där ute. Finns inget positivt med den.

Varför? För att det är EA som ligger bakom det? Jag ser inga som helst skillnader mellan EA och Steam, men lik förbannat så anses EA vara djävulen och Steam är rena guden. Nu har jag bara använt Origin för BF3 och BFBC2, men jag har svårt att tro att det skulle vara någon skillnad på BF3 och t.ex. Crysis 2. Matchmaking med polare har inte varit några problem, och att kommunicera med polare är heller inga problem då vi använder Steam.

Så kan någon förklara vad som är så dåligt med Origin? Har ni problem med uppkopplingen mot Origin så ni droppar så bör ni kontakta er ISP i stället för att whina. Funkar det problemfritt för andra men inte för dig så ligger problemet till 99% av fallen hos dig. Brandvägg, antivirus och dålig ISP är dom vanligaste orsakerna.

Origin är spyware såvitt jag vet.

Dessutom behövdes inte Origin, visst att konkurrens är bra men förutom att Steams klient är lite långsam, så känns den flera gånger bättre än Origin imo.

Medlem

90 dagar som sagt. Klart de erbjuder folk utan större summor pengar gratis inträde. Sen efter 90 dagar börjar de ta betalt. För då har utvecklaren en fin liten summa att börja snylta på.

Detta är inte en ynnest. Det är ett sätt att ge sig själva chansen att tjäna pengar på indespel...

FM-guru
F.d. Sisyr

Haters gonna hate...

Medlem
Skrivet av Manqs:

90 dagar som sagt. Klart de erbjuder folk utan större summor pengar gratis inträde. Sen efter 90 dagar börjar de ta betalt. För då har utvecklaren en fin liten summa att börja snylta på.

Detta är inte en ynnest. Det är ett sätt att ge sig själva chansen att tjäna pengar på indespel...

ja, det är ju helt fel att ett företag försöker tjäna pengar

Medlem

Tråkigt med folk/spelare som stannar i utvecklingen och hatar bara för att ha ett hat objekt . Inte undra på att världen ser ut som den gör när inskränkheten härskar. Steam vs Origin .. Samma mål i sin agenda. Men att få en chans att bli bättre ges inte av trångsynta spelare som inte vågar lära något nytt..
Cred till EA. Som visar att alla kan bli bättre även om man inte är perfekt. Det är bra för oss spelare så sluta gnäll!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av ShavedEwok:

EA göra någonting tillnärmelsevis bra och positivt...hur är detta ens möjligt? Oh noes...hela vår världsbild kollapsar!

EA är ju EVIL!

EEEEEEEVIL I TELL YOU!!!
http://themaresnest.files.wordpress.com/2010/11/electronic-an...

Handen på hjärtat, spelar det verkligen så stor roll exakt varför EA gör detta? Är inte det viktigaste att det hjälper fler mindre utvecklare att komma ut på marknaden?

Själv tycker jag att det överlag känns mest positivt med fler nya aktörer och mer konkurrens.

SE

Det måste vara en komplott av något slag..

Medlem
Skrivet av Manqs:

90 dagar som sagt. Klart de erbjuder folk utan större summor pengar gratis inträde. Sen efter 90 dagar börjar de ta betalt. För då har utvecklaren en fin liten summa att börja snylta på.

Detta är inte en ynnest. Det är ett sätt att ge sig själva chansen att tjäna pengar på indespel...

Ja, för Valve tar ju inte betalt för att indie-utvecklare ska få ha sina spel på Steam, nej det skulle de ju aldrig göra...

Medlem
Skrivet av DeathRow:
Skrivet av Manqs:

90 dagar som sagt. Klart de erbjuder folk utan större summor pengar gratis inträde. Sen efter 90 dagar börjar de ta betalt. För då har utvecklaren en fin liten summa att börja snylta på.

Detta är inte en ynnest. Det är ett sätt att ge sig själva chansen att tjäna pengar på indespel...

Ja, för Valve tar ju inte betalt för att indie-utvecklare ska få ha sina spel på Steam, nej det skulle de ju aldrig göra...

Nej, de tar inte betalt för att de skall få finnas på steam. Däremot tar dem en % andel av försäljningen.

Medlem
Skrivet av bavver:
Skrivet av Manqs:

90 dagar som sagt. Klart de erbjuder folk utan större summor pengar gratis inträde. Sen efter 90 dagar börjar de ta betalt. För då har utvecklaren en fin liten summa att börja snylta på.

Detta är inte en ynnest. Det är ett sätt att ge sig själva chansen att tjäna pengar på indespel...

ja, det är ju helt fel att ett företag försöker tjäna pengar

Sa jag det? Var fick du den idén ifrån?
Jag sa bara att det inte var en ynnest. Vilket det heller inte är...

Medlem
Medlem
Medlem

EA förstår, desperation följer.


signatur

"All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av bavver:
Skrivet av Manqs:

90 dagar som sagt. Klart de erbjuder folk utan större summor pengar gratis inträde. Sen efter 90 dagar börjar de ta betalt. För då har utvecklaren en fin liten summa att börja snylta på.

Detta är inte en ynnest. Det är ett sätt att ge sig själva chansen att tjäna pengar på indespel...

ja, det är ju helt fel att ett företag försöker tjäna pengar

Sa jag det? Var fick du den idén ifrån?
Jag sa bara att det inte var en ynnest. Vilket det heller inte är...

Nej, där har du naturligtvis rätt. EA och liknande organisationer skulle _aldrig_ göra något utav ren välvilja, det existerar inte överhuvudtaget inom deras ramar.

12
Skriv svar