Strategirollspelet Omerta: City of Gangsters släpps i höst

Robot
Strategirollspelet Omerta: City of Gangsters släpps i höst

Tropico-utvecklarna testar på ett gangsterspel i 1920-talets Atlantic City.

#tropico, #haemimont, #omerta-city-of-gangsters


Medlem
Strategirollspelet Omerta: City of Gangsters släpps i höst

Strategirollspel? Det låter ju underbart! Fast jag förstår inte riktigt vad det innebär, men det låter fantastiskt.
Tropico är himla kul, så detta skall hållas koll på.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Lät intressant tills detta kom : och själva striderna blir turordningsbaserade sådana.

Nja ? Hoppas det blir bättre än det låter

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Strategirollspel? Det låter ju underbart! Fast jag förstår inte riktigt vad det innebär, men det låter fantastiskt.
Tropico är himla kul, så detta skall hållas koll på.

Håller med, det låter riktigt spännande! Men jag förstod inte heller helt var strategin var i filmen. Såg ut som en sämre version av Mafia i nuläget.

Men hoppas det växer och framgår tydligare vad det går ut på!

Medlem

Oj det här hade jag missat. Låter ju lite som "Gangsters: Organized Crime" från 98. Och det var ju ett sjukt roligt spel!
Detta ska undersökas.


signatur

Have a good time!

Inaktiv

Låter extremt intressant, och det får mig att tänka på Gangland demot som jag spelade när jag var yngre, och det demot var extremt roligt så give me this game!


signatur

The true worth of a man, is not measured by what he does for himself, but what he does for someone else.

Medlem

Ja det här låter som ett bra spel, blev tyvärr inte så imponerad av trailern och de turordningsbaserade striderna.. men ser fram emot ett släpp så man kan testa

Medlem
Skrivet av Brain:

Oj det här hade jag missat. Låter ju lite som "Gangsters: Organized Crime" från 98. Och det var ju ett sjukt roligt spel!
Detta ska undersökas.

Precis vad jag tänkte. Hade glömt bort vad det gamla spelet hette, tack för att du påminde mig. Tror bara jag spelade demot till det men tyckte alltid att det hade sån enorm potential.

Inaktiv

Omagaaaaaaaaaaad låter som the best spel ever! Mafia och rts med rollspel och turordning!

Gangland minns jag, köpte det men orkade aldrig lira igenom spelet.

Medlem

Fick mig bara längta mer efter Boardwalk Empire säsong 3.
Men detta spel kan verkligen bli något, verkar riktigt härligt.

Medlem

Fan, var en del skavanker bara i den korta videon. Saker som:
- Fotgängare som går rakt igenom varandra (ingen collision)
- Bankrånare som flyter ovan mark (se skuggornas och fötternas avstånd från varann)
- Väldigt mekaniska animationer som gick mellan för sega och för snabba
- Generellt oputsad grafik (inga dynamic lights från skottelden? Kom igen!)

Kan bli kul, men PUTSA SPELET för helvete. This better be alpha footage.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Fan, var en del skavanker bara i den korta videon. Saker som:
- Fotgängare som går rakt igenom varandra (ingen collision)
- Bankrånare som flyter ovan mark (se skuggornas och fötternas avstånd från varann)
- Väldigt mekaniska animationer som gick mellan för sega och för snabba
- Generellt oputsad grafik (inga dynamic lights från skottelden? Kom igen!)

Kan bli kul, men PUTSA SPELET för helvete. This better be alpha footage.

Så klart det är någons slags alpha, jag menar annar skulle det ju släppas snart isåfall och det verkar inte släppas på ett tag. En sån här tidigt video kan man inte klaga nått på utan man ska vara glad att man ens fått se något från spelet tycker jag

Wow fan vad mäktigt har väntat på nåt sånt här länge sedan "Gangsters: organized crime" gimme gimme


signatur
Medlem

Sen tropico 4 kommer jag aldrig köpa ett lir mer från dessa giriga och extremt lata utvecklarna. Mer abandonware.

Ett exempel var tre byggnader som folk efter ett litet tag hittade i spelet, de fanns inte med i de vanliga byggmenyerna. Men de hade hotkeys för dem under inställningarna. Använde man hotkeys gick dem att bygga och de fungera som de skulle. Sen kom det en av väldigt få patchar och vips var byggnaderna borta. Sen släpper man de tre byggnaderna i tre olika DLC lite senare. Jävla luffare.

Medlem

Strategirollspel, kanske lite likt gamla X-Com?

Medlem

Tror att det kan vara ett sjukt bra tidsfördriv men inte som ett riktigt sitta-uppe-hela-natten spel, värt att ta en titt på dock

Medlem

minns att det fanns ett pc spel jag lira till pc för ett par år sedan där man var en mafia ledare och man starta med ett kontor och sedan expandera genom att köpa upp affärer hyra folk och göra uppdrag. minns inte vad det heter var sjukt kul dock hoppas detta blir liknande

Medlem
Skrivet av KatOne:

Fan, var en del skavanker bara i den korta videon. Saker som:
- Fotgängare som går rakt igenom varandra (ingen collision)
- Bankrånare som flyter ovan mark (se skuggornas och fötternas avstånd från varann)
- Väldigt mekaniska animationer som gick mellan för sega och för snabba
- Generellt oputsad grafik (inga dynamic lights från skottelden? Kom igen!)

Kan bli kul, men PUTSA SPELET för helvete. This better be alpha footage.

Jag kommenterar aldrig, men en sån kommentar får mig att reagera. Tror du seriöst att spelet ens är nära färdigt? När man släpper en teaser till ett spel så kan det vara allt från 6 månader till 18 månader innan spelet släpps. Detta är ju bara för att ge en första glimt och känsla. Plus att det där är polish detaljer som inte prioriteras högt så tidigt i utvecklingen, snarare prio på att AI'n funkar överhuvudtaget liksom.

Hade detta varit announce trailern så har du/man all rätt att kritisera det man ser.

Medlem
Skrivet av JohanTheJew:

minns att det fanns ett pc spel jag lira till pc för ett par år sedan där man var en mafia ledare och man starta med ett kontor och sedan expandera genom att köpa upp affärer hyra folk och göra uppdrag. minns inte vad det heter var sjukt kul dock hoppas detta blir liknande

Jag tror det är Gangsters: organized crime du menar?

1
Skriv svar