Blizzard om varför de tjänar pengar på Diablos auktionshus

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Visst vet jag att Pc gaming idag är till största delen MMO, men när "riktiga" spel kör med "pay 2 win" koncept blir det skrämmande, speciellt om spelet kostar fullpris.
Lägg till att du inte ens kan spela spelet på release, eller offline, eller när du vill.
Skrämmande nog så är konsolerna rena drömen i jämförelse, kan spela alla spel när som helst, även före release, till och med offline, och de stödjer även LAN i större titlar...allt det utan cash-shop i AAA-titlar (undantaget skitspel).

Jag avstår med nöje från D3, visste väl att grafiska stilen från WoW, det förenklade levlandet och simplifierade spelsättet var tydliga varningar. RPG utan rollspel, nej tack. Kalla det loobaserad Action så stämmer det iaf, Loot-Action, inte A-RPG.
Eller ännu enklare $$$-game, pay 2 win etc. Patetiskt att företagen kan slänga med sådan skit och än mer löjligt att folk accepterar och köper det. Så länge dylikt, tillsammans med strikta DMR härskar, kommer Pc gaming bli mer facebook och MMO, mindre AAA-spel.

Hade facebook-spel varit så kul som Diablo 3 är hade nog t.om. jag använt facebook!

RMAH är inget jag gillar och kommer använda, det är ju dock inte implementerat ännu. Det blir ju valfritt att använda eller inte när det väl dyker upp.

Inga inloggningsproblem idag, bara på releasedagen. Förhoppningsvis fungerar det som det skall nu.

Det är hur som helst ett förbannat kul spel att köra COOP i!


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Jag tycker, med tanke på Blizzard-spelens historia, att det hela är en bra idé.

Med tanke på hur historien ser ut som kommer det dyka upp folk som säljer och köper prylar för riktiga pengar. Några kommer lura folk. Med AH slipper vi lurendrejerier.

Blizzard tar en liten summa för varje auktion av säljaren. Detta gör så att folk inte bara spammar allt de hittar på AH för riktiga pengar. Och att många faktiskt håller sig till AH för guld istället.

Så nu har vi en plötsligt en säker tjänst som inte förstör spelet i övrigt. Den gör dessutom spelare som vill köpa prylar och de som vill sälja prylarna nöjda. Och Blizzard får extra pengar.

Alternativ såsom hur Diablo 2-handeln funkar idag eller guldfarmare i WoW som ingen tjänar något på känns rätt mycket sämre i jämförelse.

Enda alternativet skulle vara att inte tillåta byten av utrustning alls. Och hur kul skulle det vara?

Medlem
Skrivet av Manqs:

Så nu har vi en plötsligt en säker tjänst som inte förstör spelet i övrigt. Den gör dessutom spelare som vill köpa prylar och de som vill sälja prylarna nöjda. Och Blizzard får extra pengar.

Inte förstör spelet? Har du spelat det? Det laggar för mig i singleplay...

Medlem

Grymt spel. Vi slipper månadskostnader, guldfarmare och dom tjänar pengar på dom som lyxar till det. Det = win win. Att klaga på det är som att klaga på att skatterna är för höga på tobak när man inte röker. Förutom den som hade tänkt handla på rcah såklart. Den får stå sitt kast som började röka.

Medlem

Whatever.. D3 ska spelas online

Medlem
Skrivet av fullMoffe:

Men asså.. asså..

De som nu klagar på RMAH kan ju knappast ha spelat d2 på bra länge? De försöker ju få bort alla äckliga goldspammers som ska in och fylla upp ett spel för att sedan lämna. Det är sån skit som förstör ett spel.
Enda ni stör er på är att de faktiskt tar en del av pengarna.. Vafan hellre det än att ge pengarna till nån gammal kines på 57 år som har 70st 10 åriga pojkar som sitter o grindar för han.

De vill ha ett rent och fint spel. Och med alla errors så lär de snart vara borta. Skillnaden mellan blizzards spel och andra är väl den sjukliga stressen för servrar när ett flertal miljoner ska knöka sig in och belasta servrarna. Give them some slack, även fast ni vill spela, det blir bättre jag LOVAR!

Går att undvika D2's bottar väldigt enkelt.
1. följ guiden och lägg in spam filtret från D2jsp
2. Lvl cap på ditt game som alla i princip har.
Problem solved.

Medlem

A.H, inget jag kommer nyttja!

Medlem
Skrivet av Corolyn:

Nu gör ju då onlineskyddet så att man inte kan pirata spelet vilket innebär att de inte förlorar köpare pga det... Tror nog att de hade förlorat bra mycket mer om man kunnat spela utan att vara inloggad. Blizzard är ett företag, företag vill tjäna pengar. Man måste inte spela med andra spelare och auktionshuset är väldigt frivilligt, spelet är bland det roligaste jag spelat. Tycker att alla som klagar är antingen naiva eller barnsliga.

Du tror på fullaste allvar att detta spel inte kommer knäckas? Jag har sagt det förr men det tål att upprepas, de enda som drabbas är de som köper spelet, tro inget annat. Som jag förstått det handlar alla dessa problem om att Activision Blizzard vill kunna tjäna pengar på när spelarna säljer saker till andra, hela systemet verkar kretsa kring detta. Det låter avsevärt mycket troligare än att de skulle vara oroliga för att folk skulle kunna fuska. Sedan Activision blev en del av Vivendi så har det (tyvärr) bara gått utför med Blizzard. Enda anledningen till att de fortfarande kan släppa spelen när de själva vill är att Activision tydligen fått stränga order när denna sammanslagning skedde. Dock verkar det som att alla framgångar med CoD har gett Activision mer att säga till om.

Jag har varit ett fan av Blizzard sedan jag första gången fick testa deras BlackThorne. Men jag är inte vad man kan kalla en fanboy, jag kan avstå från spel om utgivaren/utvecklaren inte kan ge mig ett bra skäl till varför de inför en viss typ av DRM som jag är emot. Jag är enormt emot den här formen av drakonisk DRM och har än så länge inte läst om ett enda skäl till varför denna är nödvändig. Som sagt, den mest troliga orsaken är deras s.k aktionshus, det köper jag till fullo.

Medlem
Skrivet av aakerlind:

Kan man på något sätt filtrera bort nyheter gällande vissa spel? En helt legitim fråga och inget trollförsök. Har letat men hittar ej funktionen så ställer frågan här istället då det gäller detta spel.

Tidigare, någon annanstans:

...Kapten Anti drog på sig sina röda knästövlar, skakade torktumlarluddet ur sin mantel och fortsatta sin kamp för en värld baserat på hans egna villkor

Medlem
Skrivet av Murken Gurka:

Kan inte Blizzard bara erkänna att de är ett företag som vill maximera vinsterna - precis som vilket annat företag som helst - för deras ägare.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Corolyn:

Nu gör ju då onlineskyddet så att man inte kan pirata spelet vilket innebär att de inte förlorar köpare pga det... Tror nog att de hade förlorat bra mycket mer om man kunnat spela utan att vara inloggad. Blizzard är ett företag, företag vill tjäna pengar. Man måste inte spela med andra spelare och auktionshuset är väldigt frivilligt, spelet är bland det roligaste jag spelat. Tycker att alla som klagar är antingen naiva eller barnsliga.

Du tror på fullaste allvar att detta spel inte kommer knäckas? Jag har sagt det förr men det tål att upprepas, de enda som drabbas är de som köper spelet, tro inget annat. Som jag förstått det handlar alla dessa problem om att Activision Blizzard vill kunna tjäna pengar på när spelarna säljer saker till andra, hela systemet verkar kretsa kring detta. Det låter avsevärt mycket troligare än att de skulle vara oroliga för att folk skulle kunna fuska. Sedan Activision blev en del av Vivendi så har det (tyvärr) bara gått utför med Blizzard. Enda anledningen till att de fortfarande kan släppa spelen när de själva vill är att Activision tydligen fått stränga order när denna sammanslagning skedde. Dock verkar det som att alla framgångar med CoD har gett Activision mer att säga till om.

Jag har varit ett fan av Blizzard sedan jag första gången fick testa deras BlackThorne. Men jag är inte vad man kan kalla en fanboy, jag kan avstå från spel om utgivaren/utvecklaren inte kan ge mig ett bra skäl till varför de inför en viss typ av DRM som jag är emot. Jag är enormt emot den här formen av drakonisk DRM och har än så länge inte läst om ett enda skäl till varför denna är nödvändig. Som sagt, den mest troliga orsaken är deras s.k aktionshus, det köper jag till fullo.

We'll agree to disagree. Jag kan tjäna pengar på att spela ett av de roligaste spelen jag kört - ser ärligt talat inte problemet med det... ^^

six
Medlem

Tyvär gått utför för blizzar i ett par år nu.
Men ser inga som helst problem med att blizz tar lite betalt för ekonomiska transaktioner, folk har tydligen ingen förståelse för att det behövs lite mer än att bara digitalt ta bort pengar från ett konto och stoppa in dom på ett annat.
D3 kommer garanterat att bli hackat men får lita/hoppas på att blizz har loggar på allt så dom lätt och relativt snabbt kan ordna upp sådana händelser. Om dom har visdom nog att ordna det på ett bra sätt återstår som sagt att se.

Sen räknar iaf jag med att diablo 3 kommer betala för all min framtida pizza, vad kan vara fel med det?

Medlem
Skrivet av ratache:
Skrivet av Manqs:

Så nu har vi en plötsligt en säker tjänst som inte förstör spelet i övrigt. Den gör dessutom spelare som vill köpa prylar och de som vill sälja prylarna nöjda. Och Blizzard får extra pengar.

Inte förstör spelet? Har du spelat det? Det laggar för mig i singleplay...

Jag pratade om Auction house. Hur får det ditt spel att lagga i singleplayer?

Medlem
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av Tekopp:

man ska betala för vad man vill ha, punkt.

Men vänta lite nu... betalade jag för det ska komma upp ett jävla error?

u mad son


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av Tekopp:

man ska betala för vad man vill ha, punkt.

Men vänta lite nu... betalade jag för det ska komma upp ett jävla error?

u mad son

Only a true story


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av Manqs:

Jag tycker, med tanke på Blizzard-spelens historia, att det hela är en bra idé.

Med tanke på hur historien ser ut som kommer det dyka upp folk som säljer och köper prylar för riktiga pengar. Några kommer lura folk. Med AH slipper vi lurendrejerier.

Blizzard tar en liten summa för varje auktion av säljaren. Detta gör så att folk inte bara spammar allt de hittar på AH för riktiga pengar. Och att många faktiskt håller sig till AH för guld istället.

Så nu har vi en plötsligt en säker tjänst som inte förstör spelet i övrigt. Den gör dessutom spelare som vill köpa prylar och de som vill sälja prylarna nöjda. Och Blizzard får extra pengar.

Alternativ såsom hur Diablo 2-handeln funkar idag eller guldfarmare i WoW som ingen tjänar något på känns rätt mycket sämre i jämförelse.

Enda alternativet skulle vara att inte tillåta byten av utrustning alls. Och hur kul skulle det vara?

Håller fullständigt med, det här tycker jag är den bästa idén för att hålla borta oseriösa och icke legitima tjänster för folk som vill tjäna lite pengar eller kan tänka sig att köpa saker.

Medlem
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av Tekopp:

man ska betala för vad man vill ha, punkt.

Men vänta lite nu... betalade jag för det ska komma upp ett jävla error?

Jo man kan ju tycka att Blizzard borde fixat kraftfullare servrar om de nu tvingar en att vara uppkopplad...

12
Skriv svar